Stránka 15 z 35

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: sob bře 18, 2017 12:37
od Jarda_NIVA1.7
a konecne se mi podarilo spojit se s kratkou nivou, viz. screen
tak prvni je napeti, baterka byla dost vymlacena, az se divim, ze to chytlo...
a druhe P1426 - Odvetranie nadrze(otvoreny ventil) takze to proverim, ten motor jde studenej velmi pekne, ale jak se prohreje, tak trochu nepravidelne...

zatim jsem na ni shledal jen 2 dalsi technicke nedostatky a to zarezle brzdy, do dlouhe budu ted davat nerez pistky, tak sem dam vycistene z dlouhe, mozna nejaky dokoupim novy, soustruznik mi dalsi nerez nechce delat, ze to je semnou nekonecne :) porad neco na skodovky a ted jeste na nivy... :)
a potom total spatnou geometrii predni napravy, vzadu byla vyskocena pruzina a zohybana panhardzka

stejne nevim, co s toudle kratkou, kdyby mela klimu a treba ABS, tak bych si z ni udelal luxusni SUVcko, ale dodelavat se mi to nechce... lestenkova niva v nejake metle by nebyla spatna :) ale zas plastovy narazniky jako urban bych nechtel, kdyz clovek vi, ze ma ten offroadovy potencial, tak proste nekdy to musi vyuzit... :D a kdyz vezmu dlouhou nivu, tak jen tuto zimu bych uz je mel uplne olamane :rolleyes:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: sob bře 18, 2017 23:57
od martas
Hustý, to je jednorázová poloosa? Protože to oblití cočkem je tak maximálně na odsoustružení, to Ti dělali oni...?
Ložisko bych neřešil, dávám na poloosu do toho plechového domečku filc napuštěnej olejem, aby na ložisko nešel bordel a voda...

Po čtyřech hodinách oťukávání, nahřívání a mlácení palicí jsem oddělil tak 3 mm, ale hloubš je vidět, že to jsou to dva kusy, teď to maceruju v brzdovce a v pondělí znova masáž palicí, našel jsem zmrazující sprej od Loctaitu tak budem nahřívat a chladit...
Stím motorem a nápravnicí jsme na tom stejně a tak to zatím zůstane ;-)

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: ned bře 19, 2017 07:25
od mirozv
Jardo, existuje aj verzia Opendiagu pre android, tá vie rozprávať aj po anglicky. Chyba 1426 je chyba odvetrania adsorbera. Skontroluj prívod k tomu elektromagnetickému ventilu od nádobky s aktívnym uhlím. http://avtodiagnos.kiev.ua/kody-oshibok ... or-r/p1426

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: ned bře 19, 2017 08:47
od Jarda_NIVA1.7
2 martas:
ano, odborny servis :/
diky s tim filcem uz me to taky napadlo, ona skodovka s motorem vzadu vpredu nema gufero, ale jen taky filc
mozna jsi mel zkusit mou osvedceny zpusob, povolit matice a chvilku s tim jezdit nekde v terenu, ja uz toho takhle docela dost nedemontovatelneho demontoval :)

2 mirozv:
jj, diky, tu nadobku mpi s tim ventilem bych mel dokonce nekde mit... napred jsem myslel, ze to je ten ventil u nadrze, ale ten asi neni elektrickej

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pon bře 20, 2017 10:54
od Jarda_NIVA1.7
rovnani, sice prasecinka, ale drzi to a prijde pres to jeste Ucko, vcera trochu zatezova zkouska, malem jsem ji prevratil, naklonomer ukazoval pres 40 a potom jsem si prohnul jeste vic, nez byl ten trubickovej spodni ram...
z cca 6,5°negativu jsem se dostal lehce pod 1°, druha strana ma lehce pod 2° a problemy s ni nejsou, tak nevim, jestli do toho vrtat nebo to jen takhle vyztuzit, po narovnani je ted to lozisko uplne volny, jak se to krizilo a delalo si vuli

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pon bře 20, 2017 11:48
od martas
Tak tohle nevím, spíš bych ti daroval nápravu, kdybych měl, než tohle... Tohle na autě co má v plánu ujet za měsíc 15 000 km cestou necestou...?
Jen mi pořád nedochází jak na nastrojený nápravě co je na autě měříš jestli je prohnutí 1 nebo 2 stupně... To jsem nedokázal s napravnicí co ležela na stole...

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pon bře 20, 2017 12:01
od Ondra1,7mpi
Mě jedna náprava přebývá, slíbil jsem že ji překontroluji, ale nejsem schopen na ni nahodit rovny disky a přeměřit, kdybyste ji někdo chtěl mohu za cenu železa nechat, nebo vyčkejte já se snad k tomu dokopu...

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pon bře 20, 2017 12:15
od martas
Ondra1,7mpi píše:Mě jedna náprava přebývá, slíbil jsem že ji překontroluji, ale nejsem schopen na ni nahodit rovny disky a přeměřit, kdybyste ji někdo chtěl mohu za cenu železa nechat, nebo vyčkejte já se snad k tomu dokopu...
Ty máš z 1,6... Co poznáš, když má ní nasadíš disky...? Strčiš do ní poloosy a pokud jdou lehce nastřcit a jsou obě drazkovani poloos na středu díry pro diferenciál je to ok, lehká odchylka nevadí to vykompenzuje ložisko a dif.... Hlavně aby nešli hodně šejdrem, nebo je nedřely o ten vnitřní plech s dirkou to už je dost...

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pon bře 20, 2017 13:02
od Ondra1,7mpi
V té nápravě byl dif s označením 44/4 to nevím kam patří... Dostal jsem jí s předním dif 11/43 to je asi 1,7, ale zda je to z jednoho vozu netuším...
Myslel jsem tak: disky pokud jsou rovný nasadím na nápravu a změřím vzdálenosti vnějších hran po celém obvodě, pokud vzdálesti budou stejné tak je velká pravděpodobnost že to je rovný... Ale to je jen moje amatérská představa, může to být i blbost, jen je to jediný co mě napadlo... Když mi zůstane do doby, kdy budu mít čas a odvahu na pevnostní dif, tak se do toho pustím, ale pokud by ji někdo využil, tak prosím... Nechť se ozve...

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pon bře 20, 2017 14:35
od Jarda_NIVA1.7
2 martas:
rovinka, metr, vodovaha, goniometricky funkce... (beru to od kol, cimz tam muzu take zanest nejakou chybu - todle kolo bylo brutalne vyklonene a ted stoji skoro rovne, druhe je trosku vyklonene, ale tam ani loziska ani gufera neodchazeji, na teto strane prasknul vnejsi krouzek loziska... ted uz ma lozisko vuli jak prase a tim, ze jsem to srovnal, tak se uvolnilo, az dam nove, tak nebude problem, zkusim to vyklopne) jako jasne, ze to nebude uplne presne, ale mit to ohnute, tak ze tam nedam poloosu, todle beru jako nej prasecinu, ze mi tam nalitalo abrazivo z flexy, jinak se toho vubec nebojim, napravu uz jsem vyndaval 5x, tak se mi do toho vubec nechtelo a venku bych to hur meril...
Horsi prasecina jsou ty svary na poloose, co mi udelali :/:(
Jel jsem do Afriky s napravou z 2006 ohnutou jak prase, tadle, co jsem koupil ve Francii byla uz trochu ohnuta a ja ji ohnul jeste trochu vic, kdyz ji vyztuzim, tak bude fungovat, dokud neshnije.

2 Ondra1,7mpi:
jasne, ja ji beru, mozna i nekdy v tydnu bych se stavil, pritelkyne nechala v Batelove auto, protoze se ji ho nepodarilo odemcit, tak tam nekdy budu muset zajet to poresit :)))

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pon bře 20, 2017 16:23
od Ondra1,7mpi
Ok, stav se... Tel 732421599... Pokud budeš mít dost místa mohu ti nechat i přední nápravnici, taky jen za cenu železa... :mrgreen: budeš takový pojízdný kovošrot... A můžeš zkouknout moje další poklady... :D

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pon bře 20, 2017 20:48
od Jarda_NIVA1.7
2 Ondra1,7mpi:
:) to o tom pojizdnem kovosrote nerikej pred pritelkyni nebo mi to zakaze.... :), spis bych to videl asi az o vikendu, budes doma? doufam, ze jsem tu napravu dobre zavaril...

az budu mit ten samosvor, tak dam asi tento olej, precijen to je 13 kolecek, tak za studena to hned promaze...
http://www.e-oleje.cz/index.php?akce=de ... &baleni=1l
koupim ho 2l, 1,3l prijde do zadniho a zbytek dam do predniho a doliju to tou 85W140H, koukal jsem, ze ho jeste mam pres 4l

kdyz se podivam na magnety, tak nejlip na tom je predni diferak, tam po 15tis. km je magnet uplne cisty, potom redukcka, tam taky nebylo temer nic, pak hlavni prevodovka, ale to asi bylo i diky PP90, to byla prasecina ho tam nechat na zimu:( a nejhur na tom je zadni diferak :/, tak uvidime ted se srovnanou napravou

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pon bře 20, 2017 21:15
od Ondra1,7mpi
O vikendu budu, krom neděle dop. Trochu mi uniká proč mluvíme o olejích :shock: to já mám vyřešený, vedle ve vsi je soukromník s docela moderním a velkým vozovým parkem, natočil mi sudový do převodovek 140 do difu 90 vic nevim... Jen že ta 140 je fakt husta a nežere sinchrony.... Mám pocit, že ty oleje moc všichni prožívají... :roll:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pon bře 20, 2017 21:42
od Jarda_NIVA1.7
do prevodovky 140? jako jen 140? to je vazelina ne? prave hustsi do do diferaku a ne do prevodovky, v diferaku potrebujes poradny film, v prevodovce Ti to zvedne spotrebu a u 140 bych pochyboval, ze vubec zaradis, uz 90 v zime je pro prevodovku docela likvidacni

olej rozhoduje, jestli neco vydrzi klidne i desetinasobek, je to proste zaklad, diky prisade LM mi normalne fungoval diferak pres 100km bez oleje :), mozna ji zase pro jistotu dam do redukcky i diferaku - pro jistotu, ted uz ji mam jen v prednim difu, tam mam 80W90H napul s 85W140H, dnes jsem tam dodaval decku, ale ta napln uz ma 31tis. km, takze pred cestou budu menit, tim teda nemyslim nejakou jarni projizdku po UA nebo po Madarsku :)
No nevim, jestli by ta LM prisada byla dobra do samosvoru, aby neomezovala jeho funkci, protoze v hlavni prevodovce s ni proste synchrony klouzaly moc...
V redukcce a v prednim difu s ni nic nepokazim a klidne ji dam i do velmi kvalitniho oleje, do hlavni prevodovky v zadnem pripade a do samosvoru fakt nevim, ale ten Castrol je pro samosvory, tak to asi necham na nem...

A s tema olejema, jakto, ze jsou lidi, kteri dostali favo motor do stavu na GO po necelych 100tis. km a ja na pravidelne meneny mogul extreme najezdil pres 300tis. km a motor stale ve velmi dobre kondici, maximalka na rovince klesla ze 182kmh na 176kmh dle GPS a to muze byt i serizenim... Nikdo mi nevymluvi, ze olejem se tomu da velmi pomoct, ale taky poradne pokazit, do motoru u nivy se mi velmi zamlouva ten repsol 15W50, jak jsem daval odkaz. Muzes zkusit do motoru nalejt treba M6AD a to radim vsem, kteri rikaji, ze na oleji nezalezi, alespon budou mit zkusenost :P

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pon bře 20, 2017 22:35
od Ondra1,7mpi
Motor chapu, ale ozubena kolečka? Nevim přesně to označení, jen že to začínalo asi80 a končilo 140, v zimě v - 25 jsem normálně řadil, a to jsem ho tam dal o 1/4 litru víc... Dokonce bych řekl že se celkové vlastnosti zlepšily... Podle mě je nejdůležitější aby v tom něco bylo, a hlavně ne voda... :lol: navic tomu chlapovi věřim, když to dává do svejch ne úplně levnejch mašin... Ale vpoho nechtěl jsem odstartovat další asi 100000tou debatu o olejích, jak říkàm: kdo chce kam ať tam jde... Jinak: kdo chce co, ať to tam leje :mrgreen: