Stránka 15 z 21
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pát kvě 29, 2015 19:09
od Veteranista
K dutinám: Nivu jsem ještě nedělal, takže těžko takto říct, ale určitě čalounení dveří, včetně zadních, bočnice zadních blatníků(čalounění), koberez okolo prahů, určitě budou nějaké zátky, co vím dost to hlije okolo předního nárazdníku, asi sundat kola ať se dostaneme k věřím, uvidíme co a jak.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon čer 01, 2015 09:03
od skautmalenovice
A opět bych chtěl zkušenější poprosit o radu: tentokrát nás čeká výměna zadních čelistí, prasátek a nátrubků k odvzdušnění.
Chci postupovat dle následujícího, avšak mám k tomu dva dotazy:
1.) Bez stahováku nemám šanci, že? Takže kde ho mám nejlépe pořídit?
2.) Zapeklitý problém - současné nátrubky k odvzdušnění jsou totálně ohoblované, nelze je demontovat, nechytnu to do klíče, do oka atd. Tím pádem je to i s prasátkem zablokované a nepohnu s tím, že? Nebo to lze vyndat s celým prasátkem z druhé strany?

Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon čer 01, 2015 09:25
od ropák
Řešil sem stejný problém.Bubny lze sundat s trochou násilý, válečky zahodit a koupit nové.Nemá cenu se mordovat s odvzdušňovákem, když ti za měsíc začnou válečky téct a budeš to dělat znova.
jo a nezapomeň povolit ruční brzdu

Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon čer 01, 2015 09:25
od Luděk Musil
S bodem 2) Ti mohu pomoci touto radou:
Totálně ohoblovaný odvzdušňovák lze naposledy povolit hasákem. Tam, kde zklamal plochý a následně i očkový klíč nezklame klasický topenářský hasák (néé sikovky).
Ale to je poslední povolení - pak je potřeba osadit nové odvzdušňováky a povolovat a utahovat pouze očkovým klíčem. L.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon čer 01, 2015 09:54
od Vašátor
Anebo prasátko vymontovat, odvzdušňovák zahřát, utáhnout ho do svěráku a prasátkem otočit.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon čer 01, 2015 10:27
od Luděk Musil
S veškerou úctou bych s názorem kolegy Ropáka "válečky zahodit" nesouhlasil.
Pokud netečou (pohled pod prachovku to ihned odhalí) potom bych je nevyhazoval a použil buď mou nebo Vašátorovu metodu.
Při Vašátorově metodě může dojít ještě k "nehodě" ukroucení trubičky při povolování převlečky.
A s novým válečkem bych se zabýval až předchozí metody selžou. L.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon čer 01, 2015 11:21
od ropák
Až to bude dvakrát odvzdušňovat, dvakrát pojede pro díly tak ti poděkuje jak mu to začne téct
Mě se to už stalo totiž.
151,-/ks není tak horentní suma pro trochu klidu.Kdyby ten váleček stál 1000,- tak bych nad opravou a repasem uvažoval.Jinak si jenom komplikuje život zbytečnýma opravama

Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon čer 01, 2015 11:26
od skautmalenovice
Máme v "zásobách" dva nepoužité válečky, tak je použiji.
Luděk Musil: zkusil jsem to tedy s hasákem, ale neúspěšně. Při snaze o zachycení hasákem se zbývající část zachovala jako "plastelína" a vyformovala se do tenkého plátku

. Takže mám váleček a z něj ční jen nepatrný kousek. Ještě mne napadlo, použít takové ty "vrtáky", které slouží k zachycení podobných závitů a posléze jdou i s původní částí vyšroubovat. Ale nevím, zda najdu požadovanou velikost.
Nevadí, nejspíš vyměníme válečky a bude to.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon čer 01, 2015 11:32
od ropák
Výměna je rozumná volba.Pokud jsou pakny v pořádku, tak si buď jistý že zadní brzdy ti dají na spoustu let pokoj.
Já sem teď dělal i přední brzdiče a je to úplně jiné poježdění.
Svého času si vážím a pro ušetřených pár stovek nehodlám ležet celý týden pod autem které je mimo provoz.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon čer 01, 2015 11:36
od Luděk Musil
skautmalenovice píše:Máme v "zásobách" dva nepoužité válečky, tak je použiji.
Luděk Musil: zkusil jsem to tedy s hasákem, ale neúspěšně. Při snaze o zachycení hasákem se zbývající část zachovala jako "plastelína" a vyformovala se do tenkého plátku

. Takže mám váleček a z něj ční jen nepatrný kousek. Ještě mne napadlo, použít takové ty "vrtáky", které slouží k zachycení podobných závitů a posléze jdou i s původní částí vyšroubovat. Ale nevím, zda najdu požadovanou velikost.
Nevadí, nejspíš vyměníme válečky a bude to.
Pokud se odvzdušňovák nepodařilo vytáhnout - tak je to na kopřivy (= vyhodit)
"vrtáky" - říká se jim vytahováky. (včera jsem se s jedním takovým neúspěšně pokoušel vytočit zrezavělý šroub). A pokud to nešlo hasákem - tak vytahovákem to taky nepůjde.
L.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon čer 01, 2015 12:59
od wwwwenca
ropák píše:Bez šnorchlu a na hladkých gumách brodit ? No asi s tím jel poprvé. ..
Tak na normálně nezaplavený prašný cestě i pod vodou nebyl problém s trakcí.. Takže gumy značky "smyck" nevadí..
A šnorchl? Vždyť tohle bylo sotva po dveře..
Ale máš pravdu, jel jsem s tím poprvé.. Proto jsem do tý vody taky nalít jako debil...

Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon čer 01, 2015 13:02
od wwwwenca
A ještě bych se asi zastal názoru Ropáka s těmi válečky..
Nivě není moc věcí, které se nevyplatí vyměnit celé a raději je opravit - vzhledem k pořizovacím cenám ND.
A navíc.. Když jde o brzdy...
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon čer 01, 2015 13:54
od Luděk Musil
Abych svá slova uvedl na pravou míru
Já to spíše s tou "nevýměnou" válečku myslel s ohledem na kvalitu nového.
U starého válečku víme/nevíme že třeba tekl ... u nového je to sázka do loterie zda bude či nebude v pořádku.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon čer 01, 2015 14:02
od ropák
Abych pravdu řekl, tak nechápu jak sem mohl tolik let jezdit na voltyrech.Pořídil sem T3 a to auto teď projede neskutečné věci jenom je potřeba se krotit s plynem.Letos sem musel absolvovat Saigon na NT6 a taky sem byl pozitivně překvapen.Obdivuju ty co jezdí na "hladkých" gumách, protože sem zapadl v každé koleji a bažině bez šance na vyhrabání se.
Co se týká brodění, tak 1,7 mpi má z filtrboxu trubku vedenou k přídi vozu.Tzn. při prudkém čmáchnutí do vody si krásně nasaje.Proto považuju šnorchl za nutný i do větších kaluží.
Re: Skautská Niva - "Červenáček"
Napsal: pon čer 01, 2015 14:39
od wwwwenca
Luděk Musil píše:Abych svá slova uvedl na pravou míru
Já to spíše s tou "nevýměnou" válečku myslel s ohledem na kvalitu nového.
U starého válečku víme/nevíme že třeba tekl ... u nového je to sázka do loterie zda bude či nebude v pořádku.
To jsou ty díly na tom fakt tak špatně? (to se opravdu ptám)
Já teda vyměnil skoro vše už a třeba tlumiče a zadní prasátka a horní a dolní čepy jsou FENOX a vypadá to, že dobrý...