Stránka 15 z 52

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Napsal: sob bře 29, 2014 20:28
od ger007
opret rucicku o 0 z druhej strane sa da aj v klasike :-P

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Napsal: sob bře 29, 2014 20:47
od smajchl
zelvotron píše:Ideální tacháč je 50 ručička cca vodorovně, 100 ručička svisle :-)
Podle toho co je na dvanacty hodine za cislo se prece pozna jak rychly auto to je, to rikala Eva Samkova -> http://auto.idnes.cz/toyota-aygo-zeneva ... tomoto_vok ;-) Rika ze kdyz je tam stovka tak je to pomaly jak oktavka...

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Napsal: sob bře 29, 2014 21:07
od zelvotron
Ať se raději drží prkna, jednoho snowboardistu rádoby auto experta už tu máme a dalšího by měřič trapnosti už nemusel vydržet :-)

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Napsal: sob bře 29, 2014 21:09
od Majo
tak inak. Priora ide 200 podla GPS po rovine, len na to potrebuje chvilu rozbeh. 190 je tam skoro hned, pretoze to zvlada na 4. Ale to uz cuka obmedzovac. Na 5 to uz potom zrychluje len chabo....

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Napsal: úte dub 01, 2014 10:55
od tomass
Ještě by bylo zajímavý změřit linearitu průběhu tachometru. Nevím, jak je to u tachometru možný, ale u mojí 21043 podle radarů i dle GPS jsou odlišnosti okolo tachometrových cca 60 km/hod a pak mezi cca 100-120 tachometrových trošku větší, než bych čekal. Ručička samozřejmě necuká a ani se neklepe a ani nezasekává. Ale jak radar, tak GPS někdy ukáže méně tak o 8-10 km/hod (což mi přijde v celém průběhu rozsahu naprosto normální). Někdy je rozdíl v uvedených oblastech taky kolem 14-17 km/hod. Předpokládám, že tachometr pracuje v horší toleranci kolem 2,5%, proto mi to početně hodně nesedí (Ovlivňuje měření magnetismus zemského pole, nebo statická elektřina, když je suchý vzduch ?)

Na druhou stranu jsem už opakovaně zažil, že mě navigačka zavedla o několik set metrů jinam, než jsem předtím při předchozí návštěvě zadal bod na mapě. Protože jsme jeli 2 auta (jedna navigace, druhá v mobilu) za sebou a oběma nám to ukázalo stejně blbě, tak typuju, že někdo zrovna mířil na Obamu a pro sichr trochu posunuli všechny cíle. Proto i měření rychlosti GPS beru trochu s rezervou, ale nemám to s čím jiným porovnat. Váhám, jestli se dá tak moc věřit GPS v přesnosti měření rychlosti. U novějších aut je odchylka minimální a řekl bych, že se do tolerance 2,5% tak nějak vejdou.

Poměrně často mi radar ukáže během 2 vteřin například rychlost: 55, 28, 38, 60, 52. Dělá to zhruba každý třetí radar (tak nějak sedí první a poslední měření radaru, obvykle ne hned následující zobrazení hned po sobě, při sundání nohy z plynu). Některý tam hodí i třeba jednou, dvakrát mezi to dvojnásobnou rychlost místo poloviční. Takže myslím, že jsme s přesností měření rychlosti tam kde jsme byli před 20 lety. Kdybych měřil rychlost z rychlosti 2 novějších aut podle tachometru co pojedou vedle a vypočetl aritmetický průměr, získám asi přesnější údaj s menší nepřesností, než z radaru a možná jen o něco málo nepřesnější z GPS, kde člověk nepozná kdy to kecá a kdy nekecá. Tím nezpochybňuju rychlost přes 200 km u Lady, ale pouze měření rychlosti jako takové. Už jsem o tom četl vícekrát a je i pár videí na YouTube jak Lady jezdí. :D

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Napsal: úte dub 01, 2014 11:26
od JmJ
Vjezdove merice rychlosti byvaji casto dost mimo. Mereni ovlivnuje to, jestli auto vudci rovne radaru jede dole nebo hore kopcem, jestli k mereni dochazi v zatacce atd. U 2111 jsem mel dojem, ze cca do 100 km/h ukazuje rychlomer dost presne, od 100 km/h je odchylka znatelna cca 5 - 10 km/h. Trochu sem si rikal, ze to vzhledem k elektronicke povaze zobrazovani muze byt i zamer dany softwarem.

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Napsal: úte dub 01, 2014 11:29
od tomass
Souhlas, ale zároveň by mělo být měření rychlosti v celém průběhu lineární - u mechanicko-elektrických tachometrů (těch klasických) s povýšením rychlosti od výrobce. např: (skutečná rychlost = rychlost na tachometru - 10 km/hod +- 2,5%) v celém rozsahu měření. U čistě elektronického měření je možné, že je to trochu úmyslně v některém rozsahu zkreslené.

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Napsal: úte dub 01, 2014 11:29
od Luděk Musil
Na téma měření rychlosti by se dalo napsat i delší pojednání. Jen tři věty na odlišné hodnoty tachometr x radar.
1. Zásadní vliv na "kecání" tachometru má rozměr pneumatiky, a to jak v rychlosti, tak v ujeté vzdálenosti (jsou to na sobě závislé veličiny).
2. Např. moje 21044 měřila na 1 km přesně při pneumatice 175/13 (?), při 175/70/13 kecala o +10 km/h, při současných 175/65/14 kecá "jen" o +5 km/h
3. Někteří tvrdí, že ty "obecní měřící cedule" (mnohdy i s kamerou/foťákem) měří úplně z pr...e, avšak při svých průjezdech okolo nich se neustále přesvědčuji o tom, že 19 z 20 měří na km/h přesně.
L.

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Napsal: úte dub 01, 2014 11:32
od JmJ
Luděk Musil píše: 3. Někteří tvrdí, že ty "obecní měřící cedule" (mnohdy i s kamerou/foťákem) měří úplně z pr...e, avšak při svých průjezdech okolo nich se neustále přesvědčuji o tom, že 19 z 20 měří na km/h přesně.
L.
Tam kde jezdim ja, meri docela divoce :-) btw nokiany uz jezdi?

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Napsal: úte dub 01, 2014 11:34
od tomass
Pravda Luďku souhlas, ale rozměr pneumatiky zase způsobí jen lineární kecání oproti skutečnosti (menší průměr kola, nebo pneu je celou dobu měření neměnný). např. 15 / 18 km/hod, 30 / 36 km/hod

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Napsal: úte dub 01, 2014 11:40
od Luděk Musil
JmJ píše:... Nokiany už jezdí ...
Dnes 11. den. L.
tomass píše:... rozměr pneumatiky zase způsobí jen lineární kecání ...
Aha :idea: . Mnou uvedené hodnoty jsou revidovány pro rychlost 50 km/h.
Z matematického hlediska tedy pokud pojedu pomaleji/rychleji - bude výsledek menší/větší rozdíl. Říkám to správně :?: :idea:
I když jsem měl pocit, že mi to kecalo v celým rozsahu stejně, ale z matematického hlediska je to blbost. L.

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Napsal: úte dub 01, 2014 11:43
od JmJ
Luděk Musil píše:
JmJ píše:... Nokiany už jezdí ...
Dnes 11. den. L.
tomass píše:... rozměr pneumatiky zase způsobí jen lineární kecání ...
Aha :idea: . Mnou uvedené hodnoty jsou revidovány pro rychlost 50 km/h.
Z matematického hlediska tedy pokud pojedu pomaleji/rychleji - bude výsledek menší/větší rozdíl. Říkám to správně :?: :idea: L.
Ale jo, rozdil bude nasobkem, ale bude rust linearne. To co se tu ted resi je to, ze odchylka rychlomeru neni konstatni, ani linearni, mozna ztezi popsatelna nejakou rozumnou funkci :-) proste ze kolem 60 km/h mas odchylku 5 % kolem 70 ale treba jen 1% a pak kolem 90 treba 10%.

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Napsal: úte dub 01, 2014 12:15
od Cory
Tak Priora dnes bola na 1. servisnej prehliadke. Stav tachometra bol 3494km :mrgreen: Este som mohol najazdit 6km :) Dosroboval sa kryt pod motorom (pri buchnuti 5. dveri zarezonoval), vymenil sa olej v motore a filter, olej v prevodovke a premazali mi mechanizmus stieračov (vzdy po 20km v daždi zacali vrzgať). K tomu mi este spravili preventivne diagnostiku, ale tu som si robil minule aj sam (len tak zo srandy).Inak, moja Priora už mala v prevodovke prevodovy a nie motorovy olej...staršie Priory mali ešte motorový. Prístup na 1*, so šéfom som si pri káve dobre pokecal :)

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Napsal: úte dub 01, 2014 12:59
od valda1971
Tak Priora to má za sebou :wink: - už se jezdí veseleji bez omezení, viď :wink: :D

Re: Coryho 2171 - Jean Prior SE

Napsal: úte dub 01, 2014 13:36
od Cory
Tak podla mudrej knihy, obmedzenia pominuli pri 3000km :D Uz je aj cas prezut, ale nemam pripravene elektrony na leto (15"), tak neviem ci neprezujem na tie moje origo elektrony naspat celorocne Barguziny..Len sa mi do toho prehadzovania nechce, zbytocne nicit elektrony.