Stránka 15 z 35

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: čtv říj 29, 2015 22:04
od Cory
Podla mna su origo aj 14,06 aj 14,07, je mozne ze vo vyrobe sa vyskytovali hlavy s dost velkou variabilitou tychto rozmerov. Hmm, vyzera to tak, ze +0,05 bude uz trosku vela.

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: sob lis 07, 2015 19:56
od Cory
Pribudli upravene sacie ventily, tzv. T-čkove ventily, okrem vyššej priepustnosti su zákonite aj lahsie, ale este neviem o kolko :) Výfukové ventily radsej necham origo, mam obavy uberat z nich material, kedze su zlozene z 2 materialov a nechcem oslabit spoj.

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: stř led 13, 2016 20:06
od Cory
Dlho som neprispieval, ale zato ste si urcite vsimli paralelnu temu o vymene sediel ventilov. Takze zhrnutie uprav hlavy:
- sacie kanaly 34mm, spasovane so sacim potrubim
- sacie potrubie 34mm, spasovane so "slimakom"
- vyfukove kanaly 28-36mm, spasovane so zvodmi 4-2-1
- voditka bronzove skratene
- vymenene vyfukove sedla (nie je to uprava, ale tesim sa z toho :mrgreen: )
- sacie T-čkove ventily, radius 8mm, hrubka tanierika 3mm
- vyfukove ventily origo
- upraveny spalovaci priestor v hlave okolo sacieho ventilu (škoda, ze som nezohnal namiesto origo 37mm ventilu 36mm ventil)
- vnutorna pruzina origo, vonkajsia Ford (čaká sa na objednanie)
- odlahčene duralove ventilove tanieriky so zvacsenym konusom (su na ceste)
- vačka OKB-4-44
- zníženie este prepočítavam, spalovaci priestor v hlave sa zvacsil z 30 na 32ccm, ale vidim to na cca 2mm

Vacka s vacsim zdvihom si asi nakoniec nebude vyzadovat robit vybratia do piestov, pretoze sacie ventily su minimalne o 2mm hlbsie v hlave, co znamena, ze by to malo postacovat...ale to vsetko este premeriam. Snad z toho nieco aj bude. Je to velmi narocne na cas, ked to clovek robi podstivo a prvykrat :mrgreen:
Kombika caka o mesiac STK+EK, takze musim nahodit katalyzator. A ak vsetko vyjde podla planu, tak cipovanie bude pokracovat s novou RJ, ktora sa da cipovat online, teda za jazdy.

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: čtv led 14, 2016 07:18
od dvk
Podle popisu to zní, že by to mohlo i trochu dost dobře jet. :thumbleft:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: čtv led 14, 2016 09:05
od radek mb
Já tu bestii jet viděl, a to to ještě nebylo takto dotažené. Na motorce jsem mel co dělat, abych stačil.

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: čtv led 14, 2016 19:59
od Cory
A to som to potom este po Tvojom odchode doladil o dost lepsie :mrgreen:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: čtv led 14, 2016 20:19
od Vašátor
:thumbleft:
:thumbleft:
:thumbleft:

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: čtv led 14, 2016 20:31
od Cory
Vcera som stravil hodný cas vypoctom kompresneho pomeru, teda skor objemu hlavy, kedze hlava ma meneny tvar spalovacieho priestoru. Pomohla mi tabulka, ktora zobrazuje zmenu KP so znizenim hlavy. Nakoniec za pomoci exponencialnej funkcie som dosiel k vysledku, ze hlavu musim znizit o 1,5mm, aby som sa dostal na hodnotu KP 10:1.

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: čtv led 14, 2016 21:12
od Majo
skoda, ze sme neratali s touto hlavou a nedrbli z bloku uz ked sme ho stavali.... no, nevadi, 1,5mm z hlaby je uplna pohodicka... sam som zvedavy ako to ide. Ja som mal obdobne motory instalovane vzdy iba do Nivy a tam to nikdy nebolo nic svetoborne...

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: čtv led 14, 2016 21:19
od Cory
Ano, 0,5mm z bloku mohlo ist s prehladom. No ale vtedy som o upravach hlavy nemal šajnu. Clovek sa vzdy uci. Teraz by sme uz vedeli. Krutak to ma velmi dobry, ide to lepsie ako Priora, no v otackach zdochyna. Tak uvidime ako to bude s touto hlavou. Ked som robil vypocty sacieho potrubia, tak povodne motor dosahoval najlepsie plnenie pri 4200ot. A to celko sedelo s realitou. Teraz by malo byt pasmo posunute na 5500ot a na zaklade tohto som volil vačku, ktora je vhodna do 6000ot.

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: čtv led 14, 2016 21:24
od Majo
niekedy su vypocty uplne mimo realitu (sam si nechapal ako sa moj vysokozdvih 84x88 nechal rad vytacat, pravda na madarskej hlave, no so seriovou vackou), uvidime :-)

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: pát led 15, 2016 06:43
od Luděk Musil
Mě se na změření kubatury spalovacího prostoru v hlavě velmi osvědčil řídký hydraulický olej a 10 ml injekční stříkačka :idea: . L.

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: pát led 15, 2016 08:26
od Cory
Mne zasa brzdova kvapalina, lebo olej som nemal..v kombinacii s plexisklom s dierkami na vrchu. Objem som odmeral - 32ccm. Islo praveze o to, ze povodne bol objem 30ccm, tym padom som musel prepocitavat zmeny objemu pri jednotlivých znizeniach, ktore boli ine ako u neupravenej hlavy. Ano, slo by to aj tak, ze si dam do hlavy objem kvapaliny, ktory chcem mat a potom odmeram rozdiel medzi hladinou a povrchom hlavy, ale to je take...dost nepresne. Ale na skusku to mozem spravit.

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: sob led 30, 2016 22:01
od Cory
Prišli dalsie vecičky, 2 sady duralovych tanierikov na pruziny, jedna sada popustena o 1,6-1,8mm a druha sada s origo rozmerom. Pravdepodobne použijem tu s originalnymi rozmermi, druha sada bude do ineho projektu v kombinacii s vačkou OKB-94. Ale to uz bude iny pribeh :P

Re: Coryho 21044 - nahrada za Prioru

Napsal: ned led 31, 2016 00:20
od mayo456
no fakt to vyzerá tak že to bude lietadlo a nie Lada. keď tomu urobíš podvozok myslí že s octaviou budem mať čo robiť :D