Stránka 15 z 17
Napsal: čtv bře 31, 2011 22:44
od MartasBrno
Tak. Hurikán je vní tak nenápadnej, že mně jednou musel málem porazit dveřma abych si ho všiml a podruhý sem se po něm musel tak 3x otočit, než jsem uvěřil, že je to on. Toto nieje len tak normálne.
Napsal: pát dub 01, 2011 09:02
od mayo456
asi by mal začať jazdiť do práce a na nákupy Jahodou. to by si ho hneď každý všimol a nie len z klubu
Napsal: pon čer 13, 2011 20:02
od Marťas
Zdravím, mám otázku. Měním diferenciál a nejde mi od sebe oddělit příruba difu a hřídele. Je na to potřeba nějaký spešl grif? Nebo jaký postup je nejlepší? Díky
Napsal: pon čer 13, 2011 21:13
od Jan Vaníček
Hřídele jako kardanu, nebo poloosy? Pokud kardanu, nutno odklepnout, pokud nejte dif. z nápravy, je nutno vyndat poloosy.
Napsal: úte čer 14, 2011 08:27
od Teepee
Jan Vaníček píše:Hřídele jako kardanu, nebo poloosy? Pokud kardanu, nutno odklepnout, pokud nejte dif. z nápravy, je nutno vyndat poloosy.
Néé, pokud nejde vyndat dif, tak musí ven poloosy, ale na vyndání difu vždy musí být venku poloosy.
Ale to je jen slovíčkaření
Příruba kardanu a diferenciálu není nijak záludný spoj, vyndáš 4 šrouby, pokud možno úplně ven, ale někdy tam chtějí držet, tak je nějak rozumně vyklepnout, páčit néé, ten krycí plech na difu nic nevydrží.
Přetáhnout hardynu a gumu ložiska tak, aby se z příruby difu vytáhl i se šrouby, to už je dost na hraně, ale jestli jsi silný tělem i duší, dáš to jako nic.
Napsal: úte čer 14, 2011 13:00
od Marťas
Právě, že já ty šrouby už mám úplně venku, ale příruby pořád drží u sebe a nechce se jim oddělit se.
Napsal: úte čer 14, 2011 13:42
od Teepee
Marťas píše:Právě, že já ty šrouby už mám úplně venku, ale příruby pořád drží u sebe a nechce se jim oddělit se.
Tak s kardanem pořádně zarumpluj, nebo do něj kopni, to nejní možný. Kladivem do toho neřezat s ohledem na ložiska.
Napsal: úte čer 14, 2011 13:43
od Luděk Musil
Někdy jsou ty příruby do sebe zapasovaný, zatuhlý. Poklepy gumovou paličkou na ložiska kříže by tomu měly pomoct od sebe.
Taky se mi to už stalo, ale u mě stačilo zaviklat kardanem před křížkem a odlouplo se to od sebe. L.
Napsal: úte čer 14, 2011 13:50
od Marťas
Já to od sebe nakonec nějak dostanu, ale zarazilo mě, že se to neodtrhlo ani když jsem roztočil kola, vyšlápl spojku a zastavil to ručkou...
Napsal: úte čer 14, 2011 14:02
od Teepee
Marťas píše:Já to od sebe nakonec nějak dostanu, ale zarazilo mě, že se to neodtrhlo ani když jsem roztočil kola, vyšlápl spojku a zastavil to ručkou...
Tak to asi docela slušně drží. Jenže když to zastavíš ručkou, působí na osazení příruby jen krutné síly a setrvačná síla kardanu. Mohl bys to udělat obráceně, zabrzdit ručku a zabrat motorem, to bys na spoj dostal větší síly, ale nechci vědět co to udělá až to vylítne
(ne abys to zkoušel!)
Zkus Luďkovu a mojí metodu, roztočený kardan, který žuchne koncem na zem nebude nic moc.
Napsal: úte čer 14, 2011 14:13
od Luděk Musil
Teepee píše:Mohl bys to udělat obráceně, zabrzdit ručku a zabrat motorem, to bys na spoj dostal větší síly, ale nechci vědět co to udělá až to vylítne (ne abys to zkoušel!)
Co to udělá ... co to udělá?
Podíváme-li se na tento obrázek:
http://www.ladaklub.com/www/manualy/obr ... kardan.htm tak to bude jasné. Zadní část kardanu než se zastaví, tak bude do všeho ve svém akčním rádiusu mlátit, počínaje výfukovým potrubím, přes trubku a hadici spojky, lanko ruční brzdy, možná krátké kosti, vč. karoserie a země pod autem mlátit, až se to navzájem o sebe omlátí a rozbije. L.
Napsal: úte čer 14, 2011 14:22
od Teepee
Luděk Musil píše:Co to udělá ... co to udělá?
Podíváme-li se na tento obrázek:
http://www.ladaklub.com/www/manualy/obr ... kardan.htm tak to bude jasné. Zadní část kardanu než se zastaví, tak bude do všeho ve svém akčním rádiusu mlátit, počínaje výfukovým potrubím, přes trubku a hadici spojky, lanko ruční brzdy, možná krátké kosti, vč. karoserie a země pod autem mlátit, až se to navzájem o sebe omlátí a rozbije. L.
A jak jsem psal - to myslel: "a to je lepší nevědět". Takže Marťas, ne abys to zkoušel!!! Je to prostě vo hubu.
Ještě měl Luděk dodat, že tím jak se kardan dostane do mezních výkyvů a bude se chtít otočit, tak se nejpíš zničí křížky, ohnou litinové domečky ložisek a kdoví co to udělá s hardynou a převodovkou, potažmo jejím silentblokem a hlavně gumou ložiska kardanu.
A ten kardan ničím včas nezastavíš a točí se cca 4x rychleji než kola!!!
Buď moc rád, že Ti nevypadl při tom prvním pokusu se zastavením pohonu, od převodovky dozadu, ruční brzdou.
Napsal: úte čer 14, 2011 19:12
od Křečík Barbuška
Nejdřív bych to zkusil od sebe rozseknout ostrým majzlem (aspoň si označíš původní polohu s difem co budeš vyhazovat
) a když by to nešlo tak bych s tím autem zkusil opatrně cuknout motorem i přes všeobecné obavy zde vyjádřené. Kardan má tuším osazení, takže by nemusel hned mlátit kolem sebe jak rozhořčený husitský bojovník. Nehledě k tomu, že Marťas jistě není takový blázen aby se rozjížděl jak závodník. Případně tam nechat hodně povolené šrouby, ale pak je tu nebezpečí jejich poškození.
Nebo auto velice lehounce rozjet na rychlost šnečka a zabrzdit jej stojícím motorem, kardan bude statický a byl by v tom čert aby se to neprotočilo.
Napsal: pon čer 20, 2011 13:46
od Marťas
Mám záludnou otázku, opět z prostředí diferenciálu:
Vše jsem složil a namontoval, ovšem z diffu teče olej. Vytéká z míst, kde se připojuje kardanová hřídel. před připojením kardanky tam byla znatelná vůle. Pomůže přitažení té velké matice? Díky
Napsal: pon čer 20, 2011 15:31
od Saša
Marťas píše:Vytéká z míst, kde se připojuje kardanová hřídel. před připojením kardanky tam byla znatelná vůle. Pomůže přitažení té velké matice? Díky
Olej teče vadným guferem . Matici NEPŘITAHUJ ! je pod ní "mačkací" trubička která udává předpětí ložiska .