Stránka 15 z 24
Napsal: ned led 23, 2011 15:10
od Cory
Gumicky sa daju vymenit bez demontaze.
Napsal: ned led 23, 2011 17:48
od Freedom
no jak sem na to dneska koukal tak sice v zadu nic neteče ale soudím že jedno z kol méně brzdí a to i po odvzdušnění jelikož při sešlápnutí pedálu se mi samovolně stáčí volant do leva, takže sem se rozhodl takto, mam koupené zadní obložení a zadní prasátka, dokoupim komplet všechny hadičky k brzdovému systému, včetně omezovače tlaku brzd, kříže, posilovače a brzdového válce, předních kotoučů, předních destiček,předních brzdových prasátek,panhardskou tyč, tlumiče a pružiny a spodní ramena + nový áčka na silentbloky pro stabilizátor, lanka na ručku, a spojkovou sadu včetně spojkového válce to bych mohl mít kolem 20. února pak toto všechno podle počasí pudu zaměnit a až to bude tak tak znovu schodím blatník dolu, přebrousim ho, převařim spodní část pod předním světlem, převařim část zadního blatníku kolem nádrže, dorovnam kapotu a celý auto obrousim, vykytuju a připravim pro lak je toho celkem dost abych řekl pravdu ale přece jen dělam to pro sebe
předpokládam že do srazu stihnu dát do kupy jen podvozek, a po srazu už bude přiměřený počasí abych mohl dělat karoserii, tý se ale tolik nebojim jako toho podvozku, největší starost mi dělaj ramena nevim kolik podložek dát pod čep ramene k nápravnici ale jak to mam ted tak to je špatně, pření pravý kolo mam do písmene A a levé přední mam rovně, radši bych měl obě mírně do písmene A abych kolo někde v zatáčce nevylomil, přece jen když se auto trochu nakloní tak se kola dorovnávají a pokud nemaj prostor tak už se zalamují a to neni nejlepší
Napsal: ned led 23, 2011 17:51
od MartasBrno
Tak co se týká geometrie, ta je jasně daná předpisem výrobce. A věřím, že není dobrý ji měnit.
Napsal: ned led 23, 2011 18:00
od Laďuša
Freedom píše:no jak sem na to dneska koukal tak sice v zadu nic neteče ale soudím že jedno z kol méně brzdí a to i po odvzdušnění jelikož při sešlápnutí pedálu se mi samovolně stáčí volant do leva
No, tak to klidně může bejt daný tou geometrií. A taky jsem tu čet, že vzadu máš nesamostavný prasata, tak to taky může mít vliv.
Napsal: ned led 23, 2011 18:04
od Freedom
MartasBrno píše:Tak co se týká geometrie, ta je jasně daná předpisem výrobce. A věřím, že není dobrý ji měnit.
no právě ale tu už někdo měnil a zpackal jí, no a já sám jí asi nesvedu to je jak střílet na slepo, a hlavně nevim kolik si za tohle v servisu řeknou je to celkem pakárna udělat sbíhavost s odklone kol tak jak má bejt, u jinejch aut je to pohodička ale nevim zda se sbíhavost na Ladě s odklonem účtue stejně jako na jiné vozy
Napsal: ned led 23, 2011 18:04
od Křečík Barbuška
Nesouměr zadních brzd má sice vliv na směr jízdy, ale spíše na mokru či kluzku. Pokud ti auto výrazně táhne při brždění na stranu na suchu, tak bych se zaměřil na geometrii a stav brzd předních. Koneckonců jsi to boural na pravou stranu a v tom bych hledal problém.
Edit: Tebou popisované budoucí investice do zadních brzd a zadní části podvozku bych zatím viděl jako zbytečné dokud nebudeš mít předek v cajku. Je totiž docela možné, že to máš tak hnuté, že s tím třeba také nikdo nic nesvede. Geometrii by možná svedli ve Šlapanicích u Staňka. Také tu kdysi myslím Drobek psal něco o nějakým starším pánovi co toto ještě umí. Osobně si myslím, že běžný servis by ti na tom zvládl tak akorát sbíhavost.
Napsal: ned led 23, 2011 18:07
od Freedom
Laďuša píše:No, tak to klidně může bejt daný tou geometrií. A taky jsem tu čet, že vzadu máš nesamostavný prasata, tak to taky může mít vliv.
ty prasátka sem chtěl už dnes vyměnit i s obloženim ale situace mi to nedovolila, musim to eště odložit do sehnání trubiček,radši nejdřív vše nakoupím a pak povyměňuju a vše budu brát u Paličkový je s ní příjemná domluva a prej kdybych potřeboval a nebyl pojízdnej tak mi díl přiveze přímo před dům
Napsal: ned led 23, 2011 18:14
od Cory
Ja som si robil geometriu sam
ale pre panelakom sa to teda robit neda...na zaklon cepu mi posluzil pripravok, ktorym som si preniesol zaklon dalej od kolesa a pomocou vodovahy a vrtaku (jeho hrubku som vypocital podla funkcie tangens a uhlu zaklonu) som podkladal rameno tak aby som dostal spravny zaklon-teda vodovahu do vertikalnej polohy...chcelo by to laserovu vodovahu
Co sa tyka odklonov, to som robil, ako inak, opat s vodovahou
no a na zbiehavost som vyrobil dalsi pripravok, ktory je celkom presny, vzhladom na moznost tolerancie v zbiehavosti zigula.
pripravok na zaklon
http://forum.ladaklub.com/download.php?id=19213
pripravok na zbiehavost
http://forum.ladaklub.com/download.php?id=19211 ,
http://forum.ladaklub.com/download.php?id=19212
Viem, je to folklor, ale v mojom okoli to aj tak nikto nespravi lepsie
Napsal: ned led 23, 2011 18:36
od Freedom
to je velice zajímavě zpracováno, to bych eventuelně mohl zkusit, prozatím mam sbíhavost udělanou podle šňůry od zadního kola abych se s tim mohl aspoň pohybovat a nezabíjel pneumatiky, když jedu rovně pustim volant furt jedu rovně ale ten odklon to je věc co budu muset vyřešit a asi to zkusim vyřešit taky vodováhou a rozměřením aby to sedělo na obou stranách stejně
Napsal: ned led 23, 2011 18:47
od Cory
tym ze si porovnal vzdialenost naprav,si nic nedosiahol, skus pohnut volantom trosku do strany a hodnoty sa rapidne menia
teda neviem si predstavit co si meral. Na tahanie do strany pri normalne jazde by mal mat vplyv odklon, ale ak dobre rozumiem, tak ty ides stale rovno, ak nebrzdis. Ak ta taha do strany pri brzdeni a brzdy su v poriadku, tak by to mal byt zly, aspon tak mi to raz niekto vysvetloval, vtedy sa tam vyrovnavaju volajake sily ci co... Ten zaklon by v tvojom pripade mohol byt najlogickejsi, kedze si dostal ranu spredu, mohlo sa posunut vrchne rameno, resp. spodne aj s napravnicou a to uz ma vplyv na zaklon... Ja by som navrhoval spravit brzdy, pripadne potom zajst na geometriu.
Ozaj, vracia sa ti volant naspat sam?
Napsal: ned led 23, 2011 18:52
od Freedom
Cory píše:
Ozaj, vracia sa ti volant naspat sam?
teď už po tý výměně čepů v ramenech a čepů řízení ano, do včerejška sem volant vracel sám
Napsal: ned led 23, 2011 18:53
od Cory
Ja by som to videl na brzdy...necitam to tu dosledne, tak mam otazku-predne brzdy si menil?
Napsal: ned led 23, 2011 19:10
od Freedom
Ja by som to videl na brzdy...necitam to tu dosledne, tak mam otazku-predne brzdy si menil?
ano měnil právě do tý doby než sem je vyměnil tak to eště ušlo, ale koupil sem nový kotouče a auto se chovalo divně teď sem dal zas původní kotouče a stále se chová divně, tak sem rozhejbal prasátka, ale stále asi někde drhne, takže budu prasátka měnit komplet s celou brzdovou soustavou
Napsal: ned led 23, 2011 19:29
od MartasBrno
No, to že je auto bouchnutý opravdu může být příčinou neseřiditelnosti. Jinak na seřízení je v literatuře tabulka, kde se podle změřené odchylky od normy určí přímo počet podložek, které se mají kde ubrat nebo přidat. Teoreticky stačí udělat jedno měření, pak výpočet a montáž. Nakonec kontrolní měření. Jak se to dělá na jiných autech nevím, nestudoval jsem to. Ale opravdu bych využil kontaktů co tu lidi dávaj, protože obyč servis toho neumí moc, nebo to nechce dělat. BTW. STK by taky mělo tyto věci kontrolovat ne? A stejně mi to nikdy nekontrolovali.
výměna zadních prasat jinak určitě bude prospěšná, protože s těma stávájícíma jsou vymezené vůle zemědělského typu. Fuj.
Ale nevím proč měnit panhardku a další věci. To až naposled až bude vše ostatní hotové, pokud tam není poškození.
Napsal: ned led 23, 2011 19:33
od Freedom
no ono jde o to že tenhle problém s tim bržděnim byl už před tou nehodou, i to házení v kolejích, k tý nehodě bych to asi nepřiřadil, ávada byla už dřív jen nebylo na to jí řešit, v podstatě díky tomu sem nedobrzdil u tý nehody, zareagovalo jen jedno kolo a taky mě to trhalo do leva ale koukal sem že na spodním levém rameni mam prasklý ten držák ke kterýmu je přišroubován silentblok stabíku, toho sem si všiml dnes, proto budu měnit obě ramena