Ty účkový panty kufru opět přicházejí do módy, jednoduše proto, že jsou levný, granta je asi bude mít opět taky, kalina má modernější řešení - čtyřčlenej závěs s plynovou vzperou, což je ale samozřejmě dosti dražší než kus železa ohnutýho do U s pružinou. Desítka/priora sedan má taky účka, ale poměrně kulturní.
Proč jsou větší, tak o kolik se otvírá víko kufru u krabice a o kolik u thalie, popř. jinýho modeního auta, samozřejmě má to negativum v tom že jsou ty účka daleko větší. Mě se to řešení taky nelíbí, nemluvě o tom, že dám něco do kufru, prásknu s tim a křehčí náklad tím zlikviduju.
Nicméně jak sem psal, výrobci se k tomu hodně vracejí a je to dosti častý i u velkých drahých aut, ovšem tam se s tím popasují většinou tak, že prostor kam ty panty zajížděj je za čalouněním (u velkýho auta není takovej problém na to obětovat třeba 50 litrů kufru, když i tak zbyude skoro 500). V tý souvuslosti by mě zajímalo, když se měří objem kufru VDA kostičkama, jestli to víko taky zavíraj
Logan - nevím jakej to byl motor, ale u těch klasickejch 1,4 je občas problém v tom že tomu nikdy nikdo neseřídil ventilovou vůli, protože dáčií a i renaultí autorizáky obvykle žijou v přesvědčení, že to má hydroštěly (pokud vím ani obyč. serviska nepředepisuje seřízení), přitom ve skutečnosti to má normálně vahadla se šroubkama.