Stránka 15 z 21

Re: Napsali o Prioře

Napsal: pát led 20, 2012 21:00
od Majo
a ked tak to zvalime na vyrobu vadu :mrgreen:

Re: Napsali o Prioře

Napsal: pát led 20, 2012 22:42
od Cory
Myslim ze to bude jedno na koho padne vina, hlavne ked rozbijes novu karoseriu :mrgreen:

Re: Napsali o Prioře

Napsal: sob led 21, 2012 12:55
od veliz
zelvotron píše:Z toho teda mrazí v zádech, kdyby proti jela naložená Tatra :-( Ten sytém by měl být přeci udělanej tak, že pokud selže, tak se tohle nesmí stát!!!

Jedině udělat posilovač vypínací a používat jen při parkování, ono jinak je stejně zbytečnej. Jaký je rozdíl v ovládací síle na volant u neposilující priory (s vypnutým motorem) a u desítky bez posilovače, ví někdo?
Odpovím obecně. Myslím, že bude značný (samozřejmě v neprospěch priory s vypnutým motorem). Řízení s posilovačem je mnohem strmější a díky tomu mnohem přesnější. Tam, kde u řízení s posilovačem stačí 1 otáčka volantem, je třeba u řízení bez posilovače udělat dvě. Zdaleka tedy nejde jenom o parkování! Posilovač se výrazně uplatňuje i za jízdy. Řízení bez posilovače je cesta do pekel.

Re: Napsali o Prioře

Napsal: sob led 21, 2012 13:46
od Cory
no, ale pokial viem , tak priora a desiatka ma rovnaku prevodku riadenia (tusim to bolo pisane vyssie), takze pocet otacok je rovnaky. U hydraulickeho posilovaca sa musi prekonat aj odpor nejakeho oleja v prevodke,takze tam je to o hubu. Pri elektrickych neviem. Tolko moj nazor.

Re: Napsali o Prioře

Napsal: sob led 21, 2012 14:30
od Petr HC
veliz píše:
zelvotron píše:Z toho teda mrazí v zádech, kdyby proti jela naložená Tatra :-( Ten sytém by měl být přeci udělanej tak, že pokud selže, tak se tohle nesmí stát!!!
Jedině udělat posilovač vypínací a používat jen při parkování, ono jinak je stejně zbytečnej. Jaký je rozdíl v ovládací síle na volant u neposilující priory (s vypnutým motorem) a u desítky bez posilovače, ví někdo?
U některých vozů se posilovač automaticky vypíná při překročení určité rychlosti. Obvykle 25 - 40 km/h. Mám 2112 bez posilovače a mimo parkování ho nepostrádám.
veliz píše:...Odpovím obecně. Myslím, že bude značný (samozřejmě v neprospěch priory s vypnutým motorem). Řízení s posilovačem je mnohem strmější a díky tomu mnohem přesnější. Tam, kde u řízení s posilovačem stačí 1 otáčka volantem, je třeba u řízení bez posilovače udělat dvě. Zdaleka tedy nejde jenom o parkování! Posilovač se výrazně uplatňuje i za jízdy. Řízení bez posilovače je cesta do pekel.
S poslední větou nesouhlasím. Posilovače nemají zpětnou vazbu do volantu a tím se ztrácí bezprostřední styk řidiče s chováním přední nápravy. Najezdil jsem hodně km se služební Octavií I a při vyšších rychlostech a nerovné vozovce mi posilovač vyloženě vadil.

Re: Napsali o Prioře

Napsal: sob led 21, 2012 16:24
od mirozv
Toto prosím vysvetliť:
veliz píše: Tam, kde u řízení s posilovačem stačí 1 otáčka volantem, je třeba u řízení bez posilovače udělat dvě.
Žijem v tom, že počet otáčok volantom pre určité natočenie kolies je daný prevodom riadenia a posilovač je len niečo, čo mi má uľahčiť otáčanie volantom. Mám to chápať tak, že ak sa mi v aute z nejakého dôvodu pojebabre posilovač, budem musieť viac otočiť volantom,či?

Re: Napsali o Prioře

Napsal: sob led 21, 2012 16:28
od ger007
auta s posilovacom vsak mavaju strsmsie riadenie, s ostrjesim preovdom, pretoze tam to masina ukruti ale tam kde neni posilovac je riadenie menej strme aby ho normalny clovek ukrutil

Re: Napsali o Prioře

Napsal: sob led 21, 2012 16:51
od mirozv
Iný prevod riadenia s a bez posilňovača beriem.

Re: Napsali o Prioře

Napsal: sob led 21, 2012 17:39
od zelvotron
Nevím co tu řešíte, vždyť jsem psal, že převod je u priory a desítky stejný s posilovačem nebo bez. Ano, auta s posilovačem obvykle strmější převod mají, ale u lady to neplatí, tam je to stejný, však to taky v některejch testech kritizovali, že po instalaci posilovače nechali stejný převod a má to tak zbytečně moc otáček.

Re: Napsali o Prioře

Napsal: sob led 21, 2012 18:18
od Majo
Presne ako pise Zelvotron, je to tak dokonca aj u Nivy s original posilovacom - pocet otacok je rovnaky.

Re: Napsali o Prioře

Napsal: sob led 21, 2012 20:12
od Fišer Jiří
Byla to jedna z kritik v pořadu Primy v autosalonu, když tam měli měli nějakou expedici napříč Ruskem s Octaviema 4x4,tak při tý příležitosti udělali test Kaliny a pozastavovali se nad počtem otáček od rejdu k rejdu,bylo to 4krát! Ani jsem to s Priorou nezkoušel,ale asi to tak bude,detail 8)

Re: Napsali o Prioře

Napsal: sob led 21, 2012 20:56
od veliz
Petr HC píše: Posilovače nemají zpětnou vazbu do volantu a tím se ztrácí bezprostřední styk řidiče s chováním přední nápravy. Najezdil jsem hodně km se služební Octavií I a při vyšších rychlostech a nerovné vozovce mi posilovač vyloženě vadil.
U řízení platí, že to, co vyhovuje jednomu, nemusí vyhovovat druhému. Proto výrobci ladí řízení tak, aby vyhovovalo většině uživatelů v dané kategorii vozidla. Navíc je většinou možné účinek posilovače nastavit pomocí diagnostického přístroje v závislosti na hmotnosti a motorizaci vozidla či požadavku zákazníka. Já osobně si Octavii bez posilovače nedokážu představit a pochybuju, že by ji někdo bez posilovače koupil.
mirozv píše:Toto prosím vysvetliť:
veliz píše: Tam, kde u řízení s posilovačem stačí 1 otáčka volantem, je třeba u řízení bez posilovače udělat dvě.
Žijem v tom, že počet otáčok volantom pre určité natočenie kolies je daný prevodom riadenia a posilovač je len niečo, čo mi má uľahčiť otáčanie volantom. Mám to chápať tak, že ak sa mi v aute z nejakého dôvodu pojebabre posilovač, budem musieť viac otočiť volantom,či?
Já jsem netušil, že Lada má stejný převod s/bez posilovače řízení. Obvykle je tomu naopak. Řízení s posilovačem má výrazně strmější převod, a proto je méně otáček volantem mezi krajními polohami rejdu.

Re: Napsali o Prioře

Napsal: sob led 21, 2012 21:21
od Tommel
Fabie junior bez serva s velkym volantem z octavie, taky lidi kupovali

Re: Napsali o Prioře

Napsal: sob led 21, 2012 21:32
od Cory
4 otacky u kaliny? :shock: ved stara klasika ma 3 a kusok, nie?

Re: Napsali o Prioře

Napsal: sob led 21, 2012 22:01
od veliz
Asi správně. Právě jsem to zkoušel u Nivy a jsou to 3 otáčky a kousek.