Re: Napsali o Prioře
Napsal: pát led 20, 2012 21:00
a ked tak to zvalime na vyrobu vadu
Odpovím obecně. Myslím, že bude značný (samozřejmě v neprospěch priory s vypnutým motorem). Řízení s posilovačem je mnohem strmější a díky tomu mnohem přesnější. Tam, kde u řízení s posilovačem stačí 1 otáčka volantem, je třeba u řízení bez posilovače udělat dvě. Zdaleka tedy nejde jenom o parkování! Posilovač se výrazně uplatňuje i za jízdy. Řízení bez posilovače je cesta do pekel.zelvotron píše:Z toho teda mrazí v zádech, kdyby proti jela naložená Tatra Ten sytém by měl být přeci udělanej tak, že pokud selže, tak se tohle nesmí stát!!!
Jedině udělat posilovač vypínací a používat jen při parkování, ono jinak je stejně zbytečnej. Jaký je rozdíl v ovládací síle na volant u neposilující priory (s vypnutým motorem) a u desítky bez posilovače, ví někdo?
S poslední větou nesouhlasím. Posilovače nemají zpětnou vazbu do volantu a tím se ztrácí bezprostřední styk řidiče s chováním přední nápravy. Najezdil jsem hodně km se služební Octavií I a při vyšších rychlostech a nerovné vozovce mi posilovač vyloženě vadil.veliz píše:U některých vozů se posilovač automaticky vypíná při překročení určité rychlosti. Obvykle 25 - 40 km/h. Mám 2112 bez posilovače a mimo parkování ho nepostrádám.zelvotron píše:Z toho teda mrazí v zádech, kdyby proti jela naložená Tatra Ten sytém by měl být přeci udělanej tak, že pokud selže, tak se tohle nesmí stát!!!
Jedině udělat posilovač vypínací a používat jen při parkování, ono jinak je stejně zbytečnej. Jaký je rozdíl v ovládací síle na volant u neposilující priory (s vypnutým motorem) a u desítky bez posilovače, ví někdo?
veliz píše:...Odpovím obecně. Myslím, že bude značný (samozřejmě v neprospěch priory s vypnutým motorem). Řízení s posilovačem je mnohem strmější a díky tomu mnohem přesnější. Tam, kde u řízení s posilovačem stačí 1 otáčka volantem, je třeba u řízení bez posilovače udělat dvě. Zdaleka tedy nejde jenom o parkování! Posilovač se výrazně uplatňuje i za jízdy. Řízení bez posilovače je cesta do pekel.
Žijem v tom, že počet otáčok volantom pre určité natočenie kolies je daný prevodom riadenia a posilovač je len niečo, čo mi má uľahčiť otáčanie volantom. Mám to chápať tak, že ak sa mi v aute z nejakého dôvodu pojebabre posilovač, budem musieť viac otočiť volantom,či?veliz píše: Tam, kde u řízení s posilovačem stačí 1 otáčka volantem, je třeba u řízení bez posilovače udělat dvě.
U řízení platí, že to, co vyhovuje jednomu, nemusí vyhovovat druhému. Proto výrobci ladí řízení tak, aby vyhovovalo většině uživatelů v dané kategorii vozidla. Navíc je většinou možné účinek posilovače nastavit pomocí diagnostického přístroje v závislosti na hmotnosti a motorizaci vozidla či požadavku zákazníka. Já osobně si Octavii bez posilovače nedokážu představit a pochybuju, že by ji někdo bez posilovače koupil.Petr HC píše: Posilovače nemají zpětnou vazbu do volantu a tím se ztrácí bezprostřední styk řidiče s chováním přední nápravy. Najezdil jsem hodně km se služební Octavií I a při vyšších rychlostech a nerovné vozovce mi posilovač vyloženě vadil.
Já jsem netušil, že Lada má stejný převod s/bez posilovače řízení. Obvykle je tomu naopak. Řízení s posilovačem má výrazně strmější převod, a proto je méně otáček volantem mezi krajními polohami rejdu.mirozv píše:Toto prosím vysvetliť:
Žijem v tom, že počet otáčok volantom pre určité natočenie kolies je daný prevodom riadenia a posilovač je len niečo, čo mi má uľahčiť otáčanie volantom. Mám to chápať tak, že ak sa mi v aute z nejakého dôvodu pojebabre posilovač, budem musieť viac otočiť volantom,či?veliz píše: Tam, kde u řízení s posilovačem stačí 1 otáčka volantem, je třeba u řízení bez posilovače udělat dvě.