Stránka 15 z 40
Napsal: pon kvě 16, 2011 14:25
od Puhi
mne. Stačí ti deravá membrána a vtedy to narobí divy
MacGyver, len tak mimochodom, pokiaľ vymeníš olej a čerpadlo a stále to nebude mať tlak (nezabúdaj, že kľudne môže byť vadný aj ten "barometer" alebo ako to nazvať), tak je dosť možné, že ti ojničné ložiská povedali zbohom
ps. znehodnoteniu oleja benzínom do budúcna sa dá predísť veľmi
jednoducho a to nevravím o výhode, že aj po niekoľkodňovom stáni stačí otočiť kľúčom a po cca 2 sekundách môžme štartovať
Napsal: pon kvě 16, 2011 15:25
od cackler
zrovna je podobná pumpa na aukru
http://aukro.cz/palivove-cerpadlo-pierb ... 71256.html za trochu menší peníz
Napsal: pon kvě 16, 2011 20:09
od Roman
Takych cerpadiel je na aukre dve a pol strany v cene od cca 900 Kc vyssie - novych a zopar pouzitych formou aukcie aj nizsie. Inac elektricke cerpadlo pierburg mala aj TAZ 1500, takze na vrakaci by mohlo byt za dobru cenu....
Napsal: pon kvě 16, 2011 20:43
od MacGyver
Taky mě během dneška napadlo elektrický čerpadlo, ale měl jsem ještě jedno záložní, nebylo tedy z USSR, jako to co jsem vyndal ale z CCCP, tak jsem ho tam frknul, uvidím jak dlouho vydrží, kdyžtak bych přešel na elektrický. 1203 jsem na vrakovišti snad ještě neviděl, poslední půlrok jsem tam neviděl ani žigula. Tuty auta strašně mizí, na vrakáčích je to zato samej favorit a felicia. Vyměnil jsem tedy dneska olej, čerpadlo a hadičku k němu, protože místo toho, abych jí stáhnul jsem jí rozlomil jak byla zpuchřelá. Ve vypuštěném oleji se nadně usadil nějakej sajrajt, vypadalo to jako šupinky ale dalo se to mezi prstama rozdrolit na úplnou kaši, nebylo to tvrdý. Nevim co to může bejt, možná nějaký rozpuštěný těsnění?
No a při zkušebním startu to vypadalo, že snad tlak je zatím OK, nikam jsem s tím nejel, už jsem neměl náladu ani čas, tak zítra si užiju. Taky jsem rozmontoval čerpadlo co tam bylo a že by v membráně byla nějaká trhlina jsem si tedy nevšimnul a že jsem hledal. Trochu zpuchřelá byla, ale že by tím proteklo tolik benzínu aby takhle naředil 3l oleje, to se mi nějak nezdá.
Napsal: pon kvě 16, 2011 20:56
od ger007
tyy jo su tie supinky kovovoe ??? respektive boli na vypustacej zatke ?(magnetova skuska) inac sa tam moc nema moc co rozpustat v tej olejovej vani jedine salky, jedine tesnenie ktore je v tom priestore je vlastne na olejovej vani a papierove tesneni pod olejovym ceraplo, viac tesneni v tom fakt neni, jedine ak by sa to tam dostalo z vonka,
Napsal: úte kvě 17, 2011 10:28
od MacGyver
V noci jsem o tom přemýšlel a je dost možný, spíš nejpravděpodobnější, že už to v tej mojí nádobě na vypouštění bylo. Když jsem měnil vodu v chladiči našel jsem v ní něco podobnýho asi jsem si toho nevšimnul než jsem do toho vypustil olej. Neni to kov, když jsem to viděl poprvý, tak jsem se úplně zhrozil, pak jsem ale zkoušel co to je a nebylo to tvrdý ale šlo to pěkně rozmačkat, na zátce nic takovýho nebylo. To ale nic nemění na to, že mě to furt nemaže, dneska jsem chtěl vyrazit, tak jsem nastartoval, zase to chvilku nemazalo, jako kdyby nefungoval zpětnej ventil ve filtru, a pak tlak vyrazil při cca 2500ot/min na pěkných 3,5, tak jsem si říkal že je to snad v pohodě a žádná vážná závada. Vyjel jsem tedy z garáže a než jsem stačil zavřít a zamnknout vrata, což není ani minuta, byla na stejný otáčky při sytiči ručička zase na nule, nikak moc nepomáhalo ani když jsem motoru trochu přidal, to sebou jen trochu škubla. Neni tedy možné, že olej spadne místo přez vadnej ventil ve filtru skrz to špatné ojniční ložisko? Nebo mohlo se čerpadlo během 600km tahle pokazit? Když jsem s tím začal po zimě s vyměněnejma rozvodama jezdit, tak jsem slyšel takovej podivnej hukot, bylo to slyšet hlavně na volnoběh, poslední dobou (cca 200km zpět) to dost utichlo. Nevěděl jsem co to je, teď už asi tuším, nejspíš tedy ty ložiska. Obávám se, že na tuto já nemam, snad bych ještě zkusil to čerpadlo, jestli to není tím. Na druhou stranu nechce se mi zase kupovat nové, jen abych zjistil, že to jím není. To znamená, že na sraz nejspíš nedorazím.
Napsal: úte kvě 17, 2011 10:31
od Laďuša
Ty, hele, a neodporoučel se tě třeba olejobarometr? I když jsi vlastně někde psal, že tam byla i červená kontrolka, co...
Napsal: úte kvě 17, 2011 10:35
od ger007
este vycisti to cislo sproste, je mozne ze ten bordel co si vytiahol zasral aj cidlo a pre to ta to klame, ale inac by motor klepal keby ma zlu kluku, vobec by to nejelo bolo by to take lenošne a hlavne by ti to netlacilo ani v otackach, jedine co ma napada je ten budik sprosty ktory ta len šidí, alebo neaka zavada v elektrike, horsi pripad neviem, aj ked napriklad ja som stale nezistil preco mi ten motor nemaze dodnes den
Napsal: úte kvě 17, 2011 11:02
od MacGyver
Beru to zatím tak, jakože je špatné něco jiného, než budík, protože kdybych si hned jako první možnost řekl, že je špatněj měřák a že to jinak určitě dobře maže, tak bych mohl taky rychle dojezdit
. Předevčírem mi blikala i kontrolka a to ne na volnoběh ale v otáčkách a ta je přeci nezávislá na budíku. Jenže já stejne jinej náhradní nemam, mam celej přístrojovej štít, ale tuten tlakoměr je to jediný, co mi tam chybí. Jdu se kouknout na to čidlo, jestli neni zacpaný, to jsem taky nezkoumal.
Napsal: úte kvě 17, 2011 11:11
od dvk
Nedávno na jiném fóru někdo řešil, že mu motor taky moc nemazal, paradoxně na volnoběh kontrolka nesvítila, ale v otáčkách to nechtělo mazat a problikávala. Bylo to totálně zacpaným sítkem v koši olejového čerpadla
Pokud máš v oleji navíc nějaký bordel, tak by to tomu i nasvědčovalo ...
Napsal: úte kvě 17, 2011 11:24
od ger007
pravda, toto moze byt! neni to moc narocna operacia, treba vyheverovat motor povolit zo silentblokov, kuzelnym spodbom vybrat olejovu vanu spod cerpadla, vypucovat a vratit, je to na jedno popoludnie
Napsal: úte kvě 17, 2011 12:57
od Cory
ger007 píše:je to na jedno popoludnie
Mne ked spadla tycka palivoveho cerpadla do vane, tak som ju mal vonku ta nejaku hodku a pol, ale to som povoloval len jeden silentblok, lebo druhy som nevladal a vanu som celu nevysuval...Pri tejto cinnosti sa mi podarilo zhodit aj sitko z cerpadla.
Napsal: úte kvě 17, 2011 13:09
od Luděk Musil
Demontovat a namontovat vanu motoru v autě je sice trošku problematické, ale jde to. Upozornil bych pouze na některé finty, které montáž a demontáž podstatně zjednoduší (tak jak jsme je s Pátračem dělali u mě na dvoře.
- povolili jsme matice na silentblocích (povolili na udržitelné maximum - nevyšroubovali jsme je)
- motor jsme vyheverovali co šlo - dokud se neopřel převovodkou o tunel (pozor na hadice k radiátoru)
a jako zlatý hřeb
- ideální je natočit kliku o 90° z horní/dolní úvratě ... potom ta vana vypadne téměř sama (ono jak kliky, tak protizávaží se zvednou nahoru a udělají místo pro průchod vany)
L.
Napsal: úte kvě 17, 2011 13:11
od cackler
Kvůli sítku se ani nemusí celá vana sundavat, ja se vždycky nejdýl pral se šroubama co jsou pod výfukem, k těm je šílenej přístup.
Napsal: úte kvě 17, 2011 13:17
od Cory
cackler píše:ja se vždycky nejdýl pral se šroubama co jsou pod výfukem, k těm je šílenej přístup.
Preto odporucam spravit do nedostupnych srobov zarezy na šrobovak, naramne to potom ulahci pracu a bojovat s klucom staci az pri konecnom utahovani...