Stránka 15 z 39

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Napsal: ned úno 17, 2013 12:50
od dusan1488
mne to tiez robi pod bodom mrazu ale staci prejst tak 50 m pomalicky na jednotke a je to v poho treba ju jednoducho trochu zahriat a prevodovka potom ide v poho

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Napsal: pon úno 18, 2013 07:10
od vik2
pomohla by vymena oleje za vicerozsahovy. Asi 75W-90. Asi tam bude nejakej normalni sae 80 nebo 90.

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Napsal: pon úno 18, 2013 15:59
od Luděk Musil
vik2 píše:pomohla by vymena oleje za vicerozsahovy. Asi 75W-90. Asi tam bude nejakej normalni sae 80 nebo 90.
Také bych se příkláněl k názoru, že výměna za vícerozsahový olej by mohla pomoci.
I když sám mám ve své 044 (hlavní převodovka je shodná s Nivou :idea: ) PP 80W90 a v mrazech mi to řadilo i vyřazovalo no problem. Ale u mě to může být tím, že převodovka už má něco nakroucenýho (asi tak 180 kkm). L.

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Napsal: úte úno 19, 2013 12:14
od veliz
75W-90 by tomu asi pomohl a kdybych to byl býval věděl, asi bych ho tam dal. Takhle tam mám předepsaný Mogul 80W-90 / API GL-5 a skutečnost, že mi tam při prvním rozjetí v mrazu jde hůř dvojka, tolik neřeším. Nicméně příležitostně zkusím Mogul Syntrans 75W-90, ikdyž stojí 2x tolik.

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Napsal: úte úno 19, 2013 12:20
od vik2
Majo tu nekde psal, ze do prevodovek neni GL-5 vhodny. Zminoval synchrony....
presne by to asi vysvetlil on.

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Napsal: úte úno 19, 2013 12:34
od kitcarcup
vik2 píše:Majo tu nekde psal, ze do prevodovek neni GL-5 vhodny. Zminoval synchrony....
presne by to asi vysvetlil on.
ANO prosím:
MIN požadavek na unosnost olejového filmu převodových olejů je:

U převodovek: 2101-2121:................................olej API GL4
U přídavných převodovek s rozvodovkou 2121:.........olej API GL4
U rozvodovek nápravových s Hyp. 2101-2121:..........olej API GL5


MAXimální třída unosnosti olejového filmu přev olejů použitelná:
U převodovek: 2101-2121:.............................Olej APIGL 4
- životnost synchronizace dopředných převodů omezuje třídu odolnosti olejového filmu na GL4!!!

U přídadných převodovek s rozvodovkou 2121:......Olej APIGL 5
=jde o agregát bez horního omezení na třídu olejového filmu

U rozvodovek náprav 2101-2121 (hypoidní ozubení):Olej API GL5
= bez horního omezení ovšem třída GL 5 je nejvyšší třídou unosnosti mazacího filmu pro převodové použití a hypoidní soukolí jsou nejnáročnéješí na nepřestřižitelnost olejového filmu. umazání těchto soukolí umožňují oleje třídy API GL 5. Případně s Oleje kombinované třídy API GL 4/5 s dovětkem "vhodné pro Hypoidní soukolí".

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Napsal: úte úno 19, 2013 12:40
od vik2
Jinak u Nivy jsem v zime delal toto.
nastartujes, na redukcni das neutral, na hlavni zaradis 2jku nebo 3jku a nechas tocit.
nez zavres dvere od garaze, nebo proste vratka apod....
1-2 minuty....

pak jedes a uz to radi lepe...

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Napsal: stř úno 20, 2013 07:11
od vik2
Jeste malej postreh k tomu, jak se nebojite jit do verze EURO5 (euro6 a euro7 taky urcite prijdou, musime zachranit planetu ). Kdyz kouknu do sekce "hnaci soustava" - tak tam porad nekdo resi problem, ze mu "íčko"(jakekoliv) - nestartuje, netahne, skube apod....
Resi tam nekdo, ze mu nejede 1600??? - jasny. ono tech 1600 uz moc neni.

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Napsal: stř úno 20, 2013 19:47
od veliz
vik2 píše:Majo tu nekde psal, ze do prevodovek neni GL-5 vhodny. Zminoval synchrony....
presne by to asi vysvetlil on.
Ano, teď už vím, že Majo má pravdu. Škoda že to neví výrobce/dovozce a v návodu doporučuje API-GL 5.

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Napsal: stř úno 20, 2013 23:27
od valda1971
Nevím, kam to dát, bych nedostal vynadáno od Adminů - Na prodejně Lada-Most je bazarová NIVA po doktorovi, který ji koupil novou a nyní opět funglovku vedle mé 112. Je za 69tisíc, povrchové mouchy - hlavně L dveře, jinak OK - má být na stránkách "Bazar Lada-Most".

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Napsal: pát úno 22, 2013 17:24
od Majo
vik2 píše:Jeste malej postreh k tomu, jak se nebojite jit do verze EURO5 (euro6 a euro7 taky urcite prijdou, musime zachranit planetu ). Kdyz kouknu do sekce "hnaci soustava" - tak tam porad nekdo resi problem, ze mu "íčko"(jakekoliv) - nestartuje, netahne, skube apod....
Resi tam nekdo, ze mu nejede 1600??? - jasny. ono tech 1600 uz moc neni.
Skus to brat trosku rozsiahlejsie v ramci fora a kukni do starej rady, kolko ludi riesi problemy typu "karb. nejde nastavit, po vymene iny problem..." a tak podobne. Vsetko je to o tom co si dokazeme sami opravit. Opravit Icko je rovnako nenarocne ako opravit karb len to chce ine vybavenie. :wink: Mimochodom na celom icku su asi 3 veci ktore staci aby sli a stale ides, takze sa to icko zbytocne zatracuje....

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Napsal: pát úno 22, 2013 17:34
od Cory
Urcite pri tom el plyne bude nejaky nudzovy režim, ktorý dokáže zabezpečiť aspon pár polôh klapky. Otázne je, čo sa stane keď odíde ovládanie klapky. Pri E4 stači aby šla RJ, čerpadlo, cievky a bol funkčný snímač na kľuke. Tak isto môže prasknúť perko na prerušovači v rozdelovači, praskne membrana čerpadla, odíde kondenzátor....

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Napsal: sob úno 23, 2013 11:21
od veliz
E-gas by neměl být příčinou, že někdo zůstane viset na silnici. Potenciometr je obvykle dvojitý, takže pravděpodobnost poruchy obou je malá. Když odejdou oba, nastaví se otáčky na 1500/min, což umožňuje nouzově dojet do cíle nebo do servisu.

Koupe niva

Napsal: úte úno 26, 2013 20:03
od ladin
Dobry den vespolek,

uvazuji o nakupu tohoto vozitka a chtel bych znat par odpovedi "nez se do toho pustim" :))

Nivu chci jezdeni vylozene offroad, zadny tezky teren, ale klasicke polni cesty taky ne.
Jsem limitovan cenou (nechci investovat vic jako 30-35tis)

Takze:
koupit 1.6 a nebo 1.7 pripadne i r.v. kdy byl nejaky zlom (napriklad materialy atd. pokud se tedy niva neceho takoveho dockala)
co prekontrolovat pri prohlidce
na co si dat obecne pozor

Jsem novacek co se tyce tohoto vozidla a mlady rocnik na to, abych zazil eru lady u nas ala opravy v garazich:)

Dale bych se chtel poptat, zda nekdo o nejake nive nevi, jsem z vysociny (trebic) a za tuto cenu se mi 2x nechce cestovat 300km na kukacku na nejakou krasku :/

Dekuji za reakce a predevsim rady.

Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy

Napsal: pon bře 11, 2013 15:51
od dusan1488
Tak pri tvojom rozpocte by som skor uvazoval o 1,6 ,preto ze 1,7i az do roku myslim 1998 tam montovali zapalovani od chevroletu a to bolo dost nespolahlive az od toho 98 sa zacalo montovat zapalovanie Bosh a to uz je spolahlive.Pri rozpocte 35000Ck asi 1998 nekupis v takom stave aby sa po par kilometroch nedostavila vazna zavada to by si musel mat velke stastie.Ja mam 2001 dal som za nu pred troma rokmi 3300 eur a uz ma raz sklamala hardina a zopar blbosti a to ma 115000km.Na nivu to ale nieje nic neobvykle lebo konstrukcne nieje velmi spolahliva ale ak si vies urobit nieake veci sam tak je to O.K.Ja som spokojny a uzivam si ju ako aj pre zabavu tak aj na obcasnu pracu v lese.Je to dobre a jednoduche vozitko len jej treba venovat viac udrzby a potom vylezie aj na strom keby malo ruky.