Stránka 134 z 342

Napsal: pát pro 10, 2010 21:18
od Laďuša
Jojo, Vláďa Lenin, to jsou drsný mašiny. Taková VL15 nebo VL85 se mi dost líbí. Ty doplňkový písmena asi nebudou přesně stanovený, spíš budou extra pro každou řadu, třeba k někde znamená zásadní přestavbu (kapitalnyj remont) a někde zase stejnosměrnej motor (kolektornyj).
Jak ale z toho čísla určit napájecí systém teda nechápu. Napadlo mě sice dělení na sudý a lichý, ale to jsem zavrhnul dřív, než jsem to domyslel. Viz třeba na 3000 Vss jsou ČS1, 2, 3, 6, 7, 200, na 25000 Vstř jsou ČS4, 8... A abych nebyl jenom u českých příkladů, tak VL15 vs. 85 jsou taky 3 vs. 25 kV.

Napsal: pát pro 10, 2010 21:30
od vodis
U řady VL je tuším dělení do čísla 50 a nad něj. Řada ČS v sobě žádnou číslovací logiku nemá (třeba proč vynechali 5 nevím).

Napsal: pát pro 10, 2010 21:34
od Křečík Barbuška
vodis píše: Řada ČS v sobě žádnou číslovací logiku nemá (třeba proč vynechali 5 nevím)
Tato co vypadá jako myšička je 5. Nebo jsem tě špatně pochopil?

Obrázek

Napsal: pát pro 10, 2010 21:44
od vodis
Na vině je chebná elektronka z našej fabriky katoda Olomóc, za což se omlouvám. Tento typ lok působil na ŽZO ve Velimi. Jí podobná a ve státech bývalé SSSR jezdící střídavá mašinka má přiléhající přezdívku akvárium. Akorát by mě zajímalo, jestli má stejně jako lamina 32 stupňů a 4 šunty.

Napsal: pát pro 10, 2010 21:54
od Laďuša
ČS5 taky existovala, byť jenom ve dvouch exemplářích. Dokonce mam takový tušení, že byla dvojsystémová. http://railinform.net/data/media/83/chs5-001.jpg
Edit: Já se tady hrabu v parametrech véelek a mezitim moje poznámka na ČS5 je neaktuální, hergot :D

Nedalo mi to nekouknout se na parametry ňákých těch véelek:
3kVss - VL8, 10, 15, 19, 22
25kVstř - VL61, 80, 85
Dvousystémová: VL82M

Takže to, zdá se, by mohlo i sedět (až na tu dvojsystémku) :)

Napsal: pát pro 10, 2010 21:59
od vodis
TDvojsystémovka by mohla pasovat do dnešního označovacího chaosu lokomotiv na RŽD. :lol:

Kdo chce zažít sílu VL, at se vydá na cestu z Čopu přes Volovec do Lvova. V Karpatech je ve dvacetivozovém rychlíku znát síla lokomotivy, krásně se to zhoupne při řazení stupňů... Cestu na Ukrajinu vůbec doporučuju, letos jsme se s kolegou vydali až do Simferopolu na Krym za nejdelší trolejbusovou tratí na světě (9Tr forever!!). Ve vlaku zažijete spoustu věcí, co tady nepoznáte. Drang nach Osten!! :mrgreen:

Napsal: pát pro 10, 2010 22:06
od Křečík Barbuška
Teď budu asi vypadat jako blbec, ale nedá mi to. Škoda Plzeň zjevně udělala hodně mašin pro SSSR, Rusko atd. . Jakým způsobem se mašiny dostávaly do země určení? Tam mají větší rozchod ne? A vůbec, ty mašiny mi připadají nějak vyšší.

Napsal: pát pro 10, 2010 22:11
od Laďuša
vodis píše: Tento typ lok působil na ŽZO ve Velimi
Áno áno, ale jenom dizajnově. http://www.prototypy.cz/?rada=260 Ve skutečnosti to byla vlastně řada ČS4 (byl to její první prototyp).

Pípáku, byly přepravovaný na transportních normálněrozchodných podvozkach. Na východě Slovenska se pak převazovalo na širokorozchodný podvozky. Ruskej obrys je větší než náš, ale zase to nebude o tolik, převézt se to dá (maximálně se tak mohly sundavat sběrače, ale o tom nemam žádný zprávy)

Napsal: pát pro 10, 2010 22:21
od vodis
Loko se převážely na transportních podvozcích. V Čierné se převazovaly na podvozky s trakčními motory a zkušební jízdy před předáním se pak odehrávaly mezi Čiernou a Dobrou u Čierne. Aspon tak praví Atlas motorových lokomotiv.

Napsal: pát pro 10, 2010 22:24
od Křečík Barbuška
Děkuji za vyčerpávající odpovědi.

Napsal: pát pro 10, 2010 22:34
od Laďuša
Neni zač. Někde jsem viděl i obrázky ČS200 na nádraží v Plzni, bylo to z dob přeprav na opravu do mateřskýho závodu. Vypadalo to jako z jinýho světa. Bohužel to zrovna nemůžu najít...
Jinak se tu hezky bavte, já asi dam odpočnout očím a zajdu na kukačku do osvěžovny.

Napsal: sob pro 11, 2010 18:36
od Laďuša
A podívejme se, na co si novináří nevzpomněli: http://www.novinky.cz/ekonomika/219323- ... olino.html


Jinak musim tady připomenout, že dnešní den byl posledním dnem, kdy velký motory řady 831 sloužily turnusově.... Všechna čest jim!

Napsal: sob pro 11, 2010 20:15
od Křečík Barbuška
Laďuša píše:Jinak musim tady připomenout, že dnešní den byl posledním dnem, kdy velký motory řady 831 sloužily turnusově....

Musí to být pro Tebe těžké :goodman: .

Mám tu něco co tě jistě velice potěší a zmírní tvoji bolest http://www.youtube.com/watch?v=GH__3qYf ... re=related .

Napsal: sob pro 11, 2010 20:37
od Štěpán
Koko Loko píše:
Mám tu něco co tě jistě velice potěší a zmírní tvoji bolest http://www.youtube.com/watch?v=GH__3qYf ... re=related .
To už je asi po třetí, co sem dávaš stejnej odkaz pro "potěšení" Laďuši. :lol:

Napsal: sob pro 11, 2010 20:38
od Laďuša
Byl jsem si prakticky jistej, když jsem ten příspěvek odesílal, že tuto video se tady objeví ;) Těžké to jistě je, na druhou stranu ale vůbec neni, neb v Jeseníkach jsem snad nikdy nebyl a na Klatovsku už nejsou turnusovaný ňákej ten pátek, přesto občas eště vyjedou a máme jich tu celkem snad víc, než v Šumperku :mrgreen: No uvidim, jestli je eště někdy potkam v běžným provozu, na klatovským nádraží se vyskytuju tak 2x do tejdne, z čeho neplyne moc šancí to pořádně mapovat. A přece jenom už je letos znát, že jezdí o dost míň....
Štěpán píše:To už je asi po třetí, co sem dávaš stejnej odkaz pro "potěšení" Laďuši.
Já bych se asi nebál přitlačit. Tuten odkaz na Ladafóru asi frčí nejvíc. :lol: