Stránka 133 z 342
Napsal: stř pro 08, 2010 06:50
od Luděk Musil
Michal Pokorný píše:A přijede tam nějaký brňák, který tu do vlaku v životě nesedl, a ona mu ještě postojí
... a což teprve kdyby lehla
- to by se asi Michal
. L.
Napsal: stř pro 08, 2010 12:45
od Michal Pokorný
A tak to bych mu ani nezáviděl
Ale fotky by z toho také mohly býti zajímavé
Napsal: stř pro 08, 2010 15:20
od Křečík Barbuška
Ale nedělej se, na té fotečce vypadá jako fešanda
.
[ Komentář přidal: Luděk Musil: st prosinec 08, 2010 16:14 ]
Úplně bych řekl, že Hurikánův typ
[ Komentář přidal: Koko Loko: st prosinec 08, 2010 22:53 ]
Mno, třeba nejen jeho
.
Napsal: čtv pro 09, 2010 16:42
od Laďuša
Tak jsem měl zase štěstí a narazil jsem na velkej motor na pravidelným vlaku.
831.168, MOs 17513 Klatovy - Horažďovice předměstí, Klatovy 9.12.2010
Krása, hned mam lepší náladu. Ten zvuk...
Napsal: pát pro 10, 2010 17:44
od Laďuša
Že by inspirace pro barevný řešení hnacích vozidel ČD cargo?
http://www.railinform.net/data/media/56/vl80v-1130.jpg
Jo a jak jsme se tu jednou bavili o tom škodováckým dizajnu lokomotiv řad ČS4 a tak a já jsem prohlašoval, že existuje fotka, na který se mi ta lokomotiva fest líbí, tak jsem jí našel -
http://www.railinform.net/data/media/11/chs4-004.jpg
A vůbec je to pěkná stránka:
http://www.railinform.net/
Napsal: pát pro 10, 2010 18:02
od Michal Pokorný
Napsal: pát pro 10, 2010 18:18
od Křečík Barbuška
http://www.railinform.net/search.php?se ... ords=skoda
Když má v Rusku mašina označení ЧС, tak to značí, že to spáchala Škoda Plzeň?
Napsal: pát pro 10, 2010 18:26
od Hurikán
V dnešní
Kávě se celou hodinu věnovali změnám v ČD a novému jízdnímu řádu.
Poslouchat můžete zde.
Napsal: pát pro 10, 2010 18:27
od Michal Pokorný
Ano, poslouchal jsem. Místy to tedy byly, slušně řečeno, řeči o ničem.
Napsal: pát pro 10, 2010 18:28
od Laďuša
Koko Loko píše:Když má v Rusku mašina označení ЧС, tak to značí, že to spáchala Škoda Plzeň?
Teoreticky to asi nemusí bejt pravidlo, ale prakticky to tak je. ČS tady znamená ČechoSlovackij (elektrovoz). Ty zkratky mají svuj význam, ale jestli je to pevně vázaný na fabriku, nevim. Spíš bych řek, že ne.
Edit: Tak fakt ne, koukal jsem, že řady xTExx se vyráběly třeba v Kolomně i v Lugansku, tudíž je to prostě označení, který ňákým způsobem charakterizuje danou mašinu (samozřejmě s výjimkama, např. VLxx nebo třeba M62...). Škodovka je ale jedinej podnik v Československu, kterej tam dodával, tudíž ta má "svoje" označení.
(
http://railinform.net/data/media/5/012_2.jpg - ten na tom sedí jako kočí na kozlíku
)
Napsal: pát pro 10, 2010 18:47
od Křečík Barbuška
Vázané ani být nemusí, elektriky dělala jenom Škodovka ne? Tedy panťáky dělala Studénka, ale ty asi na východ neprorazily
. Motory od nás asi značily ЧМ, tedy usuzuji dle čmeláků ЧМЭ3.
Napsal: pát pro 10, 2010 19:14
od Laďuša
Koko Loko píše:Tedy panťáky dělala Studénka, ale ty asi na východ neprorazily
Panťáky skutečně na východ neprorazily, ale přece jenom něco ze Studénky do SSSR putovalo - byly to motorový vozy řady AČ2 (Avtomotrisa Čechoslovackaja).
Motorový lokomotivy od nás se značily ČME, což je zkratka Čechoslovackij (těplovoz) Maněvrovyj s Elektropěredačej. Jinej druh motorových lokomotiv jsme jim tam nevozili.
Napsal: pát pro 10, 2010 19:19
od Křečík Barbuška
Laďuša píše: ... byly to motorový vozy řady AČ2 ...
Foto máš?
Napsal: pát pro 10, 2010 19:20
od Laďuša
Já ne, ale Herr Internet jo
např:
http://spz.logout.cz/album/ru/ru_rzdac2.html
A koneckonců, když už jsme se k tomu dostali přes tuty stránky, tak proč si to vlastně nenajít na nich?
http://railinform.net/categories.php?cat_id=93
Napsal: pát pro 10, 2010 20:10
od vodis
Jinak nejoblíbenější označení elektrických lokomotiv neznamená nic jiného, než Vladimír Lenin ( z číselnlného indexu poznáme, jestli je loko napájena střídavým, nebo stejnosměrným proudem, z doplňkového písmena ještě třeba to, zda má loko elektrodynamickou brzdu), v parní trakci se používala další jména oblíbených figurek, tedy SO = Sergo Ordžonikidze, FD = Felix Dzeržinskij, nemohl chybět ani IS = Josip Stalin. Ten ovšem vydržel jen do roku 1962, kdy byla celá řada IS přejmenována na FD s indexem P = passažirskij. Holt ten Stalin už neletěl.
Možná se to moc neví, ale řadě AČ2 předcházel typ AČ0, který byl ve třech exemplářích vyroben Škodou Plzeň.