Stránka 14 z 21

Napsal: pon srp 23, 2010 20:50
od Křečík Barbuška
vintera píše:když silikon, tak jednu stranu důkladně odmastit ...

To zní velice moudře, zjevně se usnadní demontáž a v případě, že je odmaštěná strana víka i odpadá zuřivé čištění styčné plochy na hlavě a padání bordelu do prostoru vačky. I když něco jistě ulpí na šteftech ... osobně preferuji origo těsnění.

Napsal: pon srp 23, 2010 21:53
od Michal Pokorný
mayo456 píše:mne rejdovy cep s prasknutopu prachovkou a vôlou vydrzal rok a vydrzal by aj dlhsie ale vymenil som ho za mooga.
Mno, čepy v ramenech mám všechny MOOG, bohužel prachovka na tomto vrchním vydržela jen něco přes rok. Doufejme, že to byla náhoda, zbylé tři jsou ve výborné kondici.

Napsal: úte srp 24, 2010 16:35
od Michal Pokorný
Tak jsem se přeci jen donutil něco na VAZu udělat. Rozhodnutí bylo celekm snadné, původně jsem chtěl jít sekat trávu, vybral jsem tedy menší zlo a pohrál jsem si s autíčkem :P
Onen vrchní čep na pravé straně je již vyměněn. Při této příležitost jsem vyměnil i pomocný čep řízení, místo původního v gum.futrech jsem dal ložiskový (ten již drahný čas ležel v dílně, původně měl být do 21044, nakonec se ho dočkala až 2104)
Dále jsem zjistil, že je KO guma v objímce stabilizátoru na pravé straně, tu jsem nějak nenašel, tak jí budu muset zakoupit a příležitostně vyměnit.
Když už jsem se válel pod autem tak jsem na obou stranách sundal plastové vložky podběhů a zkontroloval stav antikorozní ochrany pod nimi, vypadá velice dobře, po této stránce nebylo potřeba nic dělat.
A když už jsem byl ve vzácné chvilce nálady vrtat se v autě, mrknul jsem i na přední brzdy - vyměnil jsem destičky. Původní zn. Mechanik se neosvědčily, v životě jsem neměl destičky, které by více pískaly, zvuková kulisa brzdícího vlaku byla dokonalá. Tentokráte jsem zvolil zn. Ferodo, tak uvidím co to udělá.
Při této příležitosti jsem obnovil namáznutí pístků konzervačním tukem na brzdy a vyměnil prachovky.
Také jsem částečně osvěžil brzdovou kapalinu dávkou nové. Dále mě potěšil stav brzdových hadic, dával jsem je před více než rokem z obávaných nových zásob. Kupoval jsem je na Koněvovce a zatím se na nich neukázala žádná prasklinka.

Nu, sraz se pomalu blíží budu muset šturmovat, příště mě čeká výměna zmiňované gumy v objímce stabilizátoru, dále se chci ještě mrknout na zadní brzdy a seřídit ručku, zabírá už potvůrka hodně nahoře.Také se musím konečně dokopat k výměně těch zadních pružin.
Ještě omrknu olej v převodovce i v diferáku a 2104 se může zase po roce kouknout do končin, kde bývala doma.

Ona by jí tedy docela slušela výměna všech tlumičů, ale to bych svůj proletářský účet značně vyždímal, tak má holka zatím smůlu.

Zde trocha dokumentace z dnešního dne :
http://fotoalba.cz/alba/Ikarus280.10/2231216

Napsal: sob zář 11, 2010 12:02
od Michal Pokorný
Tak jsem se tomu opět trochu pověnoval.
Na předku jsem vyměnil ložiska pravého kola, dále jsem vyměnil již zmiňované gumy stabilizátoru (na obou stranách) a nakonec jsem dal i nové tlumiče.
Na zadku jsem konečně vyměnil ony pružiny, k tomu taktéž nové tlumiče a zadní brzdy dostaly nové pakny.

Tímto považuji práce za skončené a doufám, že mě 2104 dopraví na sraz a při dobré kostalaci hvězd snad i zpět.

Napsal: ned zář 19, 2010 10:47
od Michal Pokorný
Á... závadička.
Již večer cestou do práce jsem pociťoval lehce nasládlý odér v autě. Když jsem se ráno vrátil z práce, zastavím před vraty a zjišťuji, že se mi kolem kapoty začíná vznášet pára. Zacouval jsem to ticha garáže a již slyším : tsss........tsss.......tsss.....
Otevřu kapotu a jdu po zvuku a po místě tvorby páry.
V první chvíli jsem usuzoval na dlouhou trubku topení, co tak ráda teče v místě onoho slabomyslného držáku.
Ovšem viníkem nakonec je delší hadice k topení - nu to jsou ty nové díly. Hadice má odslouženo něco přes rok a vypadá jako tvář stoleté indiánky.
Totálně rozpraskaná a skrze praskliny nehezky vzlíná kapalina :evil:

Napsal: ned zář 19, 2010 11:50
od Drobek81
Michal Pokorný píše:Ovšem viníkem nakonec je delší hadice k topení - nu to jsou ty nové díly
to je snad vseobecne zname ze ty nove hadice odejdou po sezone...ja novou musel nahradit kusem hadice od topeni z Tipa (je tam stejnej prumer a kolena 90° ) a od te doby asi bez problemu - teda uvidim jak zacnu topit...

Napsal: ned zář 19, 2010 12:38
od Michal Pokorný
No, vyštrachal jsem jednu starou-použitou, je sice v místě spon krapet vymačkaná, ale asi bude holka povolána do služby.

Napsal: sob led 22, 2011 00:20
od Michal Pokorný
Jen tak,aby se mi tu něco dělo...... pár zimních fotek
http://fotoalba.cz/alba/Ikarus280.10/2290447

Napsal: sob led 22, 2011 14:17
od Jelen
To je aktuální? To snad nééé :shock:

Napsal: pon led 24, 2011 07:46
od Patrac
Jelen píše:To je aktuální? To snad nééé :shock:
vzhledem k tomu že s autem defakto dennodenně jezdím tak tohle v mém případě vydrží max 12 hodin.. :)

Napsal: stř led 26, 2011 12:17
od Michal Pokorný
Dokonce je to čím dál aktuálnější. Zrovna za chvíli vyrážím do práce na školení a mám obavy, abych vůbec dojel.
Byl jsem totiž u popelnice s košem a po té naší silnici se téměř nedá chodit, uvidím jak to pojede 8)

Napsal: stř led 26, 2011 13:29
od peet2101
Michal Pokorný píše:uvidím jak to pojede
Dveřma napřed

Napsal: stř led 26, 2011 13:36
od dvk
No držím palce. Taky jsem měl ráno co dělat ... ale nakonec jsem se té značce vyhl. Kdyby nesolili, udělali by líp. V břečce se s tím nedá vůbec nic, na uježděném tvrdém to sedí vpohodě.

Napsal: stř led 26, 2011 22:31
od Maysner
Michal Pokorný píše: Byl jsem totiž u popelnice s košem a po té naší silnici se téměř nedá chodit, uvidím jak to pojede 8)
Vcera jsem jel Prahu. Cesta zpatky do Brna za hustejsiho snezeni, pohoda jelo se normalne. Ale nemel jsem zastavovat na benzince. Zjistil jsem kolik toho vsude lezi a od te doby uz jsem mel trosku strach :lol: Ale celkove se jelo lip v levym pruhu po snehu, nez vpravo po desnym tankodromu a v brecce

Re: Michalův VAZ 2104

Napsal: stř říj 12, 2011 22:13
od Michal Pokorný
Tak že dnes 2104 úspěšně prošla ME a TK. Dokonce dostala i pochvalu, zejména za brzdy, což je podezřelé.
Málem jsem platil dražší emise (jako za auto s katalyzátorem), neb paní na příjmu u okénka zmátl zápis v TP : Motor - typ: 2105 KAT.
Oficiální výsledek tedy:
Vozidlo je pro další provoz způsobilé.
Závady zjištěné na vozidle - lehké (A)(2) :
4021 Kola-vůle v zavěšení
7072 Motor a převodovka-těsnost

A u měření emisí mají nastaven nějaký podivný datum,ale dejme tomu :mrgreen:

Datum: 12.10.1911
Čas: 08:42
Naměřené hodnoty-
CO: 1,9%
CO2: 13,3%
HC: 287 ppm
RPM: 2600 1/min

Datum: 12.10.1911
Čas: 08:44
Naměřené hodnoty-
CO: 1,12%
CO2: 13,6%
HC: 273 ppm
RPM: 780 1/min