Tak jsem se přeci jen donutil něco na VAZu udělat. Rozhodnutí bylo celekm snadné, původně jsem chtěl jít sekat trávu, vybral jsem tedy menší zlo a pohrál jsem si s autíčkem
Onen vrchní čep na pravé straně je již vyměněn. Při této příležitost jsem vyměnil i pomocný čep řízení, místo původního v gum.futrech jsem dal ložiskový (ten již drahný čas ležel v dílně, původně měl být do 21044, nakonec se ho dočkala až 2104)
Dále jsem zjistil, že je KO guma v objímce stabilizátoru na pravé straně, tu jsem nějak nenašel, tak jí budu muset zakoupit a příležitostně vyměnit.
Když už jsem se válel pod autem tak jsem na obou stranách sundal plastové vložky podběhů a zkontroloval stav antikorozní ochrany pod nimi, vypadá velice dobře, po této stránce nebylo potřeba nic dělat.
A když už jsem byl ve vzácné chvilce nálady vrtat se v autě, mrknul jsem i na přední brzdy - vyměnil jsem destičky. Původní zn. Mechanik se neosvědčily, v životě jsem neměl destičky, které by více pískaly, zvuková kulisa brzdícího vlaku byla dokonalá. Tentokráte jsem zvolil zn. Ferodo, tak uvidím co to udělá.
Při této příležitosti jsem obnovil namáznutí pístků konzervačním tukem na brzdy a vyměnil prachovky.
Také jsem částečně osvěžil brzdovou kapalinu dávkou nové. Dále mě potěšil stav brzdových hadic, dával jsem je před více než rokem z obávaných nových zásob. Kupoval jsem je na Koněvovce a zatím se na nich neukázala žádná prasklinka.
Nu, sraz se pomalu blíží budu muset šturmovat, příště mě čeká výměna zmiňované gumy v objímce stabilizátoru, dále se chci ještě mrknout na zadní brzdy a seřídit ručku, zabírá už potvůrka hodně nahoře.Také se musím konečně dokopat k výměně těch zadních pružin.
Ještě omrknu olej v převodovce i v diferáku a 2104 se může zase po roce kouknout do končin, kde bývala doma.
Ona by jí tedy docela slušela výměna všech tlumičů, ale to bych svůj proletářský účet značně vyždímal, tak má holka zatím smůlu.
Zde trocha dokumentace z dnešního dne :
http://fotoalba.cz/alba/Ikarus280.10/2231216