Stránka 14 z 29
Napsal: ned bře 15, 2009 19:22
od Petr HC
Po každé jízdě v dešti, břečce nebo mytí auta to chce zahřát brzdy, aby se voda z brzdných ploch odpařila - pak se v bubnech nehromadí rez. Vždy v těchto případech projedu cca 100 m s lehce přitaženou ruční brzdou a cca 20 m přibrzdím pedálem.
Re: Pružinka v zadních brzdách
Napsal: pon bře 16, 2009 09:27
od tavri
plavec píše: ...Vyměnil jsem pérka na jedný straně a udělám to asi i na druhý, protože ta začíná taky drhnout. Když to dělá po dešti, tak stačí většinou párkrát probrzdit a ta voda se odpaří
Ty pružinky stály 16kč jedna.Na Krči je maj za dokonce 10kč.
Které pružinky je potřeba konkrétně vyměnit? Ta co je uprostřed pakny?
Napsal: pon bře 16, 2009 09:31
od plavec
tavri píše:Ta co je uprostřed pakny?
Ano ta.Je to ta nejmenší.Jmenuje se myslím pomocná. Zkus vzít za pakny jestli mají vůli.Vem za ně jako bys je schtěl sundat"zlomením" a hned uvidíš na čem jsou.
Občas to teda ještě drhne, ale čekám že si ještě po čase ty pakny sednou.Už to není při každým sešlápnutí pedálu.
Napsal: pon bře 16, 2009 10:06
od tavri
plavec píše:Ano ta.Je to ta nejmenší.
V každým bubnu jenom jedna? Levá pakny není chycená?
Napsal: pon bře 16, 2009 10:11
od zelvotron
V každým bubnu dvě.
> >
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... _08_08.jpg
> >
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... _08_13.jpg
> >
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... _08_14.jpg
edit: tak nerad bych kecal, počkáme na Plavce, myslel sem že tam sou dvě, ale teď si nejsem moc jistej
edit2: ale ukazoval mi dvě vyndaný pružinky a říkal že dělal jen jeden buben, na druhou stranu, když teď koukám na obrázky z katalogu ND tak to vypadá že je tam jen jedna, t je záhada
Napsal: pon bře 16, 2009 10:29
od tavri
No právě, logický jsou dvě
ale jak ji tam pod to táhlo naštelovat...
Musím brzo dát nový pakny, protože ten bordel při couvání odlopnul (zatím neulomil) obložení v délce asi 5 cm... Pakna je po letech pěkně vyhnilá... rez tomu taky pomohla...
Preventivně dám i nový pružinky a teď kolich ji teda koupit
Napsal: pon bře 16, 2009 14:23
od plavec
Vy trumberové, to je jasný že jsou na jednom kole DVĚ.každá pružinka drží jednu paknu.
Vyměnit se to nechá.Není tam nejlepší přístup ale to neznamená že to nejde.Nejdřív protáhni háček pružinky na tom čelu a pak nasaď paknu a tu do pružinky zahákni. Nejlíp si pomůžeš šroubovákem. Pokud dáš pružinku nejdřív na paknu a pak jí budeš chtít zaháknout na čele, tak se tam nedostaneš
(mám vyzkoušeno) Musíš v tom pořadí , jak píšu.Na Tý druhý pakně je to to samý, akorát že je tam ta páka ruční brzdy a pružinka je pod ní, proto není na obrázku vidět
tavri píše:Preventivně dám i nový pružinky a teď kolich ji teda koupit
Na jedno zadní kolo 2 tyhle pružinky.Čili dohromady 4 pružinky .Teda pokud nechceš měnit i ty vratný. Nevím jestli pak neprodávaj celou sadu.
Napsal: pon bře 16, 2009 14:50
od tavri
Fajn, to znamená jich koupit 5-6
Protože zákon schválnosti funguje tak, že se aspoň jedna vystřelí neznámo kam do vesmíru garáže
Napsal: pon bře 16, 2009 14:54
od plavec
Tak to zase ne, a ikdyby, tak ji najdeš.
Proč utrácet zbytečně
Když ji hezky zahákneš, tak střílet nebude.Jak Tě znám, tak si s tím jednoho teplého letního večera vyhraješ
Napsal: pon bře 16, 2009 14:58
od zelvotron
No právěnže na těchle pružinkách mi není jasný vůbec nic, proč tam vůbec je pružinka uprostřed pakny, která jí přitahuje ke štítu, copak ta pakna dostatečně axiálně nedrží dole "v čepu" a nahoře v praseti? Má to i nějaký jiný auto?
Napsal: pon bře 16, 2009 15:07
od plavec
zelvotron píše:copak ta pakna dostatečně axiálně nedrží dole "v čepu" a nahoře v praseti?
Ne nedrží.Zvlášť když už je to po letech vyčochtaný. Dole není ani čep jako takovej, je tam takovej bazmek, takže když tu pružinku uvolníš tak můžeš s paknou hýbat nahoru a dolů (dosáhneš tím lepšího půdorsnýho obrysu- přesnej kruh.)
Napsal: pon bře 16, 2009 16:48
od tavri
Jo Tavria, ta měla uprostřed takový skřipce
docela velký.
Bojím se ten buben dávat na nový pakny, aby se tam vešel
Brzdy dělám děsně nerad.
Napsal: pon bře 16, 2009 18:43
od FOMA
Tak dnes jsem se konečně dostal na ty zadní brzdy poněvadž doted jsem se trápil s parkovacímí senzory ...ale povedlo se(šmejdi z Taiwanu přehodily na ŘJ prostřední čidla a hádalo se to).
Jak bude foto dám to sem-Lada dostala nový rozměr...(závidí i soused co má Astru..)
No po sundání bubnu se z něj vysypalo spoustu prachu apd.pakny již taky mají něco za sebou takže jsem nakonec přostoupil pouze k vyčištění a pružinky jsem si schoval na příště jak budu měnit pakny at to mám celý nový a nedávám nový do starýho.Ovšem kdyby to šrotovalo tak to vyměním hned i s paknama.
Napsal: pon bře 16, 2009 18:54
od Hurikán
zelvotron píše:Má to i nějaký jiný auto?
Má. Starými předválečnými auty počínaje a třeba Peugeotem, Fordem, atp. konče.
Napsal: pon bře 16, 2009 19:08
od Ivo
A má to i Lada 2103, 2106. Ale díval jsem se do katalogu a tam to nakreslené není. Tak to vypadá, že to měly asi jenom některé typy. Ale v Tůmovi to je.