Stránka 14 z 35
Napsal: úte kvě 13, 2008 21:34
od lionol
Už chybí jenom ten nápis Mototechna n.p. tím typickým stylovým písmem ... i když pravda, v té době byl ten Národní dům jistě v poněkud horším stavu
Napsal: ned kvě 18, 2008 13:25
od Petanek2101
Napsal: ned kvě 18, 2008 14:38
od Nulašestka
Petanek2101 píše:pekne auto v tom videu
To jsem viděl jen na prospektu, koukám že to je to úplně první provedení s předním podčelem bez jakýchkoli průduch.
Výměna oleje
Napsal: ned črc 13, 2008 18:06
od Hurikán
Tak jsem včera konečně provedl výměnu oleje v motoru. Na oleji jsem rozhodně nešetřil.
Samotné výměně předcházela důkladná úvaha, jaký olej použít. Zcela jednoznačně jsem věděl, že chci použít olej minerální a neexperimentovat s polosyntetikou, apod. Mým dalším, téměř prioritním požadavkem bylo, aby olej obsahoval co nejvyšší množství aditiv chránící motor před tvorbou jakýchkoliv úsad. Jelikož má motor najeto jen 17.900 km, je i přes používání Super Mogulu v perfektně čistém stavu. Tento stav samozřejmě chci uchovat i nadále.
Po zvážení všech okoností jsem dospěl k závěru, že pravou volbou bude minerální Mobil nejyvyšší třídy. S Mobilem mám vynikající osobní zkušenost z několika různých aut, kde motory najely statisíce km a jsou stále jako nové.
Poslední věc, kterou jsem zvažoval byla, jakou použít viskozitu. Měl jsem dvě možnosti. Klasiku 15W-40, nebo "řidší" 10W-40. Rozdíl v ceně byl zanedbatelný. Zvolil jsem tedy variantu 10W-40.
Po výměně oleje jsem s troškou napětí sledoval chování tlakoměru mazání. Tlak je v režimu studený/teplý naprosto stejný, jako byl s původní 15W-50. Pouze při studeném motoru se mi zdá odlepení ručičky tlakoměru od nuly rychlejší a hbitější. Jsem zvědav na chování v dlouhodobějším měřítku.
Bohužel, jak se říkává, každý dobrý skutek musí býti po zásluze potrestán, tak jsem byl kousek od Brna překvapen lehkým děštěm. Jahoda tedy opět zmokla.
Alespoň se opláchnul prach, který na ni v garáži nasedal.
Hloupé jenom je, že zrovna před 14 dni jsem ji kompletně umyl a navoskoval a teď jsou na laku zaschlé kapky.
Na další leštění tedy teď rozhodně nemám morál a bude muset proběhnout při jiné příležitosti.
Napsal: ned črc 13, 2008 18:12
od Kewint
pěkné...z deště si nic nedělěj
ještě jich bude
pokud to není déšť při kterém nestíhají stěrače tak je to ok
jinak opět působí krásným a uklidňujícím dojmem ostatně jako celé téma
Napsal: ned črc 13, 2008 18:24
od Aleš.Melichar
myslím, že na některé lidi spíše působí dojmem depresivním
Napsal: ned črc 13, 2008 18:48
od Křečík Barbuška
Doufám, že ten vyjetý olej ještě máš, bylo by mi ctí, kdbych jej mohl napatlat na štít naší rodinné drevenice.
Napsal: ned črc 13, 2008 18:57
od Kewint
Koko Loko píše:Doufám, že ten vyjetý olej ještě máš, bylo by mi ctí, kdbych jej mohl napatlat na štít naší rodinné drevenice.
ten Hurikán naleje do 05 s tím že je to dárek od staršího brášky
Napsal: ned črc 13, 2008 19:11
od Křečík Barbuška
Takový blázen jistě není, kam chodíš na ty šílené vize?
Napsal: ned črc 13, 2008 19:25
od Little Red Riding Hood
vždycky jsem si myslel že 10w-40je polosintetika.... není tomu tak?...
Napsal: ned črc 13, 2008 20:00
od Hurikán
K-L: Můžeš být klidný. Mám jej, takže pokud chceš, máš jej mít.
Little Red Riding Hood píše:vždycky jsem si myslel že 10w-40je polosintetika.... není tomu tak?...
Ano, v drtivé většině případů se dnes jedná o "polosyntetiku", přesněji o olej s určitým podílem syntetické základové složky, nebo syntetických aditiv. Někteří výrobci ale dělají i dnes plně minerální oleje v 10W-xx Ono, když se podíváš do starých moudrých knih (třeba i návod k obsluze
), tak se v nich zmiňují o použití olejů 10W; 10W-20; 10W-30; 10W-40. V 70-tých letech jistě nešlo o oleje "polosyntetické", takže to všechno byly minerály.
Více se dá dočíst třeba
zde, nebo
zde.
Napsal: ned črc 13, 2008 20:13
od Jakub Metelka
Krásnej stroj
Napsal: ned črc 13, 2008 20:46
od Jelen
Jakub Metelka, člověče, tenhle Tvuj přízpěvek je tu skoro u každýho auta, dokonce i na GAZklubu jsem ho zahlíd...
Napsal: ned črc 13, 2008 20:52
od Kewint
OT:
Jelen, někdo má toto někdo má
jo no ,ale po tvém upozornění sem ho už dlouho nenapsal
Napsal: pon črc 14, 2008 20:57
od suhajko
Ahoj, hmno, smekám, poctivá práca, asi celý vzrušením nespím, nejem, keby že mám toto v garáži, teda neviem či by som nespal v garáži, fakt že origo je origo, nevidel som sebelepšiu renováciu z ktorej by šlo to čo z originálu, rekonštrukcia predsa len resetne ten "nános vekov", patinu, alebo "touch" ktorý pôvodný stav proste Má,
Mám zopár otázočiek, som si nevšimol...aký má rok výroby? Zaujíma ma to preto, lebo som zvedavý v akom stave sú gumené časti, silenbloky a vôbec tesnenia a veci ktpré proste starnú? U bežne jazdeného auta sa tieto veci priebežne menia kvôli opotrebeniu, čo ale pri aute ktoré sa ešte ani nezačalo opotrebovávať?
Inak konzervácia, fakt kumšt, asi by som sa spítal na férovku v technickom múzeu, ako to robia oni.