Stránka 14 z 22
Napsal: sob říj 03, 2009 10:00
od Saša
Tak tak LPG opravdu za nic nemůže . Na 043 W.L. jsem na LPG bez kapky benzínu odjezdil 340 000 km bez nutnosti jakkoli opravovat motor . Po rozebrání ventily ani sedla nebyla nijak zvlášť opotřebená .
Tahle závada (podpálený ventil) se mi již jednou stala na mé 02 kdy rovněž za jízdy během pár km odešel ventil na třetím válci , v té době už měl motor ale najeto přes 300 ťkm .
Kdyby na to nělo vliv LPG tak by to bylo znát na ostatních ventilech . Byl ale poškozen pouze jeden .
Podpálený ventil není nikterak vzácná závada .
Po rozebrání dám foto .
Jo atrakce "ohnivý Velorex" - v tomhle případě TRABO-REX byla neplánovaně největší šou . Každý dvoutakt jí má v "základní" výbavě . Stačí nasunout plechovku , vytáhnout sytič a škrtnout .
Napsal: ned říj 04, 2009 18:20
od Saša
Takže zprávy z opravy : Napřed jsem se koukl pouze pod víko zda li to není problém s vůlí - nebyl , všude nějaké byly . První čeho jsem si ale všiml
je barva všeho co se "koupe" v oleji , Vše je témněř dokonale čisté ALE má zlatou barvu ! Teť nevím co to zavinilo , jestli polosyntetický olej smíchaný s tím neznámým na který jezdil před tímhle , nebo reakce oleje s LPG ? Poněvač před výměnou bylo vče černé . Nyní není po černotě a úsadách ani stopy zato to vypadá jako pozlacené .
No nic , Přemejšlím jak co v nejkratším čase jezdit a napadá mne ta červená 06 kterou jsem nedávno přivezl . Páč nevím o stavu motoru nic sundávám víko a hle . Oškrábaný karbon z víka nová rozvodová kola , řetěz ... atd . Chvilku přemýšlím a je rozhodnuto - motor je hlavu "kratší" . Vevnitř čisto . Evidentně motor prošel opravou a od té doby toho moc nenajel .
Pouštím se tedy do sundání hlavy z modré . Utržením števtu (1) z příruby výfuku to začíná . Povoluji šrouby hlavy (utažené snad půl otáčky před utržením) páč je sotva nemožné je povolit . Ale ouha jeden opravdu nejde ! Ani za použití "vší" síly a téčka z velké goly . Dívám se na ostatní šrouby a říkám si "takový šroub bych přeci neměl jen tak ukroutit"
Nasazuji cca dalších 50 cm trubky a zabírám , téčko pruží a najednou rána až mi křupne v ruce V první moment si myslím že praskl ořech nebo šroub , ale vše je OK šroub to vzdal a povoluje se .
Další překvapení čeká uvnitř spalovacího prostoru . Díra ve ventilu - to jsem čekal , ovšem tolik karbonu jsem ještě neviděl . Na pístech je napečena téměř 2 mm vrstva a na ventilech skoro krápníková výzdoba . Některá místa v hlavě jsou ovšem čistá a spečený karbon jinde je narušen a odlupuje se skoro sám . LPG evidentně narušilo "napečeniny" a pravděpodobně došlo k uvolnění nějaké tvrdé části která se "skřípla" pod ventil a než se odfoukla tak se ventil podfouknul .
Vše mám již složeno bohužel nemám momentový klíč , takže dokončení zítra .
Foto ventilu "ukousnutého" nejspíš "ventilovým červem" . Pozor na ně pokud ho nasajete je s ventily ámen . Dodám fotky i totálně zakarbonovaného spal. prostoru .
Napsal: ned říj 04, 2009 19:54
od Little Red Riding Hood
fuj...
Napsal: ned říj 04, 2009 20:00
od Křečík Barbuška
Nebylo to moc chudé?
Napsal: ned říj 04, 2009 20:15
od Jelen
Podle barvy svíčky soudě, že ano.
Napsal: pon říj 05, 2009 10:18
od Jimmi
Do pytle.... já furt co to tam kouká zespodu za háček, a ona to svíčka
Ta zlatavá (nebo spíš medová) barva mi připadá normální. To už jsem viděl.
Napsal: pon říj 05, 2009 10:37
od EMI
Saša, asi máme hodně podobný motory
já měl jeden taky "pozlacenej" byl to původní v blizzardu. taky to dávam "za vinu" provozu na LPG a konečně řádným výměnným intervalům oleje, který ten motor předtim asi moc neměl. rozpustilo se co šlo.(měl jsem 15W-50) a jeden stejně napálenej ventil měl i motor, co jsem koupil od Romana. Zaboha ta napečenina nešla dolů. teď si po očistě, zabroušení a seštelování krásně chrochtaj
Napsal: pon říj 05, 2009 14:16
od Saša
Motor zas přede jako kočka . Transplantace proběhla vcelku bez problému . Teď nakoupím nové gufírka ventilú , výfukové ventily + veškerá těsnění a udělám GO hlavy .
Jestli to bylo moc chudé - možná , ale podle svíček se to poznat nedalo páč každá vypadala úplně jinak . Na ostatních skoro nešlo přes karbon vidět elektrody . Jedna z věcí které k tomu asi dle mne přispěly byl patrně velký předstih protože motor ve vyšších otáčkách šel poměrně tvrdě . Teď jede naprosto jinak . Prohlížel sem fotky a je naprosto patrné že se motor čistil a karbon tam byl již dřív než došlo na zástavbu plynu . Někde hodně v předu jsem psal o tom že nejde druhá komora (ani silou ručně otevřít) Patrně pán jezdil "kadle kadle" a trochu motor zapek .
Napečeniny na ventilech brání v chlazení a tím se za pomoci LPG (vyšší teplota hoření) stalo co se stalo .
EMI píše: já měl jeden taky "pozlacenej" byl to původní v blizzardu. taky to dávam "za vinu" provozu na LPG a konečně řádným výměnným intervalům oleje, který ten motor předtim asi moc neměl. rozpustilo se co šlo.(měl jsem 15W-50)
Patrně to je reakce LPG s polosyntetikou (15 W40 - 50) . V 043 jsem jezdil na plnou (5W40 Texaco) a vše bylo jen lesklé jako umyté , po zlaté barvě ani náznak . Zajímal by mne rozbor téhle zlaté "verze" co se týče mazacích schopností , ale k příští výměně už použiji mnou osvětčenou 5W40 .
Napsal: pon říj 05, 2009 18:06
od EMI
Saša, jak se u tebe pohybuje tlak oleje, při použití takovéhle specifikace?
Napsal: pon říj 05, 2009 19:14
od Maysner
na motoru z druhyho kombika mam hlavu a obal vacky taky zlatavej. motor ma 62tis a lpg nikdy nevidel
ale jezdil na polosyntetiku
Napsal: úte říj 06, 2009 15:38
od Saša
For EMI : Na 043 Jsem po koupi (75 000km) udělal kompletním vyčištění motoru vč. pístních kroužků zubním kartáčkem , propláchnutí kliky a vačice páč motor byl neuvěřitelně zasraný . Po opětovném složení (pouze vyměněny gufera) byl do motoru nalit 5W40 . Na tenhle olej jezdil motor bez jediné závady až do odstavení auta (430 000km). Tlakoměr oleje tam nejprve nebyl (palubka 05) . Dal jse ho tam po cca třech letech s 07 palubkou .
Motor za provozní teploty i po ujetí 430 000km vykazoval tlak za jízdy těsně kolem 4bar . Na volnoběh nikdy neproblikla kontrolka . Vždy pouze 5W40 a nikdy ani kapka benzínu . Motor po snížení hlavy a zabroušení ventilů jezdí dál v Traboladě .
O oleji v tomhle motoru už byla jednou "hádka" vše je tady , jsou tam i fotky .
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=90
Tady nekomentovat (třeba SZ)
Napsal: úte říj 06, 2009 17:26
od EMI
děkuji za vyčerpávající info
Napsal: pát pro 04, 2009 15:37
od Saša
Zatím vše v nejlepším pořádku , jen na ohřátém motoru je trošku slyšet jeden ventil , dokonce tuším který , páč jsem při seřizování nad tím mávl rukou s poznámkou to je dobrý .
Napsal: pát úno 19, 2010 18:47
od Saša
Trochu se oteplilo a tak 06 ka dostala řádnou odsolovací koupel . Jinak zatím od opravy bez jediné závady .
Napsal: pát úno 19, 2010 19:52
od Jelen
A to jako bez fotek, jó?