

Moderátor: Moderátoři
Funguje to opačně - čím je vyšší plnící tlak tak ventil ovládaný plovákem zavře těsněji . Ventilek vypadá podobně jako zmenšený ventil v motoru (sací,výfukový) ale je otočen talířkem proti proudu přitékajícího plynu a aby se nezavřel drží ho zespda (za dřík) nadzvednutý takový kroužek spojený s plovákem a ten v sobě má dírku . Pokud se dírka dostane až k dříku (80% oběmu) , ten do ní zapadne a tlak přitékajícího plynu ventil zatlačí do sedla a tím je přítok zastaven .Luděk Musil píše:Ale už jsem taky někde tankoval, tam měli tlak vysoko. A stojan se snažil ten ventil u nádrže přetlačit, takže to dost cvakalo. A to je špatně.
Dle mého názoru je každá jedna možnost nelegální. L.Hrom píše:Možnosti jak dostat více LPG do nádrže, něž-li jen 80 % jejího objemu jsou tři:
...
Nepřetlačí viz konstrukce ventilu , jedině kdyby byl mechanicky poškozen . Naopak snížení plnícího tlaku vede k znovu otevření plnícího ventilu a dá se menším průtokem plnit dál . Proto některé plnící stojany způsobují ono cvakání .Hrom píše: 3 - Plnící kompresor, který je bivoj a zavřený ventil o pár litrů přetlačí (na brněnsku vím o 3 takových)
Pardon, tak som sa teraz pozeral a do 52,5l nádrže som tankoval 51l. Ak ma oklamal stojan, klamem aj ja teraz.Jan Vaníček píše:Do 51L nádrže se určitě nenatankuje 51L. Myslím si, že se zaměňují 2 věci - objem nádrže daný tvarem a objem 80-90% dovoleného plnění plynu.