Chalani, už je to síce fest ďaleko od témy, ale vjazd do podzemných(hlavne tie čo sú fakt pod zemou! nemýľte si ich s kadejakými krytými...) garáži je zakázaný hlavne kvôli tomu že LPG je ťažšie ako vzduch a tým pádom pri prípadnom úniku by sa držal dosť nízko pri zemi a v prípade dostatočnej koncentrácie a správnej iskre(napr. aj od nejakého relátka ktoréhokoľvek z áut alebo zariadení v okolí) by im to mohlo nadvihnúť dekel
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No, a keď vám dokážu že ten únik bol z vášho auta, tak vám aj rodný list zoberú a nedoplatíte sa do konca života. Je pravda, že žiaden zákon nehovorí konkrétne o úplnom zákaze LPG do podzemných garáži. Ale sa mi zdá, že v stavebnom zákone je uvedené, že pokiaľ nie je schopný stavebník zabezpečiť dostatočné odvetranie podzemných garáži, tak je povinný umiestniť zákazovú značku pre LPG na vjazd. No a tú už musí každý rešpektovať, tam už ide o cestný zákon a zákaz ako každý iný. No a u nás čo si myslíte, že si stavebníci vyberajú, drahú vzduchotechniku, alebo značku za pár eur? Jasné že značku, a potom nám komplikujú život. Ja som tiež uvažoval nad LPG, ale do dnes ma odrádza práve ten zákaz do podzemných garáži, lebo dosť často pracujem pre obchodné centrá ktoré majú iba podzemné parkovania a samo o sebe mám problém tam parkovať, no a s LPG by sa so mnou už ani nebavili.
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Uvažoval som aj nad CNG, len to je o dosť drahšie a má väčšiu nádrž s menším objemom, málo čerpačiek,.... A do podzemia sa s CNG môže, ale to je jediná väčšia výhoda. No nič, vráťme sa ku téme. Na mojej crosske, keď jazdím len mesto, tak mám na PC aj číslo začínajúce deviatkou, cez zimu ma aj desina straší
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
, ale keď jazdím "mix", tak sa dokážem dostať so spotrebou aj pod údaj výrobcu. A pár krát sa mi podarí aj pod 7 na PC. No a u mňa PC kecá cca 2-3 deci do plusu, čiže reál je o to menej. Ale ja tvrdím(a už som to aj tu viac krát písal), nezáleží na spotrebe na 100vku, ale od toho načo človek to auto používa a koľko prejde na jednu cestu. Čiže napr. keď beriem koľko ma stojí cesta do práce za mesiac, tak je rozdiel 5 km a spotreba 9,5 a 30 km a spotreba 7. Čiže každý si musí toto prepočítať pred kúpou auta, resp. po kúpe spočítať ako sa dá ušetriť.... Ako hovorím, ja mám väčšinou prácu v meste, čo je max. do 10 km(čiže za deň 20km) a pri spotrebe aj okolo 9 ma to až tak neštve. No a keď mám občas prácu mimo mesta, tak to je tiež do max. 50km(čiže za deň 100km) a max. na mesiac a tam sa zmestím cca 7-7,5 a to sa tiež celkom dá, keď si spočítam, koľko by som musel investovať do toho až mám 5-6 spotrebu.... A kedy sa mi to vráti celé pri šetrení 1-2l a mojom nájazde cca 10000km/rok? Škoda riešiť, však "keď ju miluješ nie je čo riešiť".
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
A ako som písal vyššie, do LPG sa mi nechce kvôli tým obchoďákom. Však v Žiline máme dva čo majú len podzemné garáže a tie sú v centre(takže iné parkovanie skoro nemožné), no v nich aj občas pracujem,.... Takže tak. Až uzavrieme v tomto vlákne LPG, tak kto jazdí málo, v meste, do podzemných garáži, chce plnohodnotnú rezervu a miesto v kufri, menej starosti zo servisom,..., tak ten nech zbytočne nerieši LPG. A ten čo jazdí dlhé trasy, v podstate nemá prečo chodiť do podzemných garáži a hlavne najazdí za rok fúru kilometrov, plus mu nevadia už spomínané negatíva, tak nech ide zvesela do LPG. Ale aj tak v konečnom dôsledku je to na každom čo chce a pre čo sa rozhodne. Každý si môže naštudovať xy rád, prepočtov, testov,..., a v konečnom dôsledku si aj tak musí dať pre seba všetky plusy a mínusy, váhu jednotlivých bodov a až na základe toho sa môže rozhodnúť čo a ako.
Takže na záver, za mňa čo mi Vesta SW cross ponúka, a čo od nej potrebujem tak v rámci možnosti som so spotrebou spokojný. S údajmi výrobcu som išiel do kúpi a keď vidím, že dokážem jazdiť okolo toho údaju, resp. aj pod, tak som spokojný a neriešim. Keď treba pridám, keď mám čas šetrím,.... Proste, znovu by som išiel do Vesty SW cross!
![la :la:](./images/smilies/la.gif)