Stránka 14 z 46
Re: Jdeme do nového
Napsal: sob srp 27, 2016 07:38
od Marek
Jsme na dovolené na Istrii. Mégane to zvládl bez ztráty kytičky za průměrných 4,8 l / 100 km. Trasa Třebíč, Wien, Graz, Maribor, Ljubljana, Koper, Pula, kde je 80℅ dálnic, s naloženými cca šesti metráky. Celková vzdálenost 745 km, čistý čas cca 8,5 hodiny.
Myslím, že velmi slušný výkon.
Dnes večer se vracíme.
Re: Jdeme do nového
Napsal: ned srp 28, 2016 10:56
od Marek
Zpátky spotřeba o dvě desetinky vyšší. Vzhledem k tomu, že je to do kopce, ostatně jako každá cesta z mořského pobřeží, je to výborný výsledek.
Re: Jdeme do nového
Napsal: sob zář 24, 2016 16:32
od Marek
Proběhla první údržba a ohledání Granda.
Výměna oleje je jasná věc - měněn před rokem, takže nebylo co řešit. Filtry vzduchu a prachu samozřejmě též.
Jediné, co jsem na voze našel, je utržená reakční vzpěra motoru (takový ten silentblok, co drží pohonnou jednotku k nápravě), což spravilo 324 Kč a půlhodinka práce. Jinak tomu autu prostě nic není.
Žena s tím najezdila za ten cca měsíc, co to doma máme, asi 1600 km. Z toho cca půlka je po městě a kolem města, půlka střední vzdálenosti (řekněme 30-80 km). Spotřeba se pohybuje kolem osmi litrů. To vzhledem ke způsobu provozu, hmotnosti a rozměrům, kubatuře a výkonu není vůbec špatný. Když se s tím jede dále, řekněme od nás do Telče, Jihlavy, Znojma apod., jsme spotřebou do 7 litrů (žena cestu Znojmo-Třebíč dala za 6,4). Po městě jsme 8-8,5. Uvidíme, co s tím udělá zima, ale teď jsem spokojen.
A je to hangár strašnej - podobně jako Galaxy. Akorát že to má mnohem víc úložných prostor a sofistikovaněji propracovaný interiér. Na druhou stranu je děs a hrůza dělat něco na motoru. To totiž nemá otvor do motorového prostoru, to má otvůrek do motorového prostoru. I pouhá výměna vzduchového filtru znamená krom jiného i demontáž stěračů a torpéda pod sklem. Takže ani ti žabožrouti nejsou tak dokonalí.....
.
Re: Jdeme do nového
Napsal: sob zář 24, 2016 19:45
od Majo
a ja som nadaval, ked som pri vymene vodnej pumpy(a rozvodu aj ked ten by bez pumpy siel) na fiate tempra, musel odkrutit silentbolky a nahnut motor dodola
ale tak, zas tak casto tam nebudes aby to muselo mat kapotu riesenu ako 211X
Re: Jdeme do nového
Napsal: ned zář 25, 2016 07:46
od Marek
Fakt je, že rozvody budu dělat maximálně jednou, a to přežiju. Jinak kvůli oleji, svíčkám a filtrům to není takový problém.
Bylo mi řečeno, že Scénic a Espace jsou v tomhle takoví sví, čili při každé větší práci na motoru musí čumák dolů.
Re: Jdeme do nového
Napsal: ned zář 25, 2016 07:57
od Liftback
to už bolo aj pri Meganoch prvej série, pre radiator kúrenia a kaziaceho sa vnútorného okruhu klapky rozbrať pol auta, ale na motor 8v ani pol slova zlého..
Re: Jdeme do nového
Napsal: ned zář 25, 2016 17:21
od Marek
Ono je všude něco.....
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte zář 27, 2016 19:37
od JmJ
A da se na tom vymenenit zarovka predniho svetla bez nutnosti oddelat kolo a rozebrat podbeh? Tohle totiz na renaultech byla totalni tragedie a sprostost jejich tvurcu...
Re: Jdeme do nového
Napsal: úte zář 27, 2016 20:29
od valda1971
JmJ píše:A da se na tom vymenenit zarovka predniho svetla bez nutnosti oddelat kolo a rozebrat podbeh? Tohle totiz na renaultech byla totalni tragedie a sprostost jejich tvurcu...
Takto to píšou i u Scénicu, ale po hmatu se to dá zvládnout "normálně"
Kamarádovi jsem pár žárovek vyměnil
Re: Jdeme do nového
Napsal: stř zář 28, 2016 07:40
od vodis
Na Meganu II jsem po neúspěchu s výměnou podběhem taky měnil klasicky, akorát to chtělo grif a odvahu k orýpání rukou v úzkém prostoru. Známý měl pro změnu Moduse a tam se k výměně žárovek musel sundávat nárazník.
Re: Jdeme do nového
Napsal: pát zář 30, 2016 09:17
od Marek
Já na Méganu sundavám nárazník (jeden kus s maskou). Je to práce na pět minut a po následné demontáži celého světlometu je to nebývale pohodlná výměna. Nevadí mi to. Rozhodně mi to nepřijde jako sprostost tvůrců, jsou i mnohem horší alternativy. Jak jsem řekl, nevadí mi to.
U Scénicu jsem žádnou žárovku vpředu dosud neměnil, takže nevím.
Re: Jdeme do nového
Napsal: pát zář 30, 2016 09:32
od JmJ
Je to drzost a svinarna nejvyssiho kalibru. Zivotne dulezity dil ma byt vymenitelny extremne snadno, ne naopak. Divim se, ze tyhle reseni nekdo homologoval.
Re: Jdeme do nového
Napsal: pát zář 30, 2016 09:41
od Marek
To je asi věcí názoru.....
Oficiální postup je dírou v podběhu. Ale to mi připadá poněkud dirty postup. Radši si sundám nárazník.
Re: Jdeme do nového
Napsal: pát zář 30, 2016 12:02
od Luděk Musil
Honzo - nejsem si jist, zda-li vnitřní uspořádání motorového prostoru (obecně vnitřku automobilu) podléhá nějaké homologaci či normám.
Nemluvím tedy o věcech jasně definovaných jako je třeba barva kontrolek nebo nějaký rádius na hranách a výstupcích atp. L.
Re: Jdeme do nového
Napsal: pát zář 30, 2016 12:04
od Marek
Motorové prostory dnešních aut jsou často doslova nacpané k prasknutí a pak se není co divit, že "běžným standardním" způsobem žárovky vyměniti nelze. A nebo lze, ale s vykloubeným ramenem a třikrát zlomenou rukou.
Ostatně, mohli jste se na srazu klidně podívat, kolik je místa kolem světel u Mégana.