Stránka 14 z 36
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: sob bře 11, 2017 10:08
od martas
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: pon bře 13, 2017 04:48
od Jarda_NIVA1.7
hmm, me takova paska nikdy nepomohla, lepsi je kus dratu a tuba silikonu.... ja uz na ty dily taky kaslu, jen to nejnutnejsi a zadni poloosu... mozna dve, ale na vychod to nema cenu - tahat drevo do lesa
ted jsem dal do feldy prevodovky tendle olej
https://maziva.heureka.cz/castrol-syntr ... e/#section po projeti k Balatonu radi jak nova (byl problem se synchronizaci 2 a 3, problemy nastaly, kdyz jsem dal novej 75W, kterym se prevodovka plnila z prvovyroby), co myslite dat ho do nivy? mam tam PP90, jako do Afriky byl dobrej, ale v zime razeni nic moc a premyslim ho dat i do redukcky, mam uz taky interval vymeny, ted je tam hypoidni PP90H nebo PP80H, ani uz nevim...
p.s. jsme tu ubytovani s nejakym rusem...
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: pon bře 13, 2017 09:17
od martas
Chemotex je na dvě věci... To je jen recese, která vznikla v partě už hodně dávno, ale kdykoliv někam jedem tak chemotex sebou
Převodovka a přídavka PP90 a diferaky PP90H klasika a je to, v zimě to chvilku hůř řadí než se olej rozhejbe a pak to jede... Nebo PP85H ten jsem lil teď... Stejně pokud s autem jezdíš v terénu tak to jednou ročně vypustím, tak je škoda tam lejt nějakou drahotu...
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: úte bře 14, 2017 10:44
od Jarda_NIVA1.7
2 martas:
no jestli zvedne spolehlivost, zivotnost a jako bonus trochu snizi hlucnost, tak tech par stovek navic vubec neresim, dival jsem se, ze Majo neco podobneho doporucoval tady taky nekde kdysi, todle je jako hypoidni a konstruovany pro synchrony a u te feldy ty synchrony zacaly fungovat, tomu bych ani neveril, kdyz s novym origo olejem nefungovaly, navic ta prevodovka je tak tichounka, ze o ni vubec nevim. Doporucil mi ho jeden clovek z autorizaku skoda a rikal, ze vymenu mohu delat klidne po 100tis. km (felda ma interval 60tis. km, skodovky predtim mely 30tis. jako lada a od fabie uz maji celozivotni, takze po 300tis. km je prevodovka na GO
.
V redukcce je 0,75l a v hlavni prevodovce 1,55 (tam dam 1,7), takze 3 litriky za 750,-kc -to me fakt nezabije. Nebo jestli chces fakt usetrit, tak kup jen 2l, nalej to do hlavni prevodovky a do redukcky ten zbytek a dolej to treba tou PP90kou. Me od feldy pres 0,5l zbylo, tak uz koupim jen 2l za petikilo. Vymenu u nivy bych videl tak po 40-50tis. km, pokud mi do neho teda nenatece voda... coz by samozrejme nastvalo, ale neboj nebudu se s tim bat jet a brodit
ted chci vykoumat premisteni RJ nekam do pristrojovky.
Do diferaku se mi osvedcil 85W-140H, kdyz jsem ho kupoval ve spanelsku, tak pani vyvalila oci a rikala, to ne do OA, to je do diferaku nakladaku a snazila se mi vnutit nejaky ridky jak voda na kterem byly nezname specifikace
.
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: úte bře 14, 2017 18:58
od Ondra1,7mpi
Jardo, až budeš mít tu RJ zvedlou tak dej foto, take to mam v planu... Jednou mi to ve vodě docela zdechlo, naštěstí až při výjezdu, tak to rj přežila, ale pro příště ji chci výš nebo nějak odizolivat, jestli to je možné...
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: úte bře 14, 2017 19:23
od martas
Pro mě za mě ať si tam každý leje co chce...
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: stř bře 15, 2017 04:22
od Jarda_NIVA1.7
Zrovna jsem narazil na tento motor. olej
http://oleje-repsol.cz/cz-detail-901779 ... 50-1l.html specifikace jsou vysoko nad a vzhledem, ze ten motor dost casto docela tavim, tak mi prijde vhodny. Chtel jsem davat mogul 15W50, ale lekl jsem se specifikace, ktere jsou o tridu niz nez je pozadavek, jeste, ze to ctu, to takhle pritewlkyne otec lil do peugeota olej z lidlu a divil se ze vypousti metalizu a ze mu to bere cimdalvic oleje, ale ze by byl problem v oleji ho nenapadlo, protoze mu prodavac v lidlu rekl, ze to je super olej a ze se do peugeota nemusi bat to dat
. Ja jsem pak zjistil, ze specifikace jsou o tridu niz, nez je pozadavek pro skodu favorit
)). Jinak oleju z marketu se nebojim, do nivy uz jsem to taky parkrat lil, pokud jsou specifikace vysoko nad pozadavkem.
ted jsem dal Mogul Extreme 15W40 a nejakou prisadu od LM proti spotrebe oleje a mam zamluvenej vymenik voda/olej, s tim vymenikem mozna i ta 50ka bude zbytecna, ale chci proste zvysit spolehlivost v extremnich podminkach...
Do feldy 1.6 jsem ted dal toto, uvazoval jsem i do nivy, ale to je blbost:
http://autodilyhulin.cz/3113-total-quar ... 50-1l.html jen nema normu VW, ale zas ma subaru
osttatni normy ma vys... a ja te felde dost davam, na dalnici jsem z ni dostal 191km/h a zrychleni uz ma lehounce pod 10s (to se tezko zjistuje, kdyz to kazi to mezi volantem a pedaly:)), tak vacka a chip, trochu vyfuk, jeste udelam hlavu a svody 4-1.
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: pát bře 17, 2017 07:03
od Jarda_NIVA1.7
martas píše:Pro mě za mě ať si tam každý leje co chce...
jj, presne tak, tendle olej je maly zazrak, vcera jsem ho dal do hlavni prev. 1,7l a do redukcky 0,9l pak jsem s tim najezdil asi 100km a bylo to cimdal tissi, az hlucnost motoru presahla hlucnost prevodovek
Dokonce i to sumeni lozisek v prevodovce se zmensilo, tak na 1/3. Jen trosku piska petka, ale asi o polovinu min. Zlepsilo se i razeni redukce, ted to pri male rychlosti dokazu i ja s meziplynem bez zachrasteni.
Dnes rano - 3°C jsem to nastartoval a bylo to hlucnejsi, ale kvalty tam padaly krasne, po cca 20km uz to bylo tichounke...
Kdyz to porovnam s PP90 v prevodovce, tak rano pri zapornych teplotach to bylo tiche a neslo poradne radit, taky jsem na magnetu nasel pekneho jezecka :/, jak se to prohralo, tak se razeni trochu zlepsilo a zacalo to byt hlucne...
A v redukcni prevodovce jsem mel ten olej (asi PP80H s prisadou LM) 30 tis. km, na magnetu to nebylo uplne nejhorsi. Chtel jsem do redukcky zkusit 85W140(H), tim bych hlucnost urcite snizil, ale taky bych zvedl spotrebu, tak ten budu davat jen do diferaku, ale nevim, jestli bude vhodny k tomu 70% samosvoru
.
GL4+ pisi, ze zvlada i hypoidni prevod, ale to zkouset nebudu...
On se dela i od mogulu 75W90 GL4+, ten jsem spis chtel vyzkouset, ale ten servisak mi rikal, ze at dam radeji castrol.
Kdysi jsem tento olej chtel dat do 5q u rapida, ale po precteni diskuzi jsem nabyl dojmu, ze urcite koupim cinskej falzifikat, tak jsem se na to vykaslal a vymenil jsem synchrony, po cca 50tis. km uz tam pri razeni zase citim takove zadrhnuti, tak tam dam tento, ten to odstrani.
2 martas:
p.s.
nechces to jet nekam projet na Velikonoce?
ted o vikendu bych chtel vymenit kloubek mezi prevodovkami, rozkuchnout brzdy a mozna i trochu porovnat tu zadni napravu, zatim pred STK asi bez vyztuzeni, ono ji neohnu, pokud to neprelozim...
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: pát bře 17, 2017 09:57
od martas
Na velikonoce asi nikam, auto je na špalku, nemůžu vyrazit jeden čep co drží spodní rameno je to totálně srostlé...
A já si pojedu před velikonoci zajezdit na kole na plicní
Verbuj na hlavní akci
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: pát bře 17, 2017 10:38
od Jarda_NIVA1.7
2 martas:
uz vymyslime, ze by pritelkyne nekam priletela a jela pak semnou 3 tydny nebo obracene...
Ty cepy jsem ja dostal ven, v napravnici jsem to nemel temer vubec zarosle, ale v SB ramen, takze jsem rameno vyriznul a cep vytukal.
Blbe s plicema, taky jsem mel bakterie, ktere zpusobuji i zapal plic, doktori mi psali velkou davku ATB a na kratkou dobu, vzdy se to zlepsilo a pak zase zhorsilo, tak jsem si koupil ATB na UA a male davky jsem bral asi pul roku a uz se to nevratilo.... teda jednou me kolega, kdyz jsem s nim jel na sluzebku, tak celou cestu kaslal a zase me nakazil, to jsem pak lecil asi mesic a jemu to Ti odbornici lecili asi 2 roky a ted je v invalidnim duchodu... :/ ATB na to je sunamed/azi jestli teda mas tento problem, u nas je nedostupne bez predpisu a doktor vzdy zkousi jen nejakou obrovskou davku na 3 dny - nechapu, na UA normalne koupis.
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: pát bře 17, 2017 10:53
od martas
Tohle je totalka v nápravnici, rameno jsem odřezal a teď to léčím brzdovkou a palicí, už 14 dní co jsem doma a nic...
Víš že jsem po zápalu, holt se to nějak nesrovnalo... ATB do mě prali na JIP kapackama po litrech... Ono na UA koupíš cokoliv, jen jestli je to v pořádku kupovat si léky na předpis bez předpisu...
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: pát bře 17, 2017 14:54
od Jarda_NIVA1.7
A nahřátí taky nepomaha?
No v pořádku to není, ale co znam doktory, tak to jsou ve vetsine pripadu hovada, kterym je vse u pr.... hlavne zdravi pacienta, samozrejme existuji vyjimky. Co mi zabila doktorka neter - na zapal plic rekla, ze to je viroza, bez jakehokoliv vysetreni, at ji davaji brufen a ona do rana zemrela, pizda, ktera se sla na pohotovost za pekne penize prospat...
Do me cpali tolik ATB bez vysetreni... a treba 3tydny jsem bral jina ATB na doktoruv predpis uplne zbytecne a spustilo mi to bechtereva, protoze se nemoc vubec nelecia a naopak mi spatnyma ATB oslabovali imunitu, takze klidne si zkusim sam, co mi zabira. Tak samo v nemocnici Te vysetrili, ale ted je potreba zjistit, jestli to je jeste potreba dolecit... no a cim to mas dyl, tim je to na dyl... a lecit neco chronickeho uz pak ani poradne nejde :/.
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: pát bře 17, 2017 18:41
od Liftback
Hlavné je ATB dobrať celé balenie aby nevznikla rezistencia, aby sme neodbočovali, do lekárničky ktorá by nemala chýbať v žiadnom automobile pridávam a dodávam aj aspoň základné ATB a iné veci nad rámec základu, je vhodné mať lekárničku v kabíne aj v kufri a pri nivách keby sa kotúľali aj viac obvazov a škrtidiel.
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: pát bře 17, 2017 20:25
od martas
Keby sme se kutuľali, jsme připoutaní, aby nás záchranáři nemuseli hledat v terénu mimo vozidlo
Teď je to přes pět měsíců od hospitalizace, zápal byl vyléčen, jen je potřeba se šetřit než se vše dostane do normálu... Primářka to říkala dobře...
Ono se to vyléčí, jsem taky jelito a hraju si, dva týdny jsem si hrál s chřipkou v práci a o víkendech makám na autě nebo na baráku a nepovolim tomu... Holt už mi není dvacet ...
Nahřívám, poťukávám kladivem, buším palicí, navlékám na to duši a leju na noc brzdovkou, přes den rezojed...
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: sob bře 18, 2017 08:23
od Jarda_NIVA1.7
2 Liftback:
jj, nemaluj certa na zed nebo budu jeste uvazovat o ramu dovnitr, jednou jsem to videl u lesniku ve slovinsku
a kam jezdis takove dalky autem, ze si s sebou beres do lekarnicky ATB?
2 martas:
proto mame ET0, aby to nebylo tak vratke...
njn, tak to delam taky podobne, ale ono se to vrati a to starnuti taky pocituju
tak to tam mas pekne zarostle, ja nemel venku 2 veci v celem aute a to motor a predni napravnici
nechal jsem si vymenit lozisko na poloose v odbormym servisu, protoze 3t na to nestacily a tam maji 16t, musim si vyrobit nejakej list, protoze jak ufouni...
1. na jedne strane mela pryzova krytka vadu, tak jsem jim rekl a oznacil, kterou stranou ke kolu, aby tam nesel bordel a oni to dali tim natrzenym britem ke kolu
hlavne, ze kejval, ze rozumi a ze to je jasne.
2. to vidite na fotce, me by kleplo... chtel jsem jen odzkouset naklapeci dvourade misto origo volneho jednoradeho ruskeho
pry jim prislo, ze to tam temi 16t jde moc lehko a ze by mi mohla vyjet poloosa, zigulu pry delali mraky, ale uz si to nepamatuji
dalsi foto jsou nove kotoucky brembo - byly v akci, tak jsem jim nechal udelat cryogenni upravu, celkem to vyslo neco pres litrik, nove nejsou tak slabe jak u skodovek s motorem vzadu, na aute uz mam kopajici ziletky