Stránka 14 z 15

Re: Modrý Valentýn

Napsal: stř čer 04, 2014 23:19
od mayo456
ozaj krásne auto. keď toto viddím mám chuť ísť rozoberať svoju a začať ju dávať dokopy ale ešte sa nedá :)

Re: Modrý Valentýn

Napsal: čtv čer 05, 2014 21:58
od Marťas
To je P O R N O !!! :shock:

Re: Modrý Valentýn

Napsal: stř čer 11, 2014 19:50
od Nulašestka
Moc pěkná práce a úcta. :) Ještě doladit tu slzičku nárazníku a bude to echt gold. :wink: Je to pěkné pokoukání i svezení.
To je zajímavé, že většina várky dovozené pro mototechnu v roce 1973 byla právě v této barvě - kamarád měl tato auta dvě, obě z roku 1973 a obě právě v této barvě. Podotýkám, že obě auta měla původní lak a stav (jedno mělo najetých asi 42 000 km a druhé asi 38 000 km). Jedno mělo hnědý a druhé tmavě červený interiér, viz:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=56&t=7341
a
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 1&start=30

Re: Modrý Valentýn

Napsal: stř čer 11, 2014 20:51
od Vašátor
Vojto ... otázka ... ty modré 2101, na které jsi posílal odkaz, mají originální disky kol? Valentýn měl disky kol s kulatou dírou a jemným prolisem, nevím proč je nový majitel nepoužil :)

Re: Modrý Valentýn

Napsal: čtv čer 12, 2014 08:12
od valda1971
Vašátor píše:Vojto ... otázka ... ty modré 2101, na které jsi posílal odkaz, mají originální disky kol? Valentýn měl disky kol s kulatou dírou a jemným prolisem, nevím proč je nový majitel nepoužil :)
To byly disky z 2103/2102, 2101 měly užšší s oválnými dírami.

Re: Modrý Valentýn

Napsal: čtv čer 12, 2014 11:42
od Vašátor
Valdo, já bych nesouhlasil. 2103 od roku 75 má disky s kruhovou dírou bez jemného prolisu. Do roku 75 se používaly disky s kruhovou dírou a jemným prolisem kolem této díry. Jedná se o disky původem z Fiatu, co jsem se doslechl, na ročnících 71 by na nich mělo ještě být vyraženo Fiat. Tyto disky zmizely někdy koncem roku 74, začátkem 75 (jak jsem vypozoroval), od kdy se ale montovaly disky s oválnou dírou a kulatou dírou bez prolisu, přesně nevím. Já je viděl i na 2101 ze začátku roku 75 (měla mmj. ještě kulaté zrcátko, ale už oranžový blinkr), auto bylo v těžkém originálu s 45 000km. Honza z Pardubic má 2101 z roku 72, najeto cca stejně jako Valentýn a stejně jako Valentýn měla disky s kruhovou dírou a jemným prolisem. Ovšem teď se mi doneslo (nevím co je na tom pravdy), že snad vozy s Tuzexu měly mít disky s oválnou dírou již okolo roku 73. Tak jsem z toho jelen :)

P.S. 2101 s kruhovou dírou a jemným prolisem lze nalézt i v knize pana Tučka, jedná se dobový leták.

Re: Modrý Valentýn

Napsal: čtv čer 12, 2014 11:59
od tomass
2101 r.v.1980 (jedny z posledních kulatých Lad) prodané přes mototechnu 1981 měly oválné otvory a samozřejmě 3 zobáky na upevnění poklice. Kamarád měl kdysi taky 2101 kolem r.v. 1976-1978 (ostřikovač s balonkem), už nevím přesně ten rok, měl taky oválný díry. Dokupoval s kulatýma a měl problém na STK, protože tenkrát ještě věděli, že to tam nepatří. Musel dát s oválama a jít na STK znovu. To že měl vzadu pneu 175/70 si ani nevšimli (v TP bylo 155, nebo 165 alternativa), díry byl nepřekonatelný problém. STK kolem roku 1992. Auto bylo oranžový, ale znovu přelakovaný někde ve stodole podobnou oranžovou. Původní majitel auto raději nechal přelakovat před prodejem, než aby lak vyleštil. Původně měl být zakoupen taky přes tuzex.

Re: Modrý Valentýn

Napsal: čtv čer 12, 2014 12:08
od valda1971
Myslím, že nic nevyřešíme :D V knize p.Tučka je také 2103 na discích s oválnými dírami.... Každopádně jediná 2101 má rozměr pneu 155, již od kombíka 2102 jsou rozměry 165, čemuž odpovídá i šíře disků, neznám to v tom "ET", ale disk s oválnými dírami je cca o 1,5cm užšší v ráfku než ty s kulatými dírami bez ohledu na prolis kolem díry. Je to poznat i pohledem - oválné díry mají kraj ráfku zároveň s středovým prolisem (kam se nasazuje poklice), u kulatých děr je ráfek vystouplý nad ten střed. Ale jak známe naši jinak milovanou automobilku - kolikrát se montovalo to, co prostě bylo.... :wink:
PS: Také puklice jsou dvou výšek k danému disku.
PS 2: Já nemám z roku 1971 v velkém TP ani alternetivu pneu 165. (ale jezdíme na ně s tátou od koupi prvních radiálek OR 6 :D - na STK také nikdy kvůli tomu problém nebyl)

Re: Modrý Valentýn

Napsal: čtv čer 12, 2014 12:19
od tomass
2101 r.v. 1980 měl v TP obě pneu 155 i 165. Ruský gumy na který si už nepamatuju šly pryč prakticky hned. Táta hned dával taky OR6, 165 a nevím jestli /70, nebo 80, protože se později na tomto autě objevily současně obě výšky boku, což samozřejmě na jedné nápravě být nesmí. Výběr skoro nebyl, pneu se kupovaly hned v pneuservisu Barum, kde hned nazuli a dali na osu.

Re: Modrý Valentýn

Napsal: čtv čer 12, 2014 12:39
od mayo456
ja mám 2101 z roku 80 a v TP mám gumy 155. realne však na každú Ladu boli montované gumy 165. pamätám si že otec keď kúpil novú Ladu v roku 79 tiež prvé išli do smetia ruské gumy. každopádne z tých diskov by som nerobil vedu. mohlo sa stať že aj v továrni občas montovali v predajni čo prišlo prípadne dochádzalo k zmene v samotnej mototechne.

Re: Modrý Valentýn

Napsal: čtv čer 12, 2014 14:09
od Mičun
Moje 2101 z roku 1972 má oválné díry a nenašel sem v dědkovo poznámkách nic o výměně. I rezerva má šišaté. To už jako nemám origo?

Re: Modrý Valentýn

Napsal: čtv čer 12, 2014 14:32
od tomass
Domnívám se, že dřív mototechny na autech z výroby k prodeji moc neměnili. I svíčky byly u 2101 z 1980 původně ruské.

Naproti tomu 2104 z 1995 měla nazutý Matador 175/70 včetně rezervy, svíčky Brisk, jeden reflektor ruský s velkým oranžovým sklíčkem a jeden se zmenšeným sklíčkem blinkru českým. Za ty rozdílný reflektory jsem platil pokutu asi 100 Kč a ještě v záruce ten jeden ruský reflektor nakonec na výslovnou žádost z haldou keců vyměnili za český, aby byly oba stejné. Vybrat si nešlo ruský reflektor Autolada neměla. S gumama a svíčkama se chlubili servismani, že je to v rámci přípravy k prodeji zaměněný za původní ruský díly až tady. To jedno světlo možná bouchly na vagonu, kdo ví. S oleji nevím, jestli dávali zde, nebo výroba. Jo a litr CZ naturalu se kterým to ještě před vyjetím z brány chcíplo a už nešlo nastartovat. Pak milostivě nalili ještě asi druhý litr na dojetí k 300 metrů vzdálené pumpě. :D

Re: Modrý Valentýn

Napsal: čtv čer 12, 2014 15:08
od mayo456
oleje ostávali pôvodné sovietske. čo sa prevodových olejov týka boli veľmi dobre urobené a lepšie ako naše PP90. na väčšine aut sa iste nič nemenilo ale v zásade k tomu dôjsť mohlo. 01,011 má mať disky s oválnymi dierami,02, 03,06 s okrúhlými.

Re: Modrý Valentýn

Napsal: čtv čer 12, 2014 15:31
od Laďuša
Zase celá diskuze, která už proběhla, bude probíhat znova dokolečka? :P Což takhle to shrnout, že zezačátku byly u nulajedniček občas k vidění i ňáký verze s kulatýma dírama, ale jinak byly prostě oválný?
Jo a v techničáku jsou psaný diagonálky, ne žádný 155 nebo 165, pokud vim. Aspoň v originále.

Re: Modrý Valentýn

Napsal: čtv čer 12, 2014 16:26
od Nulašestka
Takže zpět k dotazu. :D
Obě auta měla disky původní a s oválnými dírami.
Skutečně se dělaly i disky šíře 5J s kulatými dírami, které měly vystouplé obroubení kolem děr (mě jsem jeden takový na šestnáctce a bylo to jak tramvaj).
Spíš to byl asi díl od jiného dodavatele a taky se to pak dost dávalo na 21011. Na 2101 by standardně po celá sedmdesátá léta měly být disky s oválnými dírami. Ke konci výroby se dávaly i s kulatými, ale vždy rozměr 5J (širší 5,5 byly pro 2102,03,06 a odvozené modely).
Níže se můžete podívat, jak se liší hladké díry od těch s vystouplým okrajem (při vší slušnosti, bavíme se, alespoň doufám, stále ještě o discích :mrgreen: ):

http://www.veteranzsiguli.hu/kuels--meg ... gumik.html