Stránka 14 z 23
Napsal: čtv bře 27, 2008 00:59
od Honza 21061
Saša píše:(Až vlivem chudé směsi upálím výfukové ventily). Při těchto experimentech bych tam dal alespoň teploměr výfukových plynů !
Příliš hrůzostrašné ne?
Můžu Tě ujistit, že žádné ochuzování směsi nebude, ani jiné předělávky.
Půjde jen o dokonalou opravu, očistu a přetěsnění karburátoru, kontrolu těsnosti sání a výfuku a zejména zkoušení toho nejvhodnějšího předstihu pro tento konkrétní motor. Dále chci alespoň na zkoušku prohodit Ozon za Weber a dohlédnu na naprosto přesné seřízení ventilů a dopnutí řetězu.
Více nechystám, hlavní podmínkou je, aby vše zůstalo v původním stavu a hlavně karburátor nastavený na tovární parametry, tj. i bohatost směsi.
Změny na motoru budou pouze 2: odpojený podtlak (to už mám teď- se zapojeným vydává motor hororové zvuky...) a vyřazený jehlový ventil volnoběhu.
Napsal: čtv bře 27, 2008 07:55
od Křečík Barbuška
Bez jakýchkoliv zvláštních příprav jsem se 1452 ccm jezdil dálky v létě i zimě s naloženým autem a prasečím stylem (okresky do 120 Km/hod) za 6,9L/100Km, Ozon, 4q, dif. 3,9. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že 5q nemá, až takový přínos jak se jí přisuzuje, snad jen na dálnici, či rovných silnicích I. třídy, vyjma nižší hladiny hluku o té není třeba diskutovat. Implantace difu 4,1 je z mé strany po dlouhodobém pozorování hodnocena spíše negativně. Bohužel poslední rok co mám LPG již spotřebu benzínu nesleduji. Nicméně musím podotknout, že s 1,3 jsem nedosahoval tak dobrých spotřeb jako s 1,45 vyjma zimního městského provozu, tam mi 1,45 přijde žravější.
Napsal: čtv bře 27, 2008 10:11
od JmJ
Koko Loko píše:Bez jakýchkoliv zvláštních příprav jsem se 1452 ccm jezdil dálky v létě i zimě s naloženým autem a prasečím stylem (okresky do 120 Km/hod) za 6,9L/100Km, Ozon, 4q, dif. 3,9. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že 5q nemá, až takový přínos jak se jí přisuzuje, snad jen na dálnici, či rovných silnicích I. třídy, vyjma nižší hladiny hluku o té není třeba diskutovat. Implantace difu 4,1 je z mé strany po dlouhodobém pozorování hodnocena spíše negativně. Bohužel poslední rok co mám LPG již spotřebu benzínu nesleduji. Nicméně musím podotknout, že s 1,3 jsem nedosahoval tak dobrých spotřeb jako s 1,45 vyjma zimního městského provozu, tam mi 1,45 přijde žravější.
s nizkou kubaturou na delsi trase neudelas tak dobrou spotrebu, leda by si proste jel pomaleji, naopak ve meste a v extremnim pripade zcela na volnobeh bude mit mensi kubatura spotrebu nizsi. to je logicke. ma rad zviratka, ma rad lidi.
Napsal: čtv bře 27, 2008 11:39
od Křečík Barbuška
Až na ten závěr to zní docela logicky
.
Napsal: sob bře 29, 2008 12:57
od Honza 21061
To zní dobře, ale nedovedu si představit s dif. 3,9 dynamické vlastnosti s motorem 1500. Už tak bych řekl, že utrpěly dost po dosazení "delší" převodovky modelu 2105, do všech vozů po roce 1986 (snad s výjimkou 1600).
Možná by byla zajímavá kombinace původní převodovka-dif. 3,9. Ve městě na 1-2-3 o něco lepší dynamika, ale na dálkách, na čtvrtou rychlost naopak otáčky nižší (ale stále vhodné) hluk a spotřeba menší.
Napsal: sob bře 29, 2008 13:18
od Křečík Barbuška
Docela dynamicky jsem s dif. 3,9 drtil v Trnavě 2006 BA3ho na sprintech s jeho tehdejšími 1452 ccm, jedničkovou převodovkou a difem 4,1.
Napsal: ned bře 30, 2008 21:59
od Honza 21061
Dnes jsem několikrát cítil za jízdy benzín, poměrně dost. V zimě to cítit nebylo, ale když se udělalo teplejší počasí, tak je to zase znát.
Nabeton je to z karburátoru, benzín z přepadové trubičky nevytéká a je to dost cítit i po zastavení motoru.
Může to být způsobeno vysokou hladinou v plovákové komoře??
V tom případě jsem ji špatně nastavil (avšak podle Jurčenka- vrchní strana plováku 7,5 mm od těsnění při svisle drženém horním víku.)
Nebo ještě druhá možnost- v žádné příručce není psáno, jestli plovák má těch 7,5 mm mít se stlačenou kuličkou, nebo ponechaný volně. V tom případě pružina kuličky plovák posune o něco "ven". Hladina by v tom případě byla vyšší, než je předepsáno, pokud by těch 7,5 mm mělo být se stlačením kuličky.
Kde tedy hledat pravdu?
Napsal: ned bře 30, 2008 22:04
od Saša
Honza 21061 píše:Kde tedy hledat pravdu?
Hodnota je uvedena na DOTYK kuličky .
Napsal: ned bře 30, 2008 22:04
od Nemo
Někde to psáno je, packa plováku se musí kuličky jen dotýkat.
Napsal: ned bře 30, 2008 22:13
od Honza 21061
Tak v tom případě je to v pořádku! Ale proč je potom tolik cítit ten benzín a to i při běžné jízdě, žádné prudké sešlápnutí plynu... Prostě zničehonic začne být cítit.
Vlastně, v zimě se to taky stávalo, ale jedině, pokud jsem stál dlouho v koloně, šlo to do kabiny z topení.
Připadá mi, že tam nastane vždy nějaký moment, při kterém se to objeví, ale kdy a jaká je příčina...
Podle mého to už normální projev karburátorové koncepce nebude...
Dodávám, že nikde nejsou vidět průsaky, nebo ukapávání benzínu!
Napsal: pon bře 31, 2008 14:15
od Křečík Barbuška
Také si to může občas provzlívnout (to je výraz) kolem membrány čerpadla, kolem nátrubku, nebo membrány akcelerační pumpičky a nebo projel před tebou někdo se studeným motorem, nebo deformované víko tvého karburátoru podložené dvěma těsněními někde trošku netěsní, těch možností je strašně moc, pokud pokuckne motor tak se může něco dostat přepadovou trubkou ze sání a vzniklý vonný obláček je pak cítit dlouho a dlouho ... . Doporučuji zastřelit se, pak budeš mít klid
, sranda, píp.
Napsal: pon bře 31, 2008 14:46
od JmJ
Napsal: pon bře 31, 2008 16:03
od Honza 21061
Membránka AC pumpy, hadice, ani závitem kolem sítka nic neprotéká... Zítra jde karburátor z auta na přebroušení dosedacích ploch a opětovnou generální očistu, přetěsnění a pokusně možná mírně snížím hladinu paliva na spodní mez tolerance. Nasadím, pochlubím se!
P.S. Čím nejlépe rozpustit veškeré usazeniny?? jde mi hlavně o ty emulzní trubice, nechci je rvát ven a ani nevím jak. Napadl mě přípravek do WC na rozpuštění vodního kamene.
Možná by to rozpustilo i povlak v plovákové komoře, v difuzérech a emulzních komorách.
Jen se obávám, aby to nepůsobilo agresívně na o-kroužky seřizovacích šroubů apod.
V nejhorším to naliju jen do emulzních trubic a palivové komory...
Napsal: pon bře 31, 2008 16:36
od Saša
Honza 21061 píše: Napadl mě přípravek do WC na rozpuštění vodního kamene.
Vono Ti to jezdí na vodu
že tam máš "vodní" kámen ? . Troche srandy .
Jinak ty emulzní trubice jdou vyndat skoro samy pokud "v nich a okolo"není takový písku podobný bordel .Já to vždy úplně rozebral umyl v benzínu a nebo ředidle (štětcem) a vyfoukal kompresorem , pak jsem to strčil do mýdlové vody (horké) znovu "oštětečkoval" a vyfoukal a byl karbec vždy jak nový .
PS:Ty em.trubice když nejdou ven tak to vysuš (kompresorem) a ten prášek stratí soudržnost a pohybem "Pull - Push" pudou vylákat ven.
V sobotu mně čeká totéž na 06 tam se nechce hnout ani druhá klapka .
Napsal: pon bře 31, 2008 16:54
od Honza 21061
Vodní kámen sice karburátoru nehrozí, ale ten prostředek by měl reagovat na všechny usazeniny...
Raději to asi vytahovat nebudu, nějak mi to minule nešlo, ale zkusím to prolít tou mýdlovou vodou, případně s nějakým tím méně agresívním úklidovým hajzlíkem možná. Kompresor bohužel nemám, budu to muset vysušit a vyfoukat fénem. Technickým benzínem se mi posledně nepodařilo dokonale vyčistit difuzéry, ani ten povlak v plovákové komoře. Snad to pomůže.
Díky za tip!