Stránka 14 z 40

Napsal: stř srp 25, 2010 14:16
od rezna
Laďuša píše:Pokud to byl závod za běžnýho provozu, tak jsou v tom cyklistí těžce vinně.
pokud ti organizator rekne, ze to ma podchyceny...

Napsal: stř srp 25, 2010 14:18
od radek mb
Laďuša píše:Pokud to byl závod za běžnýho provozu, tak jsou v tom cyklistí těžce vinně.
To samý si myslim já.Je jasně dáno,že za běžnýho provozu ,tj . pokud vědí,že trať není uzavřená,jsou povinni dodržovat vyhlášku,tzn. minimálně jet vpravo a ne jak v Anglii.A jak se na něj potom ještě hrdině v přesile vrhli,fakt borci.

Napsal: stř srp 25, 2010 14:27
od Laďuša
rezna píše:pokud ti organizator rekne, ze to ma podchyceny...
To by byl průšvih organizace, to jo. Ale když ten doprovod předtim nic pro eliminaci toho motorkáře nedělal, tak asi těžko to měli podchycený. A závody v provozu nejsou až tak vyjímečný. Nehledě je tam i psáno, že cyklistí musí dodržovat dopravní předpisy.

Napsal: čtv srp 26, 2010 07:03
od Cory
Ja som si vzdy pre istotu nosil zakladne naradie a sadu na opravu defektu a asi 2krat som ju aj vyuzil.Nikdy som vsak nedostal defekt ja, ale niekto z kamaratov, s ktorymi som siel.Tak sme si pekne posedeli, poopekali klobasky a za ten cas bolo koleso opravene :wink:

Napsal: sob srp 28, 2010 20:09
od dmatej
rezna píše:http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010082501

nutno ale dodat, ze v tomto pripade jsou v tom cyklisti tezce nevine, stejne jako motorkar

vinikem srazky budiz organizator zavodu!
:( Článek neecisuje. Asi dfens cenzor ...

Jinak já kdysi dojížděl asi 10km s napínáčkem v předním kole. Píchnul jsem, slyšim sssss, a koukám na napínák. Vytáhnul jsem ho, SSSSSS, tak jsem ho píchnul zpátky a po 1km foukal kolo. To ještě byly pořádný pumpičky, ne ty prdítka malinký jako teď.

Napsal: sob říj 09, 2010 18:24
od Saša
Dnešní krásné počasí přímo vybízelo k projížďce na kole . I když jsem skoro přísahal že na Dlouhý Vrch již na kole nepojedu (jedině když to bude mít motor) dnes jsem tam byl znovu (už potřetí) . Je to divné , púl mozku říká nejeď tam a druhá zvítězí . Dolů jsem jel po loukách kochaje se výhledem na České střrdohoří a kličkujíce mezi ovcemi si vychutnával odměnu v podobě 8 km sjezdu bez nutnosti šlápnout .
Zítra jdu zase sušit písek , tudíž to byla asi poslední projížďka na kole . Počítadlo se pro tento rok prozatím zastavilo na hodnotě 1621km . Patrně udělám nějakou údržbu , otočím řidítka podék kostry vyšroubuji šlapku a pověsím kolo na zeď .

Napsal: sob říj 09, 2010 19:08
od Křečík Barbuška
Ano, dnešní den, zejména odpoledne přímo na kolo vybízelo a velmi jsem na něj chtěl ... proto jsem jej ztrávil v práci :x .

Napsal: sob říj 09, 2010 21:36
od Hurikán
Saša píše:Patrně udělám nějakou údržbu , otočím řidítka podék kostry vyšroubuji šlapku a pověsím kolo na zeď .
Ano. Já kolo pověsil na hřebík už dávno. :lol:

Napsal: sob říj 09, 2010 22:47
od dmatej
Tak já si pořídil drahé triko na odvádění potu, připadám si v tom jak teplej, ale asi to funguje. Favouš dostal po letech novej řetěz, je po cvakání - starej proti němu udělal jedne článek na 35 článků, což už je docela fest vytahání, ne? :D

Kolega v práci má kolo asi za 40 tisíc, má z toho trauma, protože prý letos kupoval už třetí řetěz a zase mu to prej cvaká :)

Najeto mám letos zatím asi jen 320 km, ale do konce roku zbývá ještě skoro čtvrtina a my se sněhu nebojíme!

Napsal: sob říj 09, 2010 22:49
od ger007
retaz treba menit zaroven aj s kazetou po vyrobcom retazi napocitanych 3 - 3,5 tkm
potom clovek predlzi zivotnost vsetkych osiel 8)

Napsal: sob říj 09, 2010 23:18
od dmatej
ger007 píše:retaz treba menit zaroven aj s kazetou po vyrobcom retazi napocitanych 3 - 3,5 tkm
potom clovek predlzi zivotnost vsetkych osiel 8)
Pověra :D

Řetěz jsem měnil naposled cca kolem roku 2000, měl najeto možná 15 tisíc km, ale na zubech celkem seděl, rozhodně něbyl tak vytahanej jako tenhle.
Tenhle řetěz měl možná 8 tisíc km, uznávám, že po těch dvou třech měl letět.

Původní pětikolečko Favorit z r. 1989 ještě mám schovaný, ozubení 100% stav, ale je trochu křivé (mám metrák a když si na to stoupnu, tak na 12 kolečko už je to docela dost).
Další pětikolečko Shimano za 130 Kč má asi 5 let a cca 1000km. Střed pod ním prasknul a pětikolečko jsem při sundavání myslím poškodil. Zuby bez opotřebení.
Současné pětikolečko je opět stejné Shimano, se starým řetězem najelo možná 500km, když to tak počítám.

Když jsem tak po těch řetězech koukal, zaujalo mě, že se prodávají dokonce pokovené řetězy za nekřesťanské peníze. Podle mě je to jen způsob, jak z lidí dostat prachy, protože při tej zátěži a rázech se to nutně musí z řetězu oloupat nebo vymačkat.

Když má někdo na kole desetikolečko, předpokládám, že je to z tenčího materiálu. Řetěz je taky užší - což by ale na životnosti ubrat nemuselo, pokud nejsou užší stěny článků.

No prostě, já su staromilec a na Favorita nedám dopustit. A stejně jako se žigulíkama, děsně se bavím, když já, osoba netrénovaná, obtloustlej lempl, stačím maníkovi s odlehčeným kolem (a težkými plášti!) za ohromný prachy. Když mi stačí jednou za 10 let vyměnit součástku za 100Kč, zatímco jeho stojí 500Kč a mění a mění ...
Teďka prý taky měnil obložení kotoučů - radši jsem se neptal, kolik to stálo. Nikdy jsem s tím nejezdil, jen doufám, že ty brzdy nejsou tak jedovatý, jak se mi jeví ... zlatý gumový špalky na ocelovým/duralovým ráfku (možná za těch 40Kč koupím nový, ale těch 5 let by to asi ještě vydrželo :D ).

V zimě hodlám nadále jezdit do práce na kole, pokud nebudu muset na nějaké "velké nákupy" a nebude lejt ...

Jo a musím koupit pláště, koukal jsem, že Rubeňácký ještě bejvaj k dostání :)
Tyhle jsou zlatý - na sněhu i na suchu :)
http://www.cyklovybava.cz/product/plast ... erny:5795/

Napsal: sob říj 09, 2010 23:29
od ger007
ja retaz menim previdelne ja na to taky meracik a hocikde v servise ti odmeraju ci je OK alebo KO, pokial je retaz vytahana zle prehadzuje a cvaka, na byvalom kole som menil retaz tak 3 - 4x za rok (vzdy po 3tkm) ale kazetu len kazdy 6tkm a ano od 6kolecka (alebo 7kolecka ?? ) sa pouzivaju aj uzsie gumi aj uzsie retaze, teza ale nekupujem neaku retaz za milion, obycajnu shimano za 300kc

Napsal: sob říj 09, 2010 23:42
od Křečík Barbuška
Potíž je v tom, že čím více to má koleček, tím je to háklivější. Výměna řetězu nebo čtyřkolečka na tříčtvrtce? Nesmysl, to je věčné. Stejně tak šestikolečku u póvlovitého horského nemělo s natahováním řetězu problém. U sedmikolečka to bylo o chlup horší, ale i tak to sneslo dost. Pak jsem si pořídil horské s devítikolečkem a ouha, řetěz se vytahává, bere sebou kazetu a kdo má na to furt vydělávat? Přitom nájezdy jsou směšné, ale je fakt, že většinou tahám poslední dvě malá. Na jaře se odporoučely kliky, šlapky, měnila se osa, dvanáct kil to stálo. Samozřejmě na nové kliky nový řetěz ... tůdle, donýtoval jsem ze zbytků jeden zánovní co se mi na něm kdysi ohl článek a vybral nejméně střílející kazetu. Na tentoroční nájezd 800Km by mě vyšla levněji rikša s černochem :mrgreen: .

Napsal: sob říj 09, 2010 23:54
od dmatej
Tímto chápu, potvrdili jste moje "černé" domněnky a tak prodlužuji plánovanou životnost Favorita na životnost mé vlastní osoby :D

Šlapka levá pamatuje ještě jmenování Husáka prezidentem, šlapka druhá sametovku. Kliky a střed ale pamatují až Klausovo trable s účty ve Švajčiarsku. Z dvojtácu jsem shodil ten plechovej kryt, zasekával se do něj někdy řetěz.

Já to pořád nechápu, k čemu potřebujete těch koleček tolik? Těch 10 kvaltů je až až, byť bych malinko změnil odstupňování - Favorit měl myslím 12, Shimano má 14, s tím se už 75km/h jezdit nedá. Zase má ale větší to největší, tak v kopci můžu jet krokem :)

Jo za ten řetěz jsem dal 120 Kč a na internetu v obchodě ho maj za 80 Kč. Shimano UG-51 myslim :-)

Napsal: ned říj 10, 2010 08:18
od plavec
dmatej píše:Z dvojtácu jsem shodil ten plechovej kryt, zasekával se do něj někdy řetěz
U favorita jsem ho taky chtěl shodit, ale pak si to celý kolo vzal jeden důchodce na díly.
Koko Loko píše: ale je fakt, že většinou tahám poslední dvě malá
Tak to seš opravdu silák :D A na poslední malé kolečko se i rozjíždíš do kopce? :mrgreen: