Stránka 14 z 40

Napsal: čtv bře 10, 2011 19:59
od MacGyver
Protože mě to nenapadlo, dokonce jsem si i ty hadice odpojil, abych s tim mohl trochu hejbat. Proč dělat věci jednoduše, když to jde i složitě :D , příště to vyzkouším.

Napsal: čtv bře 10, 2011 20:11
od Marek89
Marek ma taky isty stroboskop. Skús mu napísať.

Napsal: čtv bře 10, 2011 23:04
od MartasBrno
Je to primitivní.

Vlevo je kolečko - přepínač režimů. Na polohy 1, 2 a 3 to měří napětí, na polohu 4 úhel sepnutí a předstih a na polohy 5 a 6 otáčky. 5ka je pro 4 takty, 6ka pro 2 takty. Dva rozsahy otáček se volí přepínačem A-B.

http://www.youtube.com/watch?v=AVSyrN1MpgI

Stupnice pochopíš, dole jsou napsané polohy přepínače.
První tři stupnice jsou voltmetr. Velmi hrubý, přesnější pro 12V soustavu a přesnější pro 6V soustavu, 4. stupnice je úhel sepnutí v procentech a poslední dvě stupnice jsou otáčky. První pro volnoběh, druhá pro zvýšené otáčky.

Napsal: pát bře 11, 2011 09:10
od MacGyver
No to jo, to bych ještě pochopil, jde mi spíš o to, kam mám zapojit tu sondu a plus kabel, z obrázků jsem vykoukal, že připojujou sondu na jeden vývod cívky a + na druhý, nevím který na který, a nevím kam mínus. Asi ho nechají jen tak plandat ve vzduchu, protože tam nic jako kostra nakresleno neni, to se mi ale zase nějak nezdá. Protože to ale není moje a mam to jen půjčený, nerad bych to svýma pokusama zničil.

Napsal: pát bře 11, 2011 14:41
od MartasBrno
No, na předstih a úhel sepnutí to zřejmě připojují plus na vývod 15 cívky a sondu na vývod 1 cívky. Podle obrázku 12 doufám.

Napsal: sob kvě 14, 2011 11:51
od MacGyver
Tak jsem to s tím zázrakem z DDR nedokázal, musel jsem si sehnat normální stroboskop. Když jsem s ním zkontroloval nastavení, které jsem udělal žárovkou, byl předstih úplně přesně nastavený. Nemusel jsem na to ani šáhnout. Sice ryska trošičku poskakovala, to nevím jestli je normální, nebo jestli je něco špatně, ale nechal jsem to být. Předevčírem jsem jel do Sušice, celý týden bylo pěkně, ale jelikož jsem vytáhnul auto z garáže, tak samozdřejmě jsem cestou potkal jednu z největších průtrží mračen, co jsem viděl. Stěrače prostě neměli šanci, lilo doslova jak z konve. Aspoň jsem si naposled užil trochu jízdy bokem, na mojich "pneumatikách" totiž na mokru stačilo na dvojku trochu přidat plyn a už se zadek chtěl utrhnout, tak jsem si to ve dvou zatáčkách co znám naposledy zkusil. Včera jsem totiž sjednotil všechny disky na stejný typ a to 2103 a stejné pneumatiky Kormoran Impulser. Na autě jsem měl přední kola jedno z 2101 jedno z polského fiata zadní byly 2103. Vpředu byly pneumatiky Stomil, Barum OR34 s novým protektorem, vzadu hodně sjeté Barumy OR34. Je to tedy rozdíl, nevěřil bych, ale to auto brzdí, skvěle drží na silnici, v 95 km/h nenastane rezonance a volant se mi nesnaží vyrazit zuby. Taky jsou nový ložiska na předku a v autě je zase celkem klid. Teď, když jsem všechno, co jsem přez zimu chtěl udlěat, mě ale trápí jedna věc, olej už snad nemizí tak rychle, jako když jsem měl špatný to gufero, ještě jsem nenajel tolik km abych zjistil spotřebu, ale tlakoměr oleje už neukazuje tolik jak tomu bývalo. Napodzim se držel při 3500 ot/min těsně pod 4kou na budíku, ale teď na jaře mě to nějak zlobí a ručička se zastaví tak v místech, kde by mohla být 2ka. Tuto se mi stávalo dřív, když mi docházel v motoru olej, stačilo ho dolýt a bylo zase všechno v pořádku (aby to ale mazalo až k těm 4MPa dolejval jsem trochu nad max, cca k písmenku a na rysce), teď už tam mam nalito až k poslednímu písmenu a furt nic, lít více se už zase bojím, přecijenom ta ryska tam nebude pro nic za nic. Pro začátek zkusím vyměnit olej a filtr, jestli to nebude tím, protože první filtr mi dělal to, že na volnoběh problikávala kontrolka tlaku, tuten zase neudrží olej v motoru a při startu to chvilku nemaže. Jestli to nebude tím filtrem, tak může být špatný čerpadlo, nebo už bude celej motor na odpis? To asi takhle skrz počítač bude těžká diagnóza :)

Napsal: sob kvě 14, 2011 12:19
od Křečík Barbuška
MacGyver píše: ... Zaslechl jsem, že výměna kohoutu topení je "pěkná" prácička, ale že to bude až taková anabáze to jsem nečekal, pan konstruktér si dal hodně záležet, to pro mě bylo jednodužší vyměnit rozvody. ...

Kdyby ti náhodou ten kohout znova odešel, hlásím se na jeho výměnu, mezitím mi můžeš udělat rozvody na sedmě :D .

Jinak k tomu poklesu tlaku mazání, no snad to bude tím filtrem, ale bylo by to podivné.

Napsal: sob kvě 14, 2011 13:22
od ger007
zalezi jak moc stary olej tam je, olej ako je znamo strata casom vyskozitu (rok / 10 000km)

Napsal: sob kvě 14, 2011 14:32
od Křečík Barbuška
Ano i to by mohlo být, tento jev se projevuje většinou, až při zahřátém oleji. Předpokládám, že za studena to to kolem čtyřech tlačí ne? Jaký olej si tomu dál? Jak je stár a kolik nacoural? Nesmrdí olej moc po benzínu? :)

Napsal: sob kvě 14, 2011 15:49
od Kewint
Koko Loko, Měl jsem prasklé těsnění u benzínové pumpy a taky sem neměl tlak v oleji , protže mi natekl benzín do oleje...

Napsal: sob kvě 14, 2011 17:20
od MartasBrno
K tomu benzínu v oleji, nevím, kde sem to viděl, nebo četl, ale prý se benzín z oleje (v motoru) neodpaří a náplň je nadobro znehodnocená. To mně trochu zaujalo, protože sem předpokládal, že to jde normálně destilovat. Akorát je chyba v tom, že ikdyby to destilovat šlo, velký podíl benzínu se odpaří při teplotách až do 200°C, což zase nebude ideál pro olej. Čili ať je to jak chce, je to pokaždý blbě.

Napsal: sob kvě 14, 2011 17:21
od MacGyver
Ani na studeném motoru to není ono, to jsem se dostal i lehce za 4MPa a teď to maže tak, jak tomu bývalo dřív u zahřátého, cca 3,5. Olej má najeto 2200km a je tam 10 měsíců. To s benzínem v oleji mě nenapadlo, až se dostanu k autu, zkusím to. Kdybych měl nulajedničku bez tlakoměru, tak mě takový problémy netrápí 8) . Dík za tip.

EDIT: Jo leju tam Mogul Super Stabil

Napsal: sob kvě 14, 2011 19:12
od Křečík Barbuška
MacGyver píše:Kdybych měl nulajedničku bez tlakoměru, tak mě takový problémy netrápí

Přesně tak, svítí kontrolka? Nesvítí, tak je to fajn :D . ber to tak, že ten budík je vlastně jen orientační měřidlo.

Napsal: pon kvě 16, 2011 11:46
od MacGyver
Tak to vypadá na ten benzín v oleji, tedy alespoň doufám. Čichal jsem otvorem kterým se olej dolejvá, bylo to cítit trochu po benzínu. Jinak tlak už to nedávalo dneska skoro žádnej, na 2000 ot se ručička sotva odlepila od první rysky a začala mi problikávat kontrolka. Zrovna dneska jsem auto potřeboval a radši jsem nikam nejel, nechtěl jsem ho trápit. Když jsem otevřel víčko na dolejvání oleje, při nastartovaném motoru jsem tam neviděl cákat žádný olej. Nevím tedy ani jak to má vypadit při správně fungujícím mazání, to mě nikdy nenapadlo se tam koukat. Proč to nemůže prostě furt jen jezdit :? :D
Zkusím dneska vyměnit olej, filtr a čerpadlo benzínu, co to udělá.

Napsal: pon kvě 16, 2011 12:26
od MartasBrno
Stalo se někdy někomu, že by tekl benzín přímo do bloku vadnou pumpou, aniž by tekl po pumpě a nechával na ní fleky?