Stránka 130 z 342

Napsal: pát pro 03, 2010 17:13
od Křečík Barbuška
Ano, ale ten šílený rachot při rozjezdu, během jízdy a při zastavování ... . U nás to občas jezdí z Brna na Tišnov, cestovat tím je šílené.

Napsal: pát pro 03, 2010 17:41
od Laďuša
vodis píše:Malinko bych se reginy zastal, z hlediska obsluhy je to nebe a dudy oproti 810, komfort ovládání je docela někde jinde (výrazně vyšší výkon motoru, spolehlivější převodovka,ARR, přepínání hory-rovina, u dvouvozovky možnost celé brzdit přídavnou, pro cestující informační system...). Samozřejmě jsou i mínusy (větší složitost-poruchovost, vyšší náročnost na údržbu...) Nic neni jen černý, nebo bílý. 8)
Tak ano, přece jenom než 810 je lepší asi všechno, ale...

Napsal: pát pro 03, 2010 19:29
od vodis
No a kdybyste měli možnost se svézt, tak to je jako z trabantu do žigula. 8) :mrgreen:

Napsal: pát pro 03, 2010 19:30
od Michal Pokorný
Jistě, je to viděno z druhé strany. Ovšem to mne jako cestujícího nemusí zajímat. Mne zajímá především to, že na živení Českých drah se, stejně jako všichni ostatní, podílím svými daněmi a jako platící cestující si mám užívat Regionov?
O nějaké kultuře cestování se dá hovořit tak na fotce, nebo maximálně dokud to stojí, jak se to rozjede je kouzlo pryč.
K tomu si člověk uvědomí, že i na tomto se prostřednictvím daní finančně podílel. Tyto peníze se jistě daly využít mnohem smysluplněji.

Jinak tedy rozepíši se o svých poznatcích z dnešního cestování veřejnou dopravou. Zahrnu do toho jak busy tak vlaky.
Upozorním, že to vše po druhém dni bez sněžení.
Začněmě u těch busů. Kde jsou ti cestující co tak naříkali na zimu v Ikarusech? Mohli se dnes se mnou povozit v našich linkových autobusech věhlasné značky Mercedes.
Hrůza ! Ráno z noční směny a teď večer z hospody mě vezl stejný bus a stejný řidič, patrně slušný otužilec, neb byl pouze ve svetru.
Zlaté časy Ikarusů a Karos, kdy býval běžný jev zarosená okna. Mercedes svým vytápěním není ani schopný udržet vodu na oknech v kapalném skupenství a děda mráz s babičkou jinovatkou ukazují na oknech svojí sílu.
Bundu kterou jsem si při čekání v nádražní hale rozepnul jsem si po usednutí do autobusu rychle zapnul.
Řidič, který mě jiným vozem stejné značky vezl odpoledne do Lovosic již tak otužilý nebyl, neb se za volantem choulil v zimní bundě.

A teď přejdu k drahám. Cesta z Lovosic do Roudnice n.L. Vlak měl zpoždění 21 minut, i když Pragotron se nám snažil namluvit, že 10. Uvnitř vozu teplota celkem snesitelná, dokonce i jemné zpestření jízdy v podobě pana průvodčího bez píšťalky, pískajícího odjezdy běžně "hubou".
Z oken nádražky jsem zpozoroval, že sice se zpožděním 25 minut, ale přece, dorazil do Roudnice z Prahy Žabotlam (již dlouho jsem tu tento stroj neviděl, že by Elfíkům zima nevoněla?)
Ovšem zpáteční cesta rychlíkem R780 Střekov stála za to, zpoždění 20 minut, tudíž do vlaku po celou cestu nastupovali i cestující co měli v plánu jet osobákem. Vlak tedy výrazně přeplněn, do kupéček jsem se tudíž ani nehnal. Zůstal jsem v uličce a nevycházel z údivu....... dveře patrně netěsnily, i když ani tak by se něco takového nemohlo stát, vlak snad jel nějaký úsek s otevřenými dveřmi..... nevím ale v uličce byla navátá závěj sněhu jako hrom. Teplota v uličce byla taková, že i zářivky zde svítily jen velice neochotně. Navíc , jak jsem zjistil při vystupování v Lovosicích, se mi na podrážkách bot vytvořila vrstva ledu.

Nu , když to tak shrnu, nepřestanu vychvalovat tepelnou a vlastně vůbec celkovou pohodu cestování v obstarožní Ladě.

Napsal: sob pro 04, 2010 20:20
od Michal Pokorný
Tak že, K-L i přes veškeré peripetie dorazil do Lovosic relativně včas.
Cíle dnešního železničního výletu jsme dosáhli, dorazili jsem i zpět.
Více se snad ani rozepisovat nebudu. Hurikán udělal velikou chybu, že nejel, jistě by měl zážitek na celý život. Ani neví o co přišel :mrgreen:
Zevrubnější vyprávění jistě dodá K-L, možná i nějakou drobnější fotodokumentaci.

Napsal: sob pro 04, 2010 20:41
od Hurikán
Michal Pokorný píše:Hurikán udělal velikou chybu, že nejel, jistě by měl zážitek na celý život. Ani neví o co přišel :mrgreen:
:lol: To si dokážu živě představit. :lol: Každopádně si počkám na
Michal Pokorný píše:Zevrubnější vyprávění jistě dodá K-L, možná i nějakou drobnější fotodokumentaci.
Doufám, že jste si to oba náležitě užili ;) a osobní oběť se tak vyplatila. :D

Napsal: sob pro 04, 2010 21:10
od Michal Pokorný
Hurikán píše:To si dokážu živě představit
Obávám se, že na to ti fantazie nestačí.

Napsal: sob pro 04, 2010 21:23
od vodis

Napsal: ned pro 05, 2010 00:10
od Křečík Barbuška
Hurikán píše:To si dokážu živě představit.
Nedokážeš, udělal jsi velikou chybu, že jsi nejel a přišel tak o některé doufám neopakovatelné zážitky v podání ČD a.s. :lol: . Možná se časem rozepíšu, snad se mi to nevyčoudí z hlavy.

Napsal: ned pro 05, 2010 05:22
od Michal Pokorný
Koko Loko píše:neopakovatelné zážitky v podání ČD a.s.
Pravda, panáček si užíval i cestou z Brna :lol:
Koko Loko píše:snad se mi to nevyčoudí z hlavy.
heh , to by bylo tvoje zbožné přání, ale myslím, že se to nestane :P

Napsal: ned pro 05, 2010 10:52
od Hurikán
Michal Pokorný píše:
Koko Loko píše:snad se mi to nevyčoudí z hlavy.
heh , to by bylo tvoje zbožné přání, ale myslím, že se to nestane :P
To byly tak hrůzné zážitky??? :D


Nenapínejte už a informujte! :axe: :lol:

Napsal: ned pro 05, 2010 11:42
od Laďuša
Tady je pěknej přehled aktuálních železničních průšvihů. Pracovnící tratě 171 od Berouna k Praze jistě prožívají zlej sen, neb to, jak se jim to tam kupí, je vskutku věc nevídaná :roll:
http://www.zelpage.cz/zpravy/7955

Zrovna včera příbuzenstvo jednou za čas vyrazilo vlakem, ráno chytli nefunkční elektriku a výhybky nebo co, při cestě domů to zase nejlo přes Beroun kvůli sraženýmu člověku a výpadku elektriky, což ovlivnilo ZZ.... No, taky jistě nezapomenou :mrgreen:

Část první, cesta do Lovosic

Napsal: ned pro 05, 2010 12:28
od Křečík Barbuška
Hurikán píše:Nenapínejte už a informujte!
Lidským utrpením by jsi si chtěl nedělní dopoledne zpříjemnit, že? Budiž tedy.

Tedy jak jsem se zůčastnil akce S Mikulášem do hor a taky zpátky.

Na mikulášský vlak vyjíždějící z Lovosic 8:10 bylo třeba se nějak dostat. Neprozřetelně jsem nevyužil nabídky ubytování v předvečer konání akce v Severočeském kraji a zvolil noční cestování z jihomoravské metropole. Vybrán byl R470 Amicus do Prahy a navazující R770 do Lovosic. Z panelákové nory jsem vyrazil 1:45 SEČ, podrobil se jízdě noční linkou 91 plné alkoholem naložených okurčiček a v mrazivé atmosféře brněnského hlavního nádraží vyhlížel rychlík od Břeclavi. Ten skutečně dojel ve stanovený čas, ovšem jeho řazení poněkud neodpovídalo propagandě dopravce, tedy ČD. Místo osmi vagonků měla souprava vozy čtyři. První tři vozy (dva sedící a jeden lůžkový) byly poněkud potemnělé, byly to tuším vozy Říšských drah. Za nimi se choulil postarší vůz ČD (bolševik), toť vše. Vymrzlí cestující vzali vlak útokem. Po vniknutí do vozů se zjevilo mrazivé inferno. Zasněžená hlava vozu, sníh pokračující do uličky, dále uličkou k další hlavě či zadku, co se komu líbí více :-) , byla tam zima. Vnikli jsme tedy do dalšího vozu, který vypadal úplně stejně, jakési děvče prohlásilo cosi o polárním expresu. V ten moment nás vyladil průvodči se slovy, že tyto vozy nejsou určené k cestování neb mají nějakou závadu, s jeho slovy se dalo jen souhlasit. Jen nechápu proč vozy neoznačili již v Břeclavi a při příjezdu vlaku nebyli cestující ihned informováni. Kdyby se jim tam někdo na kluzké podlaze natáhnul ... . Ujistil nás že budou přišibovány další vhodnější vozy. Vzali jsme tedy útokem bolševika, byl vytopen ovšem poněkud obsazen, někteří cestující zjevně pod vlivem návykových látek nebudili dojem příjemných společníků tak jsme se vydali na mráz vyhlížet ty další vozy. Křepčili jsme tam nějakých 25 minut načež k nám dosmejkali pár vozů vzor bolševik co ukradli z R471 co přijel od Prahy. Vozy logicky neprošly žádnou očistou, nebyl čas. Všude bordel, různé odpadky, láhve atd. První vůz nás tedy neuspokojil, pronikli jsme do druhého, kde nás udeřil do nosánků podivný pach ... třetí kupé bylo totálně zablito, celá podlaha, včetně stolečků a části sedaček, mno mňamka. Cestující něžného pohlaví jímala hrůza a nepokrytě projevovali odpor. Vlivem výkonného topení tak byl zamořen celý vůz načež byl vzat útokem vůz třetí. Již jsme neměli tak náročné požadavky na kulturu cestování a vůz byl tedy obsazen. Já si dokonce vyhlédl kupé bez odpadků s funkčním ovládání topení a prázdným košem. Byl to postarší lehátkový vůz, pravděpodobně ten co jsem s ním jel v roce 1983 s mamkou a sourozenci do Rumunska k moři na rekreaci od ROH, až mi slzička ukápla když se mi z paměti nořily vzpomínky :lol: . Vlak, který měl odjíždět ve 2:59 vyrazil po půl čtvrté s nějakými 30 minutami spoždění. Cesta probíhala poklidně, z počátku jsem seděl u okénka po směru jízdy, ovšem po chvilce klimbání kdy vlak za Maloměřicemi nabral rychlost mne do kupé pronikající sníh probudil a já migroval na protější sicnu, kde jsem v bezpečné zdálenosti od okna zaujal horizontální polohu a až do Chocně neklidně podřimoval. Pak mi tam zákeřný průvodčí nacpal vlakový personál cestující za prací se slovy zde je VIP :lol: . Spoždění 30 minut si vlak i přes další zdržení v Kolíně podržel a já tak stihnul R770 z Prahy co kupodivu odjížděl zpožděn jen o dvě minuty. Tento rychlík s vozy vzor bolševik, koneckonců jak jinak 8) sice nebyl kdovíjak přehnaně vytopen, ale při ponechání bundy a čepice neurazil, byl relativní čistý a kolem oken moc netáhlo, což je základ. Zajímavostí je, že nebyl zaregistrován najbrt, že by se štětečkově generálkované vozy kazily? :D Jen za zmínku stojí tradičně zasněžená čela vnitřku vozů, ale když se to děje u německých vlaků, tak proč ne u našich. Po rozjetí vlaku se začaly od povozku vagonu ozývat rytmické rány jako na kovadlině, působivé byly zejména v tunelech, slyšet to muselo být na kilometry, ale vlakový personál nejevil známky rozrušení tak to bylo asi v pořádku. Během cesty jsem byl informován, že Mikulášký vlak se již připravuje a že se mu kouří z komínků 8) , měli jsme jen nějakých deset minut rany, takže jsem Mikuláše s rezervou stihl, koneckonců ani jemu se nepodařilo odjet na čas. Vystoupil jsem tedy v Lovosicích a pln nadějného očekávání netušil, že se schyluje k dalšímu traumatu :lol: .

Nevím teda jak moc kalamitní situace ovlivnila vozové hospodářství, ale to co dráhy předvedly s tím nočním rychlíkem ... asi nejsou rezervy nebo já nevím, ale takhle si klientelu neudrží a určitě nerozšíří. Osobně za cestování vlakem neplatím neb požívám benefitu co není bratru Kalouskovi po chuti, ale kdybych platit měl, tak se na to můžu vykašlat. Každopádně úklidové čety které musí pucovat vlaky mají můj obdiv, osobně než ten zablitý vlak čistit, bych jej raději poslal do hutí.

Co ale opravdu nechápu, proč je problém řádně a včas cestující informovat. Místo aby pouštěli nahrávku "nastupujte do vlaku ..." když ani není do čeho, zakdákali do rozhlasu, běžte se schovat do čekárny, soupravu nenažďucháme ne dříve než za 15 minut. Nebo tam poslat člověka, který čekající lidi na nástupišti obejde a řekne jim jak se věci mají. Jenže když všechny "nadbytečné" lidi vyházeli ... .

Pár obrázků na závěr, mrazící vozy a poblitý jsem ovšem nefotil.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: ned pro 05, 2010 12:36
od vodis
Laďuša: Tak proto se ráno kolem pátý zadrhly v Radotíně tři nákladní vlaky do Berouna z Lovosic, Nymburka a Libně. Ještě že jsem už šel domů, v noci jsme docela jezdili.
Ta sražená osoba byla od traťovky, bylo to zhruba v úrovni St. 1. Takže pak jezdila veškerá osobní doprava z Berouna na Zdice přes nákladní nádraží. Přitom se znova zadařilo a jeden rychlík projel návěst stůj, takže další komplikace. :evil:

Napsal: ned pro 05, 2010 12:40
od Marek89
Čo je to najbrt ?