Převzato z Tuzingfora
Škola asertivity
Na našich silnicích se pohybují ohromná množství netalentovaných řidičů a existencí jež jsou brzdy provozu pro nás, profesionální piloty
svých strojů. Jako pozůstatek socialistického rovnostářství se jejich existence zvrhle toleruje a nikdo proti nim nezakročuje.
Je čas to změnit. Tyto rady jsou určeny těm, jenž mají postřeh, soudnost, slušnost, vkus a řidičský talent - tedy pro všechny
kdo řídí vozy značek Škoda, či Volkswagen.
Brzdy provozu se dělí do těchto kategorií :
1) Zmrdi, alibisti a důchodci
Popis :
Tato skupina řidičů se vyznačuje pomalými reakcemi, nízkou průměrnou rychlostí a snadnou předvídatelností manévru - neboť nějaký
dělají vždy jednou za 100km. Jejich rozlišovacím znakem jsou buď nálepka s písmenem "Z" (zmrd) na zádi, cedulkou "Autoškola" na
střeše vozidla, či old-school zmijovkou a kostěnými brýlemi na hlavě gerontního pilota. Pilotují povětšinou sociální podauta značek
Renault,Kia, Hyundai, Dacia, Lada, Daewoo.
Způsob eliminace :
Jako nejefektivnější postup eliminace těchto brzd provozu se jeví jejich "rychlostní motivace". Tu provedeme tak, že najedeme
do vzdálenosti cca 15cm za zadní nárazník, vybočíme vozem na šířku levého světlometu mimo levý kraj protivníkova vozu a začneme
motivovat. Akci zahájíme motivačním problikem, nejlépe 3-5x. Pokud se to nesetká s reakcí a retard nezrychlí, je zapotřebí použít
akustický motivátor. Protroubíme jej dvakrát krátce, jednou déle. Tento manévr se vyplácí kombinovat se současným vybočováním vozu
o šířku světlometu na levou i pravou stranu spolu s postupným prodlužováním a zkracováním vzdálenosti mezi námi a cíleným vozem.
Pokud se nám i přesto nepodaří cíl přesvědčit ke zrychlení, je zapotřebí dám tu najevo naši dominanci a řidičský um. Podřadíme na
druhý převodový stupeň a předjedeme jej při první vhodné příležitosti. Nejlepším příkladem asertivního předjetí je zahájit mánevr
tam, kde si nesebevědomý a nezkušený řidič nedovolí. Tedy přes odbočovací pruh, přechod, tramvajový pás, či křižovatku. Tento prvek
působí i velice edukativně tím, že se cíli ukáže "že to jde". Aby došlo k dostatečnému vštípení nového studijního poznatku je zapotřebí
dát celé lekci snadno zapamatovatelnou, stresovou tečku. Jako vhodné se osvědčilo prudké zabrždění před vychovávaným objektem. Ten je
pak nucen reagovat a pochopí celou situaci v širším kontextu což je jedině pro jeho dobro.
2) Ženy
Popis :
Přesně podle hesla "Žena patří pod volant, ne za volant!". Je velkým civilizačním prohřeškem že se tyto bytosti na silnici v roli řidče
vůbec dostaly. Když už tam jsou nelze je nepřehlédnout. Jejich rychlost je podprůměrná, reakce pomalé a nepředvídatelné, jejich smysl
pro řidičskou improvizaci a invenci nulový. Pilotují povětšinou ohyzdné a odporně malé, či naopak absurdně velké vozy (podle míry nasazení
jejich chlupatých pokladniček), ponejvíce Toytotky, Pežotky, Hondíky, Mazdíky, Q8mičičky a Land Cruisříky.
Způsob eliminace :
Lze využít jejich permanentní lekavosti a vyplašenosti provedením rychlého, avšak neagresivního manévru. Jeho mistrné zvládnutí je vidět
na tomto instruktážním videu. Strategie použití rychlostní motivace se v případě žen používat nedoporučuje, neboť jejich nejoblíbenějším
pedálem je pedál brzdový. Co však pomáhá je akustická motivace stojíme-li na světlech a kravka v pežotku čeká na zelenější zelenou, nebo
si plete řadící páku s penisem a nepoužívá jej k volbě rychlostního stupně z obavy před její ejakulací. Kravka je po aplikaci akustického
motivátoru sympaticky zbrklá a vystreslá - zvýší se tak pravděpodobnost její chyby a jí způsobené dopravní nehody. V obou případech nad ní
můžeme dominovat, ať už jejím předjetím, či případným napráskáním dopravní policii. Také lze s úspěchem využít přirozené míry zmatení kravky
v provozu. Nejlépe tak, že jí v modelové situaci dáme přednost při vyjíždění z vedlejší silnice dvojitým problikem, abychom začali prudce
akcelerovat jakmile dotyčná zahájí vyjížděcí manévr. Skončí to buď jí způsobenou nehodou, nebo vštípením si poznatku že přednost je třeba
dodržovat.V obou případech jsme my na té vítězné straně a úspěšně jsme vybojovali další silniční bitvu s velice tuhým protivníkem,
zkušení řidiči nám jenom poděkují !
3) MHD, Houkavá auta
Popis :
Existuje skupina řidičů, jež si myslí že jsou "něco víc", jen proto že jejich vůz má maják, či pořadové číslo a šedesát socek na palubě.
Nám asertivním, svobodným a na sockostátu nezávislým to však může být upřímně jedno a je zapotřebí to dotyčným driverům dávat patřičně najevo.
Způsob eliminace :
Na MHD se vyplácí kombinace dvou předchozích postupů Zmatení+decelerace. Vybereme si vhodný cíl - nejlépe kloubový autobus vyjíždějící ze zastávky.
Zpomalíme a problikneme jej, jako že mu dáváme přednost. Jakmile začne vyjíždět, prudce přidáme a pokusíme se jej předjet. Když to vyjde a předjet
stihneme, necháme jej ještě 20-50m jet, načež zahájíme prudkou deceleraci. Oba momenty působí velice edukativně nejen pro řidiče, ale také pro socky
jež má naloženy. Pokud to nevyjde, alespoň zprudíme řidiče a socky jež mají stejně času dost. Houkavá auta je třeba vyškolovat jinak, samozřejmě
předstírání přednosti také pomáhá, ale je lepší použít ignorace. To že má někdo blikavé modré světlo a slušivou uniformu mne naprosto nezajímá.
Jestli někde hoří, někdo umírá, nebo někomu okorává bageta na benzince mne taktéž nezajímá. Já platím nemalé daně a kolikrát jsem díky stavu silnic
nucen jezdit pomaleji, než mám zrovna náladu. Proč bych měl altruisticky zpomalovat či dokonce dávat přednost něčemu co má sotva třetinu mých koní
a bude mne na cestě brzdit? Je zapotřebí srazit houkavým autům hřebínek a dát najevo že se z nich nikdo neposere. Když takoví budeme všichni, nebudou
tak prudit a zpomalovat provoz.
4) Pozéři
Popis:
Typický pozér řídí finančně náročnější, ale stále nekvalitní pohybovadlo - povětšinou z dílny BMW, Audi, Mercedes, Ferrari, Bentley,
Aston Martin, Jaguar, Volvo, Lexus a podobné marketingové bubliny na kterých staví své ego a erektivní dysfunkci. Často však jezdí
málo asertivně, neboť jejich vozy nemají dostatek potřebných jízdních vlastností k takové jízdě.
Způsob eliminace :
Nejlépe se brzdičům v předražených křápech sráží hřebínek při předjíždění. Jejich seběvědomí je často motivuje k předjíždění většího počtu
vozidel naráz. A zde přichází naše chvíle kdy můžeme výchovně zapůsobit. Jakmile začnou předjížtět, vybereme okamžik kdy jsou na úrovni vozu
za námi, dáme znamení o změně směru a začneme předjíždět my. Po přeřazení na druhý převodový stupeň a mohutném zátahu TDIčka mu ujedeme o stovky
metrů a deprivant je vyškolen. Pokud je deprivant kovaný a velice deprivovaný začne nás stíhat a pokusí se nás akusticky i fotonově motivovat.
Obrátíme však jeho touhu proti němu - obzvláště vozy s označením S8, M6 a AMG mají velice poddimenzované brzdy, obzvlášť v porovnání s oktávií.
Není tedy lepšího řešení než v takovém případě provést kvapnou deceleraci. Vyděšený výraz deprivantův ve zpětném zrcátku za to stojí!
5) Chodci
Popis :
Chodec je duševní mrzák a zbytečný člověk, který díky svému nízkému kontu a malé odvaze nevlastní vůz. Chodec je anachronismus, v 21. století
nemá na silnici co dělat. Bohužel chodecká lobby je dost silná a tak se nám vetřel i na silnici, dokonce získal na úkor nás, řidičů i nějaká
obludná privilegia. Je tedy zapotřebí dát mu lekci !
Způsob eliminace :
Naštěstí nám v souboji s chodci dosti pomáhá fyzika. Pro začátek by bylo sympatické začít tzv. "dopplerovým efektem". Provozu a fyziky neznalý
chodec jež zasluhuje býti vyřazen z genofondu lidstva trapně předpokládá že se vozy po městě pohybují rychlostí nejvýše 50km/h a přechodům
pro chodce věnují nějakou pozornost. Je zapotřebí takové tragédy hrubě vyvést z omylu. Zařadit za 4 a udržovat na spotřebu optimálních 150km/h
i přes obce. Pokud nás bude více podaří se nám chodce tímto způsobem vychovat a přimět k trochu zodpovědnějšímu a efektivnějšímu chování.
Nenechme se zviklat ani dojmout roztomilýmí školáčky, nebo matkami s kočárkem - jich škoda není, daní mnoho neplatí !
Pokud by při eliminaci chodce nastaly nějaké problémy s PČR - dám vám jednu právní radu.
Řekněte že vám náhle vběhl pod kola a jste z obliga. Věřte mi. Tak tedy nohu na plyn, ruku na klakson a vzhůru do ulic !
6) Cyklisti
Popis :
Cyklista je kombinace pozéra a chodce. Jednoduše je to chamraď která se motá pod kola více než zdrávo. Nejvíce mne dojímají když se nedrží za krajnicí,
nebo dokonce jedou ve dvojici vedle sebe a usurpují si tak NÁŠ asfalt !
Způsob eliminace :
První řešení se nabízí samo, za pomocí techniky ocel vs. maso.Tuto finesu je nejlépe zakončit otočkou o 180° s následným dokončením přeživších. Vzhledem však
k udavačské povaze čechů je zapotřebí tuto praktiku vykonávat v místech beze svědků.Pro útlocitné lze použít i lehčích a méně invazivních
technik eliminace cyklisty. Mezi sympatické a elegantní patří kombinace faktoru prudkého manévru v kombinaci s úlekem poděšeného cyklisty.
Provedení je následující. Dojedeme na půl délky cyklisty, necháme si boční rozestup cca 1m, abychom poté v kombinaci s troubením, prudce strhli řízení
na jeho stranu o 80cm doprava. Poté pokračujeme v přímém směru, cyklista se však již tou dobou válí ve škarpě a věřte že není lepšího pohledu ve zpětném
zrcátku. Pro ty z vás jimž i tato praktika přijde jako příliš agresivní nabízím něco decentnějšího. Pořiďte si velkokapacitní slzný sprej, jehož
obsah celý vystříkáte do nádobky na ostřikovací kapalinu. Dojeďte libovolného cyklistu a na jeho úrovni si řádně omyjte okna. Jediné co tato praktika
vyžaduje je řídit v plynové masce, ovšem ta je snad nativní součástí výbavy každého řidiče profesionála.
Budete-li se všichni řídit těmito radami, bude provoz na našich silnicích konečně plynulejší !
Světlu vstříc !