Stránka 13 z 20

Napsal: pon srp 09, 2010 09:21
od Petr HC
Tak první větší problém je tady a asi to bude z podobného okruhu jako předchozí příspěvky. Několikrát po delší trase > 50 km hlášena chyba 177 – chudá směs. Motor se přitom nepřehřívá, jen je patrný úbytek výkonu v oblasti otáček nad 3000 T.
Po změření tlaku na napájecí trubce vstřiků bylo zjištěno,že problém je někde zde.
Naměřil jsem cca 1,5 Atp, namísto deklarovaných 2,8 -3,2 a ve volnoběhu se prodloužila délka vstřiku z cca 2,8 na téměř 4 ms (což je logický důsledek).
Takže než se pustím dále - dotaz na majitele řady 211x 16V E3, kteří mají najeto podstatně více než já (29000 km). Co odchází první ? Palivové čerpadlo (a je amatérsky opravitelné ?) nebo palivový filtr (je možného propláchnout protiproudem ?) nebo redukční ventil (někde píší,že je neopravitelný,někde,že se zasekává a je možné ho uvolnit ?) .
Hledám dále a postupně poznatky doplním.

Napsal: pon srp 09, 2010 10:16
od zelvotron
Mám najeto o 110 tkm víc a čerpadlo původní, ventil taky, akorát výměna podtlakový hadičky k němu. Filtr preventivně vyměněnej asi ve 120tkm. Chtěl jsem ten starej kuchnout, kolik tam bylo nepořádku, ale nedostal jsem se k tomu.

Napsal: pon srp 09, 2010 15:32
od Saša
Petr HC píše:Palivové čerpadlo (a je amatérsky opravitelné ?)
Petře není . Jen můžeš kouknout jestli není nějaký "bordel" skříplý pod přetlakovou kuličkou . Jinak je čerpadlo strojově zapertlováno a po případné rozborce již nejde složit . Zapoj manometr přímo na výtlačnou hadici a skus jen čerpadlo . Ono v něm skoro nic není motorek přes který teče (chladí ho) benzín (včetně uhlíků) a vlastní čerpadlo tvoří kotouč s mnoha malými lopatkami těsně sevřenými mezi dvěma "plackama" .

Napsal: pon srp 09, 2010 20:13
od plavec
Petr HC, MYslím že Ti mohu zapůjčit na zkoušku čerpadlo z mojí stříbrné. Ale Ty vlastně na to "vejměnkaření" a zkoušení tímhle stylem asi moc nejsi, že ?

Napsal: pon srp 09, 2010 21:17
od Petr HC
plavec píše:Petr HC, MYslím že Ti mohu zapůjčit na zkoušku čerpadlo z mojí stříbrné. Ale Ty vlastně na to "vejměnkaření" a zkoušení tímhle stylem asi moc nejsi, že ?
Dik za nabídku, ale to bych se zpronevěřil vlastním zásadám.

Napsal: pon srp 09, 2010 21:25
od žež
Tak první větší problém je tady a asi to bude z podobného okruhu jako předchozí příspěvky. Několikrát po delší trase > 50 km hlášena chyba 177 – chudá směs. Motor se přitom nepřehřívá, jen je patrný úbytek výkonu v oblasti otáček nad 3000 T.
Chyba 177?? nebo 171?
Mám najeto asi 95tis. Cca 45tis na benzín a 50tis na lpg. Palivové čerpadlo i redukční ventil se zdá být v pořádku. Filtr paliva jsem měnil preventivně v 60tis.


Asi měsíc mám podobný problém. Studené auto nemá výkon a má tendenci cukat. Po ujetí asi 1km a lehkého zahřátí, všechny problémy vymizí. Diagnostika nezaznamená žádnou chybu. Dále po ujetí asi 50 km a teplotě motoru 90-95 stupnů jsou citelné nárazové ztráty výkonu. Dobře pozorovatelné při jízdě po dálnici. Provoz na lpg je kultivovanější než provoz na benzín. Diagnostika ukáže přechodnou chybu 1x - 0171. 1x - 0172 a 2x - 0134.
Zatím jezdím a čekám až se to projeví :?

Napsal: úte srp 10, 2010 15:18
od Petr HC
žež píše:
Chyba 177?? nebo 171?...
…Mám najeto asi 95tis. Cca 45tis na benzín a 50tis na lpg. Palivové čerpadlo i redukční ventil se zdá být v pořádku. Filtr paliva jsem měnil preventivně v 60tis. ….
…Asi měsíc mám podobný problém. Diagnostika ukáže přechodnou chybu 1x - 0171. 1x - 0172 a 2x – 0134….
Omlouvám se za překlep šlo o chybu 171 - P0171. Chudá směs
P0134. Vadný signal Lambda sondy - souvisí se 171 - ŘJ nedovede otevřít vstřiky na delší dobu, odpovídající nízkému tlaku paliva a LS zjišťuje chudou směs.
P0102. Nizka uroven signalu cidla vzduchove vahy – souvisí se 171 – množství vzduchu odpovídající úhlu otevření škrtící klapky neodpovídá dávkovanému množství benzinu.
Kód P0172 mi mnoho neříká. V anglické verzi - P0172 System too Rich (Bank 1)-paradoxně Rich=bohatý.
Všechny související chyby mají společný jmenovatel – nízký tlak paliva v common railu (trubici napájející vstřiky) – v mém případě 1,5 Atp. Po ohřátí motoru na provozní teplotu se chod motoru“zkulturní“ale není to „to pravé ořechové“.
Podezřelé součásti , jak jsem psal , jsou čerpadlo, filtr a redukční ventil.Na ruském webu jsem se dočetl, že životnost palivového filtru je 30 kkm. Asi bude záležet na způsobu jízdy - čím se jezdi pomaleji a více“couraček“, tím paradoxně filtrem proteče větší množství paliva (výkon čerpadla je stále stejný, ať jedete rychle nebo pomalu, tlak udržuje redukčák, přebytek paliva se vrací do nádrže a obíhá znovu a znovu) a to je můj případ. Své určitě sehrává i kvalita paliva.
V současnosti řeším redukci z čerpadla na manometr, jak mi radil Saša.
Testováno pgm ICD.ru

Napsal: úte srp 10, 2010 17:13
od zelvotron
To se mi nezdá, filtr topiva má interval 60 nebo 90 tkm, navíc samotný čerpadlo má na násosce další jemný sítko. Možná bych čerpadlo zkusil vyndat a zkontrolovat právě to sítko a hadičku z čerpadla do příruby čerpadla.

Řečnická otázka: je možný aby se dostal nepořádek ze separátoru (vlivem jeho korze) do nádrže? Potom by to přicpání dávalo smysl.

Napsal: úte srp 10, 2010 21:46
od žež
Řečnická otázka: je možný aby se dostal nepořádek ze separátoru (vlivem jeho korze) do nádrže? Potom by to přicpání dávalo smysl.
Myslím si, že by se tam bordel neměl dostat. Separátor jsem měnil za plastovej. A petr HC by mohl mít plastový separátor už od výroby. A při nájezdu 29tis km musí mít v nádrži čisto.
Testováno pgm ICD.ru
Diagnostika ti ukazuje i tlak na liště vstřiků? Nebo jsi měřil manometrem tlak na liště?
Kód P0172
Měla by to být příliš bohatá směs.
V současnosti řeším redukci z čerpadla na manometr, jak mi radil Saša.
na 99% bude čerpadlo v pořádku.

Napsal: stř srp 11, 2010 07:48
od Petr HC
žež píše: Myslím si, že by se tam bordel neměl dostat. Separátor jsem měnil za plastovej. A petr HC by mohl mít plastový separátor už od výroby. A při nájezdu 29tis km musí mít v nádrži čisto.
Bordel se tam může dostat při jediném tankování. V plnícím hrdle žádné sítko není.
žež píše: Diagnostika ti ukazuje i tlak na liště vstřiků? Nebo jsi měřil manometrem tlak na liště?
Měřil jsem manometrem na liště. ŘJ nemá žádné čidlo tlaku paliva.
žež píše: Kód P0172 Měla by to být příliš bohatá směs.
Kódy 171 a 172 si odporují. To by spíše vedlo na závadu lambda sondy.
P.S.nevím proč nechce citovat

[ Komentář přidal: zelvotron: st srpen 11, 2010 10:16 ]
Protože byla nesprávná syntaxe, uzavírající značka má na začátku vždycky lomítko:

Kód: Vybrat vše

[quote="autor"]citovaný text[/quote]
autor píše:citovaný text
[/color]

Napsal: stř srp 11, 2010 14:27
od žež
Bordel se tam může dostat při jediném tankování. V plnícím hrdle žádné sítko není.
Podívat se do nádrže je otázka cca 15minut. Koukl bych tam, ať víš že tam určitě boršus neni :)
To by spíše vedlo na závadu lambda sondy.
Asi ji tedy obědnám.
Začal mě trápit další problém - začíná se mi objevovat olej v chladící kapalině. Na stěnách nádobky je vysrážen mastný kondezát. Že by těsnění pod hlavou?

Napsal: stř srp 11, 2010 15:46
od Petr HC
žež píše: Podívat se do nádrže je otázka cca 15minut. Koukl bych tam, ať víš že tam určitě boršus neni... ...To by spíše vedlo na závadu lambda sondy. Asi ji tedy obědnám. ...
...Začal mě trápit další problém - začíná se mi objevovat olej v chladící kapalině. Na stěnách nádobky je vysrážen mastný kondezát. Že by těsnění pod hlavou?
Vyndal jsem čerpadlo, nechal krátce "nasucho" oběma směry proběhnout (rada z chiptuner.ru), nádrž čistá, filtr čerpadla čistý, smontoval jsem to a je po problému. Zůstal jiný problém, že nevím kde byl problém. *)
S tím olejem Ti bohužel neporadím - to chce specialistu - motoráře, ale podle mne máš asi pravdu s tím těsněním pod hlavou. S tou lambdou bych asi ještě počkal.

*) Nevím, jestli to nemůže souviset s kvalitou paliva. Problém se objevil po vyjetí cca 1/4 obsahu nádrže natankované u ONO Trutnov a cca 30 km před popsanou "opravou" jsem tankoval u Benziny.

Napsal: stř srp 11, 2010 18:04
od Saša
Petr HC píše:Vyndal jsem čerpadlo, nechal krátce "nasucho" oběma směry proběhnout
Zajímavé . I když zvláštní že to nechytne , protože benzín v čerpadle jde přímo i přes uhlíky a když tam není (benzín) a je tam vzduch tak by to mohlo "štěknout" . Ale asi je tam pořád víc par benzínu než vzduchu .
Možná při tom spětném chodu to nějaký bordýlek vyhodilo . "Lopatky" jsou opravdu jemné . Hlavně že to chodí .

Napsal: stř srp 11, 2010 19:53
od Dusan
Kto vie po rusky...aby mi omrkol tu stranku kde sa cistia vstrekovace...ci ten sprej pustaju z druhej strany ako normalne alebo nie... tj ci ten bordel vyplachuju von alebo len rozpustaju nejake smolne usady.....

Napsal: pát srp 13, 2010 07:32
od Petr HC
Dusan píše:Kto vie po rusky...aby mi omrkol tu stranku kde sa cistia vstrekovace...ci ten sprej pustaju z druhej strany ako normalne alebo nie... tj ci ten bordel vyplachuju von alebo len rozpustaju nejake smolne usady.....
Po rusky sice trochu viem, ale to, co jsem našel by zabralo celý den. Mrkni na to - ( http://www.bmwservice.kiev.ua/show.php? ... 1127663780 ) a zkus poslední odstavec přložit "Translatem" nebo překladačem v Google.
For Saša .
Sašo, velice by mě zajímal princip toho palivového čerpadla .Profouknout hubou to nejde, takže není odstředivé (to by asi nedávalo dostatečný tlak) evtl. je to tím zpětným ventilem. Na webu jsem zatím nikde nenašel o co jde. Podle toho, co jsi psal, že jde o nějaké lopatkové čerpadlo se domnívám, že by mohlo jít o obrácený princip pneumatických motorů pro ruční brusky – tedy excentrický rotor s lamelami (u pneumotoru 6 - 10 tady asi více) přitlačovanými pružinkami nebo odstředivou silou do válcového statoru. Potvrď nebo vyvrať. Dík.
Petr HC