Stránka 13 z 27
Napsal: ned dub 06, 2008 03:52
od Aleš.Melichar
S necim podobnym mam taky docela zajimavy zazitek, proste neni nad to, kdyz vam tankuje plyn obsluha s cigarem v pysku, nediva se co dela a jeste s vama keca o bezpecnosti onoho zarizeni
Napsal: ned dub 06, 2008 12:09
od Skalouš
Tak jsem chtěl provést pokus s bržděním s autem v dolní poloze, ale bez nastartování mi to auto neklesne. Můžu páčkou šoupat kam chci, ale dolu to nejde. Po nastatrtování to pak klesne. A když už jsem měl nastartováno, byl jsem línej to kvůli tomu znovu chcípat. Hlavně proto, že když to nenatočím, nedostanu to dolu, takže varianta, že bych to tahal na špagátě v dolní poloze je nejspíš nepravděpodobná...
Ale neplatí to pro modely do r.95, tam to auto padá dolů prý po chcípnutí vždy a před jízdou se musí znovu napumpovat, aby se zvedlo....
Napsal: ned dub 06, 2008 12:42
od Štěpán
Já jsem jednou, když jsem to auto měl jen pár dní, tak jsem vyjel ještě né s úplně zvednutým autem, a věřte, že to byl nechutnej pocit, když chcete přibrzdit, a ono nic, šlápnete víc na brzdu a po chvilce se to zastaví na fleku... Brrrrr....fuj.... už to nechci zažít. Ještě, že to aspoň zastavilo, jinak bych napral s 5 dní starým autem do auta stojícího předemnou...
Napsal: ned dub 06, 2008 15:18
od Saša
U řady BX brzdy OPRAVDU přestanou brzdit když motor stojí a dojde vlivem brždění ke klesnutí auta do dolní polohy . Na "nouzové" brždění se totiž využívá váha vozu která vytváří v hydraulice tlak . Při každém sešlápnutí se auto posune kousek níž až klesne úplně Máte jedinou šanci - (ruční brzda a to ještě na předek).
Napsal: ned dub 06, 2008 16:19
od ladalover
Tak tohle se mi zdá dost divné. Vím, že to mají i jiné typy aut (Mercedes....), ale nechápu dost dobře účinnost a funkci ruční brzdy na předek.
Když brzdím, je sice váha vozu víc vepředu, ale zase když se mi ta kola zablokují, tak se dostanu do smyku nebo nepředvídatelné situace, ne???
Vysvětlíte to někdo? Díky LL.
Napsal: ned dub 06, 2008 16:31
od Skalouš
Po stránce brždění, považuju ručku na předek za lepší než na zadek. Dostat auto do smyku pomocí brždění předkem dá daleko víc práce než "utrhnout" nezatíženej zadek. Myslím si, že silou nohy na "ručku" toho Citrona na mokrý silnici k zablokování a ke smyku nepřinutíš, ale zadní kola u normálního auta v pohodě zablokuješ. Takže si myslím, že ten předek je pro brždění lepší. Nevýhoda brždění předku ruční brzdou tkví především v tom, že se bowdeny při zatáčení ohýbají a tak vydrží prý max. 2 sezóny a pak je třeba je preventivně vyměnit, neb netěsní a mohly by v zimně zamrznout. Brždění předku je udělané proto, aby auto mohlo klesat a "nekřížilo" se i když má zataženou ruční brzdu a zařazenej kvalt při parkování. Kdyby měl Citrouš ručku na zadek, tak s kvaltem a ručkou by měl zabržděný oba páry kol a křížil by se.
Napsal: ned dub 06, 2008 16:55
od Saša
ladalover píše:Vysvětlíte to někdo? Díky LL.
Skalouš to vysvětlil a můžeš si udělat test ! vem si jakýkoliv "angličák" (autíčko) a zablokuj mu přední kola a "šoupni" ho po stole - třeba i šikmo . Hned se srovná a pojede rovně .Pak zablokuj zadní nebo jen auto otoč a pošli ho znova a uvidíš co se stane .
Napsal: ned dub 06, 2008 16:57
od ladalover
Saša píše:Skalouš to vysvětlil a můžeš si udělat test ! vem si jakýkoliv "angličák" (autíčko) a zablokuj mu přední kola a "šoupni" ho po stole - třeba i šikmo . Hned se srovná a pojede rovně .Pak zablokuj zadní nebo jen auto otoč a pošli ho znova a uvidíš co se stane .
Jdu na to...
Ale nemám u angličáka sjednaný PR...
Tak se nesmí nic a nikomu stát!
Díky za radu, pánové.
Napsal: pon dub 07, 2008 06:42
od Teepee
Skalouš píše:Nevýhoda brždění předku ruční brzdou tkví především v tom, že se bowdeny při zatáčení ohýbají a tak vydrží prý max. 2 sezóny a pak je třeba je preventivně vyměnit, neb netěsní a mohly by v zimně zamrznout.
Možná je to už vyzkoušené, ale já stát před tím, že každé dva roky nové bowdeny, tak je asi nejspíš omotám izolačkou, kterou v pravidelných intervalech vyměním. Ovšem co izolačka v zimě, netuším. A kdyby izolačka vzdorovala, přemýšlel bych nad smršťovačkou, ale ta už vyžaduje odpojení bowdenu z brzdiče.
Napsal: ned dub 13, 2008 00:32
od ladalover
A je to tu, vážení....
Tak se vám představuje nový přírůstek v Ladaloverově sbírce veteránů. Jmenuje se Letadlo a je nad očekávání příjemný na svezení a komfortní při ovládání. Prozatímní spotřeba po Praze je 5,4l/100km nafty.
Ale dost řečí, jde se na přehlídku.
Napsal: ned dub 13, 2008 00:35
od ladalover
A ještě pro srovnání....
Napsal: ned dub 13, 2008 00:38
od ladalover
A další z interiéru:
Napsal: ned dub 13, 2008 00:39
od ladalover
A poslední 3 motor:
Napsal: ned dub 13, 2008 00:41
od Hurikán
Vypadá pěkně, to se musí nechat.
Jak se tak dívám, máš na obou autech takové "tuctové" SPZ.
Napsal: ned dub 13, 2008 01:07
od PEET
no.....to to trvalo konečně doma co? citrónek