Stránka 13 z 21

Napsal: čtv čer 25, 2009 21:46
od EMI
pohon je OK. Motor normálně běží (spíš teda běžel) a točí se rozdělovač i olej. čerpadlo s nim. Dneska sem na motor normálně zajel do dílny. za studena tlak cca 2 atm a po ohřátí stále klesá. Nazval jsem to "syndrom vyšeptanýho motoru" ... zacpanej kanál taky vylujčuju, protože to si myslim že by to sice nemazalo ale tlak by nijak rapidně neklesal. To by muselo bejt zanešena většina kanálů a čerpadlo by šlo prakticky na otevřenej přep. ventil. problem je pokles mazacího tlaku.... sázel jsem na únik při šálách na klice... to se po dnešku taky vyvrátilo

Napsal: čtv čer 25, 2009 21:50
od Jelen
Tak to bude v čerpadle. Olej je moc řídký na něho. Zkus tam nacpat M6A a uvidíš :mrgreen:

Ne vážně, pokud máš čerpadlo z druhého motoru, které mazalo dobře, tak ho tam dej. 2Atm na studeném motoru je dost málo, já mám na studeným motoru přez 4.

Napsal: čtv čer 25, 2009 21:51
od Puhi
zrejme kktina, ale nemôžeš mať niečo s tým "prepúšťacím" ventilom či co to je, proste tá guľka a pružinka...? lebo keby sa nejak divne zadrhávala, teoreticky by to cez zaseknutú guličku prepúšťalo za tepla viac oleja :roll: ale toto už je fakt scifi :mrgreen: a je pravda že som ju u lady ešte rozobratú nemal, tak neviem či sa to zasekovať vôbec môže :lol:

Napsal: čtv čer 25, 2009 21:51
od Cory
s M6AD mi to ide na 6ku bezne :mrgreen:

Napsal: čtv čer 25, 2009 21:56
od Jelen
Puhi, to s tím přepouštěcím ventilem je to taky možný, olej zřídne a může snáz unikat tlak.

EMI vyměň čerpadlo a uvidíš. Nebo tam nalej vyjetej olej z traktoru a máš to taky :toothy7:

Napsal: čtv čer 25, 2009 21:56
od Puhi
Jelen píše:Puhi, to s tím přepouštěcím ventilem je to taky možný, olej zřídne a může snáz unikat tlak.
Ano, teoreticky to aj hej, len či sa to niekomu na tejto planéte aj prihodilo... :mrgreen:

Napsal: čtv čer 25, 2009 22:03
od EMI
přepoušťák byl taky venku a všechno se jeví vpořádku. ono to čerpadlo je tak jednoduchý a vše na sebe dosedá - tam pomalu ani neni co čim by to utíkalo protože to by muselo téct pořád. pružina je taky OK. Tuhost teda nevim jaká má bejt, ale její odpor se zdá dost velkej (čekal bych menší)

Napsal: čtv čer 25, 2009 22:08
od Cory
Mozno hlupost, ale co filter?

Napsal: čtv čer 25, 2009 22:11
od Jelen
Zkus vyměnit čerpadlo, uvidíš. Filtr, zas uvidíš. Ale 2Atm jsou docela málo, kor na studeném motoru.

Napsal: čtv čer 25, 2009 22:11
od EMI
Cory, ten jsem měnil hned, protože při montáži motoru jsme původní malinko naklepli a říkal jsem si jestli to neni tim. Takže filtr jsem dával hned taky novej a při vysřoubování koukam a ten plech se zase promáčk tak jak byl :D

no zejtra dam to čerpadlo z původního motoru a uvidí se... teď už to stejně nevyřešíme :P

Napsal: sob čer 27, 2009 18:19
od Pája
Ten motor si skládal celej? A jestlis kontroloval šály, tak jaký máš vůle na klice?

Napsal: sob čer 27, 2009 19:06
od Little Red Riding Hood
Pája, že si u toho jaka ma byt axiální??..

Napsal: ned čer 28, 2009 08:54
od Pája
Nevim, od toho je kniha, nebo chodící encyklopedie, třeba se někdo chytne. Jen se mi marí, že abnormální axialní ložisko je o 0,127mm větší, takže max vůle bude něco kolem 0,160mm a min teda 0,03mm, ale to sem si teď vymyslel a navíc sem ještě ze včera navátej. :?

Napsal: ned čer 28, 2009 16:51
od EMI
No takže to maže 8) Stačilo vyměnit dvě šály a olejový čerpadlo. Ty dvě (jedna na hlavním a jedna na ojničním ložisku) byly totálně v háji a zbytek OK. Závadou bylo vadné olejové čerpadlo už od výroby (velké vůle mezi zubama) a tim se právě odešly šály (šly pěkně odzačátku a časem by odešla i třetí). Na kliku sem prvně nešahal :oops:

Po zatěžkávací zkoušce i na 95°C vody maže jako víno. Ztatim sem s tim moc nenajel, protože přívaláky tady udělaly hoznou spoušť. Od včerejšího večera do téhle chvíle měl náš sbor SDH cca 20 zásahů, takže na auto nebyl čas. teď jedu do práce, tak snad mi nenechá ve štichu - už by to mělo bejt dobrý :D

Napsal: ned čer 28, 2009 17:50
od Jelen
Jelen píše:Zkus vyměnit čerpadlo, uvidíš
8-)