Ventily - seřizování a vše okolo
Moderátor: Moderátoři
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Kdyby to byla volnoběžná tryska tak by ten motor škubal jenom na volnoběh a né při 2000 rpm kdy je v činnosti i hlavní dávkovací okruh.
Celý karburátor jsem měl rozdělaný, osazení trysek je takové jaké má být, louhoval jsem ho v technickém benzínu, acetonu, profukoval kompresorem, všechny kanály jsou průchozí, rovnal dosedací plochy dával nové těsnení na celý karburátor i těsnění sání-výfuk, seřízené podle příručky, základní nastavení seřizovacích šroubů je: šroub množství je povolen o 4,5 otáčky od dorazu, šroub bohatosti o 3,5 otáčky od dorazu.
Celý karburátor jsem měl rozdělaný, osazení trysek je takové jaké má být, louhoval jsem ho v technickém benzínu, acetonu, profukoval kompresorem, všechny kanály jsou průchozí, rovnal dosedací plochy dával nové těsnení na celý karburátor i těsnění sání-výfuk, seřízené podle příručky, základní nastavení seřizovacích šroubů je: šroub množství je povolen o 4,5 otáčky od dorazu, šroub bohatosti o 3,5 otáčky od dorazu.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
A bohatost směsi jsi seřizoval jak? Základní nastavení je u staršího karburátoru a motoru naprosto k ničemu. Lze na něj nastartovat a motor se chová jaxtax, nicméně pro správné seřízení směsi je potřeba do šroubu bohatosti sáhnout. Nejlepší je analyzér výfukových plynů, ovšem trénované ucho udělá stejně dobrou službu. Sniž volnoběh (na zahřátém motoru!) na co nejmenší, pouze aby se motor sotva udržel v chodu a pomaličku toč šroubem bohatosti. Otáčky motoru by se měli začít zvyšovat/snižovat . V momentě nejvyšších otáček máš správně nastaveno (doporučuji o 1/8 otočení přiškrtit). Pokud tímto způsobem otáčky vzrostou příliš, je potřeba je opět srazit na minimum a celé opakovat. Pokud nelze otáčky snížit na minimum, máš špatně nastavené vlasové vůle na klapkách. Pokud nelze směs seřídit, je karb špatně nastaven (plovákovka, volnoběžná tryska..).
Volnoběžná tryska ovlivňuje směs cca chlup nad 2000ot., ovšem bez analyzéru průběh směsi při vyšších otáčkách nezjistíš. Mám ověřeno, že ne vždy tovární nastavení karburátoru danému motoru vyhovuje, kolikrát směs nad 2500ot. začne letět úplně mimo mísu.
Volnoběžná tryska ovlivňuje směs cca chlup nad 2000ot., ovšem bez analyzéru průběh směsi při vyšších otáčkách nezjistíš. Mám ověřeno, že ne vždy tovární nastavení karburátoru danému motoru vyhovuje, kolikrát směs nad 2500ot. začne letět úplně mimo mísu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Takže to znamená, že ten šroub bohatosti mám třeba ještě málo povolenej ?
Na šroub bohatosti motor reaguje dobře.
Klapky jsem nastavoval tak, že jsem se tím červíkem dotknul a dotáhnul tak o 15-20°.
Na šroub bohatosti motor reaguje dobře.
Klapky jsem nastavoval tak, že jsem se tím červíkem dotknul a dotáhnul tak o 15-20°.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Klapky je potřeba nastavovat na vlasovou vůli - respektive proti světlu tak, aby mezi klapkou a tělem karburátoru světlo lehce prosvítalo.
Šroub bohatosti seřiď tak, jak jsem psal.
Šroub bohatosti seřiď tak, jak jsem psal.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Tak už jsem konečně došel na to proč to má pořád nepravidelný chod, chyba je v odstředivé regulaci předstihu, pružinky jsou už moc vytáhaný.
A teď jak jsem na to přišel: ty závažíčka jsem obtáhnul gumičkou a ejhle motor šel nádherně v jakém koliv rozsahu otáček a taky pěkně akceleroval.
A ptám se vás jestli by se dali ty pružinky někde sehnat nebo pomocí těch plíšků došponovat, ale nechci do toho drbat.
A teď jak jsem na to přišel: ty závažíčka jsem obtáhnul gumičkou a ejhle motor šel nádherně v jakém koliv rozsahu otáček a taky pěkně akceleroval.
A ptám se vás jestli by se dali ty pružinky někde sehnat nebo pomocí těch plíšků došponovat, ale nechci do toho drbat.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Pružinky se těmi plíšky dají v pohodě došponovat. Jedna pružinka musí být "natěsno", druhá s drobnou vůlí - nastavení křivky odstředivé regulace předstihu. Nové pružinky nekupuj, ty staré budou v pořádku
.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
No ale mám strach abych to třeba nedošponoval moc nebo to úplně rozhodil, aby to vůbec potom jelo dobře.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
A kdybych sem dal fotky toho jak je to seřízený, šlo by z toho poznat jestli je to správně seřízený?
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Slabá by měla držet, silnější se mi zdá tak nějak v pořádku.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Chceš přesnější návod? Umíš zacházet se šuplerou a tužkou?
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
No samozřejmě ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Jen se pánové prosím rozepište...
Mně ta moje mrcha dělá naprosto to samé...
Mně ta moje mrcha dělá naprosto to samé...
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Na 11. stránce této diskuze mi podle fotek svíček Marek identifikoval chudou směs. Bude to tak.
Po dlouhých letech jsem Ladu protáhnul po Hradecký dálnici. Směrem na Hradec byl problém vůbec dosáhnout dálničního rychlostního limitu (dle GPS). Měl jsem ještě další cestu a vyjel jsem téměř celou nádrž naráz. Z kopce lehce přes limit a do stoupání tak 120 km/hod. Bylo jedno jestli 4, nebo 5. stupeň. Jelo jen na centimetr plynu, víc si nebralo. Při větším sešlápnutí motor jen jako víc hučí (jako když vypnu za jízdy přívod plynu a prošlápnu pedál). Celkem průměrná spotřeba 12 litrů /100km jedním směrem.
Opačným směrem to jelo místy tak sotva o 10 km/ hod. víc, protože je cesta nepatrně víc z kopce. Téměř jsem zase vyjel nádrž. Celková spotřeba byla ovšem nižší, s ohledem na rychlost - přijatelných 10,2 litrů / 100 km. Asi jsem na to i míň šlapal.
Je mi ale trošku divné, že by oba naprosto jiné servisy a mechanici nastavili nezávisle na sobě chudou směs (na benzín i LPG). Nemůže být na odchodu Lambda sonda ? Případně jak by se dala zkontrolovat...dává menší napětí, nebo pomalu reaguje ? Ještě mě napadlo jestli by se dalo na zkoušku vyndat z hadice krokový motorek a napojit hadici bez něj. Kdyby to jelo bez něj jako svině, tak by to pak byl motorek, nebo Lambda. (Motor by si nasál co by chtěl) Šlo by to tak, nebo je to nesmysl zkoušet a mám jen před návštěvou plyno servisu připojit voltmetr na lambdu a změřit víc než 1 V, jestli taky řekne, že je chudá ?
Po dlouhých letech jsem Ladu protáhnul po Hradecký dálnici. Směrem na Hradec byl problém vůbec dosáhnout dálničního rychlostního limitu (dle GPS). Měl jsem ještě další cestu a vyjel jsem téměř celou nádrž naráz. Z kopce lehce přes limit a do stoupání tak 120 km/hod. Bylo jedno jestli 4, nebo 5. stupeň. Jelo jen na centimetr plynu, víc si nebralo. Při větším sešlápnutí motor jen jako víc hučí (jako když vypnu za jízdy přívod plynu a prošlápnu pedál). Celkem průměrná spotřeba 12 litrů /100km jedním směrem.
Opačným směrem to jelo místy tak sotva o 10 km/ hod. víc, protože je cesta nepatrně víc z kopce. Téměř jsem zase vyjel nádrž. Celková spotřeba byla ovšem nižší, s ohledem na rychlost - přijatelných 10,2 litrů / 100 km. Asi jsem na to i míň šlapal.
Je mi ale trošku divné, že by oba naprosto jiné servisy a mechanici nastavili nezávisle na sobě chudou směs (na benzín i LPG). Nemůže být na odchodu Lambda sonda ? Případně jak by se dala zkontrolovat...dává menší napětí, nebo pomalu reaguje ? Ještě mě napadlo jestli by se dalo na zkoušku vyndat z hadice krokový motorek a napojit hadici bez něj. Kdyby to jelo bez něj jako svině, tak by to pak byl motorek, nebo Lambda. (Motor by si nasál co by chtěl) Šlo by to tak, nebo je to nesmysl zkoušet a mám jen před návštěvou plyno servisu připojit voltmetr na lambdu a změřit víc než 1 V, jestli taky řekne, že je chudá ?
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Takže přesnější návod nebude? ![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)