Stránka 13 z 32

Re: Beruška

Napsal: sob kvě 18, 2013 13:26
od dmatej
1) Spojka je v pořádku, jen jí prostě přetlačím. Tohle jsem pochopil už u první výměny rozvoďáku při nějakých 65tis. km. Teď mám 98. Jenže tehdy se mi tu matku ještě povolit podařilo, po nějakém čase a vhodném zásahu kladivem.
Jinak u 2101 jsem od přetlačení taky kolikrát nebyl daleko - když nemáte na setrváku vyběhané drážky a sedí to na plochu, není to takový problém, přetlačit. ;)
Na uchycení čímkoliv tam místo není, i když se tam rukou dostaneš. Možná ve dvou lidech ...

2) Řemenice je plná, matka je schovaná dovnitř, ale dá se na ní bez problémů nasadit gola vořech. Řemenice pohání alternátor, a krom toho má po "druhém obvodu" zuby na snímání polohy kliky, předpokládám. Jeden zub chybí, čili je to asi jako když u 2101 použijete stroboskop, hádám :-)

V příručce se počítá nejlépe s tím, že se motor vyndá a zapříčí se setrvačník přípravkem.

Každopádně na to dlabu, poradil jsem si jinak - řemenici jsem nechal, kde je, sundal jsem jen horní a řemen k ní přidrátkoval. Hlava je dole a těsnění venku, je vyžrané u toho levého rozšířeného kanálku. Svíčky vypadají celkem ok, první válec je krásně čistý (paradoxně ten poblémový) a stála v něm voda, zatímco další tři válce jsou černé jako bota - nejspíš lambdy z té vody šílely a ŘJ upravovala předstih tak brutálně, že to sice pálilo všechno, ale díky předstih byl úplně mimo ideální stav.

Těsnění snad koupím na Koněvce v pondělí.

Vrtá mi ale hlavou konstrukční chybka ... mezi kanálkem a 1. pístem není zrovna moc hmoty. Obecně ale to těsnění má kolem pístů plech, který ale celkem snadno praská. Tak nevím, jestli je to výrobní vada, nebo se to tak časem "unamáhalo", ale nelíbí se mi to. Hmota toho těsnění vypadá jako kdyby to byla nějaká kovová drť s uhlíkem, nevím ...

Těsnění 2101 vypadalo solidněji, když jsem ho vyndal z toho motoru, kde mi prdnul blok. A i u toho novějšího, kde bylo dost silně zarostlé vodním kamenem.

Tak jsem zvědav, co dostanu v pindělí do ruky ...

Jinak jak se pořád strašilo vodní pumpou, měl jsem jí vyndanou a vypadala na top stav. Zbytečně jsem si nasyslil StarLine, ale což ...
Těsnění na 2101

Re: Beruška

Napsal: sob kvě 18, 2013 19:20
od zelvotron
A proč si vlastně chtěl tu řemenici sundavat?

Re: Beruška

Napsal: ned kvě 19, 2013 16:00
od dmatej
Pod ní je ozubené kolo rozvodů, na kterém je značka ... prostě jsem na ní chtěl vidět. Ale holt na setrváku je další, tak si vystačím s ní, až to budu zase sestavovat ... zítra mi snad vyzbude chvilka, abych dojel na Koněvku pro těsnění. Doufám, protože v práci to bude zase k posrání ...

Re: Beruška

Napsal: pon kvě 20, 2013 17:32
od zelvotron
Tak tos měl říct hnedka a ušetřil bych ti trápení :)

Re: Beruška

Napsal: stř kvě 22, 2013 21:47
od dmatej
Co bys mi řekl? To, co Ti tu píšu? To vědět nepotřebuju :D

Ale až budu zase měnit rozvoďák, budu tohle muset řešit. A to mě krapet sere.

Jinak těsnění je doma, pod hlavu je stejné jako u 1.5 desítky, těsnění pod sání + výfuk je drahé jako dobytek, ale je na něm patrná velká modernizace, a těsnění pod termostat je za babku. Mooožná to stihnu složit ještě v pátek před srazem, ale první na řadě bude Laďka, neb letos jede na sraz ona :)

Re: Beruška

Napsal: čtv kvě 23, 2013 17:26
od zelvotron
Že kvulivá rysce nemusíš sundavat řemenici, ale jen špunt u setrvačníku :-P

Re: Beruška

Napsal: pát kvě 24, 2013 00:30
od dmatej
Ale to jsem tu už sám psal ;)

Re: Beruška

Napsal: pát kvě 24, 2013 16:29
od zelvotron
Nojo, jenže až potom co ses 14 dní trápil s řemenicí, kdybys na začátku napsal, "potřebuju rysku" a ne "potřebuju sundat řemenici", tak už tehdy by ti tu určitě někdo poradil, kde ta ryska taky je, tak jsem to myslel ;) Ale co, aspoň byla sranda :-D

Re: Beruška

Napsal: čtv čer 13, 2013 23:17
od dmatej
Ale proč bych se ptal na rysku, když chci vědět, jak sundat řemenici ;)
Že je ryska i na setrváku vim, na to se nemusim ptát ;)

Každopádně grif na sundavání řemenice je pořád tak trochu neznámý. Jeden je dle ruského návodu vytáhnout motor ven a použít pžípravek, kterým se "zamkne" setrvák. Druhý je "překvapit" matku prudkým přesným úderem. A třetí je odvézt to do Sadské, až budu chtít udělat rozvody podruhé :-P

Re: Beruška

Napsal: pát čer 14, 2013 17:22
od zelvotron
Ok, vždyt sme se o tom bavili na sraze, tohle sem psal ještě předtím :-P

Re: Beruška

Napsal: úte čer 18, 2013 17:04
od dmatej
Overload, nemám holt nejrychlejší dobu reakce :D
Jinak nové zprávy, kdo nečetl na fb - jsem idiot - přetrhl jsem v hlavě jeden šroub, už jsem včera koupil nové všechny, takže mám zase o zábavu postaráno a budu se modlit, aby nebyla hlava zkroucená, neb před mou montáží nebyla.

V hlavě by měl kousek závitu trčet, tak snad se to povede vytáhnout bez vrtání ...

Co mě nepotěšilo, nové šrouby nemají imbus, ale hvězdičku ... takže zítra zase sháním nástavec ...

Re: Beruška

Napsal: úte čer 18, 2013 19:52
od zelvotron
dmatej píše: nové šrouby nemají imbus, ale hvězdičku ... takže zítra zase sháním nástavec ...
inovace ez legrace, zkroucení hlavy bych se nebál, tyhle motory nejsou z cukru.

Re: Beruška

Napsal: stř čer 19, 2013 10:24
od Luděk Musil
zelvotron píše:...inovace bez legrace...
Ano, tyhle inovace mě taky serou (v mém případě hlavový šrouby na 1,7i s hlavou na "12" ořech, místo původní "19").
Dva ořechy jsem protočil, jeden (a navíc TONU) roztrhl :shock: , teprve čtvrtým se mi ten jeden šroub podařilo povolit :( . L.

Re: Beruška

Napsal: stř čer 19, 2013 14:57
od Majo
to si dopadol dobre, my sme stvrty nemali, takze sme to s trevorom odvrtavali, uplna zabava

Re: Beruška

Napsal: stř čer 19, 2013 15:08
od Cory
Ja som polovicu povolilo a na druhu polovicu som navaril matky na 27ku kluc :mrgreen: