Re: Beruška
Napsal: sob kvě 18, 2013 13:26
1) Spojka je v pořádku, jen jí prostě přetlačím. Tohle jsem pochopil už u první výměny rozvoďáku při nějakých 65tis. km. Teď mám 98. Jenže tehdy se mi tu matku ještě povolit podařilo, po nějakém čase a vhodném zásahu kladivem.
Jinak u 2101 jsem od přetlačení taky kolikrát nebyl daleko - když nemáte na setrváku vyběhané drážky a sedí to na plochu, není to takový problém, přetlačit.
Na uchycení čímkoliv tam místo není, i když se tam rukou dostaneš. Možná ve dvou lidech ...
2) Řemenice je plná, matka je schovaná dovnitř, ale dá se na ní bez problémů nasadit gola vořech. Řemenice pohání alternátor, a krom toho má po "druhém obvodu" zuby na snímání polohy kliky, předpokládám. Jeden zub chybí, čili je to asi jako když u 2101 použijete stroboskop, hádám
V příručce se počítá nejlépe s tím, že se motor vyndá a zapříčí se setrvačník přípravkem.
Každopádně na to dlabu, poradil jsem si jinak - řemenici jsem nechal, kde je, sundal jsem jen horní a řemen k ní přidrátkoval. Hlava je dole a těsnění venku, je vyžrané u toho levého rozšířeného kanálku. Svíčky vypadají celkem ok, první válec je krásně čistý (paradoxně ten poblémový) a stála v něm voda, zatímco další tři válce jsou černé jako bota - nejspíš lambdy z té vody šílely a ŘJ upravovala předstih tak brutálně, že to sice pálilo všechno, ale díky předstih byl úplně mimo ideální stav.
Těsnění snad koupím na Koněvce v pondělí.
Vrtá mi ale hlavou konstrukční chybka ... mezi kanálkem a 1. pístem není zrovna moc hmoty. Obecně ale to těsnění má kolem pístů plech, který ale celkem snadno praská. Tak nevím, jestli je to výrobní vada, nebo se to tak časem "unamáhalo", ale nelíbí se mi to. Hmota toho těsnění vypadá jako kdyby to byla nějaká kovová drť s uhlíkem, nevím ...
Těsnění 2101 vypadalo solidněji, když jsem ho vyndal z toho motoru, kde mi prdnul blok. A i u toho novějšího, kde bylo dost silně zarostlé vodním kamenem.
Tak jsem zvědav, co dostanu v pindělí do ruky ...
Jinak jak se pořád strašilo vodní pumpou, měl jsem jí vyndanou a vypadala na top stav. Zbytečně jsem si nasyslil StarLine, ale což ...
Těsnění na 2101
Jinak u 2101 jsem od přetlačení taky kolikrát nebyl daleko - když nemáte na setrváku vyběhané drážky a sedí to na plochu, není to takový problém, přetlačit.
Na uchycení čímkoliv tam místo není, i když se tam rukou dostaneš. Možná ve dvou lidech ...
2) Řemenice je plná, matka je schovaná dovnitř, ale dá se na ní bez problémů nasadit gola vořech. Řemenice pohání alternátor, a krom toho má po "druhém obvodu" zuby na snímání polohy kliky, předpokládám. Jeden zub chybí, čili je to asi jako když u 2101 použijete stroboskop, hádám
V příručce se počítá nejlépe s tím, že se motor vyndá a zapříčí se setrvačník přípravkem.
Každopádně na to dlabu, poradil jsem si jinak - řemenici jsem nechal, kde je, sundal jsem jen horní a řemen k ní přidrátkoval. Hlava je dole a těsnění venku, je vyžrané u toho levého rozšířeného kanálku. Svíčky vypadají celkem ok, první válec je krásně čistý (paradoxně ten poblémový) a stála v něm voda, zatímco další tři válce jsou černé jako bota - nejspíš lambdy z té vody šílely a ŘJ upravovala předstih tak brutálně, že to sice pálilo všechno, ale díky předstih byl úplně mimo ideální stav.
Těsnění snad koupím na Koněvce v pondělí.
Vrtá mi ale hlavou konstrukční chybka ... mezi kanálkem a 1. pístem není zrovna moc hmoty. Obecně ale to těsnění má kolem pístů plech, který ale celkem snadno praská. Tak nevím, jestli je to výrobní vada, nebo se to tak časem "unamáhalo", ale nelíbí se mi to. Hmota toho těsnění vypadá jako kdyby to byla nějaká kovová drť s uhlíkem, nevím ...
Těsnění 2101 vypadalo solidněji, když jsem ho vyndal z toho motoru, kde mi prdnul blok. A i u toho novějšího, kde bylo dost silně zarostlé vodním kamenem.
Tak jsem zvědav, co dostanu v pindělí do ruky ...
Jinak jak se pořád strašilo vodní pumpou, měl jsem jí vyndanou a vypadala na top stav. Zbytečně jsem si nasyslil StarLine, ale což ...
Těsnění na 2101