Stránka 13 z 342

Napsal: ned pro 30, 2007 21:05
od Michal Pokorný

Napsal: ned pro 30, 2007 21:13
od Jelen
Michal Pokorný, krasna, ale pekelne draha.. Jiny modely byly celkem levny a hezky, viz ten odkaz na GAZ, co dal Ladusa. I kdyz TT je pekelne maly (1:120)

Napsal: ned pro 30, 2007 21:18
od Laďuša
Jelen píše:Michal Pokorný, krasna, ale pekelne draha.. Jiny modely byly celkem levny a hezky, viz ten odkaz na GAZ, co dal Ladusa. I kdyz TT je pekelne maly (1:120)
Výňatek z chatu......vidíte, že tam neřešíme jenom chlast :!:
....velkoseriova vyroba, prevazne nemecka (ty delaji volhy 21, waretburgy, trabanty) a spousta zapadnich aut....stoji tak cca 150 - 250
maloseriova vyroba - vychodni auta (Volhy 24, moskvice, dvanacettrosky...)....400 - i pres sestset.....nakladaky klidne pres 1000

Nj, jak řikam, doplňky k modelové železnici jsou šíleně předražený....

Ale třeba toho Warťase mam z druhý ruky zy 30 Kč... ale do VB verze jsem si ho přetunil sám (a taky je to setsakramentsky znát :mrgreen: )

Napsal: ned pro 30, 2007 21:19
od Michal Pokorný
No, jo co naděláš , pěknou sumičku za ní chtějí to jo, no ale i tak je pěkná.
Taková ŠM 16,5 by se mi líbila. Ještě kdyby mi tak někdo sehnal Ikarus 55 a 280 :P v tom případě bych už na nějakou korunu nekoukal :wink:

Napsal: pon pro 31, 2007 00:04
od Křečík Barbuška
Laďušo ty obrazové scenérie jsou úchvatné, jen bych podotkl, že jsou již z dávných minulých dob, kdy slovo železničář mělo ještě zvuk :) .

Napsal: pon pro 31, 2007 01:18
od Hurikán
Ano. Jedním slovem: nádhera. Ty variace a scénky. Fantazie. :drunken: Úplně mě to nabudilo do stavu, kdy bych toto vše chtěl mít i já pod svou střechou. :D
Mno, už ale začínám střízlivět. :|

Napsal: pon pro 31, 2007 16:43
od Laďuša
Jj, stavim to tak na 70. léta ;)

Krásně se tim člověk odreaguje :) Kolejiště jsem si vytáh teď asi po roce a paráda...škoda, že neni čas, za****á škola :evil:

Hurikáne, takhle po ránu už začínáš střízlivět? :P

Napsal: úte led 01, 2008 11:16
od Martin Kalenda
Tak na něčem podobnym taky pracuju, ale zaměření 80.léta a velikost H0

Napsal: stř led 02, 2008 11:01
od Teepee
Laďuša píše:Jj, stavim to tak na 70. léta ;)
Krásně se tim člověk odreaguje :) Kolejiště jsem si vytáh teď asi po roce a paráda...
Copak po roce, víš co to je, když to vytáhneš po 15-18 letech jako v listopadu 2007 já, abych do toho zasvětil další generaci? :wink:
Martin Kalenda píše:Tak na něčem podobnym taky pracuju, ale zaměření 80.léta a velikost H0
No jestli jsem to dobře pochytil, tak Laďuše jede taky v 1/87.

Napsal: stř led 02, 2008 12:16
od Martin Kalenda
Ať nám to prozradí sám, výš myslim bylo něco o TT

Napsal: stř led 02, 2008 12:54
od Laďuša
Teepee píše:
Laďuša píše:Jj, stavim to tak na 70. léta ;)
Krásně se tim člověk odreaguje :) Kolejiště jsem si vytáh teď asi po roce a paráda...
Copak po roce, víš co to je, když to vytáhneš po 15-18 letech jako v listopadu 2007 já, abych do toho zasvětil další generaci? :wink:
No, tak to už asi je něco očišťování kolejnic a rozhejbávání výhybek, případně oživování trafa :D Máš to na panelu, nebo v krabicích? :P
Martin Kalenda píše:
Teepee píše:
Martin Kalenda píše:Tak na něčem podobnym taky pracuju, ale zaměření 80.léta a velikost H0
No jestli jsem to dobře pochytil, tak Laďuše jede taky v 1/87.
Ať nám to prozradí sám, výš myslim bylo něco o TT
Jj, taky dělam v H0, výš Jelen dumal nad modelem Volhy v tétéčku.... TT už je na mě moc malý :P Ale zase se na stejný místo vejde víc, ovšem dědictví rozhodlo za mě a nenadávam :D

Napsal: stř led 02, 2008 13:50
od Teepee
Laďuša píše:No, tak to už asi je něco očišťování kolejnic a rozhejbávání výhybek, případně oživování trafa :D Máš to na panelu, nebo v krabicích? :P
Trafo s přehledem, jen jsem si všimnul že trochu okorodovaly podložky a kolečka na svorkách (FZ1), ale nic tragickýho.
Koleje jsem hlavně rovnal, a po sestavení jsem je vzal letmo jen technickým benzínem.
Výhybky to samý, v pohodě.
Ale mašiny, to už bylo horší.
BR103 skoro nejezdí, musím jí ještě namazat ne-li rovnou rozebrat a vyprat v benzínu, teď s ní nejezdíme.
Ragulin DR (BR130) má v pytli střední plastová dvojkolí (kolo nedrží na hřídeli), ještě jsem ho nemazal, nejezdíme s nim.
Ragulin ČSD má střední dvojkolí s bandáží a asi jsou bandáže ojetý, což se nedivím, má najeto určitě nejvíc. Adheze malá, mašina proti tomu co dovedla kdysi utáhne teď prd. Nejdřív jsem ho namazal, pak i rozebral a propral v benzínu a namazal, ale už to prostě není ono.
BR86 stále hvězda celé sestavy, od výroby v roce 1986 bez namazání, výborná mechanika, chodí pořád jak hodinky.
BR92 po namáznutí asi standardní, mechanicky trochu kulhá, ale jede to (RV 1984).
A hračkový sergej (dvousý pojezd) po namzání chodí jak hodinky (v jednoduchosti je síla).
V podstatě si myslím, že to skladováním v obytné místnosti vůbec neutrpělo, ale ta nostalgie, když jsem to po X letech zase vzal do ruky. :!:

Bylo to v krabicích, panel jsem měl takovej jako desku, na tom krajinkovej koberec, na koberci koleje a ukutil jsem tam už tenkrát stoupání s dvěma mosty a zase dolů. To jsem nakonec všechno poskládal, oživil, zprovoznil, doladil co haprovalo a dobrý. Je to cca 180 na 70cm. Teď to musí hlavně jezdit, syn na nějaký ladění, mazání, stavění zatím není (a jestli bude po mně tak ani moc nebude, taky radši jezdím, či mám hotovo, než hodiny něco ladím, platí to i o autě).
Ale protože prostory docela mám, tak jestli ho to bude bavit, tak buď někde koupím něco staršího hotovýho, nebo skoro hotovýho a nebo začneme stavět, ale s tím nemám z dětství žádný zkušenosti. :oops: Navíc, dneska je všechno jinak (tehdy se barvily piliny, stříhal molitan na stromky a vládnul polystyren).
Všechno mám od BTTB z let 1981-1987, když jsem teď zahlédl něco o digitálu, nebo četl recenzi na BR130 od Rocca (http://www.trainmania.info/clanky/motor ... 132_dr.pdf) tak jsem valil oči. Dojezd z plné rychlosti 20cm !!!, to u mejch mašin vůbec neznám. :oops:
Laďuša píše: Jj, taky dělam v H0, výš Jelen dumal nad modelem Volhy v tétéčku.... TT už je na mě moc malý :P Ale zase se na stejný místo vejde víc, ovšem dědictví rozhodlo za mě a nenadávam :D
Podle Sergeje na obrázku a podle autíček do velikosti HO, to nešlo neuhodnout. :wink:
Taky se mi HO zamlouvá víc, mašiny jsou promakanější, protože není všechno tak mrňavý. Ale jak mi to táta v roce 1981 začal kupovat, tak to prostě mám.

Napsal: stř led 02, 2008 14:40
od Martin Kalenda
Tak to jste na tom jak já, hodně sem toho zdědil, pak se dá pěkně nakoupit tady http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/ , hlavně stará produkce piko, koupil jsen si tam T679.2002 za dost slušný peníze a je to tahoun celýho stáda. Pak mám doma ještě BR 01 a 55, pár vagonků, teď sem nakoupil koleje za 4 tisíce a už se to konečně hejbe. Jinak se dá občas něco sehnat i tady http://inzerce.modelbazar.cz/ . Se bojim aby to nebyl OT. Jo pěkný autíčka sem koupil na http://www.igra.cz/ , maj tam seznam bez obrázků, ale dá se ušetřit oproti obchodům i více než 100 Kč na autě. Těm sem psal přímo do prodejny a přišlo to asi za měsíc. Jinak chodim slintat v Plzni na Slovanskou do Modeltrainu, mám to kousek od práce.

Napsal: stř led 02, 2008 14:55
od Laďuša
Jo tak to jo, v krabicích to vydrží tak ňák víc.... Nj, trafo FZ1, to má taky snad každej :D :lol:

V těch německých strojích se nevyznam, já mam jednu starodávnou, řadu nevim, předělal jsem si jí na řadu T476.1 ČSD, která u nás vozila pracovní vlaky. Ta je dobrá, má sílu, jede dobře, je trochu hlučnější, což je vždycky po vyčištění ňákou chvíli lepší.
Pak mam eště jednu, tušim V180, jsem línej jí hledat :P, tej ale vevnitř něco drnčí a takže je provozu nezpůsobilá, ikskrát už jsem jí rozebral a vyčistil a zkontroloval a nic...všechno se zdá bejt oká...
Parní mam řadu 64 DR po tátovi, ovšem rozházenej pojezd (ojnice spojnice) jí poslaly na odstavnou kolej a následně do šrotu pád ze skříně :oops: :cry: No uvidíme, jestli jí eště někdy dam dohromady....
Pak malá německá dvouosá, momentálně zaneřáděná a tudíž prakticky nepojízdná... Má malinkatej rozvor, tudíž na mým nekvalitním kolejišti má leckde na výhybkach a podobně problém s odběrem proudu.
Stejně jezdim převážně jenom s československýma strojema + výše zmíněnou předělávkou.
Rosnička T334.0090 se vyznačuje hlučností a horšíma jízdníma vlastnostma (malý rozvor), jakož i nižší tažnou sílou..prostě posunovací mašinka.
Orchestrion M152.0097 i s vlečňákem obstarává lehkou osobní dopravu :P
No a nakonec Sergej T679.1370, to je tahoun jako sviň :D Je tichoučkej (to se divim, mam ho asi 3 roky a bez údržby :oops: ) Vzhledem k šesti nápravám nemá s odběrem proudu problém, 4 jsou hnací, na dvouch bandáže. Ovšem jak řikam, moje kolejiště je nic moc a tak koleje nejsou tak dokonale sladěný, tudíž bandáže už to odnesly..... To ale Sergejovo sílu nesnižuje, utáhne neskutečnej vlak obtočenej dokola panelu (tak metr pade na metr??? nevim, nemam odhad...). Je těžkej dost, dojezd bez šťávy jako hrom, schvalně jsem to byl změřit: z plný rychlosti 40 čísel, ze 12V 15cm.....

Jinak taky sem tam blbnu, tak jsem si jednou zahrál na těžkotonážní hnutí a vypavil jsem nejdelší vlak: Sergej v čele + 20 vagonů + Rosnička na postrku. Dohromady to mělo 57 náprav... Jinak tuto si Sergej oddřel prakticky sám, Rosničky vzhledem k nižší rychlosti na stejné napětí a zanedbatelnou sílou tam byla spíš jako třešínka na soupravě :)

Napsal: stř led 02, 2008 15:00
od Laďuša
Martin Kalenda píše:....Jinak chodim slintat v Plzni na Slovanskou do Modeltrainu, mám to kousek od práce.
To jsme na tom stejně, já to mam kousek ale od školy.... A většinu nových věcí mam tamocaď.
A OT to nebude, vždyť řešíme vlaky.... :D