By mě i docela zajímalo co v tý diskusi bylo za silnej tabák, že to zařízli . L.Georgius píše:https://www.novinky.cz/auto/clanek/zaka ... d-40348174
Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10564
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Tak si ju precitaj, napr ze el auto je na H
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Z diskusie:
Petr Prapap
Před 3 hodinami
To je zase zastánců el. aut - hlouposti co má možná dobrou ideu, ale před sebou velmi dlouhou cestu vývoje.
Je fajn, že si to britové vyzkouší.
A vzkaz zastáncům elektromobilů :
1 - opravdu věříte tomu, že na silnících v ČR budete mít dojezd 500km a více ? Kolony, hustota provozu a v např. v zimních měsících si budete auto ohřívat vlastním dechem, prože jinak topná el. spirála v autě bude asi perpetum mobile.
2 - již se vidím jak v Praze naložím do el. dodávky X zakázek na rozvoz např. tunu a elektrifikován popojíždím od semaforu k semaforu celý den.
3 - úplně jasně si představuji jak na každé vesnici je na náměstí / návsi / cca 20 rychlonabíječek, aby se auto všem nabilo. Jinak pokud ne zkuste si vypočítat nebo vygooglit jak dlouho budete nabíjet el. auto ze zásuvky doma na dvorečku. O velkých městech ... no tam moje představivost ani nešahá.
4 - z reality. Jeden známý měl Teslu. Měl jednání v Berouně. Až skončí potřeboval vlastní matku hodit do Plzně k lekaři specialistovi / z Prahy /. Všechno bylo časově tiptop. Diskuze skončila tím, že matka by musela do Berouna přijet veřejnou dopravou a z toho místa, by mohli jet Teslou, aby se pak měli jak vrátit, protože na cestu zpět do Prahy a ve dvou lidech v autě by Tesla nezvládla další cestu Plzeň a zpět a na nějaké nabíjení nebyl čas a musel být zase na určitou dobu zpět v Praze.
5 - na ostrovech povolí max hybridy, ale 95% z nich budou poskakovat na klasický motor a kašlat na dobíjení. Klasické pokrytectví ekofašistů. Každý bude eko a přitom má oblečení a elektroniku zn. dovoz Čína - jinde se to už nevyrábí.
Doplním zaujímavý článok: Výbuch elektromobilu Hyundai, ktorý zdemoloval garáž, nie je ani po roku vyriešený https://fontech.startitup.sk/vybuch-ele ... tomobilky/
Majiteľ prišiel o garáž, stavím sa že elektrické auto už nechce nikdy v živote ani vidieť..
Petr Prapap
Před 3 hodinami
To je zase zastánců el. aut - hlouposti co má možná dobrou ideu, ale před sebou velmi dlouhou cestu vývoje.
Je fajn, že si to britové vyzkouší.
A vzkaz zastáncům elektromobilů :
1 - opravdu věříte tomu, že na silnících v ČR budete mít dojezd 500km a více ? Kolony, hustota provozu a v např. v zimních měsících si budete auto ohřívat vlastním dechem, prože jinak topná el. spirála v autě bude asi perpetum mobile.
2 - již se vidím jak v Praze naložím do el. dodávky X zakázek na rozvoz např. tunu a elektrifikován popojíždím od semaforu k semaforu celý den.
3 - úplně jasně si představuji jak na každé vesnici je na náměstí / návsi / cca 20 rychlonabíječek, aby se auto všem nabilo. Jinak pokud ne zkuste si vypočítat nebo vygooglit jak dlouho budete nabíjet el. auto ze zásuvky doma na dvorečku. O velkých městech ... no tam moje představivost ani nešahá.
4 - z reality. Jeden známý měl Teslu. Měl jednání v Berouně. Až skončí potřeboval vlastní matku hodit do Plzně k lekaři specialistovi / z Prahy /. Všechno bylo časově tiptop. Diskuze skončila tím, že matka by musela do Berouna přijet veřejnou dopravou a z toho místa, by mohli jet Teslou, aby se pak měli jak vrátit, protože na cestu zpět do Prahy a ve dvou lidech v autě by Tesla nezvládla další cestu Plzeň a zpět a na nějaké nabíjení nebyl čas a musel být zase na určitou dobu zpět v Praze.
5 - na ostrovech povolí max hybridy, ale 95% z nich budou poskakovat na klasický motor a kašlat na dobíjení. Klasické pokrytectví ekofašistů. Každý bude eko a přitom má oblečení a elektroniku zn. dovoz Čína - jinde se to už nevyrábí.
Doplním zaujímavý článok: Výbuch elektromobilu Hyundai, ktorý zdemoloval garáž, nie je ani po roku vyriešený https://fontech.startitup.sk/vybuch-ele ... tomobilky/
Majiteľ prišiel o garáž, stavím sa že elektrické auto už nechce nikdy v živote ani vidieť..
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Ausgezeichnet - dál už dobíjet nebudete:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/na ... tromobilu/
No toto:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/sp ... ne-dopady/
https://www.autoforum.cz/predstaveni/na ... tromobilu/
No toto:
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/sp ... ne-dopady/
- Teepee
- Příspěvky: 4306
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
http://www.ifleet.cz/aktuality/fleet-do ... roune.htmlLiftback píše:Z diskusie:...
4 - z reality. Jeden známý měl Teslu. Měl jednání v Berouně. Až skončí potřeboval vlastní matku hodit do Plzně k lekaři specialistovi / z Prahy /. Všechno bylo časově tiptop. Diskuze skončila tím, že matka by musela do Berouna přijet veřejnou dopravou a z toho místa, by mohli jet Teslou, aby se pak měli jak vrátit, protože na cestu zpět do Prahy a ve dvou lidech v autě by Tesla nezvládla další cestu Plzeň a zpět a na nějaké nabíjení nebyl čas a musel být zase na určitou dobu zpět v Praze.
https://www.elektrickevozy.cz/clanky/v- ... firmy-e-on
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
a půjde taky nabíjet do kanystru ? Jsme v Čechách, dát do kufru druhou baterku běžný český kutil to zvládne A za 205 korun, no nekupte to
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Při takovém proudu to už poteče klidně i do kanystru .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
350 kW? To uz tam budou nabijet ty elektrobagry?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Laďuša
- Příspěvky: 12127
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Já fandim něčemu takovýmu.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
ospravedlňujem sa za prípadné chyby v infoozname
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Nejspíše vám neuniklo, že Velká Británie míří směrem k ryze elektrické mobilitě. V ostrovním království má být již za devět let zakázán prodej aut se spalovacím motorem, přičemž země by do té doby chtěla elektromobily nahradit i většinu stávajícího vozového parku. Těmto záměrům pak byla do jisté míry uzpůsobena také dohoda o odchodu z Evropské unie, jenž počítá s procentuálními kvótami lokálních komponentů. Británie totiž nechce být elektrickou velmocí jen na silnicích, ale i v případě výroby. Má to však jeden háček.
V případě elektromobility je totiž při stávajících technologiích zcela zásadní těžba vzácných kovů. Jak nicméně uvedla Evropská komise v loňské studii, Evropa a spolu s ní i zbytek světa je v tomto ohledu závislá na Číně. Ta je největším dodavatelem hned deseti takových prvků. Čína je totiž druhým největším globálním producentem kobaltu a lithia, kdy prvního dodává 7 procent a druhého dokonce hned 37 procent z celkového objemu. Mimo to je Čína největším dodavatelem grafitu, stejně jako těžkých vzácných kovů, kdy prvního vyváží do Evropy 47 a druhého dokonce 98 procent.
Aby přitom EU dosáhla svých cílů, které jsou spojené s masovým nástupem elektromobility, pak musí do roku 2030 navýšit odběr lithia 18krát a kobaltu 5krát. To ovšem není nic v porovnání s rokem 2050, do kterého bude muset být produkce navýšena v prvním případě takřka 60krát a ve druhém 15krát. Řeč je přitom stále pouze o Evropské unii, nicméně některé části světa pochopitelně nehodlají zůstat pozadu. Díky tomu má do půlky tohoto století vzrůst odběr vzácných kovů desetinásobně. Znamená to tedy, že EU bude enormně závislá na Číně, nebo musí problém začít urychleně řešit.
S jistým návrhem se již vytasila Isobel Sheldon, hlavní stratég chystané výstavby obří továrny na baterie, která má vzniknout v Northumberlandu. Ochránci přírody z něj ovšem asi radost mít nebudou, jakkoliv se jedná o rozvoj elektromobility, neboť tomuto kroku by měla padnout na oběť mnohdy panenská příroda. Sheldon totiž uvádí, že obrovské zásoby kobaltu „jsou také v Kanadě a v Africe. Lithium pak dolujeme ze země v Cornwalu, zatímco grafit můžete pořídit z Norska či Švédska. V Kanadě pak mají i zásoby niklu, který se ve velkém těží také ve Walesu.“
Suma sumárum to znamená, že aby se Evropa vymanila ze závislosti na Číně, došlo by k výraznému navýšení těžby vzácných kovů na jejím území. Či v Kanadě nebo v Africe. To bude znamenat jen další zásah do životního prostředí, který se přidá k jinému přehlíženému problému - nedostatku elektrické energie z jiných než fosilních paliv. Ta z obnovitelných zdrojů je nedostačující, jak nám ostatně nedávno připomnělo Rakousko, které takřka způsobilo blackout Evropy. A to ve chvíli, kdy elektromobilů jezdí po silnicích pořád jen hrstka.
Pro poněkud hořké pobavení pak už lze jen dodat, že největšími producenty kobaltu a lithia na světě jsou Kongo a Chile, kdy první zmíněná země dodává 59 procent celkové spotřeby kobaltu, z čehož hned 68 procent míří do EU. V případě Chile pak jde o 44 procent a 78 procent lithia. To zní jako „nečínské” zdroje, ale ouha - valná část z této produkce nemíří na starý kontinent přímo, nýbrž oklikou přes Čínu, kde dochází ke zpracování vzácných kovů. Proč? Jak říká Sheldon, asijská velmoc je i díky levné uhelné elektřině používaná ke zpracování levnější než kdokoli jiný.
To ovšem znamená, že aby se Evropané mohli svézt elektromobily s nulovými lokálními emisemi, musí být vzácné kovy nejprve dopraveny z Chile či Konga do Číny, kde dojde k jejich zpracování za pomocí milionů tun CO2 ze spáleného uhlí. Následně jsou pak dané materiály dopraveny do Evropské unie, kde z nich teprve vzniknou „ekologické“ automobily. To má být „čistá” budoucnost? Děkujeme pěkně.
V případě elektromobility je totiž při stávajících technologiích zcela zásadní těžba vzácných kovů. Jak nicméně uvedla Evropská komise v loňské studii, Evropa a spolu s ní i zbytek světa je v tomto ohledu závislá na Číně. Ta je největším dodavatelem hned deseti takových prvků. Čína je totiž druhým největším globálním producentem kobaltu a lithia, kdy prvního dodává 7 procent a druhého dokonce hned 37 procent z celkového objemu. Mimo to je Čína největším dodavatelem grafitu, stejně jako těžkých vzácných kovů, kdy prvního vyváží do Evropy 47 a druhého dokonce 98 procent.
Aby přitom EU dosáhla svých cílů, které jsou spojené s masovým nástupem elektromobility, pak musí do roku 2030 navýšit odběr lithia 18krát a kobaltu 5krát. To ovšem není nic v porovnání s rokem 2050, do kterého bude muset být produkce navýšena v prvním případě takřka 60krát a ve druhém 15krát. Řeč je přitom stále pouze o Evropské unii, nicméně některé části světa pochopitelně nehodlají zůstat pozadu. Díky tomu má do půlky tohoto století vzrůst odběr vzácných kovů desetinásobně. Znamená to tedy, že EU bude enormně závislá na Číně, nebo musí problém začít urychleně řešit.
S jistým návrhem se již vytasila Isobel Sheldon, hlavní stratég chystané výstavby obří továrny na baterie, která má vzniknout v Northumberlandu. Ochránci přírody z něj ovšem asi radost mít nebudou, jakkoliv se jedná o rozvoj elektromobility, neboť tomuto kroku by měla padnout na oběť mnohdy panenská příroda. Sheldon totiž uvádí, že obrovské zásoby kobaltu „jsou také v Kanadě a v Africe. Lithium pak dolujeme ze země v Cornwalu, zatímco grafit můžete pořídit z Norska či Švédska. V Kanadě pak mají i zásoby niklu, který se ve velkém těží také ve Walesu.“
Suma sumárum to znamená, že aby se Evropa vymanila ze závislosti na Číně, došlo by k výraznému navýšení těžby vzácných kovů na jejím území. Či v Kanadě nebo v Africe. To bude znamenat jen další zásah do životního prostředí, který se přidá k jinému přehlíženému problému - nedostatku elektrické energie z jiných než fosilních paliv. Ta z obnovitelných zdrojů je nedostačující, jak nám ostatně nedávno připomnělo Rakousko, které takřka způsobilo blackout Evropy. A to ve chvíli, kdy elektromobilů jezdí po silnicích pořád jen hrstka.
Pro poněkud hořké pobavení pak už lze jen dodat, že největšími producenty kobaltu a lithia na světě jsou Kongo a Chile, kdy první zmíněná země dodává 59 procent celkové spotřeby kobaltu, z čehož hned 68 procent míří do EU. V případě Chile pak jde o 44 procent a 78 procent lithia. To zní jako „nečínské” zdroje, ale ouha - valná část z této produkce nemíří na starý kontinent přímo, nýbrž oklikou přes Čínu, kde dochází ke zpracování vzácných kovů. Proč? Jak říká Sheldon, asijská velmoc je i díky levné uhelné elektřině používaná ke zpracování levnější než kdokoli jiný.
To ovšem znamená, že aby se Evropané mohli svézt elektromobily s nulovými lokálními emisemi, musí být vzácné kovy nejprve dopraveny z Chile či Konga do Číny, kde dojde k jejich zpracování za pomocí milionů tun CO2 ze spáleného uhlí. Následně jsou pak dané materiály dopraveny do Evropské unie, kde z nich teprve vzniknou „ekologické“ automobily. To má být „čistá” budoucnost? Děkujeme pěkně.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
O elektromobilech se mluví jako o autech budoucnosti, aniž by zdaleka byly vyřešeny problémy, které tento druh pohonu aut obchází. O ceně, dojezdu, době dobíjení, infrastruktuře či pochybném přínosu pro životní prostředí mluvíme pravidelně, jedno z dříve též často probíraných úskalí ale sešlo ze zřetele, jako by snad bylo vyřešeno. Jenže nebylo.
Životnost elektrických aut je limitována životností jejich akumulátorů. Je mnohem kratší než doba použitelnosti všech podobně důležitých komponentů v konvenčních autech (záruka je obvykle maximálně 8 let, což koresponduje s reálnou dobou použitelnosti), navíc jsou velmi drahé. Pokud tedy ztratí svou kapacitu, auto je dále nepoužitelné i neprodejné, neboť cena samotných baterek může snadno vyšší než celého ojetého auta. O podobných nešťastných koupích už jsme slyšeli, dnešní případ je ale pikantní ještě z jiného pohledu - ony akumulátory vůbec nemusí jít sehnat.
Upozorňuje na to Clayton Brander z Britské Kolumbie, který si před třemi roky koupil Nissan Leaf první generace. Jelikož šlo o exemplář z roku 2013 (v době koupě čtyři roky starý vůz), bylo kanadskému řidiči jasné, že nadejde čas, kdy bude třeba baterie vyměnit. Očekával ovšem, že při současném tlaku na elektromobilitu nepůjde o velkou překážku a počítal s investicí okolo 5 tisíc CAD, tedy asi 88 tisíc Kč. Jak hluboce se mýlil.
Brander nejprve navštívil dvě dealerství Nissanu, pak tři místní opravny, později se pokusil vše vyřešit přes kanadského importéra japonské značky. Dosud se však dozvěděl pouze tolik, že samotné baterie jej vyjdou na trojnásobek zvažované částky, tedy něco kolem 270 tisíc Kč, což je větší suma, než jakou zaplatil za celý vůz a za kterou si může koupit jiný. I kdyby ale k takové investici svolil, akumulátory stejně nezíská, protože je ani Nissan nemá na skladě.
Musíme říci, že s ohledem na zákulisí elektrifikace nás tento stav až tak nepřekvapuje. Do zavádění alternativního pohonu jsou tlačeny všechny automobilky, respektive ty, které operují v Evropě a Číně. To ovšem vede ke zvyšování poptávky po bateriích, které se kvůli tomu stávají nedostatkovým zbožím. Výrobci pak pochopitelně chtějí hlavně ty, kterými mohou osadit nové vozy, ty potřebují prodávat především.
Loajalita majitelů tím samozřejmě dostává na frak, ovšem automobilkám prakticky nic jiného nezbývá. Ve hře jsou vysoké pokuty za nadlimitní emise, s nimiž se každý výrobce hodlá prioritně vypořádat. Pokud tedy má k dispozici baterie, namontuje je do nového vozu, který sice musí prodat se ztrátou, ovšem i ta jej nakonec zatíží méně než ona pokuta.
https://www.youtube.com/watch?v=UATJc_8lmRA
Životnost elektrických aut je limitována životností jejich akumulátorů. Je mnohem kratší než doba použitelnosti všech podobně důležitých komponentů v konvenčních autech (záruka je obvykle maximálně 8 let, což koresponduje s reálnou dobou použitelnosti), navíc jsou velmi drahé. Pokud tedy ztratí svou kapacitu, auto je dále nepoužitelné i neprodejné, neboť cena samotných baterek může snadno vyšší než celého ojetého auta. O podobných nešťastných koupích už jsme slyšeli, dnešní případ je ale pikantní ještě z jiného pohledu - ony akumulátory vůbec nemusí jít sehnat.
Upozorňuje na to Clayton Brander z Britské Kolumbie, který si před třemi roky koupil Nissan Leaf první generace. Jelikož šlo o exemplář z roku 2013 (v době koupě čtyři roky starý vůz), bylo kanadskému řidiči jasné, že nadejde čas, kdy bude třeba baterie vyměnit. Očekával ovšem, že při současném tlaku na elektromobilitu nepůjde o velkou překážku a počítal s investicí okolo 5 tisíc CAD, tedy asi 88 tisíc Kč. Jak hluboce se mýlil.
Brander nejprve navštívil dvě dealerství Nissanu, pak tři místní opravny, později se pokusil vše vyřešit přes kanadského importéra japonské značky. Dosud se však dozvěděl pouze tolik, že samotné baterie jej vyjdou na trojnásobek zvažované částky, tedy něco kolem 270 tisíc Kč, což je větší suma, než jakou zaplatil za celý vůz a za kterou si může koupit jiný. I kdyby ale k takové investici svolil, akumulátory stejně nezíská, protože je ani Nissan nemá na skladě.
Musíme říci, že s ohledem na zákulisí elektrifikace nás tento stav až tak nepřekvapuje. Do zavádění alternativního pohonu jsou tlačeny všechny automobilky, respektive ty, které operují v Evropě a Číně. To ovšem vede ke zvyšování poptávky po bateriích, které se kvůli tomu stávají nedostatkovým zbožím. Výrobci pak pochopitelně chtějí hlavně ty, kterými mohou osadit nové vozy, ty potřebují prodávat především.
Loajalita majitelů tím samozřejmě dostává na frak, ovšem automobilkám prakticky nic jiného nezbývá. Ve hře jsou vysoké pokuty za nadlimitní emise, s nimiž se každý výrobce hodlá prioritně vypořádat. Pokud tedy má k dispozici baterie, namontuje je do nového vozu, který sice musí prodat se ztrátou, ovšem i ta jej nakonec zatíží méně než ona pokuta.
https://www.youtube.com/watch?v=UATJc_8lmRA
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Aby toho nebolo malo...
Tesla nikdy nebyla synonymem kvality, nicméně ve svých počátcích na zpracování svých vozů nějakým způsobem přece jen dbala. Mimo to se řada nedostatků dala snadno odbýt tím, že je nasekal nováček v oboru, na kterého je třeba nahlížet trochu jinou optikou. Nicméně nyní se již píše rok 2021, což znamená, že od dodání vůbec prvního Roadsteru uběhne v únoru již třináct let. To není krátká doba, naopak jde o dostatečně dlouhý čas na to, aby Tesla problémy vyřešila. A aby se z chyb poučila a nedělala nové.
Realita je nicméně přesně opačná. Tesla dnes vyrábí daleko nejnekvalitnější auta vůbec a profesionálové v oboru už ani nemohou pochopit, jak po všech těch letech a veškeré kritice dokola dodává zákazníkům vozy s výrazně nelineárními spárami, nenavazujícími díly a dalšími jasně viditelnými nedostatky. Po internetu tak už dnes kolují návody, jak poznat šmejd od Tesly a odmítnout jeho dodání. Pokud totiž vůz akceptují ve stavu, v jakém jim jej Tesla dodala, mohou se připravit na potíže s jejich řešením, neboť arogantní chování je automobilce vlastní stejně jako ona nekvalitní výroba.
Přesto se některé věci mění. Tesla dosud negativní publicitu s tím spojenou ignorovala, nyní ale přešla do protiútoku. Rozhodla se žalovat čínský web PingWest kvůli sérii článků, která na základě svědectví zaměstnanců vykresluje fungování tamní Gigafactory. A neukazuje ji zrovna v dobrém světle. Současní i bývalí zaměstnanci totiž pod rouškou anonymity uvádějí, že „Tesla dělá vše proto, aby dosáhla svých produkčních cílů, a to zahrnuje i snížení vlastních kvalitativních standardů“.
Jeden ze zaměstnanců přitom dodal, že automobilka minimálně v jednom případě použila díl, o kterém věděla, že je poruchový. Nicméně i tak jej do vozů montovala, jinak by nezvládala vykrýt poptávku. To potvrzuje i jeden ze zástupců dodavatelů, dle kterého „jednoduše nezvládáme vyrobit dost komponentů, které by odpovídaly kvalitativním standardům. Je to stresující. Řešení bylo jednoduché - vadné díly se zaslaly Tesle.“
Další ze zaměstnanců dodává, že automobilka má systém dodavatelských řetězců nastavený tak nesmyslně, že je prakticky nemožné vadné díly odhalit. Nicméně jak již bylo zmíněno, Tesla se o to snad ani nesnaží. Místo aby změnila dodavatele či zavedla změny ve výrobě, rozhodla se snížit ony kvalitativní standardy. Zatímco tedy dříve musela auta před opuštěním továrny splnit 80 bodů, dnes je jich pouze 60.
Problémy tím ovšem nekončí. Tesla se totiž nechová zrovna příkladně vůči svým zaměstnancům, neboť původně nabízené teplé obědy nejprve vyměnila za svačinové instantní nudle a následně jen za chleba, který se lépe skladuje a je pochopitelně i levnější. Mimo to jsou zaměstnancům upírány benefity, dostávají nižší výplaty, než by jim dle tabulek měly náležet a na příplatky za přesčasy mohou rovnou zapomenout.
To vše má řídit Tom Zhu, globální viceprezident značky a šéf čínských operací, který po lidech požaduje, aby byli firmě vždy k dispozici spíše než komukoli či čemukoli jinému. To bylo potvrzeno ve chvíli, kdy jeden ze zaměstnanců byl odvolán z pohřbu svého otce, na který přitom dostal volno. Dalším pak bylo sděleno, že rozhodnout se mohou vždy dobrovolně, ale pokud firemní příkazy odmítnou, do práce již chodit nemusí.
Tohle je opravdu silná káva i na Teslu, ta se nyní rozhodla bránit žalobou. Čínskému médiu přitom dává čas do 8. února, aby svá tvrzení potvrdil důkazy, jinak se právníci obou stran uvidí u soudu. Je ovšem otázkou, zda se to Tesle vyplatí - její kontroverzní přístup ke kde čemu je známou věcí a kolegové z PingWest tvrdí, že vycházeli ryze z autentických svědectví z ověřených zdrojů. Tak či onak ale nelze dosavadní postup Američanů označit za šťastný - žalobou upozornili na články, kterých si dosud mimo Čínu jen málokdo všiml.
Tesla nikdy nebyla synonymem kvality, nicméně ve svých počátcích na zpracování svých vozů nějakým způsobem přece jen dbala. Mimo to se řada nedostatků dala snadno odbýt tím, že je nasekal nováček v oboru, na kterého je třeba nahlížet trochu jinou optikou. Nicméně nyní se již píše rok 2021, což znamená, že od dodání vůbec prvního Roadsteru uběhne v únoru již třináct let. To není krátká doba, naopak jde o dostatečně dlouhý čas na to, aby Tesla problémy vyřešila. A aby se z chyb poučila a nedělala nové.
Realita je nicméně přesně opačná. Tesla dnes vyrábí daleko nejnekvalitnější auta vůbec a profesionálové v oboru už ani nemohou pochopit, jak po všech těch letech a veškeré kritice dokola dodává zákazníkům vozy s výrazně nelineárními spárami, nenavazujícími díly a dalšími jasně viditelnými nedostatky. Po internetu tak už dnes kolují návody, jak poznat šmejd od Tesly a odmítnout jeho dodání. Pokud totiž vůz akceptují ve stavu, v jakém jim jej Tesla dodala, mohou se připravit na potíže s jejich řešením, neboť arogantní chování je automobilce vlastní stejně jako ona nekvalitní výroba.
Přesto se některé věci mění. Tesla dosud negativní publicitu s tím spojenou ignorovala, nyní ale přešla do protiútoku. Rozhodla se žalovat čínský web PingWest kvůli sérii článků, která na základě svědectví zaměstnanců vykresluje fungování tamní Gigafactory. A neukazuje ji zrovna v dobrém světle. Současní i bývalí zaměstnanci totiž pod rouškou anonymity uvádějí, že „Tesla dělá vše proto, aby dosáhla svých produkčních cílů, a to zahrnuje i snížení vlastních kvalitativních standardů“.
Jeden ze zaměstnanců přitom dodal, že automobilka minimálně v jednom případě použila díl, o kterém věděla, že je poruchový. Nicméně i tak jej do vozů montovala, jinak by nezvládala vykrýt poptávku. To potvrzuje i jeden ze zástupců dodavatelů, dle kterého „jednoduše nezvládáme vyrobit dost komponentů, které by odpovídaly kvalitativním standardům. Je to stresující. Řešení bylo jednoduché - vadné díly se zaslaly Tesle.“
Další ze zaměstnanců dodává, že automobilka má systém dodavatelských řetězců nastavený tak nesmyslně, že je prakticky nemožné vadné díly odhalit. Nicméně jak již bylo zmíněno, Tesla se o to snad ani nesnaží. Místo aby změnila dodavatele či zavedla změny ve výrobě, rozhodla se snížit ony kvalitativní standardy. Zatímco tedy dříve musela auta před opuštěním továrny splnit 80 bodů, dnes je jich pouze 60.
Problémy tím ovšem nekončí. Tesla se totiž nechová zrovna příkladně vůči svým zaměstnancům, neboť původně nabízené teplé obědy nejprve vyměnila za svačinové instantní nudle a následně jen za chleba, který se lépe skladuje a je pochopitelně i levnější. Mimo to jsou zaměstnancům upírány benefity, dostávají nižší výplaty, než by jim dle tabulek měly náležet a na příplatky za přesčasy mohou rovnou zapomenout.
To vše má řídit Tom Zhu, globální viceprezident značky a šéf čínských operací, který po lidech požaduje, aby byli firmě vždy k dispozici spíše než komukoli či čemukoli jinému. To bylo potvrzeno ve chvíli, kdy jeden ze zaměstnanců byl odvolán z pohřbu svého otce, na který přitom dostal volno. Dalším pak bylo sděleno, že rozhodnout se mohou vždy dobrovolně, ale pokud firemní příkazy odmítnou, do práce již chodit nemusí.
Tohle je opravdu silná káva i na Teslu, ta se nyní rozhodla bránit žalobou. Čínskému médiu přitom dává čas do 8. února, aby svá tvrzení potvrdil důkazy, jinak se právníci obou stran uvidí u soudu. Je ovšem otázkou, zda se to Tesle vyplatí - její kontroverzní přístup ke kde čemu je známou věcí a kolegové z PingWest tvrdí, že vycházeli ryze z autentických svědectví z ověřených zdrojů. Tak či onak ale nelze dosavadní postup Američanů označit za šťastný - žalobou upozornili na články, kterých si dosud mimo Čínu jen málokdo všiml.
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Tohle by to vyřešilo https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Gyrobus
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Komentář: Elektro za cenu benzinu, slíbil šéf Renaultu. A zdražil Dacii o třetinu.
A neklamal akurat nevie ci to tak pochopili aj ludia
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 47ab5f122/
A neklamal akurat nevie ci to tak pochopili aj ludia
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 47ab5f122/