Stránka 13 z 34

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte úno 07, 2017 11:24
od Viko
Luděk Musil píše:Do doby než koupíš další auto :?: :lol: :P . L.
Už kuká nulatrojky :D štyri žigulíky naraz u nás v dielni ešte neboli :mrgreen:
Luděk Musil píše: PS: a u Vás jezdí šaliny? Měl jsem za to, že eletričky. Šaliny jezdí JEN v Brně
Marťas mal na toto zaujímavú teóriu :mrgreen:

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte úno 07, 2017 12:13
od Luděk Musil
Viko píše:...Marťas mal na toto zaujímavú teóriu :mrgreen:
Kolik bylo hodin a kolik měl promile? L.

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte úno 07, 2017 12:35
od Vašátor
Luděk Musil píše:Dle 3. fotky se mi nelíbí ventily 1, 4, 7. L:
Luďo, je tam vačka, takže ty ventily jsou jednoduše otevřené.

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte úno 07, 2017 13:12
od Viktor.A
Tak minule som cakal na elektricku na zakrute sa objavila tramvaj, na zastavku prisla brika a zo zastavky odisla salina. :D

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte úno 07, 2017 14:25
od Luděk Musil
Vašátor píše:..., je tam vačka, ... .
Hm - vačka tam je :idea: , ale že by byly otevřený zaráz první a čtvrtej (sací) a k tomu ještě sedmej :?: :scratch: L.

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte úno 07, 2017 15:18
od Cory
Dobre to je. Na 3. valci je kompresia, oba ventily zavrete. Z toho vyplyva, ze valec c.3 a 2 su pred HU. Kedze 3.valec je vo faze kompresie, 2.valec musi byt vo faze vyfuku, cize ma pootvoreny vyfukovy ventil. Valce 1 a 4 su pred DU. Kedze pali 3.valec, nasledovat bude valec c.4. Cize 4.valec je tesne pred dokoncenim fazy sania-pootvoreny saci ventil.on je otvoreny este dost, pretoze sa zatvara az za DU. Valec c.1 je tym padom vo faze expanzie, no ako dobre vieme, vyfukovy ventil sa otvara este pred DU. Takze vsetko je Ok :D

Keby bola fotka trochu kvalitnejsia, mozno by som vydedukoval aj predstih :mrgreen:

Re: Čavdar 21011

Napsal: stř úno 08, 2017 08:33
od Viktor.A
A mozno ta fotka posobi metuco kedze som to fotil dolehlavou a potom som to ozrkadlil vertikalne aj horizontalne :D

Re: Čavdar 21011

Napsal: čtv úno 09, 2017 11:42
od Viktor.A
Vcera jak sa ochladilo tak som pozeral ze nejak mi to pri rozjazde huli a uz som rozmysal...ale ked som videl jak nova fabka predomnou zahulila jedno SUV a mna tak ma to preslo :D taka hmla ze som cakal z opacneho smeru bludneho holandana. (klasicky bieli az mierne do siva dym)

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte úno 14, 2017 11:40
od Viktor.A
Zdravim strelite mi sem niekto prosim link na navod jak vybrat motor ? Hladal som to zo dve hodky tu na fore bohuzial neuspesne. Ak by obsahoval aj neake fičure jak si to ulahcit bol by som rad :)

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte úno 14, 2017 12:59
od Vašátor
njn, večer ti to sepíšu, pokud nebude někdo rychlejší :)

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte úno 14, 2017 13:05
od Luděk Musil
http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/33.htm
a pak už stačí "stránkovat" šipkou doprava. L.
Edit: akorát jsem se tam nikde nedočet o vyšroubování matic ze silentbloků motoru, což jsou práce prováděné shora
Edit 2: sice je technologicky správně před demontáží motoru sejmout převodovku, v praxi se to (obecně) nedělá. Ani já to nedělal, je však potřeba převodovku podložit. Nedělá se to proto, že v domácích podmínkách obvykle není možnost automobilního zvedáku či montážní jámy. Pokud se budete řídit shora uvedeným postupem (s vyjmutím převodovky z vozu), doporučuji před vlastním sejmutím převodovky rozepřít (kouskem prkna) motor o přední čelo. Po sejmutí převodovky má totiž motor ochotu se klopit dopředu.

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte úno 14, 2017 14:27
od Viktor.A
Este som to cele neprecital ale vypada to uzitne ĎAKUJEM :) Blizsie otazky doplnim ked ma neake napadnu :D

Edit: pozeram ze tato literatura v sebe nosi aj ine mudrosti. Ako sa vola tato publikacia ?

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte úno 14, 2017 15:39
od Luděk Musil
Táto publikácyja sa volá Údržba a opravy automobilov Lada, autor Vlastislav Tůma, velmi užitečná kniha.
A co se týká toho vytažení motoru z vozu - je to velmi jednoduché a zvládne se to i bez knížky, obecně se dá říct, že musíš odpojit a vytáhnout (před motorem) vše, co tam překáží, takže startér, baterka, chladič, expanzka, výfukový potrubí stačí odklopit.
Teď nevím, jestli v tý moudrý knize je napsaný vyšroubování cca 4 šroubků M6, který drží kryt (plech) na koši spojky.
L.

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte úno 14, 2017 15:42
od Viko
Jako myslím, že najotáznejšie pre nás je, ako rozpojiť motor a prevodovku.

Re: Čavdar 21011

Napsal: úte úno 14, 2017 16:15
od Viktor.A
O tych srobkoch som sa tam docital a ak som to spravne pohopil tak budeme muset aj tak vysrobovat prevodovku posunut ju dozadu aby sme rozpojili spojku (a vsetko kolem) od motora a potom "uz len" vytiahli motor na kladke.

Alebo teda vybrat vsetko pred motorom ten posunut dopredu a tak ?