Stránka 13 z 19

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: stř kvě 18, 2022 09:41
od Jan Vaníček
To je 135L, takže absolutně žádná výbava. Proti standardu z fabriky to má kouli - origo AZNP, přední zástěrky a rádio s 2xrepro a anténu. Jinak nic. Ano, jsou tam jen hodiny. Zadní sedačka nedělená, sklopná, v kufru žádný koberec přes podběhy. Jo, má to ještě origo gumové koberce. Taky si mysím, že ta změna masky + zadních nápisů v plastu přišla v létě 1991. Tehdy se myslím do "L" začal dávat i zadní stěrač a právě otáčkoměr.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: stř kvě 18, 2022 11:20
od uha2324
My meli 136L koupenou v roce 1989 a tehda byly ty velke hodiny standard. Otackomer nemel skoro nikdo, to bylo asi jen pro vyvolene :-) Myslim ze za sociku se otackomer daval standardne jen do LS, ale ty skoro vubec nebyly, za zivot jsem jich videl jen par.
Ono uz mit Favorita v jine barve nez bile nebo hnede byl uspech, jeden soused mel cerveneho, tak ale on byl politruk v okresni nemocnici - a otackomer taky nemel. ani predni zasterky ne :lol:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: stř kvě 18, 2022 20:30
od vodis
Přesně tak, otáčkoměr byl zpočátku jen ve výbavě LS. Ta obsahovala třeba i mlhovky, zadní stěrač a lepší polstrování sedadel. Ale elesek bylo strašně málo.

Naopak do výroby se nedostal model 115 S, který byl snad dokonce už i vystavený na veletrhu. Měl motor s obsahem sníženým na 1150 a chudší výbavu.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: stř kvě 18, 2022 20:47
od Vašátor
Honzo, vypadá jako velký fešák. Podobného jsme kupovali klientovi, registrace 8.5.1991, nájezd 21.000km, maska stejná :).

Prosímtě, kde se dají sehnat ty nálepky na zadní vrata? Jsou tam sice ještě origo, ale už jsou takové vysleplé a jak jsme vůz leštili, dostali i přes snahu zabrat.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: čtv kvě 19, 2022 05:48
od Jan Vaníček
Nálepky se shání blbě. Nápis Favorit jsem sehnal na e-shopu (autonila.cz), stál i s poštovným 370kč! Bral jsem alespoň tento, abych případně podle toho nechal udělat zbytek. Je to originál. V pátek večer na mne náhodně vyskočil inzerát na bazoši na sadu - mělo by to přijít dnes. Nevím, jestli to je originál, dám vědět. Ten člověk tam měl i řadu samolepek na různé akční modely. Beru to tak, že se podle toho dá případně udělat replika. Mohu případně poslat na prodávajícího dotaz, jestli ještě má.
Včera jsem dal nová sklíčka bočních blinkrů a nový motorek ostřikovače. Dnes by měly přijít delší origo šrouby na ALU, tak bych je nahodil. Dám fotku .

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: čtv kvě 19, 2022 13:59
od Luděk Musil
Jan Vaníček píše:... nová sklíčka bočních blinkrů ...
Kdyby náhodou - mám doma celý nový boční blikny. L.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: pát kvě 20, 2022 05:02
od Jan Vaníček
Klidně beru ... .H

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: úte čer 07, 2022 07:10
od Luděk Musil

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: sob črc 09, 2022 19:30
od Panthymaeus (Honza)
Panthymaeus (Honza) píše:
Marek píše:Ach jo. V tom případě, pokud to není nezbytně nutné, bych Honzovi doporučil používání olejů VW 505.01. No a protože ASZ je motor bez filtru pevných částic a olej se plánuje měnit po 10-12 tisících, není k používání oleje VW 507.00 vůbec žádný důvod.
Zatím to vidím tak, že doma se budeme starat o žigulíky a Octavii se nám budou starat u DieselPower. Máme jen jedny ruce a žigulíky dáváme bez větších problémů. Navíc pro Octavii by jsme museli kupovat nějakou diagnostiku, aby se vynulovala výměna oleje... :roll:
Tak nakonec to dopadlo tak, že se před asi dvěma měsíci měnil olej doma. ;) Volba nakonec padla na obdobný, jako nám tam nalili při opravě.
Millers Oils EE Performance C3 5W-40 splňující normy VW 511 00, VW 502 00 / 505 01, VW 502 00 / 505 00, VW 500 00 / 501 01
Vynulování jsem zvládl přes zakoupený VAG-COM (VCDS). :D

Další příhoda s Octavií na sebe nenechala příliš dlouho čekat...
Před asi měsícem jsme se vydali na cestu do Poděbrad na prohlídku Nivy. Při cestě zpět se rozsvítí chyba ohledně nedostatku chladící kapaliny. Vystoupíme, koukáme s tátou pod kapotu a ejhle plastová přepadová koule prázdná a vše okolo prolité kapalinou. Utrhl se přívod z okruhu. Nalijeme čistou vodu z kanystru a hadičku nasazujeme na poslední milimetry u nádržky a vyrážíme na dálnici směr Praha. Co si budeme povídat, zázrakem se hadice udržela až do Prahy, ale přes Prahu jsme museli dolévat asi ještě 3x. Při dojezdu domů už jsme neměli v kanystru vodu žádnou. Tohle bylo v sobotu odpoledne. V pondělí kupujeme novou nádobku a za chvíli je vyměněná.

Přitom se mi povedlo vyměnit i snímač otáček vačkového hřídele. Na ten si auto začalo občas stěžovat v chybách načtených diagnostikou. Všichni tvrdili, že má být nepřístupné pod rozvody motoru, nevím, povedlo se ho vyměnit jen po sundání plastového krytu.

Pak auto udělalo úspěšně technickou (ve zprávě jen problém s korozí nenosných částí vozu) a teď diagnostika hlásí, že ještě blbne snímač polohy klikového hřídele. Když jsem tam koukal, tak u nás to drží nějaký divný mnohohranný šroubek a nikoliv všude zmiňovaná desítka šestihran. Někde musím zjistit, co si na to koupit za golu - počet hran v tomhle místě jen tak nespočítám.

Krom těhle malých polízanic jsem měnil za poslední rok snímač zatížení na přední nápravě, tyčku snímače zatížení na zadní nápravě, v zimě vařil držák výfuku a řešil výměnu vypálených parabol xenonů za biXenonové (svítí to teď zase krásně). Čeká mě tedy ještě snímač klikového hřídele a musí se vyřešit výměna výměníku topení - někde prolíná a bohužel kvůli tomu prý musí ven palubka. Nedivím se, že se do toho nikomu nechce :roll:

Nájezd asi 450tkm.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: ned črc 10, 2022 12:27
od valda1971
to Honza : u nás to drží nějaký divný mnohohranný šroubek
Vyzkoušej na to běžné "ořechy". Na prioře mi obdobné šrouby drží cívky a jde to myslím 8 ořechem (nebo blízkou velikostí, z hlavy si nepamatuji).

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: čtv srp 18, 2022 14:44
od vodis
V kvetnu sem Jan Vanicek daval prispevek a fotky ohledne koupe Favorita. Vcera jsem si privezl neco podobneho. Take bila barva, take ADT, take 1991, take 135 L. Chybi mu ale tazne a prebyva zamykani zpatecky a dodelany rucni spinac sahary. Najeto 24500 km. Vadami jsou pomackane dvere, pan obkladal auto baliky slamy, aby se pri parkovani neposkodilo, co dodat... Ale to se necha vytahnout.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: čtv srp 18, 2022 14:56
od uha2324
fotky by nebyly? at se muzeme potesit vsichni.
:D

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: čtv srp 18, 2022 15:19
od vodis
Dyt pisu, to samy vcetne SPZ, akorat to nema tazny. :-))) Fotky tak za tyden, ted budu mimo svet...

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: úte srp 23, 2022 07:55
od Jan Vaníček
Koukal jsem na ne něj na Bazoši od doby, co jsem Bělouše pořídil. Ten je určitě ještě v lepším stavu, jen už si nepamatuji, jestli je spodek v tovární barvě, nebo něčím stříkaný.
U mě už je drobná progrese v tom, že všechno, co se mi nelíbilo je opraveno/vyměněno a v podstatě by potřeboval jen vyleštit, což bude zřejně realizováno celolakem (tloušťka laku je 80-90mikronů). To nejdůležitější je, že už byl i na první výjižďce s ryze dámskou posádkou (já se synem jel Feldou). Nekonec se holky "praly", kdo bude řídit (dcera vyhrála) a manželka ho tedy konečně vzala na milost ... .

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: pát srp 26, 2022 08:07
od vodis
Tak auto je zpet u prodavajiciho, bohuzel by problem u prevodu, ne z moji viny. Takze se hleda a shani dal... Jinak svezeni bylo moc fajn, auto bylo v technicky dobrem stavu, vse fungovalo jak ma. Spodek auta byl jeste bily, jen v puvodnim nastriku a lak se dal jeste zachranit.