Stránka 13 z 72
Re: Terrano II. SLX
Napsal: čtv lis 22, 2012 13:08
od vik2
kdo by to byl rekl, ze budu tunit interier.
Jak je videt, vse je mozne.
original "osvetleni" vs LED pásek, samolepici. Nebe a dudy!!!!
Zatim testovano jen v kufru, ale uz vim ze pujde i dopredu.
Re: Terrano II. SLX
Napsal: čtv lis 22, 2012 13:51
od Luděk Musil
Pěkné, ovšem nezapomeň na problém s napěťovými špičkami, jak zde někdo odkazoval v jiné sekci (asi NIVA). L.
Re: Terrano II. SLX
Napsal: čtv lis 22, 2012 16:18
od vik2
elektrika je pro me španělská vesnice. rekni vic, o nebezpeci, nebo aspon hod odkaz....
Re: Terrano II. SLX
Napsal: čtv lis 22, 2012 18:50
od Majo
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=84&t=18092
zhrnutie: ak chces svietit aj s nastartovanym motorom a aby tie LED mali pozadovanu zivotnost, tak to budes musiet opatrit stabilizovanym zdrojom(taka krabicka co bud kupis v lepsom elektre alebo Ti niekto zbastli a ty to pripojis na kostru a dva kable - plus privod, teda kolisave napatie podla toho co mas momentalne v sieti 11,5-14,6V a vystupne napatie dajme tomu 12.2V)
Re: Terrano II. SLX
Napsal: čtv lis 22, 2012 21:10
od Luděk Musil
Majo to shrnul za mě.
Na to, aby to fungovalo dobře a stále, je potřeba vložit mezi zdroj (alternátor - hlavně alternátor/akumulátor) nějaký _stabilizační zdroj_ = něco, čemu bude na vstupu jedno, jestli je tam 9 V nebo 15 V ale na výstupu zajistí stabilní napětí, resp. aby max. napětí nepřesáhlo jmenovité napětí ledek/osvětlení. Dle mých (analfabetických) info jde o to, že menší napětí tomu osvětlení nevadí (maximálně se nerozsvítí), ale vyšší napětí to osvětlení, vpodstatě účinně, ničí.
Toliko mi vyplývá z těch příspěvků. L.
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát lis 23, 2012 07:04
od vik2
pro zajimavost si zmerim napeti na baterce pri vypnutem a zapnutem(volnobeh) motoru.
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát lis 23, 2012 07:35
od dvk
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát lis 23, 2012 07:39
od vik2
to DVK, tahle soucastka za 6kc staci a bude to OK?????
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát lis 23, 2012 08:03
od dvk
Jojo, podle spotřeby LED pásku a toho kolik metrů v autě máš akorát případně dáš třeba stabilizátory dva. Co jsem se dočetl, tak většinou ty pásky mají spotřebu okolo 5W/m, takže tenhle stabilizátor s přehledem zvládne 3m LED pásku
No ale za tu cenu, asi bude o dost jednodušší dát stabík ke každému pásku rovnou, než tahat po autě extra dráty které pak někde pod palubkou budou napojené na jeden stabilizátor.
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát lis 23, 2012 09:57
od vik2
ja si z auta zase benzinku delat nechci.
jeden pasek vzadu
jeden k ridici
mozna jeden k motoru.
delky 50cm.
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát lis 23, 2012 10:08
od Raduz
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát lis 23, 2012 10:10
od Roman
vik2 píše:to DVK, tahle soucastka za 6kc staci a bude to OK?????
Ja by som ju urcite doplnil dvomi kondezatormi podla obrazku:
Re: Terrano II. SLX
Napsal: pát lis 23, 2012 12:11
od Luděk Ondrůch
Roman píše:vik2 píše:to DVK, tahle soucastka za 6kc staci a bude to OK?????
Ja by som ju urcite doplnil dvomi kondezatormi podla obrazku:
Ty dva kondenzátory tam jsou potřeba, slouží k zajištění vnitřní stability obvodu. Jaké napájecí napětí má ten pásek? Pro správnou funkci obvodu musí být vstupní napětí vyšší než výstupní, přičemž čím je větší rozdíl mezi vstupním a výstupním napětím, tím víc se bude stabilizátor hřát. V každém případě bych na něj přišrouboval chladič (stačí kus hliníkového profilu). Co se typu stabilizátoru týče tak typ 78xx má max. povolený odběr 1 A, a 78Sxx 2 A. To xx značí výstupní napětí, pro spolehlivé použití v autě přichází do úvahy 05 (5V), 75 (7,5V), 09 (9V) a 10 (10V). Max vstupní napětí je u všech typů 35V.
Re: Terrano II. SLX
Napsal: stř lis 28, 2012 13:59
od vik2
Tak mam auto s brzdama na obou nápravách
. Dokonce jsou chlazene
Nesrovnatelbé, ono to brzdíííí!!!
Darce orgánů - Terrano I. - 3.0i V6 (v americe prodavany jako Nissan pathfinder ).
http://vik2.unas.cz/_private/t_zbrzd.htm
Re: Terrano II. SLX
Napsal: stř lis 28, 2012 16:02
od Majo
si to prehodil komplet aj s tymi polosami? Ta dlzka nevadila?