Stránka 13 z 18
Napsal: čtv zář 13, 2007 18:09
od EMI
bohužel nee
ale když sem ty kola porovnával, tak jsou téměř stejný..... jeden čas sem dokonce musel jezdit s 175/70 na jednej nápravě a 165/80 na druhej
a na pohled to nijak poznat nebylo
Napsal: čtv zář 13, 2007 18:31
od Štěpán
Ono už je to stejně jedno!!
Já už je tam mám! A na samaře mám 165/13 AR 34
Ale díky za snahu!!!
Napsal: sob říj 13, 2007 18:13
od Křečík Barbuška
Měl bych otázečku ohledně montáže bezdušových pneu na ladadisky. Všimnul jsem si, že novější disky mají oproti starším takové dvě vypouklé drážky na části kterou kryje pneumatika. Kdosi mi vysvětloval, že ta drážka znamená disk vhodný pro bezdušové gumy neb to prý jistí před zezutím. Tato teorie mi ovšem v mém oblíbeném pneuservisu byla zamítnuta, že prý bezdušovku mohu dáti s klidem a bez obav i na "holý" disk zatímco jiné osobě v jiném servisu takový disk osadit bezdušově odmítli. Jak tomu tedy doopravdy je?
Jde mi o to, že při obouvání letních jsem měl 3 hrbaté disky a 1 holý na který jsem si nechal hodit gumu s duší a jak na potvoru jsem tímto kolem trefil hřebík, který po rychlém úniku vzduchu při krátké jízdě na ráfku úspěšně rozsekal novou pneumatiku, mám za to, že při bezdušové instalaci by unik byl při trošce štěstí pomalý a o pneumatiku bych nepřišel, nicméněž mám ve zvyku jezdit zatáčky na doraz a případné "zezutí" by mě moc nepotěšilo.
Napsal: sob říj 13, 2007 18:17
od Maysner
a co vzit jinej rafek pro bezdusovy a natrit ho jako sou ty ostatni?
Napsal: sob říj 13, 2007 18:21
od Křečík Barbuška
Mám poměrně slušnou zásobu repasovaných "hladkých" i nějaké ty duše, takže hrbaté se mi schánět nechce, klidně to s tou duší prubnu znova, jde mi o vyvrácení či potvrzení mýtu, podle čehož se nějak zařídím.
Napsal: sob říj 13, 2007 18:45
od Pisty
Ja mam vsetky bezdusove. Dali tam chemopren a supp ho tam. A stale drzia. Ked dostanes defekt tak ci tak to doje.es
Napsal: sob říj 13, 2007 18:47
od Little Red Riding Hood
mě bylo vysvětleno v pneuservise že jakejkoli disk co není domlácenej se dá osadit gumou bez duše...
Napsal: sob říj 13, 2007 19:35
od Nemo
Ano, bezdušově to jde na jakýkoli neorezlý disk.
Ty prolisy, pravda, mají snížit riziko sklouznutí patky gumy z kraje ráfku při defektu, ale s normálně nafouklou gumou sklouznutí celkem nehrozí.
Ale jinak ty prolisy jsou fajn na osazení plastových poklic. Bez nich na ráfku moc nedrží.
Napsal: sob říj 13, 2007 19:51
od Majo
nestresujte
Nivacke disky su stale nevhodne pre bezdusove pneumatiky - ja jazdim v terene podfuknuty na 0,4atm a nic som nevyzul...
Napsal: ned říj 14, 2007 15:41
od Lada_BV
Pisty píše:Ja mam vsetky bezdusove. Dali tam chemopren a supp ho tam. A stale drzia.
přesně tak, ale jezdím poměrně slušně a na 165/80/13
Napsal: úte říj 16, 2007 13:11
od Hurikán
Bezdušovou pneumatiku lze samozřejmě dát na jakýkoliv rovný a nerezavý disk, přičemž bude tlak držet bez problému. (nebavíme se tady pochopitelně o starých discích, kde byl ráfek k disku nýtován - např. Š1202). Na takovémto kole se dá i jezdit, ale nikdo nemůže garantovat bezpečnost takové jízdy.
Pro bezpečný provoz s bezdušovými pneumatikami se proto vyrábějí disky s prolisem v ráfku. Prolis na ráfku pro bezdušové pneumatiky je proto, aby při velmi prudkém průjezdu zatáčkou nedošlo k odtlačení boku pneumatiky od ráfku, při kterém by došlo k "podfouknutí". Následek takového náhlého úniku tlaku vzduchu a vyzutí pneumatiky v prudké zatáčce asi nemusím moc popisovat.
Napsal: úte říj 16, 2007 21:33
od Maysner
Hurikán píše:.....Prolis na ráfku pro bezdušové pneumatiky je proto, aby při velmi prudkém průjezdu zatáčkou nedošlo k odtlačení boku pneumatiky od ráfku, při kterém by došlo k "podfouknutí". Následek takového náhlého úniku tlaku vzduchu a vyzutí pneumatiky v prudké zatáčce asi nemusím moc popisovat.
koko neblbni. nebo to nekde naperes do stromu
Napsal: úte říj 16, 2007 21:42
od Myso
ja som vyzul OR34
a bola aj s dusou
Napsal: stř říj 17, 2007 13:50
od Hurikán
Myso píše:ja som vyzul OR34
a bola aj s dusou
Mno. Určitě to nebylo s bezdušovým ráfkem. Ono taky záleží na tom, jaký byl v pneu tlak.
Jinak mám pocit, že pro některé jedince (vč. mně
) by jistotou byla snad jedině jen kombinace bezdušového ráfku + duše + tlaku min 3 kPa
Napsal: stř říj 17, 2007 14:01
od Myso
no problem bol asi ten ze ta sk... dusa sa predrala a dostala defekt naco popustil tlak a ja som zosrotoval OR34 (vyzul som gumu z kordu, kord na rafiku ostal
)