Stránka 13 z 23
Napsal: pon bře 24, 2008 22:02
od Maysner
na bratrovo sme nasadili webera co ma puvod na 16ce a po doladeni predstihu a sladeni s orezanym filtrboxem jede opravdu dobre. maximalka je sice u obou skoro stejna(rozsil asi 2km/h) ale weber ma mnohem rychlejsi nastup
Napsal: úte bře 25, 2008 02:50
od Honza 21061
ale weber ma mnohem rychlejsi nastup
A o to mi právě jde.
Maysnere, jestli máš možnost měření, tak by mne za čas zajímala vaše spotřeba při jízdě "lehkou nohou", tedy neprošlapávání k otevření 2. stupně- pokud tedy tak někdy jezdíte.
Myslím si, že o co má Weber lepší nástup, o to méně je potřeba ten plyn narozdíl od Ozonu sešlapovat, takže pokud jde o první stupeň, logicky na tom musí být oba karburátory stejně při lepších jízdních vlastnostech Webera (+ pro W., ještě ušetří více na sytiči).
Napsal: úte bře 25, 2008 07:54
od Maysner
no. spotrebu si budu muset zmerit. Ale ted nejsou penize abych doplna natankoval
kdyz se to rozjede na 130 a pak to jen lehtam tak to tu rychlost drzi. u ozona mi to delalo jen 115 ale ten byl kompletne zanesenej a nehorazne zral
Napsal: úte bře 25, 2008 13:27
od Cory
Hou, ak vas stve, ze Ozon nie je dravy,urobte to tak ako ja - podtlakove otvaranie druhej komory prerobit na mechaniku a nabastlit kontrolku otvorenia druhej komory. Ja som spokojny, papa mi to ako Ozon, samozrejme ak nestojim stale na druhej komore a najnizsiu spotrebu som nameral 6,5L. A na prvej komore je namiesto trysky 107 tryska 125.Ide to paradne - Zrychlenie je momentalne 14s a to je motor 1,3
Napsal: úte bře 25, 2008 13:34
od Jelen
Ostatně toto už dávno udělal Myšo, je to znázorněné na jeho stránkách v sekci Úpravy.
http://www.ladaklub.com/myso/
Napsal: úte bře 25, 2008 15:57
od Křečík Barbuška
Ještě je tu možnost hodit do kšá tu pružinu z podtlakového ovládání druhé komory, nebo jí dát na opačnou stranu membrány. První variantu mám odzkoušenu, druhá komora otvírá při menším podtlaku, tedy rychleji. Druhou "ostřejší" variantu jsem nezkoušel, ale mohlo by to fungovat jako "turbo".
Napsal: úte bře 25, 2008 17:33
od Honza 21061
Obávám se, že v mém případě by taková úprava nebyla nic platná. Potřebuji zlepšit právě vlastnosti 1. stupně, ten druhý je pro mne už jakési nutné zlo a na běžnou jízdu jej vůbec nevyužívám.
Weber je zkrátka Weber.
Napsal: úte bře 25, 2008 20:06
od Křečík Barbuška
A co takhle rovnou vstřikování, ne-e?
Napsal: stř bře 26, 2008 22:59
od Honza 21061
To už by byl příliš velký zásah.
Ale myslím, že s tím bych štěstí určitě neudělal, do Lady zásadně karburátor!
Zkusím si pohrát s tím Ozonem, nějakým způsobem propláchnout ty emulzní trubice a srovnat dosedací plochy a možná se to změní k lepšímu...
Pokud zůstane v autě Ozon, tak letos bych rád srazil spotřebu na okreskách pod 7 litrů, loni v létě jsem měl 7,2 na trase Praha- Mohelnice včetně průjezdu Hradcem Králové ve špičce a podle toho, co se občas tady dá vyčíst, by jít pod 7 neměl být ani se čtyřkvaltem problém.
Napsal: stř bře 26, 2008 23:14
od Hurikán
Honza 21061 píše:Pokud zůstane v autě Ozon, tak letos bych rád srazil spotřebu na okreskách pod 7 litrů, ...
Tak to Ti přeji hodně zdaru. Já jsem rád, když se dostanu s 1300 pod 10, resp. kolem 9. Jenže já taky 40-50% času jezdím na plně otevřené obě komory, protože jinak mám pocit, že stojím. Navíc je to vlastně spotřeba 90% město.
Každopádně jestli se Ti podaří něco vymyslet, budu rád za informace. Mohl bych potom použít stejný recept. Teď si ještě uvědomuju, že Cory asi přišel na nějaký zázračný fígl, bo tu psal něco o spotřebě 6,5
Můj rekord min. spotřeby na štrece je 7,6.
Napsal: stř bře 26, 2008 23:31
od Maysner
Hurikán píše:Honza 21061 píše:Pokud zůstane v autě Ozon, tak letos bych rád srazil spotřebu na okreskách pod 7 litrů, ...
Tak to Ti přeji hodně zdaru. Já jsem rád, když se dostanu s 1300 pod 10, resp. kolem 9. Jenže já taky 40-50% času jezdím na plně otevřené obě komory, protože jinak mám pocit, že stojím. Navíc je to vlastně spotřeba 90% město.
Každopádně jestli se Ti podaří něco vymyslet, budu rád za informace. Mohl bych potom použít stejný recept. Teď si ještě uvědomuju, že Cory asi přišel na nějaký zázračný fígl, bo tu psal něco o spotřebě 6,5
Můj rekord min. spotřeby na štrece je 7,6.
a to ma cory taky jen 4q
Napsal: stř bře 26, 2008 23:36
od Honza 21061
Spíše mu asi něco přeměřuje odometr, protože já dělával na Wartburgu 1.3 pravidelně nějakých 5,8 jenže na 165/70, místo obvyklých 165/80, takže to muselo kecat jako něco, ale ještě jsem ty odchylky neřešil...
Přesto byla spotřeba hodně slušná, to jen tak na okraj...
Na dálnicích, nebo při večerních jízdách to určitě šlo ještě pod 7,2 (Lada); i teď mám od oka příznivou spotřebu ve městě na to, že je zima, ale mně jde o to srazit to pod 7 při denní jízdě po okreskách. Patnáctce věřím, určitě to půjde!
Marek také dělal pod 7 a tuším, že se s tím nijak nemazlil při jízdě.
Jak říkám, letos se bude testovat, vyrážet z auta maximální výkon a minimální spotřeba a nedám pokoj, dokud to nebude dotažené na 100%!
Napsal: stř bře 26, 2008 23:49
od Saša
Honza 21061 píše:Jak říkám, letos se bude testovat, vyrážet z auta maximální výkon a minimální spotřeba a nedám pokoj .
(Až vlivem chudé směsi upálím výfukové ventily) . Při těchto experimentech bych tam dal alespoň teploměr výfukových plynů !
Napsal: čtv bře 27, 2008 00:24
od Cory
Hurikán píše:Cory asi přišel na nějaký zázračný fígl, bo tu psal něco o spotřebě 6,5
Asi na to figli nieco bude
Netvrdim, ze to musi platit na vsetky karburatory.Mne to funguje
Mam 4q a diferencial pravdepodobne na 90% 4,1:1. Pneumatiky 165/80. Osadenie na prvej komore vzdusnik 170, tryska 125 (mensiu som nemal).Osadenie na 2. komore: vzdusnik 150, tryska 135.Spotreba mi vysla na 6,5l oproti povodnym 8-8,5l. Moj subjektivny pocit a nazor je taky, ze nemusim mu slapat na krk a staci naozaj iba jemne hladkat pedal plynu. Vychadzal som z principu ekonometra - najvacsi podtlak + najmensie pootvorenie klapky = najekonomickejsia prevadzka (aspon si to tak myslim, ak to funguje inak, opravte ma prosim). S povodnym osadenim som to musel dost tlacit, casto az na podlahu.
Objednal som si trysku 112 a vyskusal som ju v kombinacii na 1. komoru: vzdusnik 170, tryska 112 = slabsi tah, vacsia spotreba. Tak som to upravil na: vzdusnik 150, tryska 112 (co je osadenie pre motor 1500). Medzicasom mi pribudol bezkontaktny rozdelovac, takze musim merat spotrebu zasa po natankovani.
Uvazujem nad osadenim vzdusnik 150, tryska 107, ale chcelo by to asi mensi vzdusnik a s mensim ako 150 som sa u ozona nestretol (neviem ci neboli nejake na Weberoch).
Snazim sa o podobne kombinacie ako ma Solex pre 21051 (1300), hoci neviem, ake ma zmiesavacie komory,alebo ako sa tomu nadava
Napsal: čtv bře 27, 2008 00:31
od Cory
A dalsia vec na vylepsenie: Podtlakove otvaranie mam prerobene na mechanicke a la Weber. Ale ked tomu nalozim pri rozbiehani v nizkych otackach, tak sa to pridusi a potom vystartuje. To by nebol az taky problem, lebo zmurka na mna kontrolka, ked sa mi otvori 2. komora. Idealne by bolo, keby sa 2. komora otvorila az pri cca 2500ot. Este to nemam vyskusane, ale osobne by som dal otvaranie 2 .komory na podtlak, ale z toho mechanizmu na otvaranie 2. komory by som vybral pruzinu, ktora tlaci proti smeru otvarania, pripadne ju nahradil slabsou (samozrejme,ak by to islo a fungovalo by to).