Stránka 116 z 124
Re: Fábie.
Napsal: ned dub 03, 2016 16:40
od zelvotron
Marku má sdi nějakej elektrickej příhřev? Oproti 1,4 tdi to má výrazně pomalejší náběh, na druhou stranu, když už se to zahřeje tak to topí asi líp.
Re: Fábie.
Napsal: ned dub 03, 2016 18:06
od Marek
SDi má PTC topný článek, který má výkon jako prase. Ovšem k tomu, aby sepnul a topil, musí být splněno několik podmínek současně. A to se tu a tam nemusí povést, takže netopí.
Re: Fábie.
Napsal: ned dub 03, 2016 19:41
od Jan Vaníček
Jestli se nemýlím, porovnává se benzinový a dieselový motor, tedy spotřeby hlavně při vyšších rychlostech budou odlišné.
Co se týká spotřeby oleje, ta je podle mě hodně ovislá od způsobu jízdy. Pokud se motor vytáčí, resp. jezdí zahraniční dálnice vyšší rychlostí, olej se bohužel spotřebovává více.
Např. při mém způsobu a mixu ježdění je dolévání oleje třeba jen u nového vozu těsně před intervalem výměny (25-27tis), po výměně oleje a naplnění po horní rysku mi olej u posledních dvou motorů 2,0TDI CR vydrží vždy celých 30 tis. do výměny ( vím, že je to prasárna, ale leasingovka si nepřeje častější výměnu). Po 120 tis. najetých bylo potřeba doplnit ca 0,5L při těch 30 tis., myslím, že po 150tis. by se spotřeba již začala zvedat. U 1,9TDI byla po 100tis. spotřeba asi 0,5L 10tis. km, při 200tis. na LL byla spotřeba ca 1L/10tis. km. U 1,6MPI 75kW O1 byla spotřeba oleje při častém dálničním provozu po 200tis km asi 1 L/2000 km, po přechodu na hustší olej a ježdění "okresky" klesla spotřeba oleje při 250tis km na 1L/5000 km. Přesto i na těchto kilometrech byly ostatní parametry motoru včetně emisí jako u v podstatně nového vozu - zkoušeno ve zkušebně Škoda. Honza
Re: Fábie.
Napsal: ned dub 03, 2016 19:58
od uha2324
s tim topenim, dane motory neznam, ale velky rozdil je mezi litinovym a hlinikovym motorem, litinove bloky se zahrivaji daleko rychleji. další faktor je objem, samozrejme mensi motor se zahreje rychleji a topi dřív. Tech vlivu bude asi hodne, ještě me napada EGR a procento recirkulace.
Re: Fábie.
Napsal: stř kvě 18, 2016 06:57
od Marek
Naftové motory jsou zpravidla litinové. Nevzpomínám si, že bych někdy viděl hliníkový nafťák. Je to kvůli tuhosti odlitku.
Naftové motory se oproti benzinovým ohřívají samozřejmě déle, je to dáno jejich účinností. Vyšší účinnost, v dnešní době překračující 50%, rovná se menší ztráty teplem, rovná se delší ohřívání chladicí kapaliny.
Teoreticky vzato je delší ohřívání motoru vlastně správné, neb to svědčí o vysoké účinnosti motoru. Ovšem z praktického hlediska je to nepříjemné, protože klepeš kosu
. A abys neklepal, jsou tu podpůrné prostředky ohřevu - žhavicí svíčky v topném okruhu, bufíky a nezávislá topení, topné spirály a výhřevná tělesa........
Re: Fábie.
Napsal: pát čer 10, 2016 18:01
od zelvotron
Tak ono pokud se to odpadní teplo využívá k vytápění interiéru tak vlastně celková účinnost je potom daleko vyšší
Spotřeba aktuálně okolo 4,8.
Re: Fábie.
Napsal: ned srp 28, 2016 11:59
od vodis
Mně se dlouhodobě ustálila spotřeba na Rapidu 1,6TDI 66kw na 4,2 na sto. Poslední měsíc je dokonce za 4,05 a to se zapnutou klimou. Spotřeba je počítaná podle tankování, beru TOP Q na Benzině a aditiva tam neleju. Na PP je dlouhodobě 3,9 na sto, od května najeto 12000 km. No a rád bych nechal vyměnit olej po 20000 km, třicet je podle mě nesmysl...
Re: Fábie.
Napsal: pon srp 29, 2016 18:52
od Marek
Je to nesmysl. Myslím, že rozumné je 15.000 km.
Na Renaultech mám taky třicet a taky je to nesmysl. Sice Renaulty mají podstatně víc oleje, než třeba koncernové motory srovnatelné kubatury, ale zase mají malinké filtry. A vůbec, dlouhé intervaly výměny oleje jsou hloupost a hotovo.
Re: Fábie.
Napsal: pát zář 02, 2016 10:24
od Vašátor
Fabia 1.2HTP mě pomalu začíná přesvědčovat o své kvalitě. Když vidím sousedku co s ní všechno dělá a jak s ní hovadsky jezdí..., auto se střídá v rodině a jezdí každý den, stále do práce z práce, sousedka + dvě dcery. Nedávno přijela, že motor nějak divně běží, je hlučný a pořádně netáhne. Teď se podržte! Na motorovém oleji najeto přes 60.000km, bez kapky dolití. Olejový filtr prorvaný, olej ..no fuj. Zapalovací svíčky upálené, navíc ani nešly vyšroubovat, takže aditiva do benzínu, najet nějaké kilometry a pak setsakramensky vyšroubovat. A fabia? Motor stichnul, opět šlape jak má a jak znám sousedku, dalších 60.000km na to nehrábne. Fábka má nyní přes čtvrt milionu km.
Re: Fábie.
Napsal: pát zář 02, 2016 10:47
od Marek
To říkám pořád. Těm, co na auta "serou" a jen jezdí, se nic nestane a auto mají bez problému. A my, co o to pečujeme jako o dítě, s tím máme pořád nějaký problém.
Co s tím?
Re: Fábie.
Napsal: pát zář 02, 2016 10:54
od Vašátor
Marku, to máš naprostou pravdu. Kamarád 4 roky zpět koupil manželce Corsu B 1.0 12V. Pouze ji přepsal na sebe, žádný servis nedělal. Během 4 let jeho provozu nevyměnil ani jednou olej, pouze dolívá. O filtrech a svíčkách ani nemluvě. Jednou za rok mu pravidelně upadne výfuk, tak ho doma přivaří a jezdí dál ...
Na druhou stranu já o svá auta pečuji, naše Corsa B má najeto 125.000km a jediná závada (krom běžného servisu) byla při 20.000km vadné ložisko př.kola (druhé stále drží), odešla lambda a váha vzduchu. Za mne tedy spokojenost i při servisování
Re: Fábie.
Napsal: pát zář 02, 2016 11:15
od uha2324
asi trochu OT, ale je to k tematu zachazeni s autem. mel jsem souseda ktery nadaval na auto ze na nadrz ujede o mnoho min nez by predpokladal. jenze pak jsem jel za nim a mu porad svitily brzdove svetla, tak jsme zjistili ze on v tom aute sedi vyvaleny, levou nohu vykoplou a pravou ma tak nejak porad na plynu i na brzde. proste fakt typek. no a samozrejme pak ma auto vysokou spotrebu, nehlede na to ze brzdy a motor dostavaly tezky zahul. hlavne ze mel automat, lenoch nebyl ani schopny uplne presunout nohu mezi brzdou a plynem. hodne lidi se k autum chova fakt dost drsne a jeste si stezuji.
jinak ale myslim ze dobre auto by melo pri normalnim zachazeni ujet ctvrt milionu km jen s pravidelnymi servisnimi prohlidkami. to ze si nekdo doma na aute opravi kde co je sice pekne, ale vetsina lidi si kupuje auto na jezdeni a nechce se stat opravarem. takze nesouhlasim s tim ze auto je super protoze ty zavady se daji preci lehce opravit, to je jako by doktor rekl ze clovek je zcela zdrav, jen se musi obcas trochu porezat na sale.
Re: Fábie.
Napsal: pát zář 30, 2016 09:38
od Marek
Můj poznatek ohledně spotřeby u Fabie II s motorem CAYA 1,6TDi / 55kW.
Vždycky jsem tvrdil, že tyhle motory jsou poměrně žravé. Důkazem toho byla moje zkušenost s naší firemní Fabií a druhá zkušenost mého kolegy, který má motor 1,6 v Octavii (i když o vyšším výkonu). Nicméně nyní jsme do firmy pořídili druhou Fabii s tímto motorem, užívá ji kolega skladník, neb dojíždí z Brna.
Je zajímavé, že obě Fabie mají naprosto stejnou hmotnost, stejný motor, velmi podobnou výbavu a jsou rok od sebe. Zatímco o té "starší" jsem tvrdil, že má opravdu slušný apetit, o té "nové" to rozhodně tvrdit nemůžu, ba právě naopak.
Zrovna v posledních dnech jsem s ní měl možnost najezdit několik delších tras. První byla před dvěma týdny, kdy jsem na otočku vezl kolegům nějaké maličkosti do Gabčíkova. Trasa dlouhá 2x235 km, kde drtivě převažuje dálnice, mi vykázala spotřebu 4,42 l / 100km, což oproti té starší Fabii je o více než litr níž.
Minulý týden jsem s tímto vozem jel opět na otočku do Tábora, tedy trasu 2x130 km, a spotřeba byla dokonce ještě nižší, pouze 4,24 l / 100 km. Pravda, po dálnici se jede jen cca 50% trasy, tak možná proto byla spotřeba nižší, než při cestě do Gabčíkova, kde po dálnici jedu víc než 70%.
Takže jsem překvapen a spokojen. Domníval jsem se totiž, že tyto motory jsou opravdu rozežrané. Evidentně ne všechny.
Otázkou nyní je, co způsobuje skutečnost, že dvě naprosto identická auta mají tak odlišnou spotřebu. Totiž když jsem jel tou naší starší Fabií do Rimavské Soboty, nevešel jsem se do šesti litrů.
Re: Fábie.
Napsal: pát zář 30, 2016 10:04
od vodis
Já minulý týden z Rapidem 1,6tdi 66kW dal Rakovník - Berlín za 4,5 průměr a Berlín - Ústí nad Labem za 5,1, oboje podle PP. Z Berlína sem to bylo v Německu po dálnici pokud to šlo svižně 160 až 180, maximum pak 190
Překvapilo mě, jak bylo auto v té rychlosti stabilní.
Re: Fábie.
Napsal: pát zář 30, 2016 11:08
od Luděk Musil
Marek píše:Otázkou nyní je, co způsobuje skutečnost, že dvě naprosto identická auta mají tak odlišnou spotřebu. Totiž když jsem jel tou naší starší Fabií do Rimavské Soboty, nevešel jsem se do šesti litrů.
Kdysi, za mých mladých let, se říkalo, že auto jede podle toho jak je zajetý.
Hodně záleží na údržbě, o té snad netřeba mluvit, pokud se jedná o firemní vůz a servisní intervaly jsou dodržovány a servis dělá co dělat má.
I zde, na klubu, máme mnoho shodných (motorem) vozů a každý jede za jinou (rozdílem i přes litr) spotřebu, přestože mechanicky jsou v pořádku.
A nakonec můj případ s béžovou 21044 na plyn. Po výměně reduktoru za nový "žere" o bezmála litr na stovku míň.
Takže asi tak. L.