Stránka 114 z 124
Re: Fábie.
Napsal: sob bře 19, 2016 19:46
od Jelen
Rapid sedan je docela hezký auto.
nicméně známej je šéf servisu a prodejce škodofky a když jsem mu řekl, že na mě působí to auto fórově, co se materiálů týče a i robustně nic moc, tak jen pokrčil rameny a řekl: Co chceš, vždyť je to levný auto.
Re: Fábie.
Napsal: ned bře 20, 2016 00:31
od valda1971
Dnes jsem se Škofffffffkou pěkně nalít
Jak píši o návštěvě pro 2103 dojel jsem s Priorou pro kolegu do Teplic a ten, že má dálniční, jestli nepojedem s jeho Škodou Yeti 1,2. Cestou během řeči z něj vylezlo, že mu to jezdí za 7 - 10l/100km, stejně to po dálnici šolichal tak 110 a domů jsme jeli klasikou. Benzín jsem mu zacáloval.... s Priorou bych byl někde jide....- v tom samém režimu asi 5,3litru
Re: Fábie.
Napsal: ned bře 20, 2016 10:11
od vodis
Není škodovka jako škodovka, na Oktávce 1,9TDI mám dlouhodobý průměr podle PP 3,8 a podle tankování je to 4,2. No a na Fabce 1,4 TDI s převahou couraček kolem města je to podle tankování kolem 5. Ve Fabce 1,2 HTP jsem se motal kolem šesti litrů benzínu na sto.
Nemá kamarád moc těžkou nohu? Těch 10 na sto si nedovedu představit, to nemám ani s 2101.
Jelen: To je myslím problém většiny dnešních nových aut....šetří se na všem.
Re: Fábie.
Napsal: ned bře 20, 2016 12:56
od Tommel
valda1971 píše:jestli nepojedem s jeho Škodou Yeti 1,2. Cestou během řeči z něj vylezlo, že mu to jezdí za 7 - 10l/100km, stejně to po dálnici šolichal tak 110 a domů jsme jeli klasikou.
Hmm to já v pátek jel s jedničkovou 2.0i Fabii s průměrnou spotřebou 5,6l do Mostu, po dálnici rychlost podobně, 90-110km/h
Re: Fábie.
Napsal: ned bře 20, 2016 13:10
od zelvotron
A to 5,6 litru benzínu nebo oleje? U 2,0 85 kw jeden nikdy neví
Re: Fábie.
Napsal: ned bře 20, 2016 13:11
od Tommel
Benzínu
máme na firmě 2 Fabie s 2.0i a jedna olej nějak extra nežere a druhá žere, takže asi co kus to originál
Re: Fábie.
Napsal: úte bře 22, 2016 11:29
od fishbone.v
Stejne je nejvetsi kufr u Granty Liftback
Re: Fábie.
Napsal: úte bře 22, 2016 11:35
od Marek
Už jsi někdy viděl kufr třeba v Galaxy?
Re: Fábie.
Napsal: úte bře 22, 2016 11:37
od fishbone.v
to ano, ale spis srovnavam liftbacky
Re: Fábie.
Napsal: úte bře 22, 2016 11:45
od Marek
Známý minulý týden koupil zcela novou Fabii III s motorem 1,2/16V TSi / 81kW. Tak jsem zvědav..... Budu to sledovat.
Docela dost jezdí, ročně kolem pětadvaceti tisíc, někdy i víc, takže případné problémy se objeví poměrně záhy.
Tak nějak těm malým motorům pod turbem nevěřím - nevím, proč. Ale myslím si, že to sice může jet, nicméně na úkor životnosti.
Re: Fábie.
Napsal: stř bře 23, 2016 11:17
od Jan Vaníček
Jako té spotřebě Yetiho se vůbec nedivím. Nevím, jaký má tohle konkrétní auto výkon, ale průšvihem je vyšší karoserie a tím odpovídající odpor vzduchu. Další věcí je samozřejmě i zpřevodování a rychlost. Dva příklady od konkurence. Měl jsem Berlingo 1,6D, při běžných couračkách do 90km/h to auto jezdilo na hranici 5 L, když jsem jel jednou z Německa a spěchal 150-160, spotřeba byla 9,5L. Druhým příkladem je objem motoru a zpřevodování. Berlingo 1,4B (55kW) jezdilo za 8-9L, Berlingo 1,6B jezdilo za 6,5-8L (tady jsou extrémně dlouhé převody a 16V motor a umí to i docela utíkat - 80kW). Dálnice Německo 1,4 10L, 1,6 8,5L. Honza
Re: Fábie.
Napsal: ned bře 27, 2016 11:48
od Marek
Já si nemůžu pomoct, ale připadá mi, že "staré" káry žraly míň, než nové či zánovní. Zejména malé kubatury, kde by člověk spíš čekal úsporu, jsou nejrozežranější.
Octavia II (2006) s motorem BXE 1,9 TDi PD / 77kW - pět rychlostí (pětka na 2000 rpm odpovídá 95 km/h) - cesta Velké Meziříčí-Linz-Salzburg-Innsbruck a zpět za skutečných 4,3 l / 100 km. Tempomat plynule na maximech dovolených rychlostí.
Fabia II (2012) s motorem CAYA 1,6 TDi CR 16V / 55kW DPF - pět rychlostí (pětka na 2000 rpm odpovídá 112 km/h) - cesta Velké Meziříčí-Bratislava-Zvolen-Košice a zpět za skutečných 6,2 l / 100 km. Styl jízdy naprosto stejný (jezdím v rámci rychlostních limitů a radši na spotřebu, než na čas).
Tak kdo mi to vysvětlí? Novější vůz, lehčí, nižší, s modernějším motorem menší kubatury a plošší křivkou točivého momentu, s delším převodováním rychlostí, na trase s menším podílem dálnic a spotřeba o téměř dva litry vejš???
Re: Fábie.
Napsal: ned bře 27, 2016 11:55
od valda1971
A není to sníženým obsahem a doháněno turbama a otáčkama ? Jak jsem jel minule s Š-Yeti 1,2 tak aby to jelo to točil a že to má 2x turbo.
Re: Fábie.
Napsal: ned bře 27, 2016 11:57
od Marek
Že by 1,2 TSi mělo dvě turba, o tom nic nevím a připadá mi to jako blbost.
Otáčkami to nebude - všechny tyhle motory mají maxima točivého momentu ve velmi nízkých otáčkách (často kolem 1500 - 1800 rpm) a tomu odpovídající "dlouhé" převody. To vše by mělo spíš nasvědčovat malé spotřebě paliva. Tedy alespoň tohle tvrdí konstruktéři, ne?
Já si spíš myslím, že ty motory jsou zprzněné elektronicky z důvodu splnění oněch kontroverzních Euro limitů (které, jak jsme nedávno všichni zjistili, to stejně neplní).
Podle mého názoru je základní problém v dlouhých kvaltech. Pružnost motoru nedělá výkon, jak si většina lidí ještě pořád nesmyslně myslí, nýbrž točivý moment přenesený na kola hnací nápravy. Jenže točivý moment na kolech je odvislý od převodovky, přesněji řečeno točivý moment vyvinutý motorem je převodovkou násoben. A pokud mám v převodovce dlouhé kvalty, je tento moment motoru násoben menšími čísly, čímž na kolech je o poznání menší, než bychom třeba potřebovali. Auto nám tudíž přijde "líné" a my šlapeme na plynový pedál, aby to aspoň trochu jelo. Tím ovšem rapidně zvyšujeme spotřebu paliva. Taktéž při najetí kopce musíme na plyn skočit mnohem víc, jinak motor kopec nezvládne; často bychom museli podřadit. A zase jde spotřeba hodně, hodně nahoru. No a v průměru je pak taková, že se nám protáčejí panenky.
Re: Fábie.
Napsal: stř bře 30, 2016 07:12
od zelvotron
Řek bych, že F2 bude vyšší jak O2, alce O2 to zase dožene do šířky, takže čelní plochu bude mít větší, ta fabka ale bude mít celkově horší aerodynamiku, PD má většinou samo o sobě menší spotřebu jak CR, navíc ještě když tam je DPF. Za 6,2 dálkovou trasu s malým autem s maloobjemovým 55 kW dýzlem je síla, věřím že by se to dalo zaject za podobnou hodnotu s atmo benzínem ve stejný kubatuře při stejným stylu jízdy, úplně to postrádá smysl pak mít naftu, když to žere stejně a jinak už to má samý nevýhody.