Fábie.
Moderátor: Moderátoři
Re: Fábie.
Rapid sedan je docela hezký auto. nicméně známej je šéf servisu a prodejce škodofky a když jsem mu řekl, že na mě působí to auto fórově, co se materiálů týče a i robustně nic moc, tak jen pokrčil rameny a řekl: Co chceš, vždyť je to levný auto.
Re: Fábie.
Dnes jsem se Škofffffffkou pěkně nalít Jak píši o návštěvě pro 2103 dojel jsem s Priorou pro kolegu do Teplic a ten, že má dálniční, jestli nepojedem s jeho Škodou Yeti 1,2. Cestou během řeči z něj vylezlo, že mu to jezdí za 7 - 10l/100km, stejně to po dálnici šolichal tak 110 a domů jsme jeli klasikou. Benzín jsem mu zacáloval.... s Priorou bych byl někde jide....- v tom samém režimu asi 5,3litru
Naposledy upravil(a) valda1971 dne ned bře 20, 2016 11:41, celkem upraveno 1 x.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Fábie.
Není škodovka jako škodovka, na Oktávce 1,9TDI mám dlouhodobý průměr podle PP 3,8 a podle tankování je to 4,2. No a na Fabce 1,4 TDI s převahou couraček kolem města je to podle tankování kolem 5. Ve Fabce 1,2 HTP jsem se motal kolem šesti litrů benzínu na sto. Nemá kamarád moc těžkou nohu? Těch 10 na sto si nedovedu představit, to nemám ani s 2101.
Jelen: To je myslím problém většiny dnešních nových aut....šetří se na všem.
Jelen: To je myslím problém většiny dnešních nových aut....šetří se na všem.
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fábie.
Hmm to já v pátek jel s jedničkovou 2.0i Fabii s průměrnou spotřebou 5,6l do Mostu, po dálnici rychlost podobně, 90-110km/hvalda1971 píše:jestli nepojedem s jeho Škodou Yeti 1,2. Cestou během řeči z něj vylezlo, že mu to jezdí za 7 - 10l/100km, stejně to po dálnici šolichal tak 110 a domů jsme jeli klasikou.
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Re: Fábie.
A to 5,6 litru benzínu nebo oleje? U 2,0 85 kw jeden nikdy neví
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- Tommel
- Příspěvky: 3265
- Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
- Bydliště: Brno - HK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fábie.
Benzínu máme na firmě 2 Fabie s 2.0i a jedna olej nějak extra nežere a druhá žere, takže asi co kus to originál
Chatka 12 forever . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
- fishbone.v
- Příspěvky: 96
- Registrován: pon úno 15, 2016 08:08
- Bydliště: Púchov - Brno
Re: Fábie.
Stejne je nejvetsi kufr u Granty Liftback
VAZ 2103 - tatos, BMW e46 320d 110kW - individual, Rover 25, детские игрушки
Re: Fábie.
Už jsi někdy viděl kufr třeba v Galaxy?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- fishbone.v
- Příspěvky: 96
- Registrován: pon úno 15, 2016 08:08
- Bydliště: Púchov - Brno
Re: Fábie.
to ano, ale spis srovnavam liftbacky
VAZ 2103 - tatos, BMW e46 320d 110kW - individual, Rover 25, детские игрушки
Re: Fábie.
Známý minulý týden koupil zcela novou Fabii III s motorem 1,2/16V TSi / 81kW. Tak jsem zvědav..... Budu to sledovat.
Docela dost jezdí, ročně kolem pětadvaceti tisíc, někdy i víc, takže případné problémy se objeví poměrně záhy.
Tak nějak těm malým motorům pod turbem nevěřím - nevím, proč. Ale myslím si, že to sice může jet, nicméně na úkor životnosti.
Docela dost jezdí, ročně kolem pětadvaceti tisíc, někdy i víc, takže případné problémy se objeví poměrně záhy.
Tak nějak těm malým motorům pod turbem nevěřím - nevím, proč. Ale myslím si, že to sice může jet, nicméně na úkor životnosti.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Fábie.
Jako té spotřebě Yetiho se vůbec nedivím. Nevím, jaký má tohle konkrétní auto výkon, ale průšvihem je vyšší karoserie a tím odpovídající odpor vzduchu. Další věcí je samozřejmě i zpřevodování a rychlost. Dva příklady od konkurence. Měl jsem Berlingo 1,6D, při běžných couračkách do 90km/h to auto jezdilo na hranici 5 L, když jsem jel jednou z Německa a spěchal 150-160, spotřeba byla 9,5L. Druhým příkladem je objem motoru a zpřevodování. Berlingo 1,4B (55kW) jezdilo za 8-9L, Berlingo 1,6B jezdilo za 6,5-8L (tady jsou extrémně dlouhé převody a 16V motor a umí to i docela utíkat - 80kW). Dálnice Německo 1,4 10L, 1,6 8,5L. Honza
Re: Fábie.
Já si nemůžu pomoct, ale připadá mi, že "staré" káry žraly míň, než nové či zánovní. Zejména malé kubatury, kde by člověk spíš čekal úsporu, jsou nejrozežranější.
Octavia II (2006) s motorem BXE 1,9 TDi PD / 77kW - pět rychlostí (pětka na 2000 rpm odpovídá 95 km/h) - cesta Velké Meziříčí-Linz-Salzburg-Innsbruck a zpět za skutečných 4,3 l / 100 km. Tempomat plynule na maximech dovolených rychlostí.
Fabia II (2012) s motorem CAYA 1,6 TDi CR 16V / 55kW DPF - pět rychlostí (pětka na 2000 rpm odpovídá 112 km/h) - cesta Velké Meziříčí-Bratislava-Zvolen-Košice a zpět za skutečných 6,2 l / 100 km. Styl jízdy naprosto stejný (jezdím v rámci rychlostních limitů a radši na spotřebu, než na čas).
Tak kdo mi to vysvětlí? Novější vůz, lehčí, nižší, s modernějším motorem menší kubatury a plošší křivkou točivého momentu, s delším převodováním rychlostí, na trase s menším podílem dálnic a spotřeba o téměř dva litry vejš???
Octavia II (2006) s motorem BXE 1,9 TDi PD / 77kW - pět rychlostí (pětka na 2000 rpm odpovídá 95 km/h) - cesta Velké Meziříčí-Linz-Salzburg-Innsbruck a zpět za skutečných 4,3 l / 100 km. Tempomat plynule na maximech dovolených rychlostí.
Fabia II (2012) s motorem CAYA 1,6 TDi CR 16V / 55kW DPF - pět rychlostí (pětka na 2000 rpm odpovídá 112 km/h) - cesta Velké Meziříčí-Bratislava-Zvolen-Košice a zpět za skutečných 6,2 l / 100 km. Styl jízdy naprosto stejný (jezdím v rámci rychlostních limitů a radši na spotřebu, než na čas).
Tak kdo mi to vysvětlí? Novější vůz, lehčí, nižší, s modernějším motorem menší kubatury a plošší křivkou točivého momentu, s delším převodováním rychlostí, na trase s menším podílem dálnic a spotřeba o téměř dva litry vejš???
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fábie.
A není to sníženým obsahem a doháněno turbama a otáčkama ? Jak jsem jel minule s Š-Yeti 1,2 tak aby to jelo to točil a že to má 2x turbo.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Fábie.
Že by 1,2 TSi mělo dvě turba, o tom nic nevím a připadá mi to jako blbost.
Otáčkami to nebude - všechny tyhle motory mají maxima točivého momentu ve velmi nízkých otáčkách (často kolem 1500 - 1800 rpm) a tomu odpovídající "dlouhé" převody. To vše by mělo spíš nasvědčovat malé spotřebě paliva. Tedy alespoň tohle tvrdí konstruktéři, ne?
Já si spíš myslím, že ty motory jsou zprzněné elektronicky z důvodu splnění oněch kontroverzních Euro limitů (které, jak jsme nedávno všichni zjistili, to stejně neplní).
Podle mého názoru je základní problém v dlouhých kvaltech. Pružnost motoru nedělá výkon, jak si většina lidí ještě pořád nesmyslně myslí, nýbrž točivý moment přenesený na kola hnací nápravy. Jenže točivý moment na kolech je odvislý od převodovky, přesněji řečeno točivý moment vyvinutý motorem je převodovkou násoben. A pokud mám v převodovce dlouhé kvalty, je tento moment motoru násoben menšími čísly, čímž na kolech je o poznání menší, než bychom třeba potřebovali. Auto nám tudíž přijde "líné" a my šlapeme na plynový pedál, aby to aspoň trochu jelo. Tím ovšem rapidně zvyšujeme spotřebu paliva. Taktéž při najetí kopce musíme na plyn skočit mnohem víc, jinak motor kopec nezvládne; často bychom museli podřadit. A zase jde spotřeba hodně, hodně nahoru. No a v průměru je pak taková, že se nám protáčejí panenky.
Otáčkami to nebude - všechny tyhle motory mají maxima točivého momentu ve velmi nízkých otáčkách (často kolem 1500 - 1800 rpm) a tomu odpovídající "dlouhé" převody. To vše by mělo spíš nasvědčovat malé spotřebě paliva. Tedy alespoň tohle tvrdí konstruktéři, ne?
Já si spíš myslím, že ty motory jsou zprzněné elektronicky z důvodu splnění oněch kontroverzních Euro limitů (které, jak jsme nedávno všichni zjistili, to stejně neplní).
Podle mého názoru je základní problém v dlouhých kvaltech. Pružnost motoru nedělá výkon, jak si většina lidí ještě pořád nesmyslně myslí, nýbrž točivý moment přenesený na kola hnací nápravy. Jenže točivý moment na kolech je odvislý od převodovky, přesněji řečeno točivý moment vyvinutý motorem je převodovkou násoben. A pokud mám v převodovce dlouhé kvalty, je tento moment motoru násoben menšími čísly, čímž na kolech je o poznání menší, než bychom třeba potřebovali. Auto nám tudíž přijde "líné" a my šlapeme na plynový pedál, aby to aspoň trochu jelo. Tím ovšem rapidně zvyšujeme spotřebu paliva. Taktéž při najetí kopce musíme na plyn skočit mnohem víc, jinak motor kopec nezvládne; často bychom museli podřadit. A zase jde spotřeba hodně, hodně nahoru. No a v průměru je pak taková, že se nám protáčejí panenky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fábie.
Řek bych, že F2 bude vyšší jak O2, alce O2 to zase dožene do šířky, takže čelní plochu bude mít větší, ta fabka ale bude mít celkově horší aerodynamiku, PD má většinou samo o sobě menší spotřebu jak CR, navíc ještě když tam je DPF. Za 6,2 dálkovou trasu s malým autem s maloobjemovým 55 kW dýzlem je síla, věřím že by se to dalo zaject za podobnou hodnotu s atmo benzínem ve stejný kubatuře při stejným stylu jízdy, úplně to postrádá smysl pak mít naftu, když to žere stejně a jinak už to má samý nevýhody.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.