Stránka 12 z 15

Napsal: ned říj 25, 2009 16:44
od r520
poraďte: někdo to do mě nacouval a rozbil mi sklo na pravém předním blinkru. jen ten plast. dá se to někde koupit a nalepit nebo musím kupovat celý?

Napsal: ned říj 25, 2009 18:11
od Chester
r520 píše:poraďte: někdo to do mě nacouval a rozbil mi sklo na pravém předním blinkru. jen ten plast. dá se to někde koupit a nalepit nebo musím kupovat celý?
Myslim že celý světlo. ale určitě se tu najde někdo, kdo má doma zbytky po bouračce.

Napsal: ned říj 25, 2009 20:21
od plavec
Tak tak, celý světlo i s blikačem.Cena 1990 kč na Koněvce

Napsal: ned říj 25, 2009 20:30
od radek mb
mam doma,chceš?

Napsal: pon říj 26, 2009 12:20
od Chester
ještě jedna možnost je koupit tuning blinkry na ukrajině :)

Napsal: pon říj 26, 2009 14:12
od r520
to Plavec: 1990 Kč??? no to mě málem omráčilo....

to radek mb: za kolik? je to pravý přední?

Napsal: pon říj 26, 2009 14:16
od radek mb
r520 píše:to radek mb: za kolik? je to pravý přední?
Já nevím,co třeba za 100 korun?Je to pravý přední,já mam náhradní oba,neboť jsem měnil celá světla.

Napsal: úte říj 27, 2009 20:22
od r520
to Radek MB: poslal jsem si dašlí SZ ať tu taková delikátní obchodní jednání nevedeme veřejně :-)

Napsal: sob říj 31, 2009 11:26
od Jarda
r520 píše:... akorát mi teď velmi lehce svítí pořád kontrolka baterie. když nastartuju, svítí silně a hned se jakoby vypne. ale za tmy je vidět, že svítí tak se třetinovou intenzitou.

auto v klidu startuje, jezdí, baterie je "pod vodou". může to být jen chyba kontrolky?
Mě se to chová stejně snad už od zakoupení auta (tj. 10 let), kontrolka dobíjení svítí tak slabě, že to ve dne není vidět, ale v noci je to jasně patrné. Žádné problémy mi to nezpůsobuje, AKU normálně drží, aniž bych ho dával na nabíječku. Když jsem zapoměl zhasnot světla, AKU totálně vybitý, strčil jsem auto z mírného kopečku, chytlo bez problémů, 45km cesta, druhý den ráno jsem normálně nastartoval - prostě žádný problém s dobíjením.
Aniž bych chtěl popírat názory výše uvedené, léta to považuji za nepřesně nastavenou indikaci, nikoli za závadu v dobíjení. Ostatně kdyby byl problém s dobíjením (vadná dioda u alternátoru) dávalo by to menší napětí než předepsané.

Napsal: sob říj 31, 2009 12:22
od Petr HC
Jarda píše: Aniž bych chtěl popírat názory výše uvedené, léta to považuji za nepřesně nastavenou indikaci, nikoli za závadu v dobíjení. Ostatně kdyby byl problém s dobíjením (vadná dioda u alternátoru) dávalo by to menší napětí než předepsané.
Indikace se nijak nenastavuje a napětí na indikační žárovce je úbytek na hlavních usměrňovacích diodách - cca 1,6 V (je to můstkové zapojení). Pokud by ale na žárovce bylo více než 2 V, svědčí to o nežádoucích úbytcích na přechodových odporech v okruhu nabíjení a z toho se už závada může časem "vyklubat" .Předepsané napětí regulátor "dožene" ,poněvadž je napájen z pomocných diod, mimo hlavní nabíjecí okruh a to i v případě, že je vadná jedna z hlavních usměrňovacích diod. Tato závada se dá odhalit jedině osciloskopem - jak zde již bylo popsáno.

Napsal: sob říj 31, 2009 13:05
od staneko
Petr HC, naprostá pravda .... ale je fakt, že na některých autech to tak vydrží i několik let .....

Napsal: ned lis 01, 2009 12:01
od r520
tak včera stáhl tátá okno u řidiče a přestalo stahování fungovat... nejde nahoru ani dolů... slyšel jsem že motorek stojí snad 3000... nejde to nějak předělat na manuál?
u segry felicie to takhle udělali...

Napsal: ned lis 01, 2009 20:34
od zelvotron
Projdi si téma el. stahování okýnek, je tam všechno ;)

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=956

Ale budu hodnej, takže krátkej souhrn:
Na manuál předělat jde, ale u nás neseženeš díly, na západ se dovážela jen elektrika.

Co to dělá? Jsou v podstatě tři možnosti:
Nedělá to vůbec nic, tj. nejde tam šťáva, problém obvykle ve spínačích mezi sedadly.
Jde tam šťáva, ale nic se neděje - obvykle jen zatuhlý mechanismus - jezdec, lanka, kladky, stačí sundat tapec, opatrně rozhýbat, promazat.
Chroupe to - je pytli převod v motorku -> výměna, myslím že by nebyl problém sehnat jetej.

To jestli jde šťáva nebo ne zjistíš snadno, při volnoběhu zkusíš spustit, zvednout okno, pokud jde do motorku proud, poznáš to na otáčkoměru - zatíží se odběrem motor a ručka se zhoupne. Pokud ne, šťáva do elmot. nejde.

Napsal: pon lis 02, 2009 07:29
od tavri
Tipoval bych třetí možnost, sjelo to dolů a tam si to chrouplo... rozebrat, poškozené díly opravit a namontovat zpátky. Chlapi tu měli problém s motorkem, u mě to byl ten navíjecí mechanismus a jeho kolečka.
Na manuál to snadno nepůjde - tuhle variantu bych zavrhnul... navíc je to krok zpět.
Už na to jen s úsměvem vzpomínám, od opravy (viz téma 2005) to funguje dodnes.

Napsal: pon lis 02, 2009 10:46
od Petr HC
r520 píše: ... tak včera stáhl tátá okno u řidiče a přestalo stahování fungovat... nejde nahoru ani dolů...
U mého vozu se toto stalo u obou zadních dveří a příčinou byly plachetky proti zatékání vody, které se uvolnily a namotaly do lanka stahovacího mechanizmu. Pokud tam nic nekřupe a motorek bere proud (poznáš také na rozsvícených světlech) je tato závada vysoce pravděpodobná.