Stránka 12 z 43

Napsal: ned zář 09, 2007 18:39
od Křečík Barbuška
Jsou oba oleje 15W40 a mají stejné API? Pokud ne, nemíchal bych, připadá mi to jako šetření na nesprávném místě.

Napsal: ned zář 09, 2007 19:14
od miso2087
Koko Loko píše:Jsou oba oleje 15W40 a mají stejné API? Pokud ne, nemíchal bych, připadá mi to jako šetření na nesprávném místě.
To neviem či sú také. Zistím. Ak by boli oba 15/40 nevadilo by to? Šetriť tu nechcem, to určite nie. Dal mi ich k autu predchádzajúci majiteľ, preto som chcel vedieť, že či ich môžem použiť.

Napsal: ned zář 09, 2007 19:29
od Křečík Barbuška
To ti tu nikdo se zárukou neřekne, něco z internetu http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus7 .

Napsal: ned zář 09, 2007 21:04
od Majo
urcite ich nemiesaj! Kup si 4litrovy Uniol a nalej ho tam, tie 2 litre Uniolu budes mat na dolievanie. A olej vymen po 4-5000km, znovu za Uniol, precistis si motor.

Napsal: pon zář 10, 2007 05:58
od vik2
Vzpomel jsem si na mou prihodu s olejovym filtrem, kdyz uz se tu o nich mluvi...

Kdyz jsem Nivku kupoval, motor bez vykonu a mazala tak max. 2 atm. a zrala olej desne.
Po nejakem case jsem menil olej. Z olejoveho filtru po vysroubovani nic neteklo. Byl uplne suchej. Totalne ucpanej. Takze motor mazal pouze pres ten nahradni okruh a olej se necistil....

Takze ted na novem motoru menim max. po 10tis. a to jeste v 5ti tis. vymeni jen samotnej filtr...

Napsal: pon zář 10, 2007 07:09
od Wolf
vik2 píše:Takze ted na novem motoru menim max. po 10tis. a to jeste v 5ti tis. vymeni jen samotnej filtr...
To je i muj styl. Uz jsem to tu kdysi psal, je treba si uvedomit, ze vyrobce uvadi pro vymenne intervaly maximalni lhuty, ktere jsou stanoveny na vicemene optimalni provozni podminky kazdeho vozidla. Jizda v prasnem prostredi, popojizdeni od semaforu k semaforu, dojizdeni dva kilometry do prace nebo caste starty jsou temto optimalnim podminkam velice vzdalene. W.

Napsal: pon zář 10, 2007 09:36
od Majo
to mi pripomenulo, ze uz mam na kombali nabehanych skoro 1000km a musim vymenit olej a filter(po druhy krat od poskladania motoru, prvy krat som menil po 70hodinach na volnobehu a cca 100km...) :D

Napsal: pon zář 10, 2007 10:47
od miso2087
Majo píše:urcite ich nemiesaj! Kup si 4litrovy Uniol a nalej ho tam, tie 2 litre Uniolu budes mat na dolievanie. A olej vymen po 4-5000km, znovu za Uniol, precistis si motor.
Chceš povedať, že za tých 4-5 tis. km to zožere tolko oleja? To snáď nie. Chlapík čo mi to predával hovoril, že tam olej dolieval ešte jeho dedo, ktorý už 2,5 roka nežije. Je už síce totálne zasraný a páchne spáleninou, ale stále je ho tam dost. No uvidíme...

Napsal: pon zář 10, 2007 11:17
od Majo
nie, chcem tym povedat ze olej sa tak skoro nepokazi a vzdy je dobre mat rezervu :P

Napsal: pon zář 10, 2007 11:39
od miso2087
Jasné. Malo by sa to aj prečistiť nejakým prípravkom? Alebo netreba. Lebo ten olej čo tam teraz je, - tak taký zaprasený a spálený som ešte nevidel.

Napsal: pon zář 10, 2007 14:04
od Maysner
vyli starej, vymen filtr nalej novej. a jak majo psal po 5000km jej znova vymen. tim ten motor aspon trochu proplachnes

Napsal: pon zář 10, 2007 22:37
od major
Tak článek je hotov, dnes jsem ho poslal Luďkovi. Tak snad to někomu k něčemu bude.
Jinak co se týče mísení různých značek a druhů olejů, tak bych to příliš nedoporučoval. Pouze když opravdu není jiná možnost. Ne, že by jste motor v důsledku tohoto aktu zničili, ale každý výrobce má jiné receptury obsahu aditiv a druhů základových olejů a v současnosti kdy si společnosti v rámci finančních úspor navzájem prodávají různé druhy již hotových olejů, není ani jistota, že dva oleje stejné značky vyrobil jeden výrobce. Smícháním tak můžete docílit snížení výkonnosti oleje.
V případě, že měníte olej a stará náplň je hodně znečištěná v důsledku nedodržení výměnné lhůty každopádně doporučuji proplach. Já to dělám u každé výměny oleje. Jako proplachovou náplň používám ten nejlevnější olej co se dá koupit, prostě vypustím starou náplň, aplikuji proplachovou, projedu se pár km a pak proplachovou náplň vypustím a naleji náplň provozní a namontuji nový olejový filtr.
Je možné ještě použít různé proplachovací přípravky, ale cenově to vyjde skoro na stejno.

Napsal: úte zář 11, 2007 13:02
od miso2087
Majo píše:urcite ich nemiesaj! Kup si 4litrovy Uniol a nalej ho tam, tie 2 litre Uniolu budes mat na dolievanie. A olej vymen po 4-5000km, znovu za Uniol, precistis si motor.
A môžem to tým zmiešaným olejom aspoň prepláchnuť? Chvíľu s tým pojazdiť (pár km) a vyliať.

Napsal: úte zář 11, 2007 13:18
od Teepee
miso2087 píše:A môžem to tým zmiešaným olejom aspoň prepláchnuť? Chvíľu s tým pojazdiť (pár km) a vyliať.
No a co si opsat z jednoho i druhého oleje údaje SAE (tam bude něco jako 15W-40, 15W-50 atp) a údaje API (tam bude něco jako SG/CD; SJ,SH/CF4 atp) a napsat nám to sem. My Ti poradíme, ke kterému z těch dvou dokoupit druhé dva litry (případně víc, ať máš na dolévání) a ten olej tam dáš.
Máme radït, ale když nevíme co máš, nemůžeme říct jestli to můžeš použít.

Napsal: úte zář 11, 2007 13:23
od miso2087
Oba sú 15W/40. Len u api sú iné čísla.