Stránka 12 z 21
Napsal: úte pro 04, 2007 21:00
od Štěpán
Koko Loko píše:Štěpán Getsko píše:Koko Loko píše:Kdyby to bylo nutné, myslím, že by to výrobce učinil sám
.
A proč si myslíš, že originál spodní čepy mají šroubek?!
Protože se tou dírkou kontrolovala vůle v čepu.
Horní měli taky dírku, ale ta byla zalisovaná nějakým plastem, zatímco spodní byl namazán a zaslepen šroubkem. Navíc z hlediska technologie je blbost kontrolovat vůli přes nějakou díru. Vůle se kontroluje jinak. ( radiálně a axiálně, ale né skrz díru. )
Napsal: úte pro 04, 2007 21:03
od Dusan
Uz sa to tu preberalo... maze sa to preto aby sa tam nedostala voda a prach. Taka ochrana +, ale samzozrejme musia byt prachovky OK.
Napsal: úte pro 04, 2007 21:05
od Křečík Barbuška
Nevidím jediný důvod proč do nových čepů od kvalitního výrobce (ty tři co uvedl Majo) něco navrtávat a strkat, kdyby tomu bylo třeba, zcela jistě by tuto úpravu předchystal ve výrobě.
Napsal: úte pro 04, 2007 21:08
od Křečík Barbuška
Štěpán Getsko píše:Navíc z hlediska technologie je blbost kontrolovat vůli přes nějakou díru. Vůle se kontroluje jinak.
Přečti si Tůmu.
Napsal: úte pro 04, 2007 21:09
od Štěpán
A reklama na bezúdržbový čepy ti nic neříká?! Baterky jsou taky bezúdržbový a přitom vysychaj!
Otec někdy v roce 1996 zgenerálkoval nápravu a od tý doby najel přes 100 000km a zatím se mu mimo prasklý nápravnice na ní nic neobjevilo. Ale pravdou je, že on na to mazání úchylnej. Čepy maže tak jednou za 5 000km a kardanku ani ne každých 1000km
Napsal: úte pro 04, 2007 21:14
od Dusan
nemazes vydrzi 30tkm.... vyrobca zarobi ,,,, namazes vydrzi 40tkm....
Napsal: úte pro 04, 2007 21:16
od dmatej
Říkám to zas - Italy nebrat, jeden takovej mi pustil Žigula na zem, vykrouhul si drážku ven z lůžka a udělal pápá. Šmejd za 280 Kč, zlatej niváckej ruskej noname za 150 (držel až do chvíle, kdy se moje a Žigulovo cesta rozešly
)
Napsal: úte pro 04, 2007 21:31
od Štěpán
Koko Loko píše:Přečti si Tůmu.
Tůma pro mě není směrodatnej! Pouze informativní. Mám originál příručku pro servisy přeloženou z ruštiny. Byla vydana na popud Volgovskýho Automobilového Závodu
Napsal: úte pro 04, 2007 21:35
od Křečík Barbuška
Štěpán Getsko píše:Tůma pro mě není směrodatnej! Pouze informativní.
Napsal: úte pro 04, 2007 23:23
od Honza 21061
Já mám šroubky ve všech 4 čepech, v létě jsem rozjel akci na promazání, ale poté, co jsem byl různě odrazován nemožností sehnat správné mazničky a dopátrat se toho i v servisech, jsem to vzdal s tím, že čepy jsou zkrátka s trvalou náplní a více se to neřeší.
Možná jsem si jeden právě tím zlikvidoval a zahájil cestu útrap s nekvalitními čepy.
Zkusím jeden z těch, co doporučuje Majo (nejvíce se kloním k RTS, příp. Lemforderu), víc asi nevymyslím. Budu panicky škubat volantem před každou nerovností a doufat, že mi někde ve 120 km/h neuletí kolo...
Napsal: stř pro 05, 2007 20:26
od Laďuša
A vidíte to, já na některých čepech mam i mazničky
Ovšem origo? Asi ne..
Napsal: čtv pro 06, 2007 20:59
od Dusan
nedaju sa zohnat ved su to klasika maznice na M6 priznam ze su blbe...ale. MAm urobenu maznicu aj inu na nej je caa 3cm 6hranna matka a na jej konci zaskrutkovana sruba M6 to zaskrutkujem do capu premazem , vyberiem a supnem srubku samozrejme ne dlhu aby to nechytalo v cape
Napsal: čtv pro 06, 2007 23:30
od Křečík Barbuška
Umíte tedy někdo namazat originální spodní čepy? Že bych je vzal na nějaký sraz, kde bych tento jistě vzrušující akt mohl se zatajeným dechem zhlédnout on-line.
Napsal: pát pro 07, 2007 01:27
od Honza 21061
Dušan: No, tak jsem to svým lajdáctvím oddělal...
Vadný čep samozřejmě podrobím pitvě a chtěl bych přijít na příčinu selhání. Prachovka se zatím tváří naprosto netknutá, ale možná po těch 22 letech stejně potřeboval domazat a bylo by to OK. Stalo se...
Napsal: pát pro 07, 2007 18:03
od Nemo
Co se mazání čepů týče, dělám občas takovou,...no někomu to přijde jako čuňárna.
Prostě natáhnu do injekční stříkačky hustý převodový olej, nasadím silnější jehlu, propíchnu opatrně prachovku v nějakém méně namáhaném místě a frknu tam nějaký ten kubíček.
Zkušenosti zatím jen ty nejlepší.
Do spodních to nateče, do horních vyvzlíná.