Stránka 12 z 46

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob črc 23, 2016 08:21
od Marek
Ale já jsem to už zohlednil, to neměj strach.

Jestliže mám na dCi při 2000 rpm 240 Nm a benzinový motor 1,6 má při 4200 rpm 152 Nm (142 Nm při 3000 rpm), pak na kolech jemně vítězí naftová verze. Nejdelší převod na dCi má při 2000 rpm 103 km/h, u benzinu je tam při téže rychlosti cca 3000 rpm. Takže podělíme-li hodnotu točivého momentu obou motorů otáčkami na poslední kvalt, není co řešit.

Zjednodušeně řečeno mohu pro porovnání točivých momentů na kolech obou vozů udělat jednoduchou věc: číslo 142 vynásobit hodnotou 1,5 a porovnat výsledek s číslem 240.
Samozřejmě pokud bychom šli do vysokých otáček, tedy přes těch cca 4500 (kde nafta končí), pak vítězí benzinová verze, a to na hodnotu výkonu 83 vs. 78kW. Naftová verze bude muset řadit nahoru, zatímco benzinová může točit dál - to jí zvýhodní.

Vzhledem k tomu, že jsem naftomil, vysoké otáčky mě vůbec nezajímají. Mně úplně stačí otáčky do cca 2600, kde moje dCi má rychlost cca 130 km/h GPS. Víc se u nás stejně jezdit nesmí.


zelvotron píše:V praxi spíš v obou případech budou plus mínus ty hodnoty v určitých rychlostech u obou motorů obdobný a potom obě ty auta budou mít cca stejný dynamický vlastnosti, byť se subjektivně budou chovat jinak. Toť vše.
Jo, tak to v tomhle případě vlastně i je. Protože nafty mají delší kvalty než benziny, hodnoty točivých momentů na kolech obou vozů se jakoby dost srovnávají. Faktem je, že naftové motory mají vyšší hodnoty točivých momentů od podstatně nižších otáček, proto se jakoby subjektivně zdá, že mají lepší odpich. Naopak víceventilový atmosférický benzin má lepší hodnoty ve vyšších otáčkách, kam naftový motor pro svou konstrukci a princip fungování mnohdy ani nemůže.

Takže v rozjezdu poskočí o půl délky vozu nafta, záhy ji benzin dostihne a na cílové pásce mohou být klidně plus minus společně.


Nicméně faktem je, a to asi není třeba komentovat, že v praxi se na výkon nejezdí. Neznám nikoho, kdo by s běžným autem v běžném provozu jezdil trvale na otáčkách maximálního výkonu. Jezdí se na krouťák. Proto mě hodnota a průběh točivého momentu zajímá mnohem víc, než matematicky vypočítaná hodnota výkonu.

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob črc 23, 2016 12:36
od Marek
Ještě se nabízí motor 1,4i 16V s výkonem 72kW. Ale nemůžu se zbavit dojmu, že 1,6 je lepší volba. Zejména s ohledem na váhu auta.

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob črc 23, 2016 16:51
od zelvotron
Ta 1,4 má časování ventilů? U tý 1,6 je to právě jedna z bolestí, že na ní čas od času odchází ten přesuvník vačkový hřídele. Pokud by to 1,4 neměla tak by to byla asi jediná její potencionální výhoda, u obou potom můžou bejt problematický zapalovací cívky.
Marek píše:Nicméně faktem je, a to asi není třeba komentovat, že v praxi se na výkon nejezdí. Neznám nikoho, kdo by s běžným autem v běžném provozu jezdil trvale na otáčkách maximálního výkonu. Jezdí se na krouťák. Proto mě hodnota a průběh točivého momentu zajímá mnohem víc, než matematicky vypočítaná hodnota výkonu.
Jo s tím souhlasím, jen to akorát svádí k tomu obecně oblíbenýmu zjednodušení porovnávat pak např. těch 250 vs 150 což je sice pěkný, ale s ohledem právě na ty převody už to potom může bejt úplně jinak, což už si právě spousta lidí, nejen laiků, neuvědomí.

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob črc 23, 2016 18:32
od Marek
Mám za to, že ten variábl to nemá. Jinak jsou ty motory vlastně dost podobné, rozdíl je 10,5 mm ve zdvihu pístů.

Je to slabší brácha, točivý moment je "jen" 127Nm, ovšem zase při nižších otáčkách 3750 rpm (motorizace 1,6 má maximum 152Nm až na 4000-4200 rpm).

Moje paní není žádný závodník, takže si myslím, že by jí i ta 1,4 mohla stačit. Navíc by měla být ještě o cca půllitr úspornější.

Jde mi o to, že vozů s motorem 1,4 je v nabídce trochu víc a jsou poměrně pěkné, navíc často levnější. Pokud najdu pěknou 1,6-ku, je drahá jako čokoláda. Na druhou stranu motorizace 1,4 nemají kdovíjakou výbavu, zpravidla jsou to spíš takové social verze. My trváme aspoň na takové výbavě, jako má ten náš první Renda, navíc s již zabudovaným tempomatem (stačí, že ho budu bastlit do jednoho auta.....). A to je u 1,4 trochu problém.

Musím to pohledat.............

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob črc 23, 2016 20:00
od zelvotron
Předpokládám ta 1,4 byla základ, tudíž ta kombinace se social edition výbavou bude asi hodně častá, na druhou stranu by to mohlo znamenant nižší nájezd a auta v lepším stavu.

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob črc 23, 2016 20:21
od Marek
Jenže představ si situaci:

Máme doma stejné auto, které má určitou výbavu. Poměrně vysokou. Koupil bys druhý, naprosto stejný vůz, s nižší výbavou, když sis na něco prostě zvykl?

Moje paní chce digitální klimu, tempomat, dešťový senzor a automat na vnější osvětlení. To máme a na to jsme zvyklí. Já ji chápu a nemyslím si, že chce moc. Prostě jsme si na to zvykli a rádi bychom to i v druhém voze.

Uvidím. Projdu to a rozhodnu se podle okolností.

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob črc 23, 2016 20:23
od Křečík Barbuška
Destovy senzor? To je treba? :rabbit:

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob črc 23, 2016 20:50
od Marek
Pro někoho možná ne. Ale kdo to zkusil, nechce nic jiného.



Zrovna se procházím internetem a teď hned okamžitě bych mohl mít dva. Červený, tmavě modrý. Oba s motorem 1,6/16V, oba s naprosto stejnou výbavou - tou, co už máme + tempomat navíc. Oba ročník 2008-09, oba najeto 150-200 tkm. Oba za prakticky stejnou cenu, cca 80.000 Kč.

Jenže banka mi ještě neuvolnila peníze :-(.



Stejně mi připadá cena těch ojetin Mégane podstatně nižší, než u koncernu. Kdybych chtěl dvojkovou Octavii, což je srovnatelný vůz, v roku 2008, v combi verzi a s podobnou výbavou, dal bych dvakrát tolik. Přestože cena nového vozu byla srovnatelná jako u Renaultu. Je to opravdu jen tím, že je to koncern, a proto je to tak drahé? Pokud ano, pak nechápu ty lidi, co ten koncern neustále a pořád dokola kupují.

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob črc 23, 2016 20:57
od uha2324
destovy senzor - sterac stira automaticky, to ma uz nejakou dobu skoro kazde auto. a je to docela dobre, treba kdyz auto necekane nahodi vodou protijedouci kamion, kriticka doba bez vyhledu je minimalni a bez paniky.
koukam ze lidi si zvykaji velmi rychle :lol:
mozna by to chtelo zkusit i jine auto a pak by se uz nedalo jit ani do Megane, protoze clovek si preci zvyka rychle. ono porovnávat s Matizem a dvacet let starym Fordem je dost jednoduche, to je dnes kazde auto super.
proti Megane nic nemám, ale vyvoj v tomto tématu je zajimavy. nakonec ja mam tri 2103, coz taky není uplne v norme :mrgreen:

Re: Jdeme do nového

Napsal: sob črc 23, 2016 20:59
od Marek
My nechceme jiné auto, pouze Mégane. Chci mít dva identické vozy, přes to nejede vlak. To byl vlastně takový můj věčný sen - mít doma stejná auta. Z hlediska servisu je to to nejlepší řešení.
Jsem ochoten připustit rozdíl v pohonné jednotce - ženě bude pro její způsob užívání zřejmě lépe vyhovovat benzin. Především proto, že víc jezdí po městě, a také pro větší blbuvzdornost benzinových motorů.

Jen tak mimochodem - to, že doma mám Matiza a Galaxy z minulého milénia, rozhodně neznamená, že neznám modernější vozy. To jen pro úplnost ;-).
Hledal jsem velmi dlouho, než jsem se rozhodl koupit právě Mégane. Měli jsme dost limitů a zásadních požadavků. Jedině tento model nám je všechny splnil. Jiná ojetina ani vzdáleně, jediná Astra H Caravan se přiblížila (ale nelíbil se nám interiér). Ostatně proto nám Mégane maximálně vyhovuje a ostatně proto chceme stejný druhý vůz. Jak prosté.....

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned črc 24, 2016 07:59
od zelvotron
Taky jsem na to díky tvýmu tématu zběžně koukal a taky mě ta láce meganů překvapila, no asi je to tím že je to renault, navíc se lidi budou bát tý karty, navíc ten hatchback je vzhledově dost zvláštní, což taky hromadu lidí odradí.

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned črc 24, 2016 12:24
od Marek
Já se bavím pouze o verzi Grandtour. Hatchbacků je jako šafránu, navíc o ten nemám zájem. Celkově je lidi moc nechtěli, má to malý kufr a škaredou záď, takže i ojetin je tím pádem málo.

My chceme i druhý vůz v dlouhé verzi. A myslím si, že ten se vzhledově povedl.

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned črc 24, 2016 17:56
od vodis
V 1,6 benzín přesuvník je. Mě začal zlobit při najetých 35000 km.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pon črc 25, 2016 19:32
od zelvotron
jj u 1,6 je to kolorit, ale u tý 1,4 právě nevím, ale řek bych že to tam možná nebude, i když 72 kW na 1,4 je dost slušný, ale dávalo se to i do thallí, ve kterých to mmj. jede hezky.

Re: Jdeme do nového

Napsal: úte črc 26, 2016 08:55
od Marek
Na motorech 1,4 to není, ty mají obě rozvodová kola napevno.

Ano, 72kW u 1,4 není špatná hodnota, ale jak jsem tu už mnohokrát psal - výkon motoru mě vůbec nezajímá, protože prakticky o ničem nevypovídá. Zajímavější je hodnota a průběh točivého momentu. Maximum není velké, pouhých 127 Nm, což na takhle velký vůz opravdu není nic moc. O moc kratší rychlosti to mít nemůže, protože už motorizace 1,6 je má dost krátké. Takže ještě kratší rychlosti už snad ani nepřipadají v úvahu (tedy myslím pro mě).

Spíš se kloníme k té 1,6-ce, i za cenu rizika nějakých těch případných problémů s tím časovacím kolem. Není to nic častého, prý se problém objeví tu a tam. Řekněme asi tak tu a tam, jako se tu a tam objeví problém s ojničními šálami na 1,5dCi. Takže mě to tak nějak nechává ledově klidným.
Kupuju ojeté auto, nekupuju nový RollsRoyce. Každá ojetina, a to bez výjimky, má svá rizika a slabé místečko. Takže ani Renault nemůže být výjimkou.