Koukám, že Martin už objevil i téma na foru, takže v návaznosti na včerejší e-mail:
HugoLe píše:...
Narazil som na problem jedneho nefunkcneho tlmicu. Naopak ten druhy sa hybe az moc podozrivo vela.
Prave ten je obteceny sa pohybuje a ten tvrdy je zasa suchy. Mne to pripada ze je to naopak. Treba to opravit.
Chcem sa opytat na podrobnosti, ako tlmice zrepasovat pripadne co k tomu potrebujem. (parametre tlmica, silenblokov a skrutiek)
Existuje moderna nahrada tlmica s podobnymi parametrami?
Neviem ako sa pouziva vačka č.7 a naco ma funkciu odomykania.
Je tiez otazne ci treba menit silentbloky a ake maju parametre.
Za odpoved vopred dakujem a pozdravujem.Martin
Na většinu otázek odpovědi neznám, jediné co jsem dělal - ďoplňoval jsem do jednoho tlumiče kapalinu.
Tlumič je rozebíratelný. Na straně pístnice je "matice - zátka". Je podobná matici z karboflexy - jsou v ní 4 zahloubení pro klíč. Matice se vytočí a vnitřek se dá vyčistit a doplnit tlumičovým olejem.
HugoLe píše:... jeden je suchý a tvrdý, druhý je obtečený a měkký ...
... heh - to mi připomnělo jeden vtípek s popisem PPÚ: třeme jej tak dlouho, až pustí šťávu a změkne
. Ale k tématu: suchý a tvrdý znamená, že se stlačuje těžce = tlumič je Ok. Ten obtečený a měkký = je vyteklý a netlumí, tím lze stlačit mnohem lehčeji - ten je potřeba min. doplnit tlumičovým olejem.
A co se týče vačky - někde jsem tady dával oskenovaný návod, tam je to popsaný. V rychlosti: mění se tím tvrdost pružiny v závislosti na zatížení vozíku (je cca v polovině předchozí strany).
L.