Stránka 12 z 12
Re: Elektromobily
Napsal: ned úno 03, 2013 19:06
od Laďuša
Jardo, pamatuješ, na minulej schůzi teď ve čtvrtek jsme zrovna tuto téma taky řešili

Já jsem v tom optimista. Taky jsme měli přednášku na FELu, přímo od člověka, co je ve vývoji elektromobilů už léta, má třeba prsty v elektrickej Tatře Beta. Dával nam tam i výpočty, co se týče cyklů, ceny a výměny, i tak to vycházelo líp, než benzín. Zatim je tam ale to dobíjení a prvotní pořízení. Vsadim se, že jsem to psal už i v tutom tématu, i ty energie zdrojů, schvalně to tu po odeslání projdu. Já jsem ale optimista a věřim, že pořádných elektroaut se dožíju. O elektrobusu třeba taky uvažujou ve Škodě electric, nebyl by prej problém už teď vyrobit stroj, kterej zvládne celej den jezdit linku, ovšem vešlo by se tam tak 10 lidí

Takže se uvažuje o výměnach bateriových paků na konečných a nebo indukční dobíjení. To by se mi vůbec líbilo nejvíc, ale už nevěřim, že by infrastruktura na to byla použitelná v rámci celýho státu, toho se asi ani ty pravnucí nedožíjou. Ale v rámci MHD by to mohlo bejt fajn.
Re: Elektromobily
Napsal: ned úno 03, 2013 19:39
od MacGyver
Za 40 let dojde ropa a uvidíme

. Zase nevidím nějakou výhodu v budouvání indukčního dobíjení pouze v trase MHD, to už snad vyjde levnějš natáhnout dva dráty a poslat tam trolejbus, v ideálním případě 15Tr!!
Re: Elektromobily
Napsal: čtv bře 14, 2013 07:44
od dvk
Re: Elektromobily
Napsal: čtv bře 14, 2013 07:55
od JmJ
Ted jsem nekde viedel, ze se zkousi misto dobijeni baterii ukladat energii v podobe stlaceneho vzduchu. Samozrejme to nebylo mysleno jako plnohodnotny pohon, ale jako pohon pomocny. Pri brzdeni se plni tlakova nadoba, behem rozjedzu stlaceny vzduch pomaha. Neprovadel jsem hluboke matematicke operace, ale ten napad se mi libi. Tlakova nadoba je na vyrobu, pouzivani a likvidaci urcite ekologictejsi nez baterie.
Re: Elektromobily
Napsal: čtv bře 14, 2013 09:05
od Petr HC
Už před cca 50ti lety jezdily v hlubinných dolech s nebezpečím výbuchu metanu lokomotivy na stlačený vzduch.
Re: Elektromobily
Napsal: čtv bře 14, 2013 18:20
od zelvotron
JmJ píše:Ted jsem nekde viedel, ze se zkousi misto dobijeni baterii ukladat energii v podobe stlaceneho vzduchu. Samozrejme to nebylo mysleno jako plnohodnotny pohon, ale jako pohon pomocny. Pri brzdeni se plni tlakova nadoba, behem rozjedzu stlaceny vzduch pomaha. Neprovadel jsem hluboke matematicke operace, ale ten napad se mi libi. Tlakova nadoba je na vyrobu, pouzivani a likvidaci urcite ekologictejsi nez baterie.
Není to příliš efektivní - tepelné ztráty při kompresi atd.
Re: Elektromobily
Napsal: čtv bře 14, 2013 18:32
od JmJ
zelvotron píše:JmJ píše:Ted jsem nekde viedel, ze se zkousi misto dobijeni baterii ukladat energii v podobe stlaceneho vzduchu. Samozrejme to nebylo mysleno jako plnohodnotny pohon, ale jako pohon pomocny. Pri brzdeni se plni tlakova nadoba, behem rozjedzu stlaceny vzduch pomaha. Neprovadel jsem hluboke matematicke operace, ale ten napad se mi libi. Tlakova nadoba je na vyrobu, pouzivani a likvidaci urcite ekologictejsi nez baterie.
Není to příliš efektivní - tepelné ztráty při kompresi atd.
Super uzas to nebude, ale zajimalo by me, jestli je to mene efektivni nez baterie.
Re: Elektromobily
Napsal: čtv bře 14, 2013 19:59
od Petr HC
Je známo, že stlačený vzduch je jedním z nejdražších pohonných medií. Toto bylo několikrát v literatuře srovnáváno s elektrickým, hydraulickým a plynovým pohonem (např. Sborník ze symposia "Využití tlakového vzduchu" z roku 1991 -2 Zbrojovka Vsetín).
Teď ale budu "střílet od boku".
Při akumulaci a spotřebě jak el,energie, tak při akumulaci a spotřebě tlakové energie (vč. rekuperace) dochází k velkým ztrátám. Když si tipnu, že budou podobně velké, mluví v neprospěch stlačeného vzduchu další faktory - nutnost mazání pneumotoru, nebezpečí z tlakových nádob, revize tlakových nádob, nutnost odkalování kondenzované vody a oleje, odpadní olej, mnohem menší životnost pneumotoru proti elmotoru a značné snížení účinnosti pneumotoru při tlumení jeho hluku. Kdo někdy slyšel pneumatickou vrtačku, brusku a p. jistě to potvrdí.
Zabýval jsem se dost do hloubky podobnými problémy při srovnávání ekonomiky tkalcovských stavů - člunkové, jehlové, pásové, projektilové, hydraulické, pneumatické. Vždy však šlo o srovnávání bez akumulace a rekuperace energie - proto ta "střelba".
Re: Elektromobily
Napsal: úte říj 01, 2013 17:36
od Raduz