Stránka 12 z 61

Napsal: čtv říj 08, 2009 19:45
od dt4x4
vik2 píše:Zivotnost nevim.
osobni zkusenost nemam.
ALE maji je lidi co semnou chodej offroadit. Trebas i Netopyr.
muj subektivni nazor. guma vhodna 50/50 silnice /teren
v terenu funguje celkem slusne.....

nejaka videa z lehkeho terenu:
http://www.youtube.com/watch?v=rOHxYV6tpqs
http://www.youtube.com/watch?v=Fii_GQhtqxE

nafoukane cca 1atm.
To jsem potřeboval vědět děkuju.

Napsal: čtv říj 08, 2009 19:50
od dt4x4
Netopýr píše:myslím, že obyčejná váha by odpověděla :c)

vraník je protektor, tzn. kopie (pochybuju, že by měly vlastní vývoj), podle někoho tady na foru má téměř stejný vzorek nějaký ital.

a jestli se jedná o stejnou gumu, tedy protektor, jednoduše zjistíš na váze, protože protektory jsou o pár kilo těžší :c)

T.
PS. když T2k jsou na "těžké až extrémní podmínky", tak k čomu jsou potom takové T3? :c)))
PPS. aby mne původce tohoto vlákna špatně nepochopil, nedělám si srandu ze vzorku, mám ho na nivě v rozměru 205R16 a jsem s ním absolutně spokojený, dělám si srandu z toho co je napsané na webu :c)
To máš na té Nivě 205/80/16 ? http://www.youtube.com/watch?v=rOHxYV6tpqs bez řezání a zvyšování ??

Napsal: čtv říj 08, 2009 20:35
od vik2

Napsal: pát říj 09, 2009 05:55
od dt4x4
vik2 píše:no jo vpodstate seriovka:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0
Můžeš mě říct jak se změní jízdní vlastnosti myslím jen řízení Nivy když ji vpředu zvednu o 3 cm? Pořád se tomu bráním, jak jsem už psal dřív když jsem to udělal, tak v zatáčce se mě nevracel volant je možný, že když udělám sbíhavost vrátí se to do normálu ? Další odrazující věc jsou klouby. To mírný praskání na videu co jsi včera poslal jsou klouby, že ? Je to tím, že je zvedlá o 5 cm, nebo to dělá pokaždém zvednutí ? Nikdy nechci jezdit žádný extrémy, jak ty a Majo, ale jen mít schopnější Nivu na občasný poježdění. Taky mám rád bláto na střeše.........

Napsal: pát říj 09, 2009 06:48
od vik2
zvednuti o 3cm, znamena podlozeni spodnich misek pruzin o 1.5 az 2cm. Idealni je podlozit je trojuhelnikama(3,5-az-0,5 cm vysoke), pruziny se dostanou tak do roviny.
Horni cep kdyz podlozis, tak jen dorovnas zpatky krizeni. Idealne podlozit o stejnou vysku jako dole, nebo malinko vice. rekneme 3cm...
Dalsi vec, vyhodit stabilizator. Zmekci se podvozek. kola lepe pracuji v terenu.

Jizdni vlastnosti na silnici??
Ja osobne, pri bezne jizde 70-100km/h pozoroval jen jednu vec. Vetsi naklaneni auta. Auto se naklonilo, ale stopu drzelo. Daleko vetsi vliv na jizdu po silnici maji pneumatiky. MT se nikdy nevyrovnaji silnicnim vzorkum.

zataceni?? nevraci se?? zvednutim se zmeni odklon kol. kdyz vyhodis podlozky pod hornim ramenem, castecne to dozenes. je to individualni. Podle zvednuti. Ja trebas to dohnal. Dokonce jsem vyhazel vsechny, a tim dostal kola mirne do "A" takze to bylo pro silnici dobre....

Vseobecne neni dobre predek podkladat vice jak 4cm, pak uz mas problem s rizenim. cepama rizeni.

Zdvihnutie predku

Napsal: pát říj 09, 2009 06:53
od Paťo Zvolen
Caw kolego, mne to v konečnom sumáre vyšlo tak, že predok je zdvihnutý o myslím, že 9cm, vôbec to nie je brutal, nejazdím brutal a len sa mi to vyrovnalo so zadkom. O tom vracaní / nevracaní nič neviem, nič takéto som nepostrehol, tak ako u seba, tak isto aj u iných čo viem že dvíhali (neraz aj omnoho viac). Jazdné vlastnosti sa zmenia akurát tak, že ak máš navyše vybratý stabilizátor, tak musíš / mal by si, ak ti je život milý jazdiť nempomerne opatrnejšie.
Príklad: Pred zdvihnutím, v sériovom stave som mal maximálku (podľa GPSa bez predného stabilizátora) 134 km/h myslím. Teraz keď som o 9 cm vyššie sa viac ako 105 - 110 km/h nemodvážim. Podotýkam, že na geometriu som šiel obratom po tomto "operačnom" úkone a auto ide po pustení volantu rovnooooo xxx m.
Pukanie : Tak toto je bohužial nempíjemný a sprievodný jav s ktorým som sa musel popasovať. Pravá strana "pukala" obratom po zdvihnutí dosť a potom čoraz viac, ľavú nembolo počuť. Po výmene vonkajšieho homokĺbu a vnútornej poloosi pravá strana stíchla a ....... začalo byť počuľ jemne ľavú, ktorá bola dovtedy prehlušená. Čiže ako ďaľšiu nemvyhnutnú investícu (ak sa nemieniš zmieriť s buchotom odkiaľkoľvek spredu) očakávaj minimálne 2x vonkajšie homokĺby + vnútorné poloosy (snáď som to dobre napísal, ak nie Majo ma opraví :wink: )

Napsal: pát říj 09, 2009 12:55
od dt4x4
Pánové děkuju za váš čas a vaše rady. :D

Napsal: pát říj 09, 2009 17:42
od dt4x4
vik2 píše:[glow=yellow]zvednuti o 3cm, znamena podlozeni spodnich misek pruzin o 1.5 az 2cm. Idealni je podlozit je trojuhelnikama(3,5-az-0,5 cm vysoke), pruziny se dostanou tak do roviny.[/glow][glow=red]Horni cep kdyz podlozis, tak jen dorovnas zpatky krizeni. Idealne podlozit o stejnou vysku jako dole, nebo malinko vice. rekneme 3cm...
Dalsi vec, vyhodit stabilizator. Zmekci se podvozek. kola lepe pracuji v terenu.[/glow]
Jizdni vlastnosti na silnici??
Ja osobne, pri bezne jizde 70-100km/h pozoroval jen jednu vec. Vetsi naklaneni auta. Auto se naklonilo, ale stopu drzelo. Daleko vetsi vliv na jizdu po silnici maji pneumatiky. MT se nikdy nevyrovnaji silnicnim vzorkum.

zataceni?? nevraci se?? zvednutim se zmeni odklon kol. kdyz vyhodis podlozky pod hornim ramenem, castecne to dozenes. je to individualni. Podle zvednuti. Ja trebas to dohnal. Dokonce jsem vyhazel vsechny, a tim dostal kola mirne do "A" takze to bylo pro silnici dobre....

Vseobecne neni dobre predek podkladat vice jak 4cm, pak uz mas problem s rizenim.
cepama rizeni.
[glow=green][/glow]

Takže myslíš, že k efektu zvýšení předku stačí podložit jen spodní misky ? Nebo jsem to blbě pochopil ?

Napsal: sob říj 10, 2009 16:30
od vik2
predek zvednes podlozenim misek pod pruzinama. to vpodstate staci.
ALE
horni rameno se bude drive opirat o doraz(ta horni spicata guma, co kouka z hornich misek pruzin). uz tak male krizeni se zmensi.
proto se podklada i horni cep, aby se chod ramen obnovil do puvodniho rozsahu.

http://forum.ladaklub.com/download.php?id=15305

k fotu: kdyz tam ten lesklej valec nebude, horni rameno bude skoro na dorazu, kolo bude i pri male nerovnosti vyvesene na maximum.

Napsal: sob říj 10, 2009 19:07
od dt4x4
vik2 píše:predek zvednes podlozenim misek pod pruzinama. to vpodstate staci.
ALE
horni rameno se bude drive opirat o doraz(ta horni spicata guma, co kouka z hornich misek pruzin). uz tak male krizeni se zmensi.
proto se podklada i horni cep, aby se chod ramen obnovil do puvodniho rozsahu.

http://forum.ladaklub.com/download.php?id=15305

k fotu: kdyz tam ten lesklej valec nebude, horni rameno bude skoro na dorazu, kolo bude i pri male nerovnosti vyvesene na maximum.
Jo tomu rozumím, ale podložením horního ramena změníš podstatně odklon předního kola. Co pak s tím ? Vyrovná se to když uděláš sbíhavost ? Nebo proč se ta sbíhavost při zvedání předku vlastně dělá? Když s čepama řízení nic neděláš ?

Napsal: ned říj 11, 2009 09:54
od Majo
Po AKOMKOLVEK zasahu do napravy je potrebne urobit KOMPLETNE nastavenie geometrie. To znamena: ODKLON, ZAKLON, ZBIEHAVOST :!:

Napsal: pon říj 12, 2009 00:41
od jackfree
jdou na nivu na origo ráfky bez podložek pneu vraník 2000 TRUCK 205/80R16 nebo to nebude dělat na serii dobrotu?

Napsal: pon říj 12, 2009 06:05
od vik2
Zacinam si na tomhle foru pripadat jako mezi tupcema.
To jsou porad dokola ty same otazky ve vsech moznych tematech.

-jaky gumy bez zvedani(obvykle 205R16)
-jake jine disky
-k cemu jsou paky a jak je radit
- jak funguje 4x4 u Nivy

a podobne, porad dokola v novych tematech. nebo i v starych ktery zacinaly na jine tema...

Napsal: pon říj 12, 2009 08:12
od jiri.k
moderator nemoderuje..

Napsal: pon říj 12, 2009 09:32
od Majo
:P
skor by som povedal, ze ludia nedokazu citat nic viac ako svoje vlastne prispevky a bezprostredne odpovede na ne. A aj to niekomu moze robit problemy :ANAL: