Stránka 12 z 12

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: pát říj 07, 2011 14:43
od Teepee
Když je limit vrtule cituji: "při jednom vytočení motoru tam, kam i král chodí o samotě", tak to určitě nebude limit objemu vzduchu, který vrtule protlačí chladičem :x :roll: .

Jak jsem již naznačil, MartasBrno vrtule, není první, která Markovo seřizování nevydržela, kdysi v Bechyni se rozletěla vrtule na zelené 2103 ze Slovenska (majitele tuším Jaano, dávno sem nechodí), což Marek komentoval slovy ve smyslu: Jéé, já zapoměl, že tohle je nulatrojka, která ještě nemá elektrickéj větrák.

Pak tchánova 2102 jednou jedinkrát údajně nedojela, protože mu při podřazení rozsekla upadlá vrtule chladič.

Takže máme tři vrtule, které neunesly vysoké otáčky. Není to jen hypotetická úvaha, je to prakticky vyzkoušené, že vrtule prostě nemusí vydržet vše.
Samozřejmě jde uvažovat hypoteticky nad stářím toho plastu, nad tím jakými teplotami prošel atp.

Dále pak zkušenost, kdy se mi viskozní spojka u Sierry zasekla, a jedním z důvodů, proč jsem kupoval docela drahou novou bylo i to, že spojka umožní vrtuli dosáhnout maximálně asi 2500 ot/min, jinak hrozí destrukce vrtule. (a pak ještě zřejmé souvislosti jako rychlé opotřebení ložisek vodní pumpy, zvýšení spotřeby, hluku atp.)

Logicky by u LADY měla vrtule snést maximální předepsané otáčky motoru, takže limit bych viděl někde tam, co zmínil Hurikán. Dosažitelné otáčky jak víme, jsou něco trochu jiného...

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: pát říj 07, 2011 15:24
od Vašátor
Na druhou stranu ovšem některé vrtule vydrží nemožné. Na své první 2101 se sníženou hlavou a upraveným karburátorem jsem motor točil co to dá, z toho jednou úplně do mrtva .... motor začal škubat, tachometr na druhý rychlostí stupeň ukazoval 120km/h a otáčkoměr padal někde ze svého úplného konce. Pravda, měl jsem obutá litá kola nestandartního rozměru a palubku 2106, což rychlost mohlo výrazně zkreslit. Nicméně vrtule toto všechno přežila bez jediného náznaku poločasu rozpadu.

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: pát říj 07, 2011 21:48
od MartasBrno
Teepee, ta debata je o ničem, protože jak píšeš, že máme tři vrtule a že to není hypotetická úvaha, tak ti vyvrátím tu druhou myšlenku a řeknu, že jejich stáří a to co zažily taky není hypotetická úvaha, nota bene, jestli něco víš o stárnutí plastů, a o starých plastech obecně, tak je jasný, že se něco z toho občas rozletí. :P

Kombík jezdí i bez vrtule. A než tam budu dávat jinou, dobře si to rozmyslím. Samozřejmě ne proto, že by mohla rupnout :lol: :lol: :lol: ale proto, že se mi s tím nechce drbat. :butthead:

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: pát říj 07, 2011 22:39
od Křečík Barbuška
Vrtule v pětce či kombajnu snesla točení, až do bezvědomí. A to byla v pětce rozvážená politím barvou a v kombálu uštípnutím kousku listu pravděpodobně při servisních pracích. Je to o náhodě, žádné pravidla bych v tom nehledal.

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: pát lis 18, 2011 16:47
od MartasBrno
A ode dneška je kombík v zimovišti. Dostal náklad do kufru, kapku benzínu, myčku, sušení, no a teď čeká na suché prosluněné jaro. To se načeká co? :-D

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: pát lis 18, 2011 17:32
od Křečík Barbuška
K čemu ten náklad do kufru?

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: pát lis 18, 2011 17:52
od MartasBrno
Abych neměl doma bordel :-)

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: pát lis 18, 2011 18:03
od Křečík Barbuška
Hm, tak to já bych si asi musel koupit skříňovou Avii :mrgreen: .

Re: Martasova nuladvojka

Napsal: úte lis 06, 2012 20:20
od MartasBrno
Tak, posledně byl kombík na srazu v Jedovnici. Teď po nějaké odmlce je kombík už asi týden ve službě, vyměněna brzdová kapalina (nepřejte si vědět, co z toho teklo), Stále neosazen ani šusplech pod motor, ani kryt vrtule na chladiči, a ani vrtule chladiče a ničemu to nevadí, i poskakování ve městě za tohoto počasí je naprosto v pohodě. Odvezl nějakých pár metráků nákladu, a teď ho chválím za lehké řízení, dobrou akceleraci a po výměně světel i za dobré vidění přes dobré nerozbité čelní sklo. Mám rád, když páčky větrání a topení skutečně fungují, jdou lehce, v nezamženém špíglu jde vidět, a tak dále.

Výměna světel byla opravdu nutná, na svícení a neoslňování protijedoucích si silně zakládám a vyžaduji je od ostatních. Nedávno jsem málem zažil střet motorky (VW Beetle černé barvy s nefunkční levou polovinou osvětlení = na kriminál!!!) s jiným vozem. Lidi jsou kokoti.
Místo starých světel v nedůstojném stavu jsme dal halogeny ze zásob, oba si prošly očistnou kůrou a vypadají skoor jako nové. Vzhledem k tomu, že u kombíka z roku 81 jsou již světla přes relé originál z výroby, nikoliv přes páčku pod volantem, je to z hlediska elektriky na dobré cestě k dlouhodobé funkci.
Samozřejmě, že jsem přeleštil obroučky, stejně jako upevňovací rámečky a i parkovačky dal nové nezačerněné používáním, tak na vzhledu to silně dostalo, ale fotku opět nemám :-D Snad příště.