Re: Martasova nuladvojka
Napsal: pát říj 07, 2011 14:43
Když je limit vrtule cituji: "při jednom vytočení motoru tam, kam i král chodí o samotě", tak to určitě nebude limit objemu vzduchu, který vrtule protlačí chladičem .
Jak jsem již naznačil, MartasBrno vrtule, není první, která Markovo seřizování nevydržela, kdysi v Bechyni se rozletěla vrtule na zelené 2103 ze Slovenska (majitele tuším Jaano, dávno sem nechodí), což Marek komentoval slovy ve smyslu: Jéé, já zapoměl, že tohle je nulatrojka, která ještě nemá elektrickéj větrák.
Pak tchánova 2102 jednou jedinkrát údajně nedojela, protože mu při podřazení rozsekla upadlá vrtule chladič.
Takže máme tři vrtule, které neunesly vysoké otáčky. Není to jen hypotetická úvaha, je to prakticky vyzkoušené, že vrtule prostě nemusí vydržet vše.
Samozřejmě jde uvažovat hypoteticky nad stářím toho plastu, nad tím jakými teplotami prošel atp.
Dále pak zkušenost, kdy se mi viskozní spojka u Sierry zasekla, a jedním z důvodů, proč jsem kupoval docela drahou novou bylo i to, že spojka umožní vrtuli dosáhnout maximálně asi 2500 ot/min, jinak hrozí destrukce vrtule. (a pak ještě zřejmé souvislosti jako rychlé opotřebení ložisek vodní pumpy, zvýšení spotřeby, hluku atp.)
Logicky by u LADY měla vrtule snést maximální předepsané otáčky motoru, takže limit bych viděl někde tam, co zmínil Hurikán. Dosažitelné otáčky jak víme, jsou něco trochu jiného...
Jak jsem již naznačil, MartasBrno vrtule, není první, která Markovo seřizování nevydržela, kdysi v Bechyni se rozletěla vrtule na zelené 2103 ze Slovenska (majitele tuším Jaano, dávno sem nechodí), což Marek komentoval slovy ve smyslu: Jéé, já zapoměl, že tohle je nulatrojka, která ještě nemá elektrickéj větrák.
Pak tchánova 2102 jednou jedinkrát údajně nedojela, protože mu při podřazení rozsekla upadlá vrtule chladič.
Takže máme tři vrtule, které neunesly vysoké otáčky. Není to jen hypotetická úvaha, je to prakticky vyzkoušené, že vrtule prostě nemusí vydržet vše.
Samozřejmě jde uvažovat hypoteticky nad stářím toho plastu, nad tím jakými teplotami prošel atp.
Dále pak zkušenost, kdy se mi viskozní spojka u Sierry zasekla, a jedním z důvodů, proč jsem kupoval docela drahou novou bylo i to, že spojka umožní vrtuli dosáhnout maximálně asi 2500 ot/min, jinak hrozí destrukce vrtule. (a pak ještě zřejmé souvislosti jako rychlé opotřebení ložisek vodní pumpy, zvýšení spotřeby, hluku atp.)
Logicky by u LADY měla vrtule snést maximální předepsané otáčky motoru, takže limit bych viděl někde tam, co zmínil Hurikán. Dosažitelné otáčky jak víme, jsou něco trochu jiného...